Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Nu har jag äntligen fått tid hos min tandläkare! Anmälde typ 3 månader innan jag blev gravid att jag ville in på en vanlig undersökning och gå igenom ett försäkringsärende som jag måste fixa innan jag blir 25.
Man har ju hört att det inte är bra att röntga sig när man är gravid, men hur är det hos tandläkaren? Kunde inte neka denna tiden och vänta tills bebben är ute heller för han har enorma väntetider. Går privat, hos folktandvåden hade det säkert gått men jag är så jäklans missnöjd med dem här i vår håla.
Det är bara om man vill veta som de kollar upp det. Vi hade redan frågat efter kön på vårt rutinultraljud, så nu ville vi bara dubbelkolla så att det verkligen var en liten flicka, med tanke på hur mycket rosa kläder som både min och karlns mamma börjat köpa...
Jag kan verkligen rekommendera det! Istället för att ligga på en brits så låg man på en säng, sambon fick sitta bredvid i en soffa och både min mamma och hans mamma kunde följa med och titta. Sen så fick vi 6 st porträttbilder med oss ut + en cd på hela undersökningen. Behöver jag säga att både mamma och svärmor bett om en kopia av allt...? Det var verkligen jättelyckat och vi är supernöjda. Tyvärr ville lillan helst gömma sig bakom både livmoder och händerna, helt klart pappas gener att inte vilja vara med på kort, men några fina bilder fick vi allt.
Hur som helst sprang vi på en Brio Primo som var nedsatt till 1495 kr, pga utgånde färg. Egentligen fanns det bara röda, men de lyckades leta fram en svart med olivgrönt inuti och den var riktigt snygg. Så vi slog till.