Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad rolig du är Mammas, skriver "ikväll" när klockan närmar sig 05 :p

Såg nu när jag läste ikapp att glömmerallt vill att man teoriar (och gärna röstar) tidigt då det kan vara avgörande lynch. Tänkte bara gå in och säga (igen) att jag kommer vara iväg större delen av dagen och därför inte har tid att teoria förrän senare.

Jag är ledsen, men det har blivit ändrade planer så jag måste åka till premieringen redan idag. Det gör att jag inte kommer att ha någon tid att leka idag. Jag vill ändå rösta och kommer kanske hinna in vid elva en kort sväng och förklara om någon inte förstår. Men jag kan inte lova. Sorry att det blev så här. :-S

När jag läste glömmerallts teori tyckte jag först att den var jättebra. Den förklarade varför Niyama blev käkad och gjorde att jag var på vippen att rösta på mammas.

Men sedan insåg jag att det var glömmerallts röst och framförallt motivering som jag tyckte var konstig/skum igår. Då slog det mig att glömmerallt kan vara ond, att lyan har snackat ihop sig och bestämt att käka Niyama för att misstänkliggöra mammas, caisalundblad och (på något vis jag inte förstår) mig. Tre goda i en smäll liksom! Nu säger jag inte att alla vi tre är goda, men det är den teori jag har i stunden när jag skall rösta.

Habina röstar på glömmeralllt

Jag är medveten om att det inte är den mest lysande teori, men hellre den här än att inte rösta alls. Ha en riktigt rolig lekdag, jag hoppas kunna titta in efter 21 och teoria lite kring röstningen (om jag inte är lynchad förstås), men jag vet inte om det ens finns internet på premieringsplatsen. :-S

usch, jag blir verkligen vankelmodig.
Först läser jag vad glömmerallt skriver och det verkar ju vettigt. Och sen så kommer mammas och bemöter och då verkar hon också vettig och sen kommer Habina med ytterligare en infallsvinkel. Det är ofta så för mig att jag läser och tycker AHA och sen kommer nån annan skriver tvärt emot och då blir det också AHA. Fan. Just nu känns det i allafall som om glömmerallt och Mammas inte sitter i lyan tillsammans. Eller så gör dom det och lurar skiten av mig.

jag måste nog läsa om allt från början.

Får verkligen be om ursäkt till alla för att jag glömde leken igår kväll! (Känns som att det har blivit en dålig vana hos mig i början av lekar). :o

Ser att det har hänt en otrolig massa så jag sitter och läser igenom samtidigt som jag klunkar i mig kaffe för att försöka hänga med. :p

Återkommer med tankar då jag kommit ikapp lite!

Då ska vi se.. Känns alltid svårt att sätta sig in i helheten och diskussionerna då man missat mycket, men ska göra mitt bästa.

Lägger upp rösterna från igår igen för att försöka få lite översikt. Även om det förstås är svårt att säga något efter den första röstningen.

Röster:
16:44 cirkus röstar på Habina
18:20 Habina röstar på Koppen
18:42 Koppen röstar på Habina
19:59 CaisaLundblad röstar på Koppen
19:59 Jeffery röstar på Koppen
19:59 Sasse röstar på Mammas
19:59 Niyama röstar på Mammas
19:59 Mammas röstar på CaisaLundblad
20:00 glömmerallt röstar på cirkus

Ställning:
3 Koppen
2 Habina
1 caisalundblad
1 cirkus

Kvar att rösta:
_CorpseBride_
Bumpo
Outofservice

cirkus, Habina och Koppen lade de första tre rösterna varav Habina fick två röster och Koppen en. Sedan röstade resterande precis innan dl.
Caisa och Jeffery lade två till röster på Koppen vilket resulterade i att Koppen (siarlärling) åkte. Att deras röster skulle göra att Koppen rök kan de omöjligt ha vetat om vid det laget. Möjligheten finns väl att någon av dem försökte skydda Habina, men det säger ändock inget om deras roller.
Sasse och Niyama röstar på Mammas och verkar ha liknande tankegångar där de reagerar på att Mammas verkar vara "på hugget", vilket jag också noterade då jag läste igenom leken. Huruvida just detta säger något om Mammas roll vet jag dock inte. Mammas, Niyama och Sasse är tre skickliga spelare så jag tycker oavsett att det var intressant att Sasse och Niyama reagerade på Mammas.
Mammas och GA valde att lägga ensamma röster på caisa och cirkus.

Fortsättning följer... :p

I alla fall jag uppskattar att kunna bemöta och få respons på mina tankar, om jag misstänker dig för något du skriver i inlägget ÄR en kvart rätt kort tid för oss att kunna ha en diskussion och för mig att ta ställning. Det är bättre, enligt mig, att kunna få klart för sig hur du menar om det är något jag finner misstänkt, än att bara gå på första formuleringen, när det kanske handlade om ett missförstånd. Jag tänker att om både du och jag är goda är det bättre att vi reder upp missförståndet och röstar på en ond istället för att vi missförstår varandra, inte hinner diskutera saken och röstar på varann. Om du förstår hur jag menar? :)

Jag tycker att du var mest misstänkt. Förväxla in att jag pga att andra inte förstår mina teorier måste skriva dem många gånger med att jag tycker att de är starka, för mig var både teorierna mot Habina och cirkus inte speciellt starka. Därför röstade jag på det jag misstänkte mest, dvs dig.

Jag förstår hur du tänker. Menade att jag inte misstänker någon pga de röstade efter dålig teori eftersom jag tyckte det var något alla gjorde. Vad andra misstänker folk för kan ju inte jag bestäma:p

På en kvart hinner jag både läsa och eventuellt rösta på dig om jag tycker inlägget gör dig misstänkt. Men du hinner liksom inte bemöta min eventuella misstanke och det är ju lite dumt om det t.ex handlar om ett missförstånd.

Eller om du skriver något jag inte förstår och behöver fråga så är det bra att hinna göra det innan du försvinner. Jag menar om vi nu hypotetiskt utgår från att du är god så vill jag ju kunna ta del av det du tycker och tänker, du kanske uppmärksammat något som jag missat osv och då vill jag gärna diskutera det med dig. Ditt inlägg kan ju liksom påverka hur jag röstar även om jag inte röstar på dig. :)

Skriver man om en och samma person så är det bra om man får med det i ett inlägg blir mer lättöverskådligt och jag förstår bättre, och slipper kanske fråga;).

Svarar er båda på en gång:
Jo givetvis är det bästa om man kan teoria tidigt och diskutera tankarna, nu hade jag inte den möjligheten igår men ville ändå skriva ut mina teorier i den mån jag hade några så alla skulle hinna läsa mina tankar även om det i det skedet fanns dåligt med tid för att diskutera. Men det är väl (tänker jag iaf, ni tänker uppenbarligen olika. :p) ett sätt att hamna i skottfältet eftersom eventuella missförstånd inte hinner klaras upp och inte ett sätt att försöka "smyga med" som jag tror det var Mammas uttryckte sig. Därför köper jag inte riktigt teorin att det skulle varit utstuderat och planerat från min sida att lägga upp inlägget just när jag gjorde det, jag skrev klart inlägget och postade det när jag var klar. Funderade lite till, väntade för att se om någon hann fundera över det eller om någon hade andra teorier/infallsvinklar jag kunde ta med i beräkningen innan jag röstade. :)

Som ga skriver hinner jag ju inte bemöta något om någon fattar misstanke om mig utifrån mina teorier, så det vore väl inte så smart att planera att göra precis så om jag var ulv som Mammas vill få det till? :o

Så även om jag förstår vad ni säger håller jag liksom inte med om att just det faktum att jag postade ett teoriinlägg en kvart innan DL skulle göra mig skum. :p

@glömmerallt Jag funderar mindre på just "Varför Niyama?" och mer på just "Varför en aktiv spelare?" faktiskt... Det är vad som förbryllar mig med nattkäket. Enligt min erfarenhet (både från när jag varit god spelare och ond) så brukar väl lyan rikta in sig på de inaktiva i början eftersom de sällan lynchas just pga att de är inaktiva? :confused:

Och sen förbryllar du mig en del också, den tidiga rösten på Mammas (även om hon är en av mina mer misstänkta just nu också) i förhållande till att du just förklarade för mig att det ju är bra att diskutera ens teorier så man inte röstar på någon pga ett missförstånd går inte riktigt ihop. :o

I övrigt tycker jag fortfarande @Jeffery s röstmotivering är skum, och vill se mer därifrån. Och såklart från Bumpo också. :p

Habina verkar som jag förvirrad gällande Mammas/GA, jag håller med henne om att jag inte tror de sitter i lyan tillsammans... Fast det kanske hade kunnat vara något mystiskt högt ulvspel från deras sida men det känns för långsökt. En god/en ond? Båda goda? Vem är vem? :confused:

Sasse har inte varit så aktiv sen igår vilket hon också förvarnat om, så där har jag inga nya tankar. CB verkar precis kommit igång och jag har inte reagerat på något särskilt därifrån än.

Cirkus reagerar på saker jag tycker är lite udda gällande mig, men det är ju ingen ovanlighet så just den detaljen säger väl inget om hennes roll direkt. :p

Var mycket diskussioner i början innan röstningen satte igång men jag har svårt att se något jag finner jättemisstänkt. Det mesta verkar vara försök till teorier från olika håll.

@glömmerallt höll innan röstningen med Mammas angående cirkus röst på Habina, men ändrar sig sedan angående Mammas efter natten.

Efter röstningen kommer Niyama med en teori om att Mammas och Caisa skulle kunna vara i lyan tillsammans. Men caisa och Mammas röstade i slutspurten så de kan inte ha vetat om att Koppen skulle ryka. När caisa lade sin röst blev det 2-2 för Habina och Koppen. De flesta röstade i sista stund så de skulle inte ha vetat hur det skulle slutat tänker jag? Dock så tror jag inte att Mammas öht är rädd för att alibirösta lite i början av leken.

Mammas funderade först över ffa cirkus och Habina, men valde sedan i sin röst att lägga en typsik förstadagen-röst på caisa.

GA kommer med en teori om att ulvarna kan ha försökt rikta fokus från Habina i början av leken och istället riktat blickarna mot Koppen. Med tanke på att Habina hade två röster och de flesta väntade till i sista minut med att rösta tycker jag att det är en intressant tanke som jag iaf noterar.

Niyama käkas sedan och visade sig vara spion. Hon kan med andra ord inte ha hunnit få någon info, men GA kommer med tankar om att Niyama kan ha anat något ändå.
GAs tankar och resonerande känns för övrigt ganska uppriktiga för mig, det känns med andra ord som att hon faktiskt försöker att hitta ledtrådar.

Men utöver Gas teori slår tanken mig, likt Habina skriver i dagens röst, att det även skulle kunna vara ett sätt för lyan att försöka rikta just misstankar mot Mammas? Å andra sidan så kan det lika gärna vara så att lyan vill att vi ska tro att de försöker rikta misstankar mot en god... Gah.
I övrigt hänger jag med i tankarna om att ulvarna kan ha förstått att Niyama hade en specialroll och hoppades att få ut siaren.

@Mammas varför tycker du att det är skumt att försöka lista ut hur ulvarna tänkt iom nattkäket? Jag kan själv inte finna det så konstigt ändå för att jag tycker att det är ett av många sätt att försöka lista ut vilka som kan finnas i lyan.

I övrigt så tror jag inte att GA skulle gå ut så hårt mot en god som ond som hon gjort mot Mammas. Sedan om teorierna mot Mammas stämmer kan vi givetvis inte vara säkra på. Men som det ser ut just nu är jag ändå mest fundersam över Mammas.

I övrigt får jag hålla med cirkus om vankelmodigheten, känner igen mig fullständigt i känslan då man får höra olika infallsvinklar hela tiden. :p

@glömmerallt Jag funderar mindre på just "Varför Niyama?" och mer på just "Varför en aktiv spelare?" faktiskt... Det är vad som förbryllar mig med nattkäket. Enligt min erfarenhet (både från när jag varit god spelare och ond) så brukar väl lyan rikta in sig på de inaktiva i början eftersom de sällan lynchas just pga att de är inaktiva? :confused:

Det där håller jag med om! Sitter också och funderar på varför man tog en aktiv spelare. För mig är frågan isf om det är ovana ulvar i lyan (de erfarna ulvarna brukar inte ta aktiva i början av en lek? :confused:) eller om det stärker Gas teori om att ulvarna verkligen trodde att Niyama var en viktig specialroll och inte ville riskera något?

Det där håller jag med om! Sitter också och funderar på varför man tog en aktiv spelare. För mig är frågan isf om det är ovana ulvar i lyan (de erfarna ulvarna brukar inte ta aktiva i början av en lek? :confused:) eller om det stärker Gas teori om att ulvarna verkligen trodde att Niyama var en viktig specialroll och inte ville riskera något?

Det är möjligt! Åh andra sidan förstår jag inte vad i Niyamas lektagg som ga menar skulle kunna tolkas som att hon har en god specialroll? :confused:
Det säger ju sig självt att hon i det skedet (som god spelare) hade en specialroll, eftersom Jeffery påpekat att det bara kunde finnas en bybo och oos lämnat leken och visat sig vara just bybo. Men gas teori pekar på att ulvarna skulle ha misstänkt henne som siare och därför käkat Niyama för att skydda Mammas... Och jag hänger inte alls med i hur de av alla spelarna hade fått just Niyama till trolig siare i det läget.

@glömmerallt tror du att du kan utveckla det lite till för mig? (Jag ser att du diskuterat en del med mammas men jag hänger ändå inte med i just den biten. :o )

@Mammas varför tycker du att det är skumt att försöka lista ut hur ulvarna tänkt iom nattkäket? Jag kan själv inte finna det så konstigt ändå för att jag tycker att det är ett av många sätt att försöka lista ut vilka som kan finnas i lyan.

Min erfarenhet är att det dels väldigt sällan är lätt att lista ut något iom nattkäket, det kan liksom vara vilket som och jag har inte lyckats se något mönster i det. Sedan har jag flera gånger noterat att om någon skriver mycket om hur ulvar kan ha tänkt är det just en ulv. Det ligger liksom nära till hands att resonera om hur ulvarna tänkt när man suttit i lyan och funderat. Sedan är det inte alltid, men det är en sådan sak som skaver för mig.

Det är möjligt! Åh andra sidan förstår jag inte vad i Niyamas lektagg som ga menar skulle kunna tolkas som att hon har en god specialroll? :confused:
Det säger ju sig självt att hon i det skedet (som god spelare) hade en specialroll, eftersom Jeffery påpekat att det bara kunde finnas en bybo och oos lämnat leken och visat sig vara just bybo. Men gas teori pekar på att ulvarna skulle ha misstänkt henne som siare och därför käkat Niyama för att skydda Mammas... Och jag hänger inte alls med i hur de av alla spelarna hade fått just Niyama till trolig siare i det läget.

@glömmerallt tror du att du kan utveckla det lite till för mig? (Jag ser att du diskuterat en del med mammas men jag hänger ändå inte med i just den biten. :o )

Ja det är ju sant! Alla lär väl ha specialroller nu?
Jag tror att GA menar att Niyama misstänkte Mammas rätt mycket och att det var därför de åt henne, ifall att hon skulle vara siare och sia Mammas om nu Mammas skulle vara ond. @glömmerallt får rätta mig om jag har fel och gärna vidareutveckla sina tankar! :)

Min erfarenhet är att det dels väldigt sällan är lätt att lista ut något iom nattkäket, det kan liksom vara vilket som och jag har inte lyckats se något mönster i det. Sedan har jag flera gånger noterat att om någon skriver mycket om hur ulvar kan ha tänkt är det just en ulv. Det ligger liksom nära till hands att resonera om hur ulvarna tänkt när man suttit i lyan och funderat. Sedan är det inte alltid, men det är en sådan sak som skaver för mig.

Jaha okej, vi har helt enkelt olika erfarenheter då. Jag brukar nämligen alltid fundera kring nattkäk såväl som röstning och annat och även hur ulvarna kan ha tänkt. Tycker att det blir svårt om man inte funderar ur alla synvinklar. :)

Ja det är ju sant! Alla lär väl ha specialroller nu?
Jag tror att GA menar att Niyama misstänkte Mammas rätt mycket och att det var därför de åt henne, ifall att hon skulle vara siare och sia Mammas om nu Mammas skulle vara ond. @glömmerallt får rätta mig om jag har fel och gärna vidareutveckla sina tankar! :)

Jag tror det iaf. :p
Ahaa okej, men är inte det typ precis så ulvar "inte brukar" göra? (som i att dra blickarna till Mammas i det scenario hon sitter i lyan och käkar nån med starka misstankar mot henne) :p Och är inte Mammas en av spelarna som vanligen sias i början av leken oavsett om hon har starka misstankar mot sig eller inte? Det jag menar är väl att det känns lite osannolikt att någon (god som ond) misstänkte just Niyama som siare i det läget, däremot en god specialroll - absolut! :D

Info!

Bumpo var tvungen att hoppa av och Niyama ersätter hennes roll.

Är det någon mer som känner att tiden inte finns för leken så har jag en till ersättare utifall att. Bättre att byta så tidigt som möjligt i leken :)

Tillbaka! Har följt leken i graven men nu när jag är levande igen ska jag läsa lite noggrannare.

Är på GA:s linje. Jag tycker det är lite intressant att jag blev käkad, med flera spelare med låg aktivitet brukar man ju välja en sådan för lekens skull (i alla fall dag ett då man inte har någon koll på någons roll). Jag tänkte att Mammas som ulv inte skulle välja en med hög aktivitet, men sen tänkte jag att de med hög aktivitet inte brukar käkas dvs jag borde inte ha varit skyddad. Jag tror mycket väl att Mammas kan ha velat bli av med mig pga mitt fokus på henne och det jag skrev som skulle kunnat tyda på att jag var siare (jag fattade inte att det kunde tolkas så då, jag var bara leksugen).

Men sedan insåg jag att det var glömmerallts röst och framförallt motivering som jag tyckte var konstig/skum igår. Då slog det mig att glömmerallt kan vara ond, att lyan har snackat ihop sig och bestämt att käka Niyama för att misstänkliggöra mammas, caisalundblad och (på något vis jag inte förstår) mig. Tre goda i en smäll liksom! Nu säger jag inte att alla vi tre är goda, men det är den teori jag har i stunden när jag skall rösta.

Habina röstar på glömmeralllt

Jag är medveten om att det inte är den mest lysande teori, men hellre den här än att inte rösta alls. Ha en riktigt rolig lekdag, jag hoppas kunna titta in efter 21 och teoria lite kring röstningen (om jag inte är lynchad förstås), men jag vet inte om det ens finns internet på premieringsplatsen. :-S

Men varför skulle glömmerallt sticka ut och rösta så tidigt på Mammas? Det är ju något som är lite riskabelt. Dessutom skulle ju GA bli supermisstänkt direkt om Mammas lynchades och var god.

GA lägger ofta lite udda röster dag ett tycker jag. Eller kanske senare också. Jag brukar reagera på det men har lärt mig att det inte säger något om hennes roll.

Funderar på antalet ulvar. Tog för givet att det är fyra, men om det stämmer känns det underligt att LL valde att inte ersätta OOS eftersom leken då kan avgöras redan idag.

Om ulvarna fått spionraden om vem ängeln skyddar, kan de utgå från att ängeln skyddat sig själv. Om de lyckas lyncha ängeln så är alltså segern klar om det är fyra ulvar.

Men varför skulle glömmerallt sticka ut och rösta så tidigt på Mammas? Det är ju något som är lite riskabelt. Dessutom skulle ju GA bli supermisstänkt direkt om Mammas lynchades och var god.

GA lägger ofta lite udda röster dag ett tycker jag. Eller kanske senare också. Jag brukar reagera på det men har lärt mig att det inte säger något om hennes roll.

Jag har också funderat lite på varför GA la sin röst så tidigt. Det är som sagt riskabelt. Visst är det bra om folk teoriar och lägger tidiga röster. Men varför SÅ tidigt? (har jag missat att hon inte kommer kunna spela under dagen?)

Å ena sidan, Niyama1 signalerar leksugen och GA som om hon har en viktig roll och det hade hon ju också - kanske var det därför hon blev käk - att lyan också uppfattat det så. Men jag veeeet inte. Samtidigt så vill jag hålla med Caisa i inlägg #194...men vad fan det kan ju lika gärna vara tvärt om, ulvarna vet att det är riskabelt och så "skulle ju ingen göra". Fyfan min hjärna vill brinna upp just nu för jag vill verkligen inte att detta ska bli fel. Jag tror jag måste titta åt något annat håll en stund....

Nog var rösten som GA la på mig udda rent röstmässigt, samtidigt så var jag ju föremål för diskussioner. Det jag tycker är lite konstigt med GAs röst är det som Caisa (tror jag) påpekar nånstans - å ena har jag en skral teori men sen lägger en egen röst med kommentaren om att teorin är skral. Det är en motsägelse som skaver lite. Men å andra sidan - det är ju så första dagen.

Bläh vill jag säga just nu. Fan så svårt.

Nu kom detta mycket tänkvärda
Funderar på antalet ulvar. Tog för givet att det är fyra, men om det stämmer känns det underligt att LL valde att inte ersätta OOS eftersom leken då kan avgöras redan idag.

Om ulvarna fått spionraden om vem ängeln skyddar, kan de utgå från att ängeln skyddat sig själv. Om de lyckas lyncha ängeln så är alltså segern klar om det är fyra ulvar.

En sak som jag undrar här är om ulvarna får en spionrad även när spionen blev käk?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar