Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu svarar jag på sidan tio innan jag läser vidare på sida elva.

@Niyama och @cirkus Jag tycker inte att det är speciellt misstänkt att rösta tidigt, eftersom det skulle kunna vara en avgörande lynch är det snarare bara bra att som god rösta tidigt på den man finner mest misstänkt för att försöka få ihop goda runt den man tror är misstänkt. Nu fallerar ju teorin på att den inte är korrekt, men i sak tycker jag inte att det är konstigt. Jag hade också kunnat rösta i morse om jag funnit någon jag tyckte var misstänkt. Märker Ga att de hon håller för goda röstar på någon annan hon också misstänker lite förutsätter jag att hon kommer att ändra sin röst. Så jag tycker inte att det är konstigt.

Jag tycker inte det är misstänkt att rösta tidigt :confused: men jag tänker att om det är avgörande lynch så bör man känna sig ganska säker om man röstar tidigt om man inte gör det för att man måste pga tidsbrist.

Jag blir asnervös när du skriver sådär. Det gäller ju bara den lilla detaljen att lägga rösten på en som är ond, tänk om alla goda lägger sin röst på samma goda bara för att inte sprida rösterna?

Jag vet :nailbiting:. Fast ingen god röstar väl på sig själv så att alla goda skulle rösta på en och samma god kan du ju sluta oroa dig över:idea:

Min bästa idé just nu är att GA kan veta något om Mammas eftersom hon gick på ganska hårt så pass tidigt. Dessutom är Mammas den som jag själv reagerat mest på. Därav:
Niyama röstar på Mammas

Tycker i och för sig att Habinas röst på GA är skum, tycker det är vågat att rösta på någon som skulle kunna ha extrainfo som jag uppfattar det. Men jag tror inte att det gör Habina ond.

Jag tycker inte det är misstänkt att rösta tidigt :confused: men jag tänker att om det är avgörande lynch så bör man känna sig ganska säker om man röstar tidigt om man inte gör det för att man måste pga tidsbrist.

Ok, då missförstod jag ditt inlägg.

Nja, håller ändå inte med. Som god är man ju (i regel) endast säker på sin egen roll, varför det är bra att försöka få med sig andra på sitt spår. Dvs det är bra att försöka styra så mycket som möjligt. Behöver inte betyda att man är säker, när det kan vara avgörande.

@CaisaLundblad Jag tror det är fyra ulvar kvar, så det gäller att de goda inte sprider sina röster för mycket så det känns viktigt att det diskuterat ordentligt, det är synd att några är så oaktiva än för det blir så svårt att få en uppfattning om dom.

@glömmerallt varför tror du att det är fyra ulvar? Jag tänker på att de har ju en spionrad också, skulle det inte lika gärna kunna vara tre då?

Ok, då missförstod jag ditt inlägg.

Nja, håller ändå inte med. Som god är man ju (i regel) endast säker på sin egen roll, varför det är bra att försöka få med sig andra på sitt spår. Dvs det är bra att försöka styra så mycket som möjligt. Behöver inte betyda att man är säker, när det kan vara avgörande.

Jag är alldeles för osäker för att försöka få med andra på "mitt spår" om jag inte verkligen känner mig övertygad. Om det inte skulle stå mellan mig och en annan då, då skulle jag ju förstås försöka få med mig så många som möjligt mot den andra om jag inte var typ bybo och jag misstänkte att den andra var siare eller nåt.

Jag tycker 3 ulvar på 12 deltagare med tanke på hur många goda och starka specialroller det finns i leken låter väldigt lite, men säker är jag inte det är svårt att veta hur andra LL tänker.

+ @Niyama. Då är jag med! Jag tänker också på att LL lämnade över OOS roll till en som redan är delaktig i leken. Då skulle tre låta troligare. Men samtidigt så lät det på LL som att det var för att hon inte hittat någon annan ersättare. Hm. Antar att man får tänka fyra för säkerhets skull.

+ @Niyama. Då är jag med! Jag tänker också på att LL lämnade över OOS roll till en som redan är delaktig i leken. Då skulle tre låta troligare. Men samtidigt så lät det på LL som att det var för att hon inte hittat någon annan ersättare. Hm. Antar att man får tänka fyra för säkerhets skull.

Fast Koppen hade väl precis åkt då + nattkäket inte var klart = en ersättare skulle kanske funnits inom nån timme. Då verkar det konstigt att inte avvakta om ulvarna faktiskt är fyra.

Det gör mig lite nojig för att du inte brukar skriva sådär och tvärtom har reagerat när jag och Myrten gjort det :nailbiting:

Jag gör nog rätt mycket som jag misstänker andra för men jag vet inte om det gör dig lugnare. :p

Nu var ju det där ett svar till just caisa och vi har ju diskuterat ämnet rätt mycket sså det var delvis en fortsättning på den disskusionen

Sådär påtala vikten av att inte goda sprider sina röster. När jag och Myrten gjort det har hon reagerat. Nu uppfattar jag det som att hon gör ett litet upprop för att samla rösterna mot Mammas.

Ja, håller med i att GA verkar vilja samla goda nu och verkar väldigt säker på sin sak. Jag funderar också på om hon luskat ut något.

Men jag förstår ändå inte vad hon skrev du reagerade över, skulle det vara ulvigt menar du eller tvärtom? :confused:

Haha känner mig så vimsig när jag inte hänger med.

Jag gör nog rätt mycket som jag misstänker andra för men jag vet inte om det gör dig lugnare. :p

Nu var ju det där ett svar till just caisa och vi har ju diskuterat ämnet rätt mycket sså det var delvis en fortsättning på den disskusionen

Men jag uppfattade dig redan inatt som att du körde en liten kampanj mot Mammas.

Ja, håller med i att GA verkar vilja samla goda nu och verkar väldigt säker på sin sak. Jag funderar också på om hon luskat ut något.

Men jag förstår ändå inte vad hon skrev du reagerade över, skulle det vara ulvigt menar du eller tvärtom? :confused:

Haha känner mig så vimsig när jag inte hänger med.

Nu har du tappat bort mig. Jag reagerade på att hon tidigare har reagerat på när andra kör på hårt mot någon, som jag uppfattar att hon gjort mot Mammas nu. Jag vet att hon skrivit tidigare typ att "ja det kan bero på att x vet något men jag tycker ändå taktiken är konstig" eller nåt liknande. Och nu uppfattar jag att hon gör just så.

Är inte glömmerallt men jag tror det är fyra för att det är ganska tunga goda specialroller med. Men att LL inte ersatte OOS tyder väl på att det är tre.

Jag kan svara på det. Jag hittade ingen ersättare till OutOfService tyvärr. En intresseanmälan kom först in när rollen redan kickats ur leken.

Fast Koppen hade väl precis åkt då + nattkäket inte var klart = en ersättare skulle kanske funnits inom nån timme. Då verkar det konstigt att inte avvakta om ulvarna faktiskt är fyra.

Joo... Alltså, åh jag vet inte. Jag riktar in mig på att det är fyra ulvar för säkerhets skull, skulle det visa sig vara tre får det bli en positiv överraskning helt enkelt! :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar