Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Både bra och dåligt
Det var ju jäkligt bra att Mammas var ond och var den som lynchades, känns som om bilden har klarnat väldigt mycket iom det, men det är verkligen INTE bra att ängeln blev käk.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Både bra och dåligt
Det var ju jäkligt bra att Mammas var ond och var den som lynchades, känns som om bilden har klarnat väldigt mycket iom det, men det är verkligen INTE bra att ängeln blev käk.

Bilden har klarnat? Kan du utveckla?

Aha, såg inte det fetade. Syns så dåligt i citaten. Jag tror inte nödvändigtvis att de är på olika sidor, men jag tror inte att vi har fem ulvar :p

Alltså jag tror mer på Caisa och Paddan som ulvar och då kan inte både Cirkus och CB vara det också. Men Paddan eller Caisa kan vara goda och CB och Cirkus onda tillsammans.

Okej, då är jag med, jag trodde att du kanske listat ut något som gjort det osanolikt att de var ulvar tillsammans.

Nu vet vi ju att cb var god.

Okej, då är jag med, jag trodde att du kanske listat ut något som gjort det osanolikt att de var ulvar tillsammans.

Nu vet vi ju att cb var god.

Ja, och därför tyckte jag ulvarnas val var lite konstigt. Om det var fyra ulvar från början så bör det vara Caisa, Paddan och Cirkus. Om inte du, Sasse och Habina blåst mig totalt :nailbiting: Om det bara var tre ulvar så tycker jag nog Caisa och Paddan är mest misstänkta.

Lite tankar om deltagarna

Deltagare:
1. Jeffery/paddan, behöver jag se mer av

2. Habina, misstänker jag mer nu när vi vet att Mammas var ond(se tidigare teorier), verkar ha haft tidsbrist igår så hennes i mitt tycke lite konstiga röst på mig tror jag inte går att säga så mycket om.

4. Bumpo/Niyama, behöver jag också se mer av hon skriver massor men det behöver nog gå mertid innan jag kan göra en vettig bedömmning alltid svårt när någon tar över en roll. Har dock fått ett possetivt första intryck.

5. Cirkus, ja vad tycker jag om cirkus igentligen? Jag vet inte riktigt vart jag har henne låter trovärdig i tankar och teorier. men jag behöver gå igenom lite vad hon har skrivit känner jag fåråterkomma där

6. Sasse, Känns väldigt luddig så här långt, svårplacerad men har inte gjort något misstänkt som jag tycker sticker ut

7. CaisaLundblad, Misstänker jag mest just nu, även här har ju misstanken stärkts nu när vi vet att Mammas var ond(se tidigare teorier) och det som någon annan skrev att hon gärna verkade vilja få folk att tro att Mammas kunde vara ängeln talar till hennes nackdel.

Ja, och därför tyckte jag ulvarnas val var lite konstigt. Om det var fyra ulvar från början så bör det vara Caisa, Paddan och Cirkus. Om inte du, Sasse och Habina blåst mig totalt :nailbiting: Om det bara var tre ulvar så tycker jag nog Caisa och Paddan är mest misstänkta.

CB var väl ganska skeptisk till iden att Mammas var ängeln så ulvarna kan ju ha misstänkt att CB var ängeln och valt henne just därför?

Jag är svintrött så mina teorier blir nog lite halvdana. Mitt schema för imorgon blev hastigt ändrat så jag har fullt upp då också, tyvärr.

Nåja.

Utifrån Habinas röstinlägg idag så tycker jag inte att det är så skumt. Faktiskt. Jag får dessutom lite känsla att hon har rätt bråttom när hon skriver det inlägget (?) och att hennes teoriande därför kanske inte är helt… lysande, som hon säger. Annars nja, jag kommer inte ihåg Habinas spelsätt själv, men eftersom alla hela tiden upprepar att hon brukar skriva saker som får folk att reagera så ptja... ;) Det är egentligen inget jag har reagerat på, som fått mig att tro att hon måste tillhöra lyan. Hoppas på att få se mer av henne.

Jag håller med Niyama om att Caisa betedde sig rätt märkligt innan lynchen. Ja, det kändes som ett förtvivlat försök att få Mammas att framstå som en Ängel. Och sedan ändrade hon sig ”bara sådär” och röstade på Mammas ändå. Jag tycker bara det rimmar lite dåligt. Skulle tro att hon är den som får min röst imorgon, om inget oväntat händer.

Niyama – Jag har faktiskt ingen aning om var jag har Niyama. Som vanligt typ. Hon brukar kunna lura mig, så jag litar inte på henne alls. Hennes teorier är alltid vettiga, liksom nu. Jag håller med henne i mycket. Som alltid. Det är hur svårt som helst att utläsa vad hon kan ha för roll. Men för att teoria lite:

Niyama1 var ju god. Niyama2 behöver inte nödvändigtvis vara det. Jag tror definitivt att Niyama2 skulle följt i Niyama1’s tankar, att misstänka Mammas. Niyama2 kom dessutom in efter glömmerallt långa harang om varför Mammas bör vara ond. Så det hade varit ännu knepigare om Niyama2 (som ond) inte hade hakat på.

En god Niyama2 spelar likadant som en ond. Så det är svårt att avgöra vilken sida hon står på. Hennes teorier är som sagt vettiga och jag håller med om mycket, så för stunden är hon inte misstänkt för mig. Rättelse: inte mer än någon annan.

Jeffrey/Paddington – Jeffreys inlägg dag 1 (och sida 1) var ingenting jag uppfattade som konstigt. Jag tyckte han var ironisk bara, inte något mer. Efter det har han egentligen inte producerat så många inlägg, och om han har det, alltså teoriinlägg, så är han rätt osynlig för mig. Nu har ju han bytts ut mot hon, Paddan. Men jag har ingen uppfattning om Paddingtons spel ännu. Ska läsa igenom hennes inlägg igen.

Glömmerallt tror jag är god efter att Mammas visade sig vara ond. Jag har rätt svårt att tro att ulven glömmerallt går så hårt åt ulven Mammas. Det känns som ett rätt märkligt spel från de båda i så fall, och inte så typiskt för glömmerallt. Jag har i alla fall för mig att glömmerallt inte brukar rösta på ulvkollegor om hon inte absolut måste (?). Rätta mig gärna om jag har fel, GA?

Cirkus behöver jag titta mer på. Tror jag återkommer med teorier om henne imorgon.

Ehh, förstår inte alls era misstankar mot mig. Förklara gärna lite noggrannare.
För det första var det Niyama som påpekade att Mammas (i den teori jag redan tyckt var långsökt) i så fall borde vara ängeln. Det fick mina tankar att snurra och då kändes det helt plötsligt inte lika långsökt.
Efter att ha funderat vidare och diskuterat saken ytterligare så jag reflektera lite återgick jag till att den var långsökt och röstade på en av dem jag tyckt varit mest skummast sen igår. Eftersom ga och Jeffery också var på skum-listan var det tydligen ett bra val av mig. Men Jeffery/Paddan vet jag fortfarande inte vart jag har.

Ni får ursäkta, blev singel under kvällen och jag orkar inte riktigt ta in och bemöta allt just nu. Jag återkommer under morgondagen och hoppas en natts sömn ska göra mig lite vaknare.

CB var väl ganska skeptisk till iden att Mammas var ängeln så ulvarna kan ju ha misstänkt att CB var ängeln och valt henne just därför?

Jo såklart. Eller att hon skyddade sig själv och ulvarna fick den raden. Men för mig gjorde det ju att antalet möjliga onda krympte, därför tyckte jag att det var konstigt.

Ehh, förstår inte alls era misstankar mot mig. Förklara gärna lite noggrannare.
För det första var det Niyama som påpekade att Mammas (i den teori jag redan tyckt var långsökt) i så fall borde vara ängeln. Det fick mina tankar att snurra och då kändes det helt plötsligt inte lika långsökt.
Efter att ha funderat vidare och diskuterat saken ytterligare så jag reflektera lite återgick jag till att den var långsökt och röstade på en av dem jag tyckt varit mest skummast sen igår.

Niyama kanske kom på tanken, men jag fick uppfattning om att du blev lite lätt överlycklig över att få något sätt att försöka godförklara Mammas. Det kändes faktiskt lite förtvivlat över något inlägg. Nu orkar jag inte riktigt citera för jag är för trött, men jag fick som sagt uppfattningen av att du försökte få Mammas att framstå som god, innehavare av ängelrollen. Och sedan ändrar du dig, för att det är väl egentligen lika bra att "alibirösta" när ingen ändå hänger på dina försök att godförklara. Typ så.

@Sasse Misstanken mot habina står här är ju ingen jättegrej så förstår om du missa det

Eller så får vi andra komma ihåg att du inte brukar nämna sådant;) det är ju inte bara hur niyama

Jag hänger med i hur du tänkte och håller med eller jag gillar inte just ordet ondförklaring i sammanhanget utan snarare fiska misstankar och se om det nappar. Ulvar gör ju det ibland.

Dvs hon försöker lite lätt rikta misstankar mot jeffery för att se om någon hakar på och om då ingen "nappar på betet" så släpps det.

Dessutom så om jag har rätt i min misstanke om att Mammas är ulv och om habina också är det så skulle ju Mammas gärna vilja hjälpa habina och då vill hon väl påpeka och lyfta uppatt habina brukar skriva skumma saker. Men om de är ulvar ihop så vill hon väl helst inte göra det öppet så då kan ju det varit smart av Mammas att liksom "gömma" hjälpen genom att ge den genom kritik mot dig?

Många om där men värt att notera tycker jag.

Naturligtvis tror jag inte att niyama med flit skulle skriva något sådant, verkar himla dumt att medvetet försöka hinta om det i det läget. Dessutom var inte fokus på ordet "jättetaggad",det var bara en liten extrareflektion utan det jag reagerade på och ville betona i min teori var att hon bad om teorier.

Och ja, Niyama verkade taggad innan, var svårt att missa om man läste anmälningstråden;). Det stärker ytterligare min misstanke faktiskt. Om det inte vore en taktisk fördel för ulvarna att käka henne så tror jag inte de hade valt just henne( det vore rätt taskigt). Sedan kan hon naturligtvis blivit vald av en helt annan orsak än jag tror men någon form av taktiktänk tror jag fanns med valet.

Fast så har jag inte sagt, naturligt vis måste inte den som misstänktes mest av den käkade vara ond. Det känns som att du misstolkar min teori ganska grovt.

Resonemanget kring varför Niyama valdes är en del i en helhet det trodde jag framgick men jag var kanske otydlig. Anledningen till att jag citerade niyamas teoriinlägg mot dig var för jag instämmer och håller med i dom.

Sammanfattningsvis så för att för enkla. utan inbördes ordning:

1. Jag misstänker dig på grund av valet av niyama det här kandelas upp i flera delar.
1a. Om Niyama varit siare så var du den mest troliga att bli siad.
1b: Jag tror inta alla hade noterat tolkat det där inlägget som jag fick "viktig god speciallroll"-vibbar av som att hon hade varit siare, snarare rätt få faktiskt. Därför var jag noga med att inte skriva ut i tråden att jag kände så om det inlägget för jag ville inte tipsa ulvarna. Så när niyama sedan dog så kopplade jag ju det till det inlägget och tänkte då vem kan ha tänkt så? Då var du en mycket möjlig kandidat jag upplever att du är skicklig på att upptäcka sådant(både som ond och god)

2. Jag misstänker dig av samma anledningar som niyama, för att dela upp det också(förenklat så du behöver inte anmärka på ordval:p)
2a. Din beteende/spel/spelstil första dagen
2b. Ditt och caisas eventuella sammarbete

Nu vill jag dessutom(se mitt svar till cirkus lägga till)

3. Ditt eventuella försvar av habina

Jo såklart. Eller att hon skyddade sig själv och ulvarna fick den raden. Men för mig gjorde det ju att antalet möjliga onda krympte, därför tyckte jag att det var konstigt.

Jag måste ju erkänna att jag fattar faktiskt inte detta.
Varför var det konstigt? jag håller med glömmerallt om att CB var ju skeptisk till att Mammas var ängeln så om ulvarna fattade att CB var det ett det mest sannolika valet?

Jag måste ju erkänna att jag fattar faktiskt inte detta.
Varför var det konstigt? jag håller med glömmerallt om att CB var ju skeptisk till att Mammas var ängeln så om ulvarna fattade att CB var det ett det mest sannolika valet?

För att i mitt huvud är jag, Sasse och GA godast, och då trodde jag att ulvarna skulle käka nån av oss. Jag kan ju som sagt vara helt blåst av Sasse, GA och Habina men annars känns det som att ulvarna måste vara Caisa, Paddan och du om det nu är tre kvar (se mina tankar innan natt-DL).

@glömmerallt Okej, då är jag med :)

Jag tror jag kommer rösta nu faktiskt, för jag är lite osäker på hur min dag kommer se ut imorgon. Alternativet är att rösta tidigt imorgon, men jag vill nog ha sovmorgon (till typ 11 :angel:).

Jag känner mest för Caisa. Och det är då hennes skrivande innan DL som jag hänger upp mig på. Kortfattat får jag känslan av att hon griper halmstrån för att försöka få Mammas att framstå som god. När ingen nappar så röstar hon på Mammas ändå, lika bra att försöka få "alibi" (om man nu kan kalla det för det). Ja, hänvisar till mina andra inlägg som jag spritt ut lite varstans. Sasse röstar på CaisaLundblad

Jag lär komma in imorgon i mån av tid dock.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 648
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025