Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Som sagt, det är ju jättegulligt :love:

Nu ska jag åka och träna på vad som komma skall. Dvs åka och handla med syster och hennes två barn :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Vad härligt att det gick bra för er! Både dig och fitzy! :D


Jag har varit hos läkaren och tagit lite prover idag. Passade på när jag ändå hade tid för förlängd sjukskrivning. Sjukskrivningen blev förlängd i en månad till med 50%, dels pga. illamåendet som kvarstår, foglossningar och tidiga sammandragningar. :cool:

Jag började gråta på jobbet idag. Så ont gjorde det i magen. Två timmar senare hade jag läkartid (bokad sen tidigare) och fick sammandragningar bekräftade. Sen hade jag ont hela eftermiddagen. Satt i duschen länge när jag kom hem med varmt vatten, vilket hjälpte en del... Sen varm vetekudde på och mysa ner mig i sängen. Då släppte det absolut värsta och nu känner jag bara lite molvärk i alla fall.

Idag träffade jag barnmorskan utanför och stod och pratade med henne i säkert 10 minuter efter mitt läkarbesök. Vilken mysig liten vårdcentral vi har här! :love:
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2011

*KL*

Jag frågade förut hur länge våren varar, men om jag räknat rätt så kommer min bebis att komma mitt i sommaren, dvs. det är jättetidigt. :p

När "får" man starta en "sommarmammor 2011" tråd?
Törs man göra det nu eller betyder det otur? Finns det nåt att snacka om så här tidigt? (JAAA - det vet jag, jösses jag bara bubblar av prat...! :eek: )
 
Sv: Vårmammor 2011

Det finns säkert de som precis plussat och vill prata av sig. :)

Starta en tråd så lär du ju märka det ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Du tror inte på oturen då?:eek:

och vad hemskt om ingen vill vara med och prata... känner man sig ju helt ensam och övergiven... :o
 
Sv: Vårmammor 2011

Äh,jag är och nallar lite hos "er" istället..får jag det? :o

Alltså - ungefär fem dagar innan jag plussade märkte jag en stor förändring i kroppen. Jag fick luktsinne som värsta jakthunden och allt som smakade som vanligt förut smakade jättekonstigt.(tomat/broccoli/västerbottenost)
Plusveckan (förra veckan) mådde jag ganska illa och var dödstrött.

Men nu mår jag jättebra! Det smakar som vanligt, luktsinnet är iofs superskarpt men ... Är det normalt?
Fortsätter det så här bra eller kommer tröttheten och illamåendet tillbaka?
Eller har det hänt nåt? :crazy:

Sen har jag haft flytningar nästan varje dag, ofärgade och inte så rikliga men mer än jag har i vanliga fall. Är det normalt? :crazy:
 
Sv: Vårmammor 2011

Vad som är normalt eller inte går inte att säga... Alla graviditeter är olika. Vissa mår inte illa alls, andra spyr 24/7 hela graviditeten och för vissa går illamåendet över. Vanligast verkar vara att det går över runt vecka 12, men det ses inte som något konstigt om det går över tidigare eller senare.

Jag mår illa varje dag fortfarande och jag går in i vecka 20 på söndag. Jag tackar dock för att jag inte spyr som en gris varje dag längre.

Du har nog ingen anledning till oro om du inte får riktigt ont i magen och/eller börjar blöda. Det är väl de enda riktiga vrningsklockorna om du ska leta symptom för att bli orolig.
 
Sv: Vårmammor 2011

Här kommer bilder på min lilla Bubbla :)

UL 22/10 :love:

Profil
69141_493481865711_582615711_7001421_3424662_n.jpg


40122_493481875711_582615711_7001422_2161598_n.jpg


Profil i närbild
69389_493481895711_582615711_7001423_5642740_n.jpg


Forts i nästa inlägg.
 
Sv: Vårmammor 2011

Åh, vad härligt! :love:


Jag vill också "titta in" igen!

Kanske ska ta och boka ett eget UL privat ändå... Så jag får veta om det är en tjej eller kille också. Jag tror inte glädjen blir mindre när den kommer ut bara för att man vet det. :p Dessutom är jag så nyfiken så jag vet inte var jag ska ta vägen ibland! :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Ja jag skulle då gärna titta in där stup i kvarten. :angel: Har också tänkt att göra ett privat senare för att bl.a. få reda på könet: inte för att det spelar ngn roll vad det blir utanför att det är roligt att känna till det enda som går att veta i förskott... ;)

Men vi får väl se om jag orkar. Just nu känns det bara som att det vore jättejobbigt att åka de där nästan 15 milen enkel väg, och inte värt det... Jag hoppas jag kan få må bättre snart alltså! Är trött på att vara konstant illamående, svimfärdig, trött, spyende osv.
 
Sv: Vårmammor 2011

Ska jag "titta in" nåt mer så blir det nog hos tittut så att man får se mera på riktigt. Men det är ju lite dyrt också...
 
Sv: Vårmammor 2011

Jo, det hade varit kul med 3D/4D... Den korta varianten kostar "här" (dvs 15 mil bort ca) 1000kr, den längre och mer omfattande 1700kr. för oss blir det nog den billigare om det blir alls. Då ska de kunna avgöra könet med 99% säkerhet, vilket väl får anses som bra.

Sedan blir det med all sannolikhet fler ultraljud för min del då jag äter kortison som kan ge tillväxthämning hos bebis och moderkaka... Men det görs nog först i v 32 tror jag. och dit är det ju en bit...
 
Sv: Vårmammor 2011

Ja precis. Jag hoppas ju att jag slipper autoimmunisering. De tar tydligen prover för det i v25.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 648
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 128
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 766
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 209
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • Kan man ens göra rätt längre?
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp