Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker att teorin om att Mammas skulle vara ängel känns lite långsökt. Jag tror mer på att Mammas är ulv än att hon skulle vara ängel isf. Skulle ulvarna ha fått ängelns spionrad och det hade varit Mammas hade ulvarna haft ett väldigt flyt tycker jag. :p

Ja, det är klart! Hade inte tagit teorin så långt som vilken god roll Mammas kunde ha tänkas ha i ulvarnas ögon... Men det är klart, de kan ju ha fått spionraden om vem ängeln skyddade... ARGH! :arghh: Min långsökta teori känns inte alls lika långsökt längre... :cautious:
Skulle de lyckas få ängeln lynchad (vi snackar detta scenario, jag har haft fel måååånga gånger förr. :p ) har de öppet mål om det är 4 st ulvar...
Och nu har Mammas tre röster vilket gör mig sjukt nojjig. :nailbiting:

uhm... och detta inlägg skavde även det. :crazy: OM du (enligt ovan nämnda scenario) faktiskt är ond och tror Mammas är ängeln är det klart du inte vill att goda ska spreta för mycket med sina röster... :cautious: :arghh: :nailbiting: :rage: O_o

Åh andra sidan HAR Mammas varit skum. :cautious:

:arghh:

Varför känns den inte långsökt längre? Jag tycker det verkar långsökt att Mammas:
1. Är ängel
2. Har skyddat sig själv
3. Ulvarna har fått just den raden
4. De bestämmer sig för att GA ska köra ett högt spel och få ut just Mammas (när de har goda förutsättningar att vinna ändå)
5. Ingen protesterar mot GA. Om GA låtsas veta något hon inte vet bör det rimligtvis finnas spelare som inte köper detta.

Jag har nog inte uppfattat de som såpass starka misstankar, mer att du inte höll med om vem jag borde ha misstänkt mest, men att du ändå tyckte att det var en förstadagsröst och inte tokskumt?

Jag höll inte med om din röstmotivering alls, den var skum. Jag förstår inte riktigt varför du gick på med misstankar mot Habina och Cirkus för att sen vända själv och rösta på mig. Det hela kändes som ett konstigt förfarande och har legat kvar och skavt. Däri inte sagt att jag är säker på att det gör dig ond, men jag tar med det i beräkningen när jag begrundar övriga teorier kring dig. :p

@Niyama
1. Är kanske inte så långsökt i sig... ;)
2. Det gör väl "alltid" ängeln första natten om det inte finns en ond spion med?
3. Inte alls osannolikt, att de skulle ha sån tur i förhållande till de andra punkterna är kanske inte jättestor, men den finns ju.
4. GA kanske hade dåligt med tid eller nåt som gjorde att hon gärna tog den risken?
5. Det är iofs sant! men åh andra sidan har inte alla varit speciellt aktiva heller. Habina t.ex köper ju inte GAs teorier eftersom hon röster på GA. Mammas gör det uppenbarligen inte ( ;) ) jag är sjukt kluven, Sasse tror jag inte kommit tillbaka än eller har jag missat nåt? Jeffery har heller inte uttalat sig...

Njaaae, kanske lite långsökt, men känns ändå i min paranoia som ett möjligt scenario. :eek:

@glömmerallt Jag funderar mindre på just "Varför Niyama?" och mer på just "Varför en aktiv spelare?" faktiskt... Det är vad som förbryllar mig med nattkäket. Enligt min erfarenhet (både från när jag varit god spelare och ond) så brukar väl lyan rikta in sig på de inaktiva i början eftersom de sällan lynchas just pga att de är inaktiva? :confused:

@Mammas varför tycker du att det är skumt att försöka lista ut hur ulvarna tänkt iom nattkäket? Jag kan själv inte finna det så konstigt ändå för att jag tycker att det är ett av många sätt att försöka lista ut vilka som kan finnas i lyan.

@_CorpseBride_ Hittade ett lysande exempel på det här när jag läste igenom gamla inlägg - ser du i inlägget av caisa, jag får iaf känslan av att det är lite konstlat, att hon är såå frågande till valet och tja, det känns lite fejk helt enkelt. Så det är ju inte automatiskt teoria om vad som händer i lyan = ond utan hur det görs. :)

Men med detta sagt ska jag nu kolla närmare på @CaisaLundblad

Jag höll inte med om din röstmotivering alls, den var skum. Jag förstår inte riktigt varför du gick på med misstankar mot Habina och Cirkus för att sen vända själv och rösta på mig. Det hela kändes som ett konstigt förfarande och har legat kvar och skavt. Däri inte sagt att jag är säker på att det gör dig ond, men jag tar med det i beräkningen när jag begrundar övriga teorier kring dig. :p

@Niyama
2. Det gör väl "alltid" ängeln första natten om det inte finns en ond spion med?
3. Inte alls osannolikt, att de skulle ha sån tur i förhållande till de andra punkterna är kanske inte jättestor, men den finns ju.
4. GA kanske hade dåligt med tid eller nåt som gjorde att hon gärna tog den risken?
5. Det är iofs sant! men åh andra sidan har inte alla varit speciellt aktiva heller. Habina t.ex köper ju inte GAs teorier eftersom hon röster på GA. Mammas gör det uppenbarligen inte ( ;) ) jag är sjukt kluven, Sasse tror jag inte kommit tillbaka än eller har jag missat nåt? Jeffery har heller inte uttalat sig...

Njaaae, kanske lite långsökt, men känns ändå i min paranoia som ett möjligt scenario. :eek:

Jag menar att alla punkterna sammantaget gör det osannolikt. Det är ingen ond spion med men ulvarna får en spionrad. Jag är osäker på om Mammas skulle skydda sig själv då. Har för mig att hon då skyddar en hon tror ligger illa till för käk.

Det som gör att jag tycker hela den här delen av teorin faller är ju att jag inte ser Niyamas uttalande som siarhint sas, vilket gör att jag tycker det känns otroligt långsökt. För om jag som ulv inte hade haft en misstanke om att Niyama var siare har jag ju ingen anledning till att vilja ha ut henne, hon hade ju inte speciellt starka misstankar mot mig? :) Håller du inte med får du gärna förklara, förklara också gärna hur du tycker att Niyamas uttalande hintade om att hon var siare.

Tcha.. Jag har aldrig varit grym på det där med hintar. Jag uppfattar det som hennes iver innan natt-dl att få höra mer från folk. Att det skulle kunna vara en hint om att hon vill veta mer innan hon ska göra ett val. Även att hon skriver i samma inlägg att hon är taggad skulle kunna innebära en rolig roll. Vilket hon hade, men ingen siarroll visade det sig. :p
Jag tycker att misstankarna hon då riktade mot dig kanske i sig inte var jättestarka, men att Niyama uttryckte misstankar mot dig flera ggr gjorde att de blev starkare.

Men det som gör mig mest fundersam över om denna teorin inte stämmer är faktiskt GAs iver i sina teorier mot dig och att goda ska rösta rätt och samlat. Det känns för uppriktigt för att jag ska tro att hon är ond just nu. Sedan att hon verkar säker gör att jag undrar om hon kan ha fått reda på något om dig. Så visst kan jag ha blivit grundlurad, men detta känns som det starkaste spåret för mig just nu.

Som sagt - du misstar en diskussion om en misstanke med dess styrka. Bara för att jag förklarar en teori och diskuterar kring den betyder inte det att den är mer stark. Alltså anledningen till att det blev så stor diskussion kring min misstanke om cirkus var ju att det var några som inte höll med om den och vi diskuterade den. Det gör inte att den blir mer trolig.

Alltså säg att jag har två misstankar jag klassar som treor. Teori ett blir ifrågasatt av en annan deltagare, ingen ifrågasätter teori två. Teori ett kommer ju att synas mer eftersom den diskuteras under dagen, det gör inte att den automatiskt blir starkare än en trea, de båda teorierna är fortfarande lika starka.

Jag röstade på den jag misstänkte mest, det var dig.

Tcha.. Jag har aldrig varit grym på det där med hintar. Jag uppfattar det som hennes iver innan natt-dl att få höra mer från folk. Att det skulle kunna vara en hint om att hon vill veta mer innan hon ska göra ett val. Även att hon skriver i samma inlägg att hon är taggad skulle kunna innebära en rolig roll. Vilket hon hade, men ingen siarroll visade det sig. :p
Jag tycker att misstankarna hon då riktade mot dig kanske i sig inte var jättestarka, men att Niyama uttryckte misstankar mot dig flera ggr gjorde att de blev starkare.

Men det som gör mig mest fundersam över om denna teorin inte stämmer är faktiskt GAs iver i sina teorier mot dig och att goda ska rösta rätt och samlat. Det känns för uppriktigt för att jag ska tro att hon är ond just nu. Sedan att hon verkar säker gör att jag undrar om hon kan ha fått reda på något om dig. Så visst kan jag ha blivit grundlurad, men detta känns som det starkaste spåret för mig just nu.

Det fetade - och jag som precis skrev ett inlägg som gick ut på att en misstanke inte blir starkare bara för att den återupprepas. :rofl:

Tja, jag ser ju inte det alls då, men ser du den får det väl stå för dig. Jag förstår att du röstar som du gör, men just den delen av teorin tycker jag är väldigt svag.

@Niyama

(Min fetning)

Nä det gör väl ängeln inte alls det? Den borde väl i första hand välja någon som den tror kan bli käkad? Visst om den känner att hen inte har en susning så är det ju troligt att hen skyddar sig själv.

Enda anledningen, som jag ser det, till att GA som ond "ger sig på" Mammas på det här sättet är om ulvarna misstänker att Mammas är ängel och det är fyra ulvar. Eftersom de då vinner om Mammas lynchas.

Jag tycker att teorin om att Mammas skulle vara ängel känns lite långsökt. Jag tror mer på att Mammas är ulv än att hon skulle vara ängel isf. Skulle ulvarna ha fått ängelns spionrad och det hade varit Mammas hade ulvarna haft ett väldigt flyt tycker jag. :p

Jag tycker det känns väldigt osannolikt att Mammas skulle vara ängeln, och att ulvarna vet de för att de fått den delen av spioninfon. Jag hade nog undrar vad sjutton hon slösar bort det skyddet på sig själv för :p Har för mig att Mammas snarare brukar skydda mer inaktiva spelare som har en större risk att bli nattoffer.

Men okej, jag kan köpa att ängel-teorin är åt det långsöktare hållet...

Som Niyama säger verkar det som att GA har extrainfo och att hennes förfarande om hon var ond hade kanske varit lite väl over the top. :p

Så, med grund (och förhoppning) att ga är GOD och vet nåt jag inte vet, tillsammans med att jag tycker Mammas röstmotivering på mig igår var rätt så out of the blue och jag köper inte hennes efterkommande förklaringar. Så:

Caisa röstar på Mammas

@Mammas Visserligen, men de flesta reagerar om någon luftat misstankar under dagen om ett par olika spelare och sen lägger en röst på en helt annan spelare. (Dessutom grundat på när dennes teoriinlägg kom in när spelaren i fråga redan uppgett att hon skulle vara inaktiv den dagen)

(Min fetning)

Nä det gör väl ängeln inte alls det? Den borde väl i första hand välja någon som den tror kan bli käkad? Visst om den känner att hen inte har en susning så är det ju troligt att hen skyddar sig själv.

Inte? :o Var det bara mig Sasse slog på fingrarna när jag helt ovetandes som ny spelare och glad i hågen skyddade en heeelt annan spelare än mig själv? :D
Jag hade iaf uppfattat det som en oskriven regel för att visa sig för spionen om man inte har ond spion med...

Men som nu både Niyama och Sasse påpekat gäller det tydligen inte Mammas, så du har rätt. ;)

Det fetade - och jag som precis skrev ett inlägg som gick ut på att en misstanke inte blir starkare bara för att den återupprepas. :rofl:

Tja, jag ser ju inte det alls då, men ser du den får det väl stå för dig. Jag förstår att du röstar som du gör, men just den delen av teorin tycker jag är väldigt svag.

Haha ironi! :p Ja, vi har väl lite olika synsätt på det helt enkelt. :D

@Mammas Visserligen, men de flesta reagerar om någon luftat misstankar under dagen om ett par olika spelare och sen lägger en röst på en helt annan spelare. (Dessutom grundat på när dennes teoriinlägg kom in när spelaren i fråga redan uppgett att hon skulle vara inaktiv den dagen)

Alltså, jag ser inte varför du ska vara fredad från misstankar bara för att du varit borta under dagen? :confused: Varför ska bara de som varit aktiva under dagen vara de som är "ok" att rösta på?

Och du skriver om teorin, det var inte riktigt så den såg ut.

Jag tycker det känns väldigt osannolikt att Mammas skulle vara ängeln, och att ulvarna vet de för att de fått den delen av spioninfon. Jag hade nog undrar vad sjutton hon slösar bort det skyddet på sig själv för :p Har för mig att Mammas snarare brukar skydda mer inaktiva spelare som har en större risk att bli nattoffer.

Håller med. Men blir rädd att du och GA lurar mig nu. Mammas känns dock inte så uppriktig alls, sorry Mammas :p

Alltså, jag ser inte varför du ska vara fredad från misstankar bara för att du varit borta under dagen? :confused: Varför ska bara de som varit aktiva under dagen vara de som är "ok" att rösta på?

Och du skriver om teorin, det var inte riktigt så den såg ut.

Jag hade köpt det om du hade tyckt jag skrivit något som gjorde dig misstänksam i inlägget, men det hade jag ju inte enligt dig. Det är vad jag reagerar på, inte att du röstade på mig.

Inte? :o Var det bara mig Sasse slog på fingrarna när jag helt ovetandes som ny spelare och glad i hågen skyddade en heeelt annan spelare än mig själv? :D
Jag hade iaf uppfattat det som en oskriven regel för att visa sig för spionen om man inte har ond spion med...

Men som nu både Niyama och Sasse påpekat gäller det tydligen inte Mammas, så du har rätt. ;)

Jo, man ska skydda sig själv om det finns en god spion med. Men när ulvarna får en rad så är det mer osäkert + att det inte känns så typiskt Mammas.

Jag behöver dra iväg en liten stund så jag hinner inte läsa allt som hänt sedan Natten, tyvärr. Jag har skumläst lite dock och håller fast vid min åsikt om Mammas. Jag tycker att hon, främst dag 1, har spelar rätt annorlunda från vad hon brukar göra. Att hon började hacka på förstaröstaren och … något mer hon gjorde som jag inte minns just nu. Det är i alla fall inte hur jag brukar tycka Mammas spelar.

Intressant teori Niyama hade om att Mammas kunde vara Ängeln och ulvarna fått reda på det, och att ulven GA gått hårt på Mammas för att få ut henne. Men som sagt, jag har nog aldrig upplevt att Mammas skyddat sig själv under den tiden jag spelat med henne. Möjligtvis senare i lekar, men inte första dagen. Jag hade faktiskt blivit rätt chockad om hon slösat bort sin gåva (skyddet) på sig själv när andra legat risigare till.

Så. Jag tror inte alls på teorin att Mammas skulle vara ängel. Och då finns det egentligen inte anledning att glömmerallt som ulv skulle gå så hårt på henne. Så nej. Med detta ovan; Sasse röstar på Mammas.

Kommer in så snart jag kan med andra teorier också.

Uh, och när jag läser om blir jag fundersam mot @_CorpseBride_ också. Om vi ser på tidigare under dagen är det är väldigt långa inlägg, men det är mer sammanfattningar än egna funderingar vilket får mig misstänksam. Det parat med att det känns som hon valt att bqara återupprepa delar av GAs teroi utan att helt kunna stå bakom dem (tex spel-grejen med Niyama, som jag tyckte var lite vagt formulerad när jag bad henne utveckla), men å andra sidan kommer det nya reflektioner under kvällen så tja, jag vet inte. Hon kan ju vara god också, men något skaver lite där.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar