I alla fall jag uppskattar att kunna bemöta och få respons på mina tankar, om jag misstänker dig för något du skriver i inlägget ÄR en kvart rätt kort tid för oss att kunna ha en diskussion och för mig att ta ställning. Det är bättre, enligt mig, att kunna få klart för sig hur du menar om det är något jag finner misstänkt, än att bara gå på första formuleringen, när det kanske handlade om ett missförstånd. Jag tänker att om både du och jag är goda är det bättre att vi reder upp missförståndet och röstar på en ond istället för att vi missförstår varandra, inte hinner diskutera saken och röstar på varann. Om du förstår hur jag menar?
Jag tycker att du var mest misstänkt. Förväxla in att jag pga att andra inte förstår mina teorier måste skriva dem många gånger med att jag tycker att de är starka, för mig var både teorierna mot Habina och cirkus inte speciellt starka. Därför röstade jag på det jag misstänkte mest, dvs dig.
Jag förstår hur du tänker. Menade att
jag inte misstänker någon pga de röstade efter dålig teori eftersom jag tyckte det var något alla gjorde. Vad andra misstänker folk för kan ju inte jag bestäma
På en kvart hinner jag både läsa och eventuellt rösta på dig om jag tycker inlägget gör dig misstänkt. Men du hinner liksom inte bemöta min eventuella misstanke och det är ju lite dumt om det t.ex handlar om ett missförstånd.
Eller om du skriver något jag inte förstår och behöver fråga så är det bra att hinna göra det innan du försvinner. Jag menar om vi nu hypotetiskt utgår från att du är god så vill jag ju kunna ta del av det du tycker och tänker, du kanske uppmärksammat något som jag missat osv och då vill jag gärna diskutera det med dig. Ditt inlägg kan ju liksom påverka hur jag röstar även om jag inte röstar på dig.
Skriver man om en och samma person så är det bra om man får med det i ett inlägg blir mer lättöverskådligt och jag förstår bättre, och slipper kanske fråga
.
Svarar er båda på en gång:
Jo givetvis är det bästa om man kan teoria tidigt och diskutera tankarna, nu hade jag inte den möjligheten igår men ville ändå skriva ut mina teorier i den mån jag hade några så alla skulle hinna läsa mina tankar även om det i det skedet fanns dåligt med tid för att diskutera. Men det är väl (tänker jag iaf, ni tänker uppenbarligen olika.
) ett sätt att hamna i skottfältet eftersom eventuella missförstånd inte hinner klaras upp och inte ett sätt att försöka "smyga med" som jag tror det var Mammas uttryckte sig. Därför köper jag inte riktigt teorin att det skulle varit utstuderat och planerat från min sida att lägga upp inlägget just när jag gjorde det, jag skrev klart inlägget och postade det när jag var klar. Funderade lite till, väntade för att se om någon hann fundera över det eller om någon hade andra teorier/infallsvinklar jag kunde ta med i beräkningen innan jag röstade.
Som ga skriver hinner jag ju inte bemöta något om någon fattar misstanke om mig utifrån mina teorier, så det vore väl inte så smart att planera att göra precis så om jag var ulv som Mammas vill få det till?
Så även om jag förstår vad ni säger håller jag liksom inte med om att just det faktum att jag postade ett teoriinlägg en kvart innan DL skulle göra mig skum.
@glömmerallt Jag funderar mindre på just "Varför Niyama?" och mer på just "Varför en aktiv spelare?" faktiskt... Det är vad som förbryllar mig med nattkäket. Enligt min erfarenhet (både från när jag varit god spelare och ond) så brukar väl lyan rikta in sig på de inaktiva i början eftersom de sällan lynchas just pga att de är inaktiva?
Och sen förbryllar du mig en del också, den tidiga rösten på Mammas (även om hon är en av mina mer misstänkta just nu också) i förhållande till att du just förklarade för mig att det ju är bra att diskutera ens teorier så man inte röstar på någon pga ett missförstånd går inte riktigt ihop.
I övrigt tycker jag fortfarande
@Jeffery s röstmotivering är skum, och vill se mer därifrån. Och såklart från Bumpo också.
Habina verkar som jag förvirrad gällande Mammas/GA, jag håller med henne om att jag inte tror de sitter i lyan tillsammans... Fast det kanske hade kunnat vara något mystiskt högt ulvspel från deras sida men det känns för långsökt. En god/en ond? Båda goda? Vem är vem?
Sasse har inte varit så aktiv sen igår vilket hon också förvarnat om, så där har jag inga nya tankar. CB verkar precis kommit igång och jag har inte reagerat på något särskilt därifrån än.
Cirkus reagerar på saker jag tycker är lite udda gällande mig, men det är ju ingen ovanlighet så just den detaljen säger väl inget om hennes roll direkt.