Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Veckans magbilder, 26+1:
181615_10150090500968652_540403651_6307400_1933724_n.jpg


179799_10150090501018652_540403651_6307401_1193224_n.jpg
 
Sv: Vårmammor 2011

Fina magen! Den ser ut att ha lugnat ner sig ordentligt i växttakten, men det kanske är bra så du slipper rulla fram! :laugh:

Jag kan inte förstå hur fort dina veckor går dock... :p
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag kollar "Livet på BB" på kanal 5 nu... shit, snart är man där. Men förvånas över hur en man beter sig, han är svindryg mot sin födande fru, jag hade dödat honom för länge sedan.
 
Sv: Vårmammor 2011

.å den enda jag tänkte va just en som hade den största bröstvårtan som jag sett, de enda som snurrade i mitt sjuka huvud va att barnet kommer få kramp i käken å kinderna å jaaa jag vet inte vad :D
:rofl: Det var den filmen ja. När jag såg den vårtan tänkte jag att ja, den ungen behöver inte lära sig ta nappflaska för den är redan van vid att ha något stort i munnen... Det där låter ju med konstigt... men den vårtan var enorm:o:rofl:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jepp. Vadå stötta liksom... Hade det varit min kille hade jag gett honom en höger:o Fast hon verkade ju iofs med rätt knepig
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag tycker att den fortfarande är rätt stor men det är ju inte lika explosivt som förut :rofl:

Visst går mina veckor fort :p
 
Sv: Vårmammor 2011

Ja, och vad sa han åt henne? Typ "folk har gjort det här i evigheter, är det bara du som inte klarar lite smärta?", hur kan man säga så? Usch.

Tror inte man ska kolla BB-tv, man får lite skräck.
 
Sv: Vårmammor 2011

Ja nog är den stor, jag ser ut ungefär sådär och jag är i v37 typ ;)

Har dom börjat mäta din mage? SF-mått?
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag är alltså elva veckor före min tid :p

Första måttet togs tisdag förra veckan, låg på 24. Lite ovanför "normalkurvan" alltså.
 
Sv: Vårmammor 2011

he he, det är så olika det där! Vissa har stora magar men små sf-mått, andra ligger över sf-medelkurvan, men har ändå väääldigt små magar hela graviditeten. Hänger inte alltid ihop det där...

Jag har nog ungefär lika stor mage som du också, fast min är lägre... och jag är i v 35 och omföderska. Med första barnet var jag däremot mkt större.

Igår var det besök hos BM, sf-måttet hamnade på 31cm, hjärtljuden 138, och viktuppgången 4kg. (händer inte så mkt där. i v 20 hade jag gått upp 3kg, och sedan har jag legat där, mellan 3 och 4 kg plus)

Fick även en kopia på journalen när jag väntade mitt första barn. Kul att läsa, och jämföra. Kurvorna skiljer sig lite. :angel: Översta kurvan är dottern, nedersta bebisen i magen.

32098305.jpg


Idag var vi på sjukhuset och drog en ctg-kurva och pratade lite också. Allt såg bra ut. TUL om en vecka!
 
Sv: Vårmammor 2011

*knapp*

Hinner bara med en kortis nu, varit på kontroll idag igen. Läkaren som jag hade idag var ny för mig, skiftat mellan två andra innan. Denna tror stenhårt på att det blir bebis här i helgen! :rofl: Det är han dock ganska ensam om att tro... CTGt visar ju att jag har mycket värkar, men tappen är stängd och det trycker inte på så värst mycket.
Jag har iofs en känsla av att jag inte kommer gå över tiden, men i helgen blir det INTE ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Nej, det kan verkligen skilja mycket mellan mage och SF-mått. Jag skiter egentligen i vilket så länge bebben växer som den ska :laugh: (Sen är jag förvisso glad över min, i mitt tycke, snygga mage :D )
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha, hoppas att läkaren har rätt då! Fast... Det kanske är lite i tidigaste laget... Men ändå!

Jag börjar tröttna. En vecka till, sen får bebis gärna komma. Jag blir bara tröttare och tröttare och tjockare och tjockare. Tror jag börjat samla på mig vätska nu också. Ont har jag överallt... Hela tiden. Dessutom är jag riktigt förkyld också.

Usch. Klag, klag, klag... :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Njäe, vi är på 36+4 och har 23 dagar kvar till BF, så det blir ju 'inte ens' en prematur nu :) Mig gör det inget om hn kommer! :D
Jag har faktiskt börjat vända och bli piggare, iaf på morgnarna... Nu går jag upp med sambon när han ska till jobbet, visserligen sover jag ett par timmar på eftermiddagen (gääääsp, det börjar visst bli dags!) men å andra sidan är jag ju vaken till och från hela nätterna också.

Igår hämtade sambon ut vagnen, den är SÅ FIN :love: Grymt nöjd med färgen som det blev på sittdelen tillslut :)

Nej, jag ska nog sova lite nu, sedan blir det till att renskriva instruktionsboken (:angel:) för hästarna och se till att 'bb-kläderna' jag vill ha med blir tvättade, just in case... ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Här är det tvärtom, bebis får lov att stanna i magen februari ut, jag MÅSTE kunna jobba iaf 2 veckor till... så jag får knipa ;) Bebis ligger väldigt långt ned och barnmorskan sa hurtigt att "det behövs bara några värkar så är den ute".
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag glömde ju att ta med bebiskläderna när jag tvättade igår! :D Får låna föräldrarnas maskin imorn och tvätta det som ska med till bb så att väskan kan packas sen :)

Hoppas alla har det bra i snöyran! Jag tog mig knappt hemifrån idag, stallet var inte ens att tänka på. Det är 3 mil utanför stan så...
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har också gått upp sådär 15 kg, och har 3 månader kvar... Det gör mig inte så mycket faktiskt, tvärtom är det faktiskt en del som inte trott mig när jag sagt att det är så mycket :D
Idag var faktiskt första gången nån kund kommenterade magen, två äldre män dessutom. Jag blev lite förvånad eftersom ingen sagt nåt alls förut, och de bara frågade helt tvärsäkert hur länge det var kvar/hur långt gången jag är. Eller så såg de sprattlet :p magen har nämligen varit alldeles vild idag, sprattlar och sparkar så jag får springa på toa mest hela tiden.
Jag har inga problem alls med att folk tar på magen, men helt okända skulle jag nog tycka kändes väldigt märkligt. Däremot alla jag känner vill gärna känna på sparkar, titta hur det ser ut osv, och det får de så gärna. Fast jag tänker att lika mycket/lite intresserad man är av andras barn är väl de av min mage också... så jag försöker att inte "pracka på" folk en massa barnprat om de inte tar upp det.
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag fick skotta fram en parkeringsplats nu när jag kom hem :cool: Så nu har jag ont i fogarna och sammandragningar...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 701
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 133
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 773
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 217
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp