Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
(fan vad jag stör mig på det nya formatet där inte exakt tid står! .

Du är inte ensam, det är tokjobbigt att fundera ut när inläggen igentligen kom. Känns som att amn får teoria med någon timmes fördröjning och det är skitjobbigt när man är osäker på om en röst han in i tid till deadline!

Uppdatering

Niyama var spion.

Dag-DL imorgon fredag 20.00
Natt-DL imorgon fredag 22.00

Jag får dela upp min teori för det blev mycket citat och jag har inte tagit med alla citaat så gå gärna tillbaka så att ni kan se inläggen i sittsammmanhang.

Teorin går i stort ut på att jag tror att ulvarna käkade niyama för att de trodde hon var siare och det skulle då leda till att Mammas är ulv.

Teorin Del 1:

Niyama börjar ifrågasätta mammas resonemang kring cirkus röst på habina ganska tidigt igår:

Men Cirkus behövde ju rösta, och det har inte hänt så mycket än? Jag hade nog också röstat på Habina om jag varit tvungen att rösta i det läget. Känns ju lite konstigt att typ "Jag röstar på Niyama för hon han inte gjort nåt skum".

Mammas svar:

Jag kanske var otydlig, framförallt är det att @cirkus väljer att inte resonera angående att @Habina brukar göra sig misstänkt i början av leken som får mig att fundera över hennes ärlighet.

Sen gillade niyama det här inlägget
@Habina Jag tror verkligen inte Jeffrey rycker på axlarna åt hela leken, oavsett vilken sida han står på. Troligare är väl att han bara skämtare/var ironisk med sina kommentar and that's it?

@Mammas Så hädanefter bör alla (om det är fler som tänker rösta på Habina) resonera att Habina brukar bli misstänkt dag 1, men att det typ kvittar, för att du ska anse att det inte är en lätt röst? Eller det är bara förstaröstaren som bör resonera så? Jag håller faktiskt inte med att man borde behöva resonera så för att få rösta på någon som brukar bli misstänkt. Men det kanske du förstått ;)

Senare skrev Niyama det här:
Förvirrande start. Jag brukar hålla med Mammas och tycka att Sasse är lite underlig ibland. Nu är det tvärtom. Vet inte vem jag bör vara mest rädd för då?

Tycker Mammas var lite huggig, har läst hennes förklaring och jag tror att jag förstått den men det känns ändå lite sådär. Koppen reagerar jag klart mest på men har för mig att hon brukar skriva udda grejer.

:arghh:

Ganska kort därefter kom röstinlägget

Niyama röstar på Mammas

Dålig känsla, kändes huggig... fortsättning kommer.

Det här är fortsättningen hon nämner:

Och för att jag var inne på att rösta på Koppen för hon har helt klart varit skummast, men jag vet att hon brukar bli misstänkt och hon kändes som ett "lätt offer" och jag hann precis se två röster på henne och blev nojig och tja, då blev det Mammas som är den som jag i alla fall reagerat lite på.

Sammanfattnig av teorin så här långt: Min slutsats av ovanstående är att niyama misstänker Mammas.

Fortsättning följer...

@glömmerallt Rent hypotetiskt: om jag är ulv, varför skulle jag tänka att någon är siaren för att hen innan hen kunnat sia misstänker mig? Eller tänker du att det är gjort som förebyggande åtgärd om hon är siare typ? :)

Teorin del 2:

Här har vi ytterliggare en teori som inbegriper Mammas, om ni har lite svårt att hänga med så kommer det ett förtydligande citat en bit ner (jag valde att lägga citaten i kronologisk ordning)

Jag nojar kanske bara nu, men det här känns som ett spel. Tänker mig Mammas och Caisa i lyan, Caisa röstar på Koppen och Mammas röstar på Caisa för att vara med och rösta ut goda Koppen som hennes kollega röstat på. Jaja, långsökt men det var vad jag tänkte.

Det här inlägget tycker jag är extra intressant för när jag har någon god specialroll som ska göra val på natten tycker jag det blir extra svårt att välja när folk inte ger sina reflektioner på lynchen innan nattdeadline. därför fick det här inlägget mig att tro att niyama hade en sådan roll(uppenbarligen hade jag fel där), Om jag kan få de vibbarna av inlägget så kan ju ulvarna också och om det dessutom är så att niyama skulle ha rätt i sina misstankar så blir hon ju ett stort hot för ulvarna. Hon säger dessutom att hon är jättelektagad vilket jag tycker antyder att hon gillar sin roll och de flesta brukar gilla att vara siare.

Jag är typ jättelektaggad och vill att ni ska skriva teorier nu :banana:

Här teoriar niyama lite mer mot caisa.

Det här tycker jag är lite konstigt. Caisa känns väldigt vacklande när det gäller Koppen.

Sen röstar hon på Koppen när Habina har två röster... Och Koppen ser i det läget ut att kunna bli ett lätt offer (med tanke på vad hon skrivit).

Förklaringen till första citatet i det här inlägget:
@glömmerallt
Jag missade visst ett "inte" :angel:

Alltså att Mammas inte vill vara med och rösta ut goda Koppen.

Sammanfattning: Niyama verkade misstänkta framförallt Mammas så om hon hade varit siare hade det känts som ett rimligt val för henne att sia och om Mammas är ulv så är det givetvis något ulvarna vill undvika och därför valet att äta Niyama. Det är bra att se saker från två håll så därför funderade jag givetvis på andra möjligheter till att niyama blev käkad och då även från möjligheten att mammas var god men jag kom inte fram till något vettigt där för om hon är god förstår jag inte alls varför niyama käkades, visst finns möjligheten att ulvarna vill rikta fokus mot de Niyama skrev om men i nuläget tycker jag det känns lite långsökt.

Därför:

glömmerallt röstar på Mammas

@glömmerallt Rent hypotetiskt: om jag är ulv, varför skulle jag tänka att någon är siaren för att hen innan hen kunnat sia misstänker mig? Eller tänker du att det är gjort som förebyggande åtgärd om hon är siare typ? :)

Ja som förebyggande åtgärd för att slippa bli misstänkt när hon dör. Om vi rent hypotetiskt tänker oss att hon hade varit siare och inte blivit käkad utan fortsatt rösta på dig och sen blivit käkad natt 2 och då visat sig vara siare så hade de flesta utgått från att du var siad och du hade då troligent blivit utröstad.

Min tanke kanske blivit tydligare efter att du kunnat läsa fortsättningen på teorin?

Oj oj. Nu är jag tillbaka. Vilken rivstart på leken- känns väldigt oroande det som Jeffereys skriver att vi förlorade två goda på ett bräde och sen så käkades den tredje...som dessutom hade en viktig specialroll.

Det är mycket jag måste läsa en gång till för att hänga med på allt.

Men spontant(som både Sasse och Niyama är inne på)
-Aldrig rösta på Habina utan att kommentera/reflektera över att hon alltid verkar skum
Alltså det känns ju hur knäppt som helst att man ska behöva reflektera över det jämt för att inte verka skum själv. Visst tänkte jag tanken, men kände att Habina var den enda jag reagerat på, det var ju inte mycket skrivet, sen tänkte jag på att nån gång måste ju Habinas default skumhet preskriberas och hon kan ses som vilken spelare som helst. Typ så tänkte jag.

@Mammas

Det är alltså det här inlägget som jag tror att du skulle få "viktig god specialroll"-vibbar av. Det finns ju inga skäl att hon är siare bara för att hon misstänkte dig, det hade ju varit konstigt. Och om du är ulv och hon hade varit siare så hade hon ju varit ett stort hot mot dig.

Jag är typ jättelektaggad och vill att ni ska skriva teorier nu :banana:

Oj oj. Nu är jag tillbaka. Vilken rivstart på leken- känns väldigt oroande det som Jeffereys skriver att vi förlorade två goda på ett bräde och sen så käkades den tredje...som dessutom hade en viktig specialroll.

Det är mycket jag måste läsa en gång till för att hänga med på allt.

Men spontant(som både Sasse och Niyama är inne på)
-Aldrig rösta på Habina utan att kommentera/reflektera över att hon alltid verkar skum
Alltså det känns ju hur knäppt som helst att man ska behöva reflektera över det jämt för att inte verka skum själv. Visst tänkte jag tanken, men kände att Habina var den enda jag reagerat på, det var ju inte mycket skrivet, sen tänkte jag på att nån gång måste ju Habinas default skumhet preskriberas och hon kan ses som vilken spelare som helst. Typ så tänkte jag.

Jag kan se hur du tänker men så länge hon fortsätter att vara skum kan det väl inte preskriberas? Givetvis är hon som vilken spelare som helst men folk utrycker sig ju olika och det tar i varje fall jag hänsyn till ibland i mina teorier. Det som är misstänkt beteende av spelare X behöver inte vara det av spelare Y och tvärtom.

Jag tycker inte direkt det gör dig så misstänkt nu, min röst på dig berodde ju som jag skrev mycket på teori brist och jag reagerade på att du inte alls nämnde det och det tycker jag nog fortfarande men som sagt folk utrycker sig olika så det behöver ju inte betyda att du är ond.

Okej. Jag ska hädanefter alltid komma ihåg att man alltid måste nämna att Habina alltid är skum och det är viktigt att ta med i beräkningen även om hon är den enda som gjort något skumt :p -

Jag fattar hur ni tänker @glömmerallt och @Mammas. Men jag försökte släppa det där med att Habina alltid är skum och liksom vara så förutsättningslös det gick...men hon var ju skum.

Det jag reagerade på som hon skrev var just det att hon trodde att Jefferys satt på facit. Det såg jag som en rätt illa dold ondförklaring och det i sig är skumt - vilket @CaisaLundblad inte alls fattade i inlägg #83 - alltså hur kan man missa det?

Puh, nu har sällskapet dragit för krogen. Min rygg pallar inte med sånt än så nu ska jag läsa ikapp mig. Men kan börja på att svara på detta:

Okej. Jag ska hädanefter alltid komma ihåg att man alltid måste nämna att Habina alltid är skum och det är viktigt att ta med i beräkningen även om hon är den enda som gjort något skumt :p -

Jag fattar hur ni tänker @glömmerallt och @Mammas. Men jag försökte släppa det där med att Habina alltid är skum och liksom vara så förutsättningslös det gick...men hon var ju skum.

Det jag reagerade på som hon skrev var just det att hon trodde att Jefferys satt på facit. Det såg jag som en rätt illa dold ondförklaring och det i sig är skumt - vilket @CaisaLundblad inte alls fattade i inlägg #83 - alltså hur kan man missa det?

jag ser väl helt enkelt inte detta:

Ja, jag vet inte alls jag... Tror att Jeffery skämtar, men kan ändå inte helt släppa det. Får lite känsla av att det inte spelar någon roll för Jeffery vad han har för "taktik", eftersom han sitter med facit. Samtidigt är det en sådan där kommentar som jag tycker är typiskt Jeffery, så... :crazy: :banghead:

som en ondförklaring, mer som en idé eller tanke. Så jätteovanligt är det inte att man skriver "...vilket skulle kunna tyda på att det är en ond med facit i hand." utan att det ses som en ondförklaring. Tyckte väl mer hon verkade försöka förklara sin misstanke, men eftersom hon själv verkar rätt osäker har iaf jag svårt att se det som att hon försöker ondförklara Jeffery. :p

Ok, några tankar sen jag lämnade leken en sväng:

Nu tror jag folk börjar bli stressade av deadlinen, och bristen av lagda röster.
Min bestämda uppfattning är att fram till första deadlinen kommer det absolut inte finnas nånting att gå på över huvud taget. Den Onda sidan kommer vakta sina tungor för att inte sticka ut det minsta. De Goda vaktar inte tungspetsen lika hårt, men nojjar på minsta stavelse.

Det finns absolut ingenting att gå på, och alla röstmotiveringar är i princip förtäckta blunda-å-peka.

"Är detta ett tecken på att Koppen vet precis vilka som är Ulvar och icke Ulvar?
En genuint God spelare ratar vänner och vin i sann ulvleksparanoia, och pressar F5 tre till fyra gånger i minuten då deadline närmar sig."

Så jag tar min veka motivering, och Jeffery röstar Koppen

Denna röstmotivering känns lite väl vag för mig, du reagerar inte på något Koppen skrivit om leken i sig utan att Koppen meddelar att hon kommer vara inaktiv ett tag? Varför bygga en teori på OT (som jag uppfattar det som iaf)? :o

Nåt annat jag lyfte lite på ögonbrynet åt:
men blä

glömmerallt röstar på cirkus pga avsaknad av reflektion i brist på teorier

Följt av (5 min senare):
Vilken blandnig av dåliga teorier det är den ena är ju sämre än den andra, så det känns ju rätt meningslöst att misstänka någon pga dålig teori. :p

Försöker hon "smälta in" sin teori kring alla andra genom att påpeka att det är många dåliga teorier och att det är meningslöst att misstänka någon pga det? Skavde lite när jag läste dem inläggen ganska nära inpå varandra.

@CaisaLundblad Det var snarare att det var så pass långt att det hade varit möjligt, kände jag, att dela upp det och posta varefter, nu kändes det för mig som att det var meningen att det skulle komma in så pass sent att det inte gick att hitta något misstänkt i det och reagera på det, men ändå i så pass god tid att du har teoriat. Det kändes lite väl väl avvägt sas, och det reagerade jag på mest. Sedan är det ju ändå första dagen, men jag tyckte att det var mer skumt än habinas, koppens och cirkus agerande, som jag också reagerade på.

Fast det har jag aldrig under min ulvspelskarriär gjort, delat upp teoriinlägg alltså. :p Om jag inte varit tvungen att lämna datorn eller trott att jag helt enkelt inte skulle hinna klart innan DL. Det tog mig ca 40 min att gå igenom allt i leken och sortera tankar och skriva det inlägget (de riktigt långa kan ta upp emot 2 timmar, måste läsa och dubbelläsa och citera osv). Men jag tvivlade aldrig på att jag skulle hinna klart i tid och därför postar jag allt i ett och samma inlägg eftersom det då blir lättare för alla i leken att veta vad jag tänker istället för att behöva leta upp separata inlägg mellan andra spelares inlägg. :) Så tänker jag i alla fall...
Tycker ändå det var ett skumt förfarande, dina misstankar mot Habina och Cirkus för att sen göra en vändning och lägga en (enligt mig) svagare röst på mig än du hade kunnat uppbringa mot någon av dem i det skedet. Varför skulle du inte hunnit reagera på vad jag skrev i mitt teoriinlägg om du hade velat? Jag hade köpt det om det kommit in 4-5 min innan DL eller senare, men med en kvart hinner man väl reagera om jag skrivit något skumt? :eek: :cautious:

Det här tycker jag är lite konstigt. Caisa känns väldigt vacklande när det gäller Koppen.

Sen röstar hon på Koppen när Habina har två röster... Och Koppen ser i det läget ut att kunna bli ett lätt offer (med tanke på vad hon skrivit).

Nu kan ju inte Niyama diskutera detta längre, men tänkte ändå bemöta det:
Jag hade inga starkare misstankar mot någon, i det skedet hade det väl varit bra mycket skummare om jag röstat på någon annan som jag inte hade någon direkt teori om? Jag röstade på den som jag reagerat mest på, som jag alltid gör om det inte är så att alla röstat på 2 helt andra olika spelare så jag behöver/vill vara med att avgöra där (alltså inte lägga en värdelös ströröst). :D

Det är i alla fall mina tankar kring det som hänt såhär långt, nu ska jag sova, godnatt! :love:

@glömmerallt Ja då tolkar vi definitivt hennes inlägg olika. Dels har Niyama verkat toktaggad redan i anmälningstråden, vilket gjorde att jag förutsatte att hon helt enkelt är taggad. Sedan verkar det väldigt konstigt att skriva något som folk kan tolka som att man har en god specialroll? Varför skulle hon göra något så korkat?

Iom det tycker att jag att resten av teorin är rätt tunn, att resonera om hur ulvarna tänker (och det måste man ju säga att du gör eftersom hela grunden i teorin är varför niyama valdes) är ju generellt något som väcker varningsklockor hos mig vilket gör att jag blir fundersam tillbaka i min tur. Jag tycker inte att det är så lätt som du vill få det till - Niyama käkades, den som hon misstänkte mest måste vara ulv. Jag är inte mycket för hämndteorier som så, men tycker att ditt resonemang är minst sagt skumt.

@cirkus Du behöver inte raljera. :p

Nej men det är inte just det att du alltid måste skriva exakt det om Habina, men jag blir fundersam när det är något som jag finner som en viktig del i processen du har innan du bestämmer dig, men du väljer att inte delge den till oss. Alltså som jag ser det är det som att du medvetet valt att bara ge oss halva teorin, och det gör mig fundersam.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 648
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025