Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om det är fyra ulvar måste vi verkligen få ut en ulv igen. Min röst kommer hamna på Paddan eller Caisa. Båda borde vara onda, tidigare tyckte jag Caisa kändes ondast men Paddan har tagit över förstaplatsen idag.

Blir nojig över att Sasse och GA inte håller på och nojat över att dom aldrig är på samma sida. Det känns liksom för enkelt. Som att jag är blåst.

Om det är fyra ulvar måste vi verkligen få ut en ulv igen. Min röst kommer hamna på Paddan eller Caisa. Båda borde vara onda, tidigare tyckte jag Caisa kändes ondast men Paddan har tagit över förstaplatsen idag.

Blir nojig över att Sasse och GA inte håller på och nojat över att dom aldrig är på samma sida. Det känns liksom för enkelt. Som att jag är blåst.

Fast sista året ahr sasse och jag ofta varit goda tillsammans så vårat nojade har nog avtagit en del:p

Nu har jag kikat mer på Cirkus.

Alltså en sak som jag inte riktigt gillar just i denna stund det är att GA liksom fortsätter i Niyamas skor, dvs hakar på hennes teorier (om Mammas) och att hon ber om tidiga teorier precis som Niyama1 gjorde(vilket jag i princip håller med om, men just detta med att gå i samma fotspår). Det kan å ena sidan vara oskyldigt men det kan ju vara ett snyggt spel att om man är ond hoppa i en som alla vet var gods skor .... fast jag vet inte.

@glömmerallt aha, jag fattar varför din aktivitet är lite .. stokastisk - hoppas att du känner dig bättre snart

Här känns det som ett försök att styra bort misstankarna från Mammas och in på GA.

Jag blir asnervös när du skriver sådär. Det gäller ju bara den lilla detaljen att lägga rösten på en som är ond, tänk om alla goda lägger sin röst på samma goda bara för att inte sprida rösterna?

Den här kommentaren gör mig också en aning misstänksam, känns också som ett försök att få blickarna bort från Mammas.

Nej, nu måste jag rösta. Middagen kallar och jag kan inte vänta längre

Jag gillar inte strömmen, jag är inte säker på att ga har rätt, samtidigt så känns teorin att Mammas ska vara ängel och det är därför som ga satt igång detta ännu mer långsökt. Sen så får ga ett stöd hos C_B att mammas inte borde vara ängel.

cirkus röstar på Mammas

Och här känns det precis som med Caisa, att hon "ger upp" Mammas.

Om det är tre ulvar så känns det enkelt (trots att jag nojar som fan). Då bör dessa vara Caisa, Paddan och Cirkus. Dessa sticker ut och har gjort betydligt mer skumma saker än Habina, Sasse och GA. Är det bara två så blir det lite knepigare vem av dessa som kan vara god. Men då har vi råd att rösta ut en god och vinna ändå om jag räknat rätt.

Nu är jag inne en snabb vända.

Jag vill också avisera att jag ska försöka läsa ikapp och komma med mer genomtänkta teorier sen.

Det spontana som jag känner just nu är att glömmerallt lutar ut det goda hållet. Jag kan inte så nånting annat än att hon borde vara god. Sa redan igår att hon inte borde vara i lyan med Mammas.

Habina som röstade på ga igår känns lite mer åt det skumma hållet (å andra sidan så var jag själv väldigt osäker ända tills jag läste C_B's tankar och uppfattade (precis som GA) att C_B var väldigt säker på att Mammas-som-ängel-teorin var otänkbar). Jag tänker att om hon och Mammas var i lyan tillsammans så känns en tidig röst på Mammas i det läget som väldigt vågat. Mammas och GA var ju de enda hon teoriade om..

Sasse känns nog åt det godare hållet hon med. Idag så lägger hon en tidig röst på CaisaLundblad, jag förstår argumenten och är beredd att köpa dom ganska rakt av. Hon var också tidigt på Mammas och jag tror inte att de var i lyan tillsammans.

Niyama gör mig också nervös. Jag får inget grepp mer än att hon är väldigt säker i sina argument och vilka hon anser är potentiella ulvar. Jag fattar inte riktigt hennes förklaring till varför Habina inte borde kunna vara ulv, däremot håller jag med henne om CaisaLundblad.

Paddington har jag i nuläget inget grepp om jag måste läsa igenom mer om vad hon har skrivit

Så kort sagt.
Caisa och Habina känns som de som lutar mest åt onda hållet.
Paddington och Niyama neutrala, möjligt onda (kräver mer analys från mig innan jag vet)

Både Sasse och GA känns som om de inte kunnat sitta i lyan tillsammans med Mammas så båda lutar åt det godare hållet

Det är väl inte bara nattvalen det lottas mellan? (nu utgick jag från att det lottades, det kanske @Matmissbrukaren kan svara på?)

Raderna som finns är ju vem siaren siat, vem ängeln skyddat och vem som blir käkad.
Nu försvinner ju raden vem ängeln skyddat, eftersom hon blev käkad inatt. Så numera två rader att lotta mellan.

Jag håller med dig om att det känns alldeles för enkelt (och jag vet att minst en av sakerna ovan är fel oxå), men jag kommer ju aldrig att kunna övertyga dig om att jag är på goda sidan för du har ju redan bestämt dig hur det är - du har ju skrivit det i stort sett i alla dina inlägg idag. Vilket gör att jag blir misstänksam mot dig. För dels kan jag inte förstå hur du om du var god i ett testamente skulle peka ut mig som ond utan att ha något på fötterna för det. OM det hade varit så att du blivit nattkäk så hade jag hamnat i fokus idag och alla skulle tro att det låg något bakom dina misstankar utan att ens reflektera över det. Förstår inte vad du som god skulle vinna på att skriva så starka misstankar mot någon du inte vet är ond. Det hade varit en annan sak om du skrivit att du var ”misstänksam”, ”funderade” etc men vara tvärsäker på att jag är ulv tycker jag pekar på att du själv inte har helt rent mjöl i påsen. Sedan att du fortsätter hålla din linje tvärsäkert utan att ens fundera på alternativ gör att jag är inne på att du passar in i lyan

Eftersom jag ska iväg på tjejmiddag inom kort så kan jag lika gärna rösta, jag tror inte jag kommer att ändra mig.

Paddington röstar på Niyama eftersom jag tycker hon verkar vara mer intresserad av att kasta misstankar omkring sig än att bygga teorier

@Paddington jag är inte tvärsäker. Men jag har skrivit teorier om varför Sasse, GA och Habina bör vara goda och då finns det liksom bara tre kvar som kan vara onda. Sen fortsätter du att leverera fler och fler skumma inlägg så..

Jag frågar igen - kan du förklara varför du tror att Habina är god?

Anar att ulvarna tar död på mig igen om en stund så skriver ner mina tankar om alla lite snabbt nu, mest ur huvudet.

Paddington - har jag inte läst så mycket av än men Jeffrey kändes hal. Behöver gå igenom mer här men blir inte förvånad om det döljer sig en ulv här.
Habina - tycker Habinas röst på GA var hur konstig som helst, men det är ju bara så som Habina brukar spela (sorry Habina) så jag tycker inte det tyder på ondhet. Hennes inlägg känns som en typisk god Habina där hon snöar in lite på de som misstänker henne.
Cirkus - måste kika mer på henne när jag hinner. Uteslutningsmetoden ger att hon eller CB bör vara ulv (om det är fyra stycken).
Sasse - hon kan visserligen lura mig totalt men hon känns god främst pga hennes teorier kring Mammas.
CaisaLundblad - min huvudmisstänkte. Har redan skrivit om detta. Mammas röst på henne igår (värdelös alibiröst i och för sig), och "samspelet" dom emellan tycker jag tyder på att Caisa är Mammas kollega. Kändes dessutom som att Caisa gjorde ett litet desperat försök att rädda Mammas.
_CorpseBride_ - måste kika mer på. Om Cirkus är god tror jag att CB är ulv.
Glömmerallt - tror jag är god pga hennes jakt på Mammas. Visserligen vore det ju ett bra alibi att se till att kollegan lynchas men nej :p

Ang. Jeffrey så har han inte spelat som när han varit god. Då har han kört stenhårt med statistik. Sen gjorde dina inlägg igår och idag dig bara mer misstänkt.

Ang. Habina så spelar hon som typiskt när hon är god: misstänker dom som misstänker henne.

Ja, jag tyckte hon spelade annorlunda. Inte som god när hon typ alltid misstänker dom som misstänker henne. Kan inte förklara bättre än så.

Utöver detta så tycker jag faktiskt hennes tidiga röst på GA talar till hennes fördel. Om hon hade varit ulv skulle hon nog aktat sig lite för att gå på GA som gick på en ulv.

Jag ska väl rösta också så jag inte glömmer det.

glömmerallt röstar på caisalundblad efter tidigare teorier

Hon är den enda jag känner att jag har ordentliga teorier mot i övrigt är det mest olika smågrejer jag reagerar på.

Kan lika gärna rösta nu jag också. Tycker Paddan har betett sig snäppet skummare än Caisa nu men pga mina teorier kring Caisa och Mammas så tror jag att även Caisa är ond och eftersom Sasse och GA röstat på Caisa så:
Niyama röstar på Caisa

Dag 3
Sasse röstar på CaisaLundblad
Paddington röstar på Niyama
glömmerallt röstar på caisalundblad
Niyama röstar på Caisa

Och nu blev jag bortbjuden (fan ska jag behöva smita in på muggen igen O_o).

Jag refererar till inläg #384.

Lite tillägg.
Habina behöver jag se mer av. Nu vet vi ju att hon kanske hade extra svårt idag iom att hennes häst skulle visas (Lycka till förresten @Habina ) .

Nu kom ett svar från Niyama(fint med nya buke ;) ). Jag tycker att Niyama är ute på tunn is när hon är så säker på att Habina är god. För att hon spelar som hon brukar när hon är god :P que?. Hon röstar på de som misstänkt henne typ. Nej, då borde hon ha röstat på mig eftersom jag var den som var misstänksam mot henne dagen innan - alla andra typ försvarade ju henne och tyckte att jag var skum. GA misstänkte inte henne så särskilt utan var ju jätteydlig med att det var Mammas hon misstänkte mest . Nej jag köper inte detta alls.

Äh, jag tycker faktiskt att idag med de senaste inläggen så har Niyama varit den som sticker mest i mina ögon. Dessutom så vänder hon väldigt tvärt nu, från Paddington till Caisa (även om jag också tycker att Caisa varit rätt skum, men inte skummast). Känns hur underligt som helst så pga detta:

cirkus röstar på Niyama

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar