Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror det iaf. :p
Ahaa okej, men är inte det typ precis så ulvar "inte brukar" göra? (som i att dra blickarna till Mammas i det scenario hon sitter i lyan och käkar nån med starka misstankar mot henne) :p Och är inte Mammas en av spelarna som vanligen sias i början av leken oavsett om hon har starka misstankar mot sig eller inte? Det jag menar är väl att det känns lite osannolikt att någon (god som ond) misstänkte just Niyama som siare i det läget, däremot en god specialroll - absolut! :D

Jo precis! :p Haha så det är ett riskabelt spel på så vis av ulvarna isf. Samtidigt vet jag att Mammas kört riskabla grejer i tidigare lekar, så... :p Hm. Ja, jag vet inte. Det är något som skaver lite. Kanske för att GA är så säker på sin sak. Det vore ju väldigt dumt av henne som ond om hon gav sig på en god på det viset.

Ahaa okej, men är inte det typ precis så ulvar "inte brukar" göra? (som i att dra blickarna till Mammas i det scenario hon sitter i lyan och käkar nån med starka misstankar mot henne) :p Och är inte Mammas en av spelarna som vanligen sias i början av leken oavsett om hon har starka misstankar mot sig eller inte? Det jag menar är väl att det känns lite osannolikt att någon (god som ond) misstänkte just Niyama som siare i det läget, däremot en god specialroll - absolut! :D

Jo precis! :p Haha så det är ett riskabelt spel på så vis av ulvarna isf. Samtidigt vet jag att Mammas kört riskabla grejer i tidigare lekar, så... :p Hm. Ja, jag vet inte. Det är något som skaver lite. Kanske för att GA är så säker på sin sak. Det vore ju väldigt dumt av henne som ond om hon gav sig på en god på det viset.

Har inte så mycket tid ork just nu men jag fetade en del i citaten så kanske det blir lite tydigare? (ursäkta för att ordningen blev kaos) Jag har fetat även i era cita för att via vad jag svarar på.

Det är ju relativt, jag tycker inte heller hon verkar misstänka dig så mycket men hon verkar ha misstänkt dig mest och det är det som har betydelse för teorin.

Att jag valde att citera var dels för att visa att hon misstänkt dig men som sagt också för att jag instämmer i teorierna(det har vi ju redan konstaterat), visst hade jag kunnnat skriva samma sak själv men det var hon som uppmärksammade mig på det blir lite konstigt att skriva det som om jag kommit på det själv. Kanske bäst att påpeka att jag inte lyssnar på niyama före det att hon var god utan tyckte tankarna verkade vettiga även innan hon god(fast givetvis påverkade det att jag höll henne något åt det goda hållet efter det där inlägget jag fick "godspecial roll som ska göra nattval"-vibbar av)

Jag förstår din invändning men det var som sagt inte så det var tänkt.

Eller så får vi andra komma ihåg att du inte brukar nämna sådant det är ju inte bara hur niyama

Jag hänger med i hur du tänkte och håller med eller jag gillar inte just ordet ondförklaring i sammanhanget utan snarare fiska misstankar och se om det nappar. Ulvar gör ju det ibland.

Dvs hon försöker lite lätt rikta misstankar mot jeffery för att se om någon hakar på och om då ingen "nappar på betet" så släpps det.

Dessutom så om jag har rätt i min misstanke om att Mammas är ulv och om habina också är det så skulle ju Mammas gärna vilja hjälpa habina och då vill hon väl påpeka och lyfta uppatt habina brukar skriva skumma saker. Men om de är ulvar ihop så vill hon väl helst inte göra det öppet så då kan ju det varit smart av Mammas att liksom "gömma" hjälpen genom att ge den genom kritik mot dig?

Många om där men värt att notera tycker jag.

Naturligtvis tror jag inte att niyama med flit skulle skriva något sådant, verkar himla dumt att medvetet försöka hinta om det i det läget. Dessutom var inte fokus på ordet "jättetaggad",det var bara en liten extrareflektion utan det jag reagerade på och ville betona i min teori var att hon bad om teorier.

Och ja, Niyama verkade taggad innan, var svårt att missa om man läste anmälningstråden. Det stärker ytterligare min misstanke faktiskt. Om det inte vore en taktisk fördel för ulvarna att käka henne så tror jag inte de hade valt just henne( det vore rätt taskigt). Sedan kan hon naturligtvis blivit vald av en helt annan orsak än jag tror men någon form av taktiktänk tror jag fanns med valet.

Fast så har jag inte sagt, naturligt vis måste inte den som misstänktes mest av den käkade vara ond. Det känns som att du misstolkar min teori ganska grovt.

Resonemanget kring varför Niyama valdes är en del i en helhet det trodde jag framgick men jag var kanske otydlig. Anledningen till att jag citerade niyamas teoriinlägg mot dig var för jag instämmer och håller med i dom.

Sammanfattningsvis så för att för enkla. utan inbördes ordning:

1. Jag misstänker dig på grund av valet av niyama det här kandelas upp i flera delar.
1a. Om Niyama varit siare så var du den mest troliga att bli siad.
1b: Jag tror inta alla hade noterat tolkat det där inlägget som jag fick "viktig god speciallroll"-vibbar av som att hon hade varit siare, snarare rätt få faktiskt. Därför var jag noga med att inte skriva ut i tråden att jag kände så om det inlägget för jag ville inte tipsa ulvarna. Så när niyama sedan dog så kopplade jag ju det till det inlägget och tänkte då vem kan ha tänkt så? Då var du en mycket möjlig kandidat jag upplever att du är skicklig på att upptäcka sådant(både som ond och god)

2. Jag misstänker dig av samma anledningar som niyama, för att dela upp det också(förenklat så du behöver inte anmärka på ordval)
2a. Din beteende/spel/spelstil första dagen
2b. Ditt och caisas eventuella sammarbete

Nu vill jag dessutom(se mitt svar till cirkus lägga till)

3. Ditt eventuella försvar av habina

@glömmerallt Jag funderar mindre på just "Varför Niyama?" och mer på just "Varför en aktiv spelare?" faktiskt... Det är vad som förbryllar mig med nattkäket. Enligt min erfarenhet (både från när jag varit god spelare och ond) så brukar väl lyan rikta in sig på de inaktiva i början eftersom de sällan lynchas just pga att de är inaktiva? :confused:

Och sen förbryllar du mig en del också, den tidiga rösten på Mammas (även om hon är en av mina mer misstänkta just nu också) i förhållande till att du just förklarade för mig att det ju är bra att diskutera ens teorier så man inte röstar på någon pga ett missförstånd går inte riktigt ihop. :o

Ja valet av niyama är konsigt av flera orsaker det är därför jag är rätt säker på att det var någon sorts taktik bakom valet och då ville jag fundera kring det ordentligt.

Alltså om jag nu skulle ändra mig om mammas(vilket jag inte ser någon anledning att göra) så finns det ju gått om tid att ändra. Det var liksom lite det jag menade igår att ju tidigigare det teorias och röstas ju längre tid har folk på sig att reagera, reflektera och ifrågasätta och själva ta hänsyn till det i sina teorier.(och det är ju det som händer just nu i leken, mycket tankar kring det jag skrivit:).) Jag tror det gynnar de goda det blir ju svårt för folk att teoria under nagen om det inte uttrycks några åsikter. Då Mammas är min klart mest misstänkta för tillfället så ville jag liksom tala om att jag tycker det på en gång inte vänta.

Det är möjligt! Åh andra sidan förstår jag inte vad i Niyamas lektagg som ga menar skulle kunna tolkas som att hon har en god specialroll? :confused:
Det säger ju sig självt att hon i det skedet (som god spelare) hade en specialroll, eftersom Jeffery påpekat att det bara kunde finnas en bybo och oos lämnat leken och visat sig vara just bybo. Men gas teori pekar på att ulvarna skulle ha misstänkt henne som siare och därför käkat Niyama för att skydda Mammas... Och jag hänger inte alls med i hur de av alla spelarna hade fått just Niyama till trolig siare i det läget.

@glömmerallt tror du att du kan utveckla det lite till för mig? (Jag ser att du diskuterat en del med mammas men jag hänger ändå inte med i just den biten. :o )

Alltså det var inte pga tagningen utan det faktum att hon bad om teorier. Jag passade bara på att reflektera över tagningen också det är ju en del av helheten.

Ja det är ju sant! Alla lär väl ha specialroller nu?
Jag tror att GA menar att Niyama misstänkte Mammas rätt mycket och att det var därför de åt henne, ifall att hon skulle vara siare och sia Mammas om nu Mammas skulle vara ond. @glömmerallt får rätta mig om jag har fel och gärna vidareutveckla sina tankar! :)

Inte mycket men mest.

Fast första natten har ju ingen hunnits sias( den första sian sker ju då) så om siaren blir käkad första natten går det ju inte att dra några speciella slutsatser eftersom siaren inte hade hunnit sia någon än. Alltså hade ingen blivit särkilt misstänkt av det(vart fall inte mer än att en spelare som Mammas lätt hade kunnat snacka sig ur det)

Alltså jag fick "god specialroll som ska göra val" eftersom hon ville ha teorierna på en gång(under natten) och det vill jag om jag har en sådann roll. Så jag misstänkte att hon hade en sådann roll, inte nödvändigtvis siare utan det finns ju fler sådanna roller. (jag hade uppenbarligen fel spionen gör ju inga aktiva val)

Hoppas det blev tydligare.

(buke krånglar så jag har suddat lite i citaten både smiles och text hoppas ni har överseende med det, jag fattar inte vad som är fel!)

Enda anledningen, som jag ser det, till att GA som ond "ger sig på" Mammas på det här sättet är om ulvarna misstänker att Mammas är ängel och det är fyra ulvar. Eftersom de då vinner om Mammas lynchas.

Jag har också funderat lite på varför GA la sin röst så tidigt. Det är som sagt riskabelt. Visst är det bra om folk teoriar och lägger tidiga röster. Men varför SÅ tidigt? (har jag missat att hon inte kommer kunna spela under dagen?)

Å ena sidan, Niyama1 signalerar leksugen och GA som om hon har en viktig roll och det hade hon ju också - kanske var det därför hon blev käk - att lyan också uppfattat det så. Men jag veeeet inte. Samtidigt så vill jag hålla med Caisa i inlägg #194...men vad fan det kan ju lika gärna vara tvärt om, ulvarna vet att det är riskabelt och så "skulle ju ingen göra". Fyfan min hjärna vill brinna upp just nu för jag vill verkligen inte att detta ska bli fel. Jag tror jag måste titta åt något annat håll en stund....

Nog var rösten som GA la på mig udda rent röstmässigt, samtidigt så var jag ju föremål för diskussioner. Det jag tycker är lite konstigt med GAs röst är det som Caisa (tror jag) påpekar nånstans - å ena har jag en skral teori men sen lägger en egen röst med kommentaren om att teorin är skral. Det är en motsägelse som skaver lite. Men å andra sidan - det är ju så första dagen.

Bläh vill jag säga just nu. Fan så svårt.

Nu kom detta mycket tänkvärda

En sak som jag undrar här är om ulvarna får en spionrad även när spionen blev käk?

Inte för att det har med leken att jag mår rätt dåligt psykiskt(delvis därför jag inte tänkte vara med först) så min ork och lust för leken pendlar ganska mycket så när jag skriver saker beror mycket på när jag känner att jag har energi till det. Den där långa teorin mot mammas tog en del tid och det är inte säkert att den blivit av alls om jag inte gjort den direkt när jag orkat.

Dessutom(och det har med leken att göra) tycker jag som sagt att det är bra att dela med sig av tankar och teorier allt eftersom.:)

Alltså en sak som jag inte riktigt gillar just i denna stund det är att GA liksom fortsätter i Niyamas skor, dvs hakar på hennes teorier (om Mammas) och att hon ber om tidiga teorier precis som Niyama1 gjorde(vilket jag i princip håller med om, men just detta med att gå i samma fotspår). Det kan å ena sidan vara oskyldigt men det kan ju vara ett snyggt spel att om man är ond hoppa i en som alla vet var gods skor .... fast jag vet inte.

@glömmerallt aha, jag fattar varför din aktivitet är lite .. stokastisk - hoppas att du känner dig bättre snart

Jag håller med, det är ett konstigt förfarande... :crazy:
Har suttit och bollat runt med möjliga scenarion ett tag och det enda som skulle kunna tyda på att hon är ond i det här läget är om det är 4 ulvar trots allt, och de hoppas få ut (i den här tesen goda) Mammas i lynch och lyckas med käket = vinst för ulvarna om jag räknar rätt. Men det känns lite väl långsökt. :p (konspirationsteori är mitt esse :cautious: de är sällan rätt dock. :D )

Jag håller med, det är ett konstigt förfarande... :crazy:
Har suttit och bollat runt med möjliga scenarion ett tag och det enda som skulle kunna tyda på att hon är ond i det här läget är om det är 4 ulvar trots allt, och de hoppas få ut (i den här tesen goda) Mammas i lynch och lyckas med käket = vinst för ulvarna om jag räknar rätt. Men det känns lite väl långsökt. :p (konspirationsteori är mitt esse :cautious: de är sällan rätt dock. :D )

Om taktiken är att få ut goda Mammas så bör det ju vara för att de misstänker att Mammas är ängel. Varför annars satsa stenhårt på just Mammas? Finns ju diskretare sätt att få ut en god liksom.

@CaisaLundblad Jag tror det är fyra ulvar kvar, så det gäller att de goda inte sprider sina röster för mycket så det känns viktigt att det diskuterat ordentligt, det är synd att några är så oaktiva än för det blir så svårt att få en uppfattning om dom.

Hittills har två stycken röstat:
glömmerallt röstar på Mammas
Habina röstar på glömmerallt

Jag känner att jag vacklar jättemycket runt glömmerallt och Mammas och försöker bolla scenarion. Nu har även Niyama kommit in igen och är kvar lite i sina tankar hon hade i sin första roll som vi VET är god. Tyder det på att Niyama2 även är god? Det känns i allafall som om glömmerallt och Mammas inte sitter i lyan tillsammans. Det jävliga är att folk luras i den här leken. Så även om man har en tanke som känns klockren så kan nån luras.

Alltså en sak som jag inte riktigt gillar just i denna stund det är att GA liksom fortsätter i Niyamas skor, dvs hakar på hennes teorier (om Mammas) och att hon ber om tidiga teorier precis som Niyama1 gjorde(vilket jag i princip håller med om, men just detta med att gå i samma fotspår). Det kan å ena sidan vara oskyldigt men det kan ju vara ett snyggt spel att om man är ond hoppa i en som alla vet var gods skor .... fast jag vet inte.

@glömmerallt aha, jag fattar varför din aktivitet är lite .. stokastisk - hoppas att du känner dig bättre snart

Ja alltså, det var mycket pga Niyamas teorier som jag började titta närmare på just Mammas och sedan när niyama dog så var det naturligt att fortsätta på det spåret.

( å tack men det dröjer nog men förhoppningsvis blir det bra på lång sikt)

Hittills har två stycken röstat:
glömmerallt röstar på Mammas
Habina röstar på glömmerallt

Jag känner att jag vacklar jättemycket runt glömmerallt och Mammas och försöker bolla scenarion. Nu har även Niyama kommit in igen och är kvar lite i sina tankar hon hade i sin första roll som vi VET är god. Tyder det på att Niyama2 även är god? Det känns i allafall som om glömmerallt och Mammas inte sitter i lyan tillsammans. Det jävliga är att folk luras i den här leken. Så även om man har en tanke som känns klockren så kan nån luras.

Det är ju bra om du tycker det tyder på att jag är god, men jag måste bara påpeka att även om jag kommit tillbaka som ond så är jag inte så korkad att jag skulle släppa teorierna jag haft som god ;)

@CaisaLundblad Jag tror det är fyra ulvar kvar, så det gäller att de goda inte sprider sina röster för mycket så det känns viktigt att det diskuterat ordentligt, det är synd att några är så oaktiva än för det blir så svårt att få en uppfattning om dom.

Jag blir asnervös när du skriver sådär. Det gäller ju bara den lilla detaljen att lägga rösten på en som är ond, tänk om alla goda lägger sin röst på samma goda bara för att inte sprida rösterna?

Jag kan ju säga att jag har ingen bättre idé än att lita på GA. Alternativet är att GA är ulv och skulle misstänka att Mammas är ängel men det känns ändå mindre troligt.

Det är ju bra om du tycker det tyder på att jag är god, men jag måste bara påpeka att även om jag kommit tillbaka som ond så är jag inte så korkad att jag skulle släppa teorierna jag haft som god ;)

Näj, "?" den symbolen betyder att jag frågar mig om det tyder att du är god, inte att jag tycker att det tyder på det.

he he, känns i allafall bra att veta lite hur du tänker som återvändare...typ jag blev inte ett dugg klokare

Det gör mig lite nojig för att du inte brukar skriva sådär och tvärtom har reagerat när jag och Myrten gjort det :nailbiting:

Nu svarar jag på sidan tio innan jag läser vidare på sida elva.

@Niyama och @cirkus Jag tycker inte att det är speciellt misstänkt att rösta tidigt, eftersom det skulle kunna vara en avgörande lynch är det snarare bara bra att som god rösta tidigt på den man finner mest misstänkt för att försöka få ihop goda runt den man tror är misstänkt. Nu fallerar ju teorin på att den inte är korrekt, men i sak tycker jag inte att det är konstigt. Jag hade också kunnat rösta i morse om jag funnit någon jag tyckte var misstänkt. Märker Ga att de hon håller för goda röstar på någon annan hon också misstänker lite förutsätter jag att hon kommer att ändra sin röst. Så jag tycker inte att det är konstigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar