Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Kl

Hej på er!!
Idag har jag köpte mig en svart-röd BabyBjörn bärsele! Köpte den av en kollega på jobbet som knappt hade använt den till sin dotter, för halva priset mot vad den kostade ny. Har inte betalat den än då vi skulle se vad den kostade ny då ingen av oss riktigt vet, men den ligger väl på runt 1000-lappen, eller har jag fel?

Jag tror de är dyrare ändå, typ 1300 eller nåt sånt. Såg i barnens hus's julkatalog så jag minns inte priset men nog var den dyr alltid och över 1000-lappen.
Tror jag skulle få ärva en av min morbror och moster, men de kan ev. ha glömt det och jag vet inte om jag "vågar" fråga efter den ;)

Vi kan välja mella Acta/Graco Logico och Brio Primo , båda med basenhet för 500kr/9 månader! Håller med om att Actan ser lite klumpig ut, en bekant hyr Brion och den ser väldigt bra ut, + att vi redan har en Brio vagn :p SÅ, vi kommer nog att hyra....man kan ju skaffa 3 barn och hyra relativt nya stolar varje gång för lika mkt som det kostar att köpa en ny nu som är gammal sen....

Nu blev jag nyfiken! Vilken Brio vagn har du? Färg?
Jag har en Happy med liggkorg och sittdel i olivgrönt/khaki och kompaktchassit.

Har alla redan köpt allt i denna tråden??? En del tcker att jag är galen som vill börja handla lie smått. v22 nu....

Nej, det tror jag inte. Jag är i v 21 och har inte köpt en enda pinal än, men de flesta i tråden är ju mycket längre gångna, och då har man väl hunnit handla på sig mer.

Jag lägger fullt fokus på jobb och min egen hälsa just nu, passar på att jobba så mycket jag kan eftersom jag mår rätt bra just nu. Mot slutet, när man blir tung och trött så kan det kanske vara lagom att engagera sig i småpyssel som inköp och sånt, när man ändå är för trött för att göra nåt vettigt. Tänker inte köpa så mycket saker heller, det får visa sig sen när bebisen väl är här vad man behöver, tänker jag. Kommer väl köpa skötbädd, lite kläder och barnvagn/babyskydd innan, resten köper vi när vi upptäcker att vi behöver det.

Men det är nog väldigt olika när man börjar handla, beror väl på hur kul man tycker det är att shoppa också, jag tycker det är rätt trist. Iaf babyprylar.

Nä, inte jag... Har köpt en body, en fleeceoverall och ett bäddset (kostade 39:- på Ulllared) That`s it... Tänkte börja handla lite efter könsUL 15/2. Ska bara inventera sonens gamla kläder oxå först...

De dyra sakrena som vagn och babyskydd köptes tidigt bara för att de hade bra erbjudande på dem just då. Synd liksom att vänta tills senare med att köpa om det kanske är dyrare då.
Skötbordet köpte jag tidigt bara för att jag ville pimpa upp det själv och ha lite tid att känna mig lite för hur jag vill ha det, är lite pysslig och knåpig:D

Har alla redan köpt allt i denna tråden??? En del tcker att jag är galen som vill börja handla lie smått. v22 nu....

Nejdå de tror jag inte! Jag är i v. 23 nu och har bara handlat vagn och nu då bärselen. Har dock börjat planera lite vad som ska köpas. Mina två inköp som är gjorda är köpta begagnade och köptes för att jag fick dom för rätt pris på dem just då.

Vi har beställt vagnen, det gjorde vi i . 25 tror jag det var. (inte betalat eller hämtat ut den än) Babyskydd och spjälsäng har vi sen innan då vi fått av sambons bror. Utöver det så har vi köpt lite kläder i olika storlek, sängkläder, kuddar till vagn och säng, täcke, filtar osv. Dock har vi köpt allt det redan eftersom vi var ner till Gekås och helt enkelt hittade mycket fint där. Det vi behöver köpa är madrass till spjälsäng, skötbädd och det tar vi nästa gång vi är på Ikea. Sen allt plock till skötbordet såklart, blöjor osv men det är det ingen brådska med. :D (v.29 nu så har ju ändå lite tid kvar ;) Men det är skönt att ha det avklarat, just eftersom jag inte mår sådär tipptopp)

Vi började köpa kläder efter ul i november, men det var mest för att sprida ut inköpen på de löner som var kvar och därmed slippa ta så mycket av sparpengarna. Därefter har vi köpt lite pö om pö när vi hittat bra erbjudanden osv. Vagn köpte vi på nyårsafton, för vi sprang på ett demoex som vad nedsatt 30%. Babyskydd köpte vi som sagt också "oplanerat" eftersom vi sprang på ett bra erbjudande.

Det vi har kvar att köpa är skötbord, skötgrejer (förbrukningsvaror), termometer, babygym, babysitter, bärsjal och lite kläder.

Jag har endast beställt vagn och babyskydd pga leveranstid.
En leksak fick jag i julklapp men annars har jag inte köpt något alls.

jag går in i v 27 idag. Men alla är så olika.

Ska dock börja lite smått med åkpåse, skötväska, filt. Sen kommer sängsaker och sköttbädd.
Jag har en plan iaf :p

Mamma stickar en massa har hon avslöjat och min sambo som har erfarenhet sen tidigare säger att det mest löser sig, folk kommer med saker från höger och vänster sen.
Ett startpaket kläder blir det oxå, det ska med till sjukhuset.

Jag har en hel hög med kläder, men det är bara för att jag råkade vara på shoppingtur i Tyskland i julas, plus att jag inte kan handla till mig själv. Sen kan inte min mor sluta handla kläder (första barnbarnet) men nu har hon börjat gå upp i storlekarna. :D

Vagn har jag men den är begagnad och har stått hemma hos mor och far länge.

Så här återstår en hel del. Jag kollade dock lite på blocket nyss och hittade flera paket innehållandes Bbaybjörn, babygym och babysitter till riktigt bra priser. Sånt skulle jag kunna tänka mig att köpa begagnat. Jag är äldst av "barnen" i släkten så jag har absolut ingen att kunna ärva av, och jag vill nog bara ha ett barn.

Har inte handlat så mycket, ska kanske se på barnvagn ngn helg framöver, (styvmor har satt ned foten om en trehjulig och ska få chansen att övertyga mig om att den behöver ha fyra hjul) har fått erbjudande om två begagnade babyskydd från släkten. En tvättmaskin är på G också (mamma :) ).

Har faktiskt beställt (igår) ett startpaket kläder fr lingon o blåbär. Det stod inte vilken storlek det är, men det spelar väl mindre roll antar jag, de vet säkert bättre än jag vad bebisar tenderar ha för storlek :p Ska kanske köpa en body bara för att den var söt och kanske tar slut på två till tre månader. Hm en filt och lite strumpor kanske. (Enl min man har svärmor shoppat i ett par månader :o så det är ingen större idé att försköpa sig innan man ser vad som kan dyka upp i klädväg. Hoppas förtvivlat på att det inte är ljusblått med lastbilar alltihop, ugh.)

Har köpt lång bärsjal (i ylle) bara för att det var den sista som fanns, men det var ett fint tyg som man kan sy en klänning av om det kniper.

Senast ändrad:

En till som inte handlat något.... Är i vecka 26. Skulle köpt en barnvagn nu egentligen men så "råkade" jag köpa en häst för de pengarna i stället :angel:

Du kan ju gissa hur mycket skit jag fått för detta, jag är en jättehemsk mamma alla redan som inte sätter mitt barn i första hand. Kan ju bara tänka vilken dålig mamma jag kommer vara när liten finns på utsidan :grin:

Äsh då, det är väl bättre att köpa häst för barnvagnspengarna i vecka 26 än att börja fundera på att titta på barnvagn om någon vecka när man är i vecka 31...

Babyn kommer säkert att älska hästen inom ett år :bump: (inte ett skämt)

(ush det är så konstigt att jobba i Stockholm, deras kultur är så annorlunda lustigt nog. Hemma i Uppsala är jag lite mesig för att jag inte cyklar i is o snö, slutade rida i vecka 26 (onödigt att betala en vårtermin ridning), medan både mamma och faster glatt jumpar friskis o svettis med mig. Kollegorna i Stockholm var chockade över att jag cyklade barmark i vecka 25, red/tävlade i vecka 15 och vet inte riktigt vad de ska säga om mitt jumpande. Uppsala genant att sluta jobba två veckor innan BF, Stockholm, ojoj ska du jobba så länge. Helt apropå att klaga på folk för hästköp alltså, olika människor verkar lägga lite olika värde i saker.).

Senast ändrad:

styvmor har satt ned foten om en trehjulig och ska få chansen att övertyga mig om att den behöver ha fyra hjul
Varför då? Har hon provkört nån trehjuling? Personligen får jag nästan panik av bara tanken på att ha en "pansarvagn". Fast det finns ju vagnar med två svängbara hjul fram också, det är också okej.

Äsh då, det är väl bättre att köpa häst för barnvagnspengarna i vecka 26 än att börja fundera på att titta på barnvagn om någon vecka när man är i vecka 31...

Babyn kommer säkert att älska hästen inom ett år :bump: (inte ett skämt)

(ush det är så konstigt att jobba i Stockholm, deras kultur är så annorlunda lustigt nog. Hemma i Uppsala är jag lite mesig för att jag inte cyklar i is o snö, slutade rida i vecka 26 (onödigt att betala en vårtermin ridning), medan både mamma och faster glatt jumpar friskis o svettis med mig. Kollegorna i Stockholm var chockade över att jag cyklade barmark i vecka 25, red/tävlade i vecka 15 och vet inte riktigt vad de ska säga om mitt jumpande. Uppsala genant att sluta jobba två veckor innan BF, Stockholm, ojoj ska du jobba så länge. Helt apropå att klaga på folk för hästköp alltså, olika människor verkar lägga lite olika värde i saker.).

Fast det har nog inte så mycket med stockholm att göra. Jag är iofs bara i v 21, men kollegorna har inte sagt ett knyst om vad jag gör eller inte gör. De som vet om det frågar lite försynt hur jag mår ibland, det är allt. Ingen annan har sagt nåt om motion heller, faktiskt. Det enda är väl att jag inte hoppar så högt längre på hoppträningarna, och är lite noga med att rida de trygga hästarna i stallet (framförallt sen jag åkte av med besked för ett par veckor sen, fy :devil: vad ont det gjorde, foglossning + landa på höften är verkligen ingen höjdare). Chefen räknar iskallt med att jag jobbar heltid fram till BF, om det inte finns mycket graverande medicinska skäl, och att jag är igång för fullt med jobbet igen ett par-tre månader efteråt.

Det förstår jag inte heller, varför skulle det vara så farligt att röra på sig så länge man inte tar ut sig fullt ut och/eller att det gör ont. Jag jympar för fullt på Friskis också, har dock slutat leda vilket inte kändes bra alls. Rida slutade jag med samma anledning som dig i v.20.. känns onödigt att betala för en hel termin när man bara kommer kunna rida knappt halva.

Jag tycker inte man ska behöva sluta "leva" bara för att man blir gravid som vissa verkar göra. (Nu menar jag inte här på buke utan i min omgivning) Röra på sig så länge det känns ok skadar ingen. :)

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 396
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 424
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?