Ok, några tankar sen jag lämnade leken en sväng:
Nu tror jag folk börjar bli stressade av deadlinen, och bristen av lagda röster.
Min bestämda uppfattning är att fram till första deadlinen kommer det absolut inte finnas nånting att gå på över huvud taget. Den Onda sidan kommer vakta sina tungor för att inte sticka ut det minsta. De Goda vaktar inte tungspetsen lika hårt, men nojjar på minsta stavelse.
Det finns absolut ingenting att gå på, och alla röstmotiveringar är i princip förtäckta blunda-å-peka.
"Är detta ett tecken på att Koppen vet precis vilka som är Ulvar och icke Ulvar?
En genuint God spelare ratar vänner och vin i sann ulvleksparanoia, och pressar F5 tre till fyra gånger i minuten då deadline närmar sig."
Så jag tar min veka motivering, och Jeffery röstar Koppen
Denna röstmotivering känns lite väl vag för mig, du reagerar inte på något Koppen skrivit om leken i sig utan att Koppen meddelar att hon kommer vara inaktiv ett tag? Varför bygga en teori på OT (som jag uppfattar det som iaf)?
Nåt annat jag lyfte lite på ögonbrynet åt:
men blä
glömmerallt röstar på cirkus pga avsaknad av reflektion i brist på teorier
Följt av (5 min senare):
Vilken blandnig av dåliga teorier det är den ena är ju sämre än den andra, så det känns ju rätt meningslöst att misstänka någon pga dålig teori.
Försöker hon "smälta in" sin teori kring alla andra genom att påpeka att det är många dåliga teorier och att det är meningslöst att misstänka någon pga det? Skavde lite när jag läste dem inläggen ganska nära inpå varandra.
@CaisaLundblad Det var snarare att det var så pass långt att det hade varit möjligt, kände jag, att dela upp det och posta varefter, nu kändes det
för mig som att det var meningen att det skulle komma in så pass sent att det inte gick att hitta något misstänkt i det och reagera på det, men ändå i så pass god tid att du har teoriat. Det kändes lite väl väl avvägt sas, och det reagerade jag på mest. Sedan är det ju ändå första dagen, men jag tyckte att det var mer skumt än habinas, koppens och cirkus agerande, som jag också reagerade på.
Fast det har jag aldrig under min ulvspelskarriär gjort, delat upp teoriinlägg alltså.
Om jag inte varit tvungen att lämna datorn eller trott att jag helt enkelt inte skulle hinna klart innan DL. Det tog mig ca 40 min att gå igenom allt i leken och sortera tankar och skriva det inlägget (de riktigt långa kan ta upp emot 2 timmar, måste läsa och dubbelläsa och citera osv). Men jag tvivlade aldrig på att jag skulle hinna klart i tid och därför postar jag allt i ett och samma inlägg eftersom det då blir lättare för alla i leken att veta vad jag tänker istället för att behöva leta upp separata inlägg mellan andra spelares inlägg.
Så tänker jag i alla fall...
Tycker ändå det var ett skumt förfarande, dina misstankar mot Habina och Cirkus för att sen göra en vändning och lägga en (enligt mig) svagare röst på mig än du hade kunnat uppbringa mot någon av dem i det skedet. Varför skulle du inte hunnit reagera på vad jag skrev i mitt teoriinlägg om du hade velat? Jag hade köpt det om det kommit in 4-5 min innan DL eller senare, men med en kvart hinner man väl reagera om jag skrivit något skumt?
Det här tycker jag är lite konstigt. Caisa känns väldigt vacklande när det gäller Koppen.
Sen röstar hon på Koppen när Habina har två röster... Och Koppen ser i det läget ut att kunna bli ett lätt offer (med tanke på vad hon skrivit).
Nu kan ju inte Niyama diskutera detta längre, men tänkte ändå bemöta det:
Jag hade inga starkare misstankar mot någon, i det skedet hade det väl varit bra mycket skummare om jag röstat på någon annan som jag inte hade någon direkt teori om? Jag röstade på den som jag reagerat mest på, som jag alltid gör om det inte är så att alla röstat på 2 helt andra olika spelare så jag behöver/vill vara med att avgöra där (alltså inte lägga en värdelös ströröst).
Det är i alla fall mina tankar kring det som hänt såhär långt, nu ska jag sova, godnatt!