Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Vi har också funderat mycket på det där med föräldraledigheten. Jag är den som kommer att vara hemma mest, sambon ska få gå hemma nästa sommar och då hela sommaren. Tyvärr är vi tvungna att ta ut 5 dgr/vecka hela tiden i princip för annars har vi svårt att få ihop det, rent ekonomiskt. Känns supertråkigt, men så är det ibland och vi är tyvärr inte gjorda av pengar. Dessutom har jag två hästar att försörja och det är ju inte gratis. Trist bara att det ska bli på bekostnad av föräldradagarna.

Jag skulle gärna ta ut färre dagar per vecka för att kunna vara ledig längre fast precis som ni så måste jag få ut en viss summa för att det ska gå runt men det känns ganska bra ändå, blir ju ledig i 1 år och 4 månader iaf.

Känns jäkligt bra att jag bara har ekonomiskt ansvar för en av mina hästar, mamma står för de flesta kostnaderna på den andra. Sedan så blir ju hästarna billigare sommartid även om det bara är typ 500 kr/månad :p

Ja det är lite tråkigt faktiskt, men så får det väl vara. Möjligt att jag under sommaren nu kan ta ut lite färre dagar, beror på hur mycket från skatteåterbäringen som trillar in :D

Räknade lite på det nu inne på försäkringskassans hemsida och det är en sådär lagom rolig syn, haha... Men men, det får vara värt det =) Svårt för mig att räkna, då jag tjänar ganska olika också, eftersom jag är timvikarie. Jag har räknat på vad jag tjänar som lägst, så kanske får jag ut lite mer än vad jag har räknat på, bättre att räkna på det hållet än tvärtom, då blir man ju rent besviken senare!

Dessutom gäller det väl nu under våren att försöka spara undan lite pengar också och handla på sig lite grann, jaja, det löser väl sig :p

Du finner den på barnens hus! Jag ska ha samma mönster på spjälskyddet också :)

Åh, herregud, ge mig!! Det var ju helt fantastiskt! Vi vet ju inte om det blir en flicka eller pojke, men det är ju ett neutralt mönster rent färgmässigt, pojkar kan väl också ha hästar i sin närhet ;)

Vi tänker handla lite nu hela tiden för dels så vet man inte om man orkar gå i några affärer när det närmar sig, jag hade så ont i fogarna efter 30 min på IKEA att jag knappt kunde stå, sedan så sprider man ut kostnaderna.
Vi har sedan bestämt att vi ska spara 100 kr av barnbidraget/månad åt vildbattingen när det kommer och sedan så ska jag spara pengar som jag kan ta av när jag bröjar jobba igen och får löneglapp (jag ligger efter en månad med lönen, opraktiskt när man börjar jobba, praktiskt när man slutar ;) )

ja gud ja! Jag menar tror knappast barnet bryr sig om mönstret, mönstret är ju till för oss :) tycker det är jätte gulligt och passar oss hästfolk ;)

Eller hur! Det gäller att börja påverka dem i tid har jag märkt. Sonen är galen i fotboll och innebandy trots att han har två shettisar står hemma hos mormor... Fick honom att börja rida en sväng men efter ett tag kom det fram varför han gjorde det... Han gjorde det för att jag tyckte det var bra när vi gjorde saker tillsammans så då tyckte han att han kunde väl rida då... Nu är det bara fotboll och innebandy som gäller. Satsar på en hästtjej den här gången... :)

En fråga som dök upp här - om vi ska dela på föräldrarledigheten i halvlek - hur gör man då med amningen? Bara att sluta?

Snacka om att vara amatör...

Jag blev ju så kär i mönstret nu så jag satte mig genast på google. Hamnade inne på littlekidskorners hemsida och där finns fleecefilt, påslakanset, mjukisdyna, möbler och sakerna du nämnde och kanske mer med samma mönster. Var bara tvungen att berätta, dessutom nätshop, me like :d
En styck fleecefilt är nu inhandlad. väntar dock med skötbädden, sambon kanske inte delar mitt intresse av att ha en skötbädd med hästar på, hihi :D

Eller fotbollsproffs så han kan köpa massor med snygga hästar till sin mamma ;)

Sist började jag jobba efter 6 månader. Ammade när jag var hemma. Så gav pappan mat och gröt och sådant när jag jobbade. Pumpade nog ur i början oxå.
Gjorde ett praktmisstag sist...Bara för att man börjar jobba så minskar ju inte mjölkproduktionen direkt... Jobbade i ett köpcentra då. Där var väldigt lyhört och man hörde när bebisar skrek utanför. Ett problem är att när bebisar skriker så rinner mjölken till.... Och jag visste inte att man kanske skulle ha sådana där inlägg i bh`n som fångar upp läckage. Ja, vad gör man när man står på jobbet och det börjar läcka... Jag tog servetter. Skitbra... Ända tills kunderna började titta konstigt på mej... Hmm, hade tagit röda servetter (ja, det var det som fanns) Och när de blev blöta fällde det röd färg vilket blev två stora röda fläcka på tröjan vid tuttarna... Snyggt.
Apropå det, ska skriva upp anmingsinlägg på "att köpa"listan...

Sist började jag jobba efter 6 månader. Ammade när jag var hemma. Så gav pappan mat och gröt och sådant när jag jobbade. Pumpade nog ur i början oxå.
Gjorde ett praktmisstag sist...Bara för att man börjar jobba så minskar ju inte mjölkproduktionen direkt... Jobbade i ett köpcentra då. Där var väldigt lyhört och man hörde när bebisar skrek utanför. Ett problem är att när bebisar skriker så rinner mjölken till.... Och jag visste inte att man kanske skulle ha sådana där inlägg i bh`n som fångar upp läckage. Ja, vad gör man när man står på jobbet och det börjar läcka... Jag tog servetter. Skitbra... Ända tills kunderna började titta konstigt på mej... Hmm, hade tagit röda servetter (ja, det var det som fanns) Och när de blev blöta fällde det röd färg vilket blev två stora röda fläcka på tröjan vid tuttarna... Snyggt.

Herregud alltså :bow::bow:
Tack för kvällens garv!! Vilken hemsk situation, men det kan man väl garva åt såhär i efterhand?

Haha, ja, jag är inte så känslig så jag skrattade nog mest när det hände oxå... Vad ska man göra liksom :)

Jag blev ju så kär i mönstret nu så jag satte mig genast på google. Hamnade inne på littlekidskorners hemsida och där finns fleecefilt, påslakanset, mjukisdyna, möbler och sakerna du nämnde och kanske mer med samma mönster. Var bara tvungen att berätta, dessutom nätshop, me like :d
En styck fleecefilt är nu inhandlad. väntar dock med skötbädden, sambon kanske inte delar mitt intresse av att ha en skötbädd med hästar på, hihi :D

Jag bara älskar mönstret! Såg det för första gången för 3 år sedan på en affär som heter Nisse's och sa till min man att det ska vi ha till våra barn sen. Jag har bestämt, utan min mans godkännande eftersom han inte tycker mönster är viktigt, att vi ska ha spjälskydd, sängkläder, amningskudde (har nackproblem), skötbädd och säkert något mer som jag kan hitta med det mönstret. Har sett att det finns till tripp-trapp-stolarna också som dyna! :laugh:

Ja fotbolls-proffs vore ju inte illa om han inte blir som Zlatan som inte ger sin familj något.

Vilken syn för dina kunder när du helt plötsligt har röda fläckar på tröjan :D sedan så är ju det inget folk kommenterar heller, ungefär som om man har något mellan tänderna, öppe gylf m.m..

Pssst- de finns i kstad oxå... Man kan dessutom handla allt- sparar man kvitto och inte använder det får man lämna tillbaka allt om ngt skulle gå snett...
MEn det ska vi ju inte hoppas såklart...
Jag undrar var hon hittat det UNDERBARA nalle puh settet till sängkläder.. VILL HA!!!

Jag skulle vilja köpa tyger o sy själv- man jag hittar inga söta :(

Pssst- de finns i kstad oxå... Man kan dessutom handla allt- sparar man kvitto och inte använder det får man lämna tillbaka allt om ngt skulle gå snett...
MEn det ska vi ju inte hoppas såklart...
Jag undrar var hon hittat det UNDERBARA nalle puh settet till sängkläder.. VILL HA!!!

Jag skulle vilja köpa tyger o sy själv- man jag hittar inga söta :(

Åh, nära och bra, det gillar vi så mycket, tack för tipset!!
Men du, vad fantastiskt att man får tillbaks allt, om ifall att... Man vet ju aldrig och även om det inte är en tröst i sig, så kanske det hjälper lite i längden. Tack för informationen, den ska jag definitivt komma ihåg =)

Haha, ja, jag är inte så känslig så jag skrattade nog mest när det hände oxå... Vad ska man göra liksom :)

Nä, helt rätt - vad ska man göra annars? Jag hade nog också börjat garva, just sådant bekommer inte mig direkt, härligt att kunna bjuda andra på lite garv!

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 396
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 425
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar