Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det har jag aldrig under min ulvspelskarriär gjort, delat upp teoriinlägg alltså. :p Om jag inte varit tvungen att lämna datorn eller trott att jag helt enkelt inte skulle hinna klart innan DL. Det tog mig ca 40 min att gå igenom allt i leken och sortera tankar och skriva det inlägget (de riktigt långa kan ta upp emot 2 timmar, måste läsa och dubbelläsa och citera osv). Men jag tvivlade aldrig på att jag skulle hinna klart i tid och därför postar jag allt i ett och samma inlägg eftersom det då blir lättare för alla i leken att veta vad jag tänker istället för att behöva leta upp separata inlägg mellan andra spelares inlägg. :) Så tänker jag i alla fall...
Tycker ändå det var ett skumt förfarande, dina misstankar mot Habina och Cirkus för att sen göra en vändning och lägga en (enligt mig) svagare röst på mig än du hade kunnat uppbringa mot någon av dem i det skedet. Varför skulle du inte hunnit reagera på vad jag skrev i mitt teoriinlägg om du hade velat? Jag hade köpt det om det kommit in 4-5 min innan DL eller senare, men med en kvart hinner man väl reagera om jag skrivit något skumt? :eek: :cautious:

I alla fall jag uppskattar att kunna bemöta och få respons på mina tankar, om jag misstänker dig för något du skriver i inlägget ÄR en kvart rätt kort tid för oss att kunna ha en diskussion och för mig att ta ställning. Det är bättre, enligt mig, att kunna få klart för sig hur du menar om det är något jag finner misstänkt, än att bara gå på första formuleringen, när det kanske handlade om ett missförstånd. Jag tänker att om både du och jag är goda är det bättre att vi reder upp missförståndet och röstar på en ond istället för att vi missförstår varandra, inte hinner diskutera saken och röstar på varann. Om du förstår hur jag menar? :)

Jag tycker att du var mest misstänkt. Förväxla in att jag pga att andra inte förstår mina teorier måste skriva dem många gånger med att jag tycker att de är starka, för mig var både teorierna mot Habina och cirkus inte speciellt starka. Därför röstade jag på det jag misstänkte mest, dvs dig.

Okej. Jag ska hädanefter alltid komma ihåg att man alltid måste nämna att Habina alltid är skum och det är viktigt att ta med i beräkningen även om hon är den enda som gjort något skumt :p -

Jag fattar hur ni tänker @glömmerallt och @Mammas. Men jag försökte släppa det där med att Habina alltid är skum och liksom vara så förutsättningslös det gick...men hon var ju skum.

Det jag reagerade på som hon skrev var just det att hon trodde att Jefferys satt på facit. Det såg jag som en rätt illa dold ondförklaring och det i sig är skumt - vilket @CaisaLundblad inte alls fattade i inlägg #83 - alltså hur kan man missa det?

Eller så får vi andra komma ihåg att du inte brukar nämna sådant;) det är ju inte bara hur niyama

Jag hänger med i hur du tänkte och håller med eller jag gillar inte just ordet ondförklaring i sammanhanget utan snarare fiska misstankar och se om det nappar. Ulvar gör ju det ibland.

Dvs hon försöker lite lätt rikta misstankar mot jeffery för att se om någon hakar på och om då ingen "nappar på betet" så släpps det.

Dessutom så om jag har rätt i min misstanke om att Mammas är ulv och om habina också är det så skulle ju Mammas gärna vilja hjälpa habina och då vill hon väl påpeka och lyfta uppatt habina brukar skriva skumma saker. Men om de är ulvar ihop så vill hon väl helst inte göra det öppet så då kan ju det varit smart av Mammas att liksom "gömma" hjälpen genom att ge den genom kritik mot dig?

Många om där men värt att notera tycker jag.

Okej. Jag ska hädanefter alltid komma ihåg att man alltid måste nämna att Habina alltid är skum och det är viktigt att ta med i beräkningen även om hon är den enda som gjort något skumt :p -

Jag fattar hur ni tänker @glömmerallt och @Mammas. Men jag försökte släppa det där med att Habina alltid är skum och liksom vara så förutsättningslös det gick...men hon var ju skum.

Det jag reagerade på som hon skrev var just det att hon trodde att Jefferys satt på facit. Det såg jag som en rätt illa dold ondförklaring och det i sig är skumt - vilket @CaisaLundblad inte alls fattade i inlägg #83 - alltså hur kan man missa det?

Eller så får vi andra komma ihåg att du inte brukar nämna sådant;) det är ju inte bara hur niyama

Jag hänger med i hur du tänkte och håller med eller jag gillar inte just ordet ondförklaring i sammanhanget utan snarare fiska misstankar och se om det nappar. Ulvar gör ju det ibland.

Dvs hon försöker lite lätt rikta misstankar mot jeffery för att se om någon hakar på och om då ingen "nappar på betet" så släpps det.

Dessutom så om jag har rätt i min misstanke om att Mammas är ulv och om habina också är det så skulle ju Mammas gärna vilja hjälpa habina och då vill hon väl påpeka och lyfta uppatt habina brukar skriva skumma saker. Men om de är ulvar ihop så vill hon väl helst inte göra det öppet så då kan ju det varit smart av Mammas att liksom "gömma" hjälpen genom att ge den genom kritik mot dig?

Många om där men värt att notera tycker jag.

@glömmerallt Ja då tolkar vi definitivt hennes inlägg olika. Dels har Niyama verkat toktaggad redan i anmälningstråden, vilket gjorde att jag förutsatte att hon helt enkelt är taggad. Sedan verkar det väldigt konstigt att skriva något som folk kan tolka som att man har en god specialroll? Varför skulle hon göra något så korkat?

Iom det tycker att jag att resten av teorin är rätt tunn, att resonera om hur ulvarna tänker (och det måste man ju säga att du gör eftersom hela grunden i teorin är varför niyama valdes) är ju generellt något som väcker varningsklockor hos mig vilket gör att jag blir fundersam tillbaka i min tur. Jag tycker inte att det är så lätt som du vill få det till - Niyama käkades, den som hon misstänkte mest måste vara ulv. Jag är inte mycket för hämndteorier som så, men tycker att ditt resonemang är minst sagt skumt.
Naturligtvis tror jag inte att niyama med flit skulle skriva något sådant, verkar himla dumt att medvetet försöka hinta om det i det läget. Dessutom var inte fokus på ordet "jättetaggad",det var bara en liten extrareflektion utan det jag reagerade på och ville betona i min teori var att hon bad om teorier.

Och ja, Niyama verkade taggad innan, var svårt att missa om man läste anmälningstråden;). Det stärker ytterligare min misstanke faktiskt. Om det inte vore en taktisk fördel för ulvarna att käka henne så tror jag inte de hade valt just henne( det vore rätt taskigt). Sedan kan hon naturligtvis blivit vald av en helt annan orsak än jag tror men någon form av taktiktänk tror jag fanns med valet.

Fast så har jag inte sagt, naturligt vis måste inte den som misstänktes mest av den käkade vara ond. Det känns som att du misstolkar min teori ganska grovt.

Resonemanget kring varför Niyama valdes är en del i en helhet det trodde jag framgick men jag var kanske otydlig. Anledningen till att jag citerade niyamas teoriinlägg mot dig var för jag instämmer och håller med i dom.

Sammanfattningsvis så för att för enkla. utan inbördes ordning:

1. Jag misstänker dig på grund av valet av niyama det här kandelas upp i flera delar.
1a. Om Niyama varit siare så var du den mest troliga att bli siad.
1b: Jag tror inta alla hade noterat tolkat det där inlägget som jag fick "viktig god speciallroll"-vibbar av som att hon hade varit siare, snarare rätt få faktiskt. Därför var jag noga med att inte skriva ut i tråden att jag kände så om det inlägget för jag ville inte tipsa ulvarna. Så när niyama sedan dog så kopplade jag ju det till det inlägget och tänkte då vem kan ha tänkt så? Då var du en mycket möjlig kandidat jag upplever att du är skicklig på att upptäcka sådant(både som ond och god)

2. Jag misstänker dig av samma anledningar som niyama, för att dela upp det också(förenklat så du behöver inte anmärka på ordval:p)
2a. Din beteende/spel/spelstil första dagen
2b. Ditt och caisas eventuella sammarbete

Nu vill jag dessutom(se mitt svar till cirkus lägga till)

3. Ditt eventuella försvar av habina

I alla fall jag uppskattar att kunna bemöta och få respons på mina tankar, om jag misstänker dig för något du skriver i inlägget ÄR en kvart rätt kort tid för oss att kunna ha en diskussion och för mig att ta ställning. Det är bättre, enligt mig, att kunna få klart för sig hur du menar om det är något jag finner misstänkt, än att bara gå på första formuleringen, när det kanske handlade om ett missförstånd. Jag tänker att om både du och jag är goda är det bättre att vi reder upp missförståndet och röstar på en ond istället för att vi missförstår varandra, inte hinner diskutera saken och röstar på varann. Om du förstår hur jag menar? :)

Jag tycker att du var mest misstänkt. Förväxla in att jag pga att andra inte förstår mina teorier måste skriva dem många gånger med att jag tycker att de är starka, för mig var både teorierna mot Habina och cirkus inte speciellt starka. Därför röstade jag på det jag misstänkte mest, dvs dig.

Jag håller med det handlar liksom inte bara om att hinna läsa och ha en åsikt, jag vill hinna fråga och få svar och sedan eftersvaret reflektera över det i jämförelse med övrigt som händer i tråden. (jag är medveten om att jag skrev ändå senare men det är inte det som är poängen utan att jag tycker att det vid ont om tid till deadline är bättre att skriva ut tankarna allt eftersom istället för att samla ihop dom.)

Jag tror dock caiajsa har rätt i att hon inte brukar dela upp inlägg.

Nåt annat jag lyfte lite på ögonbrynet åt:

Följt av (5 min senare):

Försöker hon "smälta in" sin teori kring alla andra genom att påpeka att det är många dåliga teorier och att det är meningslöst att misstänka någon pga det? Skavde lite när jag läste dem inläggen ganska nära inpå varandra.

Jag förstår hur du tänker. Menade att jag inte misstänker någon pga de röstade efter dålig teori eftersom jag tyckte det var något alla gjorde. Vad andra misstänker folk för kan ju inte jag bestäma:p

Fast det har jag aldrig under min ulvspelskarriär gjort, delat upp teoriinlägg alltså. :p Om jag inte varit tvungen att lämna datorn eller trott att jag helt enkelt inte skulle hinna klart innan DL. Det tog mig ca 40 min att gå igenom allt i leken och sortera tankar och skriva det inlägget (de riktigt långa kan ta upp emot 2 timmar, måste läsa och dubbelläsa och citera osv). Men jag tvivlade aldrig på att jag skulle hinna klart i tid och därför postar jag allt i ett och samma inlägg eftersom det då blir lättare för alla i leken att veta vad jag tänker istället för att behöva leta upp separata inlägg mellan andra spelares inlägg. :) Så tänker jag i alla fall...
Tycker ändå det var ett skumt förfarande, dina misstankar mot Habina och Cirkus för att sen göra en vändning och lägga en (enligt mig) svagare röst på mig än du hade kunnat uppbringa mot någon av dem i det skedet. Varför skulle du inte hunnit reagera på vad jag skrev i mitt teoriinlägg om du hade velat? Jag hade köpt det om det kommit in 4-5 min innan DL eller senare, men med en kvart hinner man väl reagera om jag skrivit något skumt? :eek:

På en kvart hinner jag både läsa och eventuellt rösta på dig om jag tycker inlägget gör dig misstänkt. Men du hinner liksom inte bemöta min eventuella misstanke och det är ju lite dumt om det t.ex handlar om ett missförstånd.

Eller om du skriver något jag inte förstår och behöver fråga så är det bra att hinna göra det innan du försvinner. Jag menar om vi nu hypotetiskt utgår från att du är god så vill jag ju kunna ta del av det du tycker och tänker, du kanske uppmärksammat något som jag missat osv och då vill jag gärna diskutera det med dig. Ditt inlägg kan ju liksom påverka hur jag röstar även om jag inte röstar på dig. :)

Skriver man om en och samma person så är det bra om man får med det i ett inlägg blir mer lättöverskådligt och jag förstår bättre, och slipper kanske fråga;).

@glömmerallt Tack, då förstår jag mer, trodde som sagt att det grundade sig i första hand på valet av Niyama och att jag som ulv skulle ha misstänkt att hon var siare, något jag tycker känns långsökt och även om det skulle kunna vara så ser jag inget som talar för det, sas. :)

Angående 2a håller jag inte med, tycker inte att jag är mer huggande än vanligt, utan jag skriver helt enkelt om det jag reagerar på.
2b Förstår jag inte helt, jag höll inte med om teorin när den kom och jag ser fortfarande inte det logiska i den.

3 förstår jag tanken, men tja, så är det inte. Jag reagerade helt enkelt på @cirkus inlägg eftersom jag tycker att hon utelämnat delar av sitt resonemang.

@Mammas vad bra, det är ju liksom helt okej omdu tycker min teori är konstig men det är ju bra om du förstår den så att du tycker det att rätt orsak eller vad man ska säga:p De första inläggen om teorin blev ju lite röriga på grund av mängden citat vilket är lite lustigt eftersom jag tog med så många för att jag ville att det skulle bli tydligt.

Ja 3 har ju inte så mycket med själva misstanken att göra jag reagerade ju på precis samma sak angående cirkus det var mest något jag tyckte var värt att notera sett i ett större sammanhang.

Med tvillingar i leken betyder ju inte heller försvar att någon behöver vara ond(det behöver det ju inte annars heller går ju att försvaran någon som man tror är god men du fattar nog poängen;)). Så det var mest en tanke om att om någon av er är ond så talar det något till nackdel för den andre.

@glömmerallt Ja, jag håller ju inte med och tycker att den är lite väl tunn för det tunnelseende du verkar ha fått (får mig att fundera, är detta en kupp från ulvarnas sida, om det är avgörande lynch idag har du inget att förlora på att låtsas ha bättre koll än du har (och jag vet ju att dina teorier inte beror på specialroll), vad gör det om du röstas ut om du redan vunnit, typ?), och ja, det gör mig fundersam för det är olikt dig. Sedan kanske du inte har tunnelseende utan kommer att teoria mer under dagen och då inte köra samma stil som ikväll. Men just nu känns det märkligt att du fokuserat så totalt på mig när det ändå är en viktig lynch, då tycker jag att det är viktigt att väga in alla möjligheter. Och just nu ser jag inte att du gör det. Vilket får mig återigen till tankarna i parentesen.

Måste nog läsa om leken tror jag.

När jag läser Niyamas inlägg kom jag på vad som stör mig @glömmerallt med din teori!

Och det är att du lyfter fram (den goda) Niyamas teorier om mig, och jag kan inte komma ifrån känslan av att du vill få dem mer trovärdiga genom att Niyama (som vi vet är god och som inte kan tillföra något) också tyckte så. Men när man läser hennes inlägg är de inte alls lika säkra som dina inlägg. Och så får jag lite dålig känsla när det känns som att du vill ha en godstämpel på teorin genom att du lyfter fram att den delvis är från goda Niya. Fetat i citaten.

Förvirrande start. Jag brukar hålla med Mammas och tycka att Sasse är lite underlig ibland. Nu är det tvärtom. Vet inte vem jag bör vara mest rädd för då?

Tycker Mammas var lite huggig, har läst hennes förklaring och jag tror att jag förstått den men det känns ändå lite sådär. Koppen reagerar jag klart mest på men har för mig att hon brukar skriva udda grejer.

:arghh:

Niyama skrev:
Dålig känsla, kändes huggig... fortsättning kommer.

Och för att jag var inne på att rösta på Koppen för hon har helt klart varit skummast, men jag vet att hon brukar bli misstänkt och hon kändes som ett "lätt offer" och jag hann precis se två röster på henne och blev nojig och tja, då blev det Mammas som är den som jag i alla fall reagerat lite på.

Jag nojar kanske bara nu, men det här känns som ett spel. Tänker mig Mammas och Caisa i lyan, Caisa röstar på Koppen och Mammas röstar på Caisa för att vara med och rösta ut goda Koppen som hennes kollega röstat på. Jaja, långsökt men det var vad jag tänkte.

@glömmerallt jag har ju lagt fram en superteori om Mammas och Caisa :confused: :D

Som jag tolkar Niyama så visst misstänker hon mig, men inte speciellt mycket. (Och sorry @Niyama att jag citerar dig, men vet inte hur jag får in pilen utan att tagga dig!)

Det känns bra att du tycker jag befinner mig i en tunnel, jag oroade mig snarast för att jag var velig och inte kunde bestämma mig och hade misstankar om folk än hit och än dit.:D

Jag tyckte det var viktigt att teoria och rösta tidigt just eftersom det kan vara en avgörande lynch, dock tycker jag det är svårt att ha så mycket mer åsikter och teorier just nu dels för att jag är trött och dels för att jag tror jag redan kommenterat de saker jag reagerat på(sedan behöver jag också en ny genomläsning jag kan upptäcka någonting nytt)

Jag har inte kommigt i säng än:crazy: så dagen blir nog ganska sen innan jag kommer in igen men det bör bli i god tid före deadline. :)

Det känns bra att du tycker jag befinner mig i en tunnel, jag oroade mig snarast för att jag var velig och inte kunde bestämma mig och hade misstankar om folk än hit och än dit.:D

Jag tyckte det var viktigt att teoria och rösta tidigt just eftersom det kan vara en avgörande lynch, dock tycker jag det är svårt att ha så mycket mer åsikter och teorier just nu dels för att jag är trött och dels för att jag tror jag redan kommenterat de saker jag reagerat på(sedan behöver jag också en ny genomläsning jag kan upptäcka någonting nytt)

Jag har inte kommigt i säng än:crazy: så dagen blir nog ganska sen innan jag kommer in igen men det bör bli i god tid före deadline. :)

Haha!

Ja, men det förstår jag. :)

Haha, ja förhoppningsvis ska du väl komma upp före 20. :p

När jag läser Niyamas inlägg kom jag på vad som stör mig @glömmerallt med din teori!

Och det är att du lyfter fram (den goda) Niyamas teorier om mig, och jag kan inte komma ifrån känslan av att du vill få dem mer trovärdiga genom att Niyama (som vi vet är god och som inte kan tillföra något) också tyckte så. Men när man läser hennes inlägg är de inte alls lika säkra som dina inlägg. Och så får jag lite dålig känsla när det känns som att du vill ha en godstämpel på teorin genom att du lyfter fram att den delvis är från goda Niya. Fetat i citaten.

Som jag tolkar Niyama så visst misstänker hon mig, men inte speciellt mycket. (Och sorry @Niyama att jag citerar dig, men vet inte hur jag får in pilen utan att tagga dig!)

Det är ju relativt, jag tycker inte heller hon verkar misstänka dig så mycket men hon verkar ha misstänkt dig mest och det är det som har betydelse för teorin.

Att jag valde att citera var dels för att visa att hon misstänkt dig men som sagt också för att jag instämmer i teorierna(det har vi ju redan konstaterat), visst hade jag kunnnat skriva samma sak själv men det var hon som uppmärksammade mig på det blir lite konstigt att skriva det som om jag kommit på det själv. Kanske bäst att påpeka att jag inte lyssnar på niyama före det att hon var god utan tyckte tankarna verkade vettiga även innan hon god(fast givetvis påverkade det att jag höll henne något åt det goda hållet efter det där inlägget jag fick "godspecial roll som ska göra nattval"-vibbar av)

Jag förstår din invändning men det var som sagt inte så det var tänkt.

Jag står och försöker läsa igenom leken, men jag lyckas inte få till något vettigt. Tycker att @Jeffery känns lite hal, han skriver men jag får inget grepp om honom. Lite samma med @Habina jag får inte grepp riktigt.

@glömmerallt verkar vilja hitta saker, men tunnelseendet får mig lite fundersam. Eller så är det inte tunnelseende utan bara nattfokus på mig och det vidare kommer imorgon.

@CaisaLundblad vet jag inte vad jag tycker om henne. Får skum vibb av hennes inlägg igår, men innehållet vet jag inte om det är något specifikt som sticker ut. Inte när jag läser det nu iaf, haha! :p

@cirkus vill jag se mer av, tycker som sagt att det var lite skumt igår när hon inte delgav oss alla tankar, men jag behöver se mer för att kunna skaffa mig en uppfattning.

@Sasse har glidit väl under mig radar känner jag. Säger mig ingenting. Måste definitivt kolla närmare på henne imorgon.

@_CorpseBride_ och @bumpo Jag saknar er, kom hit och skriv vetja! :D

Det ska stå innan hon dog inte innan hon god men det kanske framgick av sammanhanget.

Nu ska jag försöka sova så godnatt eller godmorgon vad som nu passar.

Vad bra då kanske det är begripligt för övrig också.

Jag blir för övrigt nojig över att vi tycker nästan lika dant om alla(bortsett från dig då;)) samtidigt som du är min huvudmisstänkta just nu.

Sängen var det ja....(låt bli att ge mig fler notiser:p)

Äh chilla, bara för att min trötthjärna tycker såhär betyder inte det att min vaknahjärna imorgon håller med om mina resonemang. :p Så om jag ändrar mig när jag börjar tänka kanske vi tycker precis tvärtom. :p Om du nu skulle bli lugnare av det? Du hittar nog något nytt att noja över! :p

Fler notiser? Skulle jag? :angel: ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 648
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Vilken försäkring?