Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Åh, vad härligt! :love:


Jag vill också "titta in" igen!

Kanske ska ta och boka ett eget UL privat ändå... Så jag får veta om det är en tjej eller kille också. Jag tror inte glädjen blir mindre när den kommer ut bara för att man vet det. :p Dessutom är jag så nyfiken så jag vet inte var jag ska ta vägen ibland! :D

Vi kollade könet, eller jag hade nog räknat ut det endå för det syntes ganska tydligt när bebis kom i rätt vinkel... och jag ångrar det inte en sekund, känns jättemysigt att gå och småprata med den lille killen, och jag har bara blivit mer förväntansfull sen jag fick reda, det blir mer verkligt på något sett :) En del påpekar ju att det är att ta ut glädjen i förskott men det får dom tycka som dom vill... Jag är iaf jättelycklig ! :love: sen är det extra roligt att höra alla spekulationer när man själv vet vad det är ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

*kl*
Kan konstatera att det är någon som inte gillar när jag som är 180cm lång står framåtlutad vid diskbänken och diskar :angel: Attans så illa jag började må!
 
Sv: Vårmammor 2011

Fin anledning till att slippa diska! :D

Ska jag vara ärlig har jag inte fixat att diska sen jag började må illa i mitten på juli... Jag har en snäll sambo! :love:
 
Sv: Vårmammor 2011

Sambon och jag fick turas om idag. Vill bara ha hans godkännande att ringa hyresföretaget så att de kan koppla in diskmaskinen som står och väntar på det! Sen slipper vi handdisk vid en alldeles för låg diskbänk! :)
 
Sv: Vårmammor 2011

mm... börjar också känna lite protetster när man står eller sitter böjd :)

En fråga: Är det någon som vet vad som gäller för årets influensavaccin? Fattar inte om jag inte bör eller bör ta den när man är gravid...?!? Är ju vaccinerad mot svinsjukan sen förra året... hmm någon som vet? Vi måste nänligen boka med jobbet snarast om man vill ha...
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har också funderat på vaccineringen. Ska nog be mamma att fråga läkarna på hennes jobb. Jag är inte vaccinerad något sedan tidigare. Fick inte gå från jobbet nåt förra året för att vaccinera mot svininfluensan så jag vet verkligen inte. Kroppen är ju liksom helt ren från sånt... Lika bra att jag skickar iväg ett mail till mamma och frågar på en gång! :)
 
Sv: Vårmammor 2011

mm det är väldigt förvirrande... På de flesta ställen står det att man inte är i riskgruppen som gravid om man tog sprutan förra året, men på vårdguiden står det såhär:

Du som är gravid har ett sämre motstånd mot sjukdomar och kan därför bli svårt sjuk av influensa. Vid en allvarlig infektion finns även risk för att fostret ska ta skada.

Vaccinationserbjudandet för gravida gäller från 18 oktober fram tills den mest intensiva influensaperioden börjar avta.

Om du vaccinerade dig mot svininfluensa förra året, och inte har någon komplicerande kronisk sjukdom, har du ett gott skydd mot denna influensatyp även i år. Men även andra influensatyper kan ge svåra infektioner för dig som är gravid. Eftersom vi fortfarande inte vet vilka influensatyper som kommer att drabba oss i år rekommenderas alla gravida att vaccinera sig med årets vaccin.

Du kan vaccinera dig mot säsongsinfluensa under hela graviditeten. Vaccinet ger troligtvis även fostret ett visst skydd mot influensa i och med att dina antikroppar förs över via moderkakan. På så sätt får barnet ett visst skydd mot influensa under de första månaderna efter förlossning.
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har mailat mamma nu, hon jobbar inom sjukvården och har kontakt med läkare varje dag. Lovar att uppdatera om vad hon får för svar! :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har funderat mycket på influensavaccinet.

Jag har en förmåga att alltid bli väldigt sjuk av vaccin och en förmåga att hålla mig frisk (jag har aldrig haft en riktig influensa vid 23 års ålder). Jag är rädd för att jag blir sjuk av vaccinet. Om jag ska ta det så väntar jag nog en månad till i alla fall.

Sen tycker jag det är lite läskigt, vad vet man om eventuella biverkningar för barnet i magen?
 
Sv: Vårmammor 2011

*KL*

Bättre sent än aldrig, här kommer en bild från mitt UL :)

pic_show_id31791039.html


(Jag hoppas att den kom med nu, premiärbild för mig på Buke :p)
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2011

Försöker igen...

31791039.jpg


Nu fungerade det :)

Här är alltså lilla liten v 19 (18 +2) :love:
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2011

Mammas spontana reaktion var att vaccinera snarast möjligt för nu klarar bebis eventuella biverkningar utan att bli för dålig typ. Vet inte om hon pratat med läkaren eller om det är hennes egen åsikt ;) Men som hon sa också så ring och fråga er BM! :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Delvis kl.

Ang vaccin-frågan så tycker jag det är så obehagligt att inte riktigt veta vad det är man gör med kroppen, om ni förstår hur jag menar?
Jag tänker inte vaccinera mig, hade inte gjort det oavsett om jag var gravid eller inte.
Vi är heller inte vaccinerade mot svininfluensan, och följer inte det vanliga vaccinerings-programmet vad gäller Emil.
 
Sv: Vårmammor 2011

För att spinna vidare på vaccinfrågan så lär jag inte vaccinera mig. Vaccinerade mig inte heller förra året, eller något år innan heller för den delen.

*Kl*
Har idag varit på privat UL. Väldigt fräsch klinik och trevligt bemötande. Inne i undersökningsrummet fanns en brits för mig och tre sköna fåtöljer att sitta. (Nu satt sambon bara i en, han är inte så tjock :p )
På väggen fanns en skärm, ca 30 tum i storlek, där allt visades. Mycket bra då vi båda två kunde se ordentligt.
Inne i magen var en livlig, liten krabat, 4,7 cm lång från huvud till stjärt. Barnmorskan sa att den såg ut att vara i 11+2, precis som vi själva utgått ifrån.
Den lille hoppade omkring, sparkade med benen upp i fosterhinnan och stretchade upp benen mot huvudet. Inte konstigt att jag är kissig hela tiden :p

Här kommer några bilder:
66375_449194938651_540403651_5482899_4083033_n.jpg


66351_449194973651_540403651_5482900_7480052_n.jpg


74221_449195208651_540403651_5482904_3636872_n.jpg
 
Sv: Vårmammor 2011

Grattis, vad härligt!

Själv har jag mått illa hela dagen igen :( Har precis fått i mig lite kräm och kladdkaka. Kanske inte det nyttigaste men det var det enda jag var sugen på så det är väl bättre än inget. Ska ut till stallet nu tänkte jag.
 
Sv: Vårmammor 2011

Grattis! :love:




Jag har haft en dålig dag jag. Suttit på jobbet och haft rejält ont av fogarna. Hjälper inte att växla mellan att stå och sitta heller. Förhoppningsvis är det bara för att jag sov så dåligt i natt (det va nån som låg och sparkade mig i magen)... :p
 
Sv: Vårmammor 2011

Skönt att få bekräftelse på att allt såg bra ut :laugh: Nu kan sambon vara iaf lite lugnare :p

Kräm och kladdkaka verkar rätt gott :d
 
Sv: Vårmammor 2011

Fogarna är jobbiga att känna av :( Jag måste nog kontakta sjukgymnastfolket på VC. Så tröttsamt.

Jobbar du fortfarande 2 h per dag?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 648
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 128
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 766
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 209
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • Kan man ens göra rätt längre?
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp