L
LiviaFilippa
Nej nu är det ju du som tolkar fel. Jag skrev inte att som är en dålig HUND men en dålig VIZSLA.Det var jag som skrev det, vilket du sedan dragit till sin spets på ett ganska brutalt vis. Jag känner inte alls att du svarar på vad jag faktiskt skriver, så jag hänvisar till @Tonto s inlägg, tyckte det sammanfattade det väldigt bra.
Och nej, för att vara extremt tydlig: en viszla som inte jagar behöver inte vara en dålig hund. Precis som att min BC är en kanonhund, däremot inte riktigt rastypisk och inget man borde avla vidare på. De kan dock vara otroligt bra hundar på alla andra vis, så jag vet inte varför du tolkar det som att alla hundar som inte jagar är värdelösa. Det är helt din egen tolkning och inte något jag kan se att någon skrivit?
Däremot är det otroligt vanligt med problembeteenden hos hundar som inte får utföra sina naturliga beteenden ja, som sagt jag ser det jämt som instruktör.
Lika som att M är en golden retriever som är en UNDER BAR hund. Men han har aldrig tyckt om att aportera såmycket så han är ju en ganska dålig RETRIEVER.