Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

*kl*

Jag undrar om det är någon här som kan det här med genetik?
Sitter och spånar lite i vilken hårfärg våran son kan få.
Jag är rödhårig och sambon riktigt mörkt brun.
Min pappa och syskon är rödhåriga och sambons båda föräldrer är brunhåriga.
Hade vi fått en tös hade jag bara tyckt det varit gulligt med röt, men jag tycker det inte alls passar på en pojk. Inte för att det finns något att göra åt saken men man kan ju alltid vara lite förberedd.

Kan ingenting om genetik men Wiki kan :)

Red hair appears in people with two copies of a recessive gene on chromosome 16 which causes a change in the MC1R protein. It is associated with fair skin colour, freckles, and sensitivity to ultraviolet light, as the variant MC1R protein is found in the skin and eyes instead of the darker melanin.
http://en.wikipedia.org/wiki/Red_hair står mycket mer om det.

Men iom att genen är recessiv så verkar det krävas att din sambo har haft ngn rödhårig släkting för att barnets hår ska bli rött. Å andra sidan kanske det finns olika definitioner på rött hår och wikis och din inte stämmer överens.

*kl*

strövade runt på BP igår och hjälp vad det finns grejer :eek:

Man blir alldeles snurrig.

Men jag såg en sån badgrej:

6189_master.jpg

Nån som har erfarenhet? Behöver man en sån?

:D Precis, lika bra och börja i tid.

Nej mer som stöd när man badar och ska tvåla bebbe. För att man inte ska tappa dom när dom blir hala tex.

Jag har ingen personlig erfarenhet, men min svägerska hade köpt en sån och det var det första hon rekommenderade att inte köpa. Hon sa att det var mer bökigare än det gjorde nytta. Sen vet jag inte vad de kostar, är de inte så dyra kan man kanske köpa. Alla kanske inte tycker de är bökiga :)

Vad ni alla verkar ha bra bebis/barn affärer runtomkring er... Här finns bara en (dyr och litet utbud) som jag vet om. Ja gekås 20 min härifrån då också men annars ingenting :(

Ok, jag misstänkte det. Allt ser så bra ut i affären men man funderar ju på vad som verkligen används i slutändan. :crazy:

Ja men precis... Jag hade nog kunnat köpa det mesta för det verkar så "smart och smidigt". Man har ju noll erfarenhet :crazy:

vad du än gör;
köp INTE en sån!
jag har en som är använd en halv gång - vi satte/la Moa i den och hon åkte av :crazy:
De åker av som en rutschkana, finns inget som håller kvar bebisen.

Jag är i v. 27 ( 26+6) :)

Zask: Vi gjorde det på Tittutkliniken i Sthlm och vi är supernöjda. Det var så roligt. :love:

Jag är i v. 27 ( 26+6) :)

Zask: Vi gjorde det på Tittutkliniken i Sthlm och vi är supernöjda. Det var så roligt. :love:

Åh, vi har bokat tid den 10 feb på tittut! Låter ju underbart att ni är så nöjda! :laugh: Skulle ju ha varit dit den 22/1 men nu har mannen bokat om den tiden. Kommer den 10/2 vara i v. 27+5

Pssst- de finns i kstad oxå... Man kan dessutom handla allt- sparar man kvitto och inte använder det får man lämna tillbaka allt om ngt skulle gå snett...
MEn det ska vi ju inte hoppas såklart...
Jag undrar var hon hittat det UNDERBARA nalle puh settet till sängkläder.. VILL HA!!!

Jag skulle vilja köpa tyger o sy själv- man jag hittar inga söta :(

Hon har hittat det på sovtex.se

*kl*

Jag undrar om det är någon här som kan det här med genetik?
Sitter och spånar lite i vilken hårfärg våran son kan få.
Jag är rödhårig och sambon riktigt mörkt brun.
Min pappa och syskon är rödhåriga och sambons båda föräldrer är brunhåriga.
Hade vi fått en tös hade jag bara tyckt det varit gulligt med röt, men jag tycker det inte alls passar på en pojk. Inte för att det finns något att göra åt saken men man kan ju alltid vara lite förberedd.

Ååååhh, själv är jag så svag för en buspojke på förskolan där jag jobbar just nu. Han är ganska ljust rödhårig och söt som socker!!!!!!

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 396
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 424
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar