Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"Snurrfian"?? Är det jag det? Snurrig? Akta du dig...
Ja jag nämnde andra defekter. En valp var döv. Ingen anledning till avlivning.
"Snurrfian"?? Är det jag det? Snurrig? Akta du dig...;
Knappast för att avliva båda omedelbart.
Har jag missat något?
Enligt artikeln var det en läkare som rekommenderade att valparna skulle avlivas, blev de inte veterinärundersökta efter att en familjemedlem blev sjuk?
I tråden har det angetts att valparna avlivades pga. andra defekten. En av dem sägs ha varit döv.
Ja, valparna är enligt jornalisten avlivade. En av dem hade tydligen andra defekter dessutom.
Allt låter så knasigt, man avlivar knappast några hundar pga de sjukdomarna som betraktas som zoonoser då allt går att behandla (med undantag för rabies men det var det ju inte). Annat om hundarna var i så dåligt skick pga sjukdomen och det inte fanns något hopp kvar, men inte avlivar man i förebyggande syfte?
Skulle vara interessant att få lite klarhet i det hela.
Ja men jag pratar om att avliva pga en sjukdom inte avlivning för att hunden är insmugglad!
Har skrivit det typ 3 gånger nu.
Jag tycker att det finns goda skäl till att avliva dessa valpar. Men inte om skälet enbart är att en av valparna kanske bar på en smitta (som går att behandla).