Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

då är vi två som kan klaga...är med brötaförkyld å ont från höfterrna å neråt...har fått ont i sidan av skinkorna eller hur man ska förklara, de är väl ichias men de strålar i benen som mjölksyra..jag HATAR verkligen molnande värk, då är de bättre de gör riktigt ont...nätterna när man ska resa sig å gå på dass är en ren pina..fy f*n säger jag bara...samlar vatte nåt fruktansvärt, trycker man in fingrarna i benen så ser de ut som man har celluliter överallt...

japp, nu har jag klagat av mig såhär en lördag morgon!! inte många veckor kvar nu men dessvärre känns de som om de kommer bli dom värsta veckorna i livet:p ..men är ändå glad att de är vinter ute å inte högsommar som jag går såhär:laugh:

näää men ha en trevlig lördag hörrni:cool:
 
Sv: Vårmammor 2011

hej igen!
Va hos bm igår igen allt bra som vanligt, sf måttet 35, så nu ligger jag på övre kurvan, hjärtfrekvensen som vanligt på 144, bebis helt fixerad.. Skrev även ett litet förlossningsbrev tillsammans med bm och fick min journal och inser att det nog är dags att börja packa väskan och få ordning på allt! Nån mer som känner av att det liksom trycker på neråt? Särskilt på kvällarna eller om jag ansträngt mig, det är änna så att man tror att ungen är på väg å ploppa ut :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Nu har jag fotat! :)

Det blev en Emmaljunga City Cross i Silver Stitch + matchande skötväska. Liggdel (City Korg) köpte vi "begagnad" (i stort sett oanvänd och som ny) för någon månad sedan, White Leatherette.

Med liggdel, glömde stoppa in bärhandtagen
img_1256_132130431.jpg

img_1254_132130642.jpg

I regntäcke, det är samma till ligg- och sittdel så det ser lite stort ut här
img_1257_132130995.jpg


Med sittdel
img_1251_132131395.jpg

img_1252_132131656.jpg

Närbild (eller försök till...) på tyget
img_1253_132131873.jpg
 
Sv: Vårmammor 2011

*smyger in när jag såg att du lagt in :) *
Va fin vagnen var :) Häftigt tyg på sittdelen :)

Såg ditt inlägg tidigare med.... Hoppas att hn kommer snart :)
Jag har packat ihop en liten present om du vill ha den :)

Fast jag måste säga att jag hade blivit besviken om läkaren sagt något liknande till mig jag längtade ju så otroligt mycket och var orolig att något skulle hända... Vet flera stycken som de sagt ganska tidigt att bäbis aldrig kommer hålla sig inne... Den ena gick över 17dagar- snacka om besvikelse...
Nu ser jag ju att du ser mycket mer positivt på det :) Fast jag sitter här o väntar på underverket- vad gör då du??? haha
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha, ja! Trycket nedåt kommer ofta på kvällarna tycker jag. Speciellt en dag som denna när jag varit igång i princip hela dagen... Ibland känns det som att bebisen buffar med en hand eller något långt ner, så ibland får jag för mig att den håller på att sticka ut en hand eller nåt... :angel: :D

Equilina: Vad fin vagnen är! Gillar färgen på sittdelen starkt! :)
 
Sv: Vårmammor 2011

*knapp*

Den där läkaren kanske får rätt ändå... Sammandragningar med tillhörande djävulsk smärta i ffa korsryggen var 3:e minut när jag klockade i 10 min :crazy:
Har tagit en alvedon och ska prova varm dusch nu, hoppas det avtar för det passar inte så bra just nu :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Det avtog vid halv 4-tiden :laugh: Men det är definitivt läge att ha allt klart och förberett nu, hehe...
Och ni ska bara veta vad man uppskattar vanliga, smärtlösa, sammandragningar efter en sådan natt! :rofl: So what att det trycker lite neråt bara, rena massagen! :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Spännande Equilina! Kanske första vårbebisen föds på vintern i stället nu då! ;) Håller tummarna!

Med dottern hade jag värkar mellan ca 00 och 04 på natten och trodde det var dax, men sedan hände inget mer och jag trodde då det var falskt alarm... Men kl. 16 kom värkarna tillbaka. Vid 20 var de regelbundna, vid 23 var vi på plats på sjukhuset och vid 04 var dottern ute. :love:

Den här graviditeten har jag dock vid två tillfällen haft vad som känts som förlossningsvärkar , under ett antal timmars tid, och verkligen trott att det är dax... Men så har det inte varit dessbättre för det har varit alldeles för tidigt då. Så det kan kännas sådär, utan att ge resultat också...
 
Sv: Vårmammor 2011

Nej, men vi hade lite att göra idag, farmor fyller år och så :D Men NU är det fritt fram! :angel: *komsi komsi*

3 veckor kvar idag, och nu har även mamma (som är min BM) krupit fram med att hon inte heller tror att jag går över iaf, och för att hon ska erkänna en sådan sak krävs att hon är ganska säker kan jag säga! ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jo precis, det är ju inte helt ovanligt med falsklarm. Eller för den delen att man har kraftiga verkningslösa verkar flera dagar-veckor innan det väl blir något.
Sen har jag haft lite andra små tecken senaste dagarna också som tex molvärk, men man VILL ju så gärna att man säkert inbillar sig en hel del, haha! :p
 
Sv: Vårmammor 2011

Typiskt att det gav med sig... Nu hejar vi på bebisen för fullt att h*n hittar ut snart! Håller tummarna för er!

Haha, jag tycker det är jättespännande (mer än för mig själv - och jag vet ju inte ens vem du är egentligen) :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Ja- kom ut nu ;) De sista veckorna i magen är ändå onödiga ;)

Dessutom får du snusa bäse några veckor extra innan du ska upp o ta livet av dig på Corle ;) haha
Jag hejar på och hoppas verkligen att din mamma och läkare har rätt...
 
Sv: Vårmammor 2011

Snyggt att du lyckades fånga lilla fossingen på kort :)
FÖr övrigt tror jag att min slempropp har gått :o Såg ut som genomskinligt snor ungefär, fast har läst på nu och den kan ju släppa långt innan och även återbildas, men det är klart att man blir lite pirrig :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Eller hur, HELT onödiga så det är bara att komma nu... :idea:
På värkfronsten är det dock (alldeles) för lugnt :mad: Bara lite molvärk...

Haha, du enda chansen att den hästen har ihjäl någon är om man kan dö av mys-överdos! :rofl:
 
Sv: Vårmammor 2011

*kl*

Nu är de min tur att kommit på att det är dax att "boa in" för bäbis..så nu tvättas alla de minsta kläderna å sängkläderna för fullt så de blir gjort nån gång!

jag har så fruktansvärt ont i fogarna så jag lyckas knappt ta mig upp ur soffan, å vända sig i sängen eller ta sig ur sängen till toan är rena pinan..de känns i ljumskar å blygdbenet som om jag suttit å ridit min häst konstant i en vecka eller nåt..ungefär som den värsta träningsvärk*10....uscha..

+ att jag längtar nått GRYMT efter bäbis nu! varje gång den rör sig osv så vill jag bara att den ska va ute så man kan få se vad de r för krabat man ska lära känna!! tänk, å ut å gå med vagnen, å mysa, å inte få sova å allt!! :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Ja, vi börjar på v 38 idag, 37+0, och det har aldrig känts som att det är så långt kvar som det är nu!! :D Jag är skitbesviken på att det inte kom igång igen igår... Haha :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 704
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 133
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 773
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 217
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp