Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Varför då? Har hon provkört nån trehjuling? Personligen får jag nästan panik av bara tanken på att ha en "pansarvagn". Fast det finns ju vagnar med två svängbara hjul fram också, det är också okej.

Haha skulle tro det, hon verkar ha koll faktiskt. Hon sa ngt om välter i rulltrappor och om stigarna på sommarstället där vi tänkte bosätta oss i sommar. (och när hon sa det så tänkte jag på att min vänner med trehjuling alltid håller i vagnen båda två i rulltrappor).

Det kanske låter som att en styvmor borde ha noll koll pga ålder eller ngt men hennes yngste son är sex i år. Med tanke på hur hon gör saker har hon nog provkört vartenda barnvagn från öst till väst noggrant. Med tanke på hur jag gör saker "slarvar över så snabbt som möjligt så jag blir av med det" så kan det vara läge att lyssna.

Ngn pansarvagn blir det då inte! det går inte in i bilen. :devil:

Åh, bra att du sa bärsjal! En sån måste vi ta och beställa så småning om, här kommer ingen Babybjörn innanför dörren. :crazy: Utöver sjal så är det nog bara lite mer underlakan och plastad frotté, tvättlappar i frotté och Ikeas billigaste handdukar till skötbädden...

Ska jag vara ärlig så känns det riktigt skönt att ha det mesta avklarat - förhoppningsvis kan jag då passa på att faktiskt vila och bara småplocka med allt i min egen takt när jag börjar gå hemma på heltid om 3 veckor. Skulle det sen visa sig att vi glömt något, så kan sambon fixa det själv om inte jag orkar följa med alternativt någon av våra föräldrar/syskon. :)

Finns nog både för och nackdelar med det mesta :D (önskar min chef hade sett lite mer ledsen ut över att bli av med mig, 6 månader, men visst vill du väl vara hemma längre än så...)

Många här på jobbet var gravida ganska nyligen och har ju åsikter.

Jag med ;) lyckas jag inte få tag i en (läs blir överargumenterad av styvmor och släkten) kommer jag nog vara avundsjuk på er!

(ush det är så konstigt att jobba i Stockholm, deras kultur är så annorlunda lustigt nog. Hemma i Uppsala är jag lite mesig för att jag inte cyklar i is o snö, slutade rida i vecka 26 (onödigt att betala en vårtermin ridning), medan både mamma och faster glatt jumpar friskis o svettis med mig. Kollegorna i Stockholm var chockade över att jag cyklade barmark i vecka 25, red/tävlade i vecka 15 och vet inte riktigt vad de ska säga om mitt jumpande. Uppsala genant att sluta jobba två veckor innan BF, Stockholm, ojoj ska du jobba så länge. Helt apropå att klaga på folk för hästköp alltså, olika människor verkar lägga lite olika värde i saker.).

Oj, vilken del av Stockholm jobbar du i?
Jag som bor och arbetar i Stockholm är i v 27 styrketränar med PT, går på spinning och body pump varje vecka. Min kollega som väntar på bebbe i dagarna körde iaf till v 34 innan hon började trappa ner. Här har ingen någon åsikt utan vi peppar varandra att hålla igång om det går bra.
Alla jobbar minst till 2 veckor innan BF.
Jag tror inte du ska dra hela Stockholm över en kant :p

Aha, då ska jag sluta vara elak mot Stockholm ;) Det handlar nog helt enkelt bara om olika subkulturer i så fall. Mina jobbarkompisar kommer i så fall från en försiktig moralmammig kultur :p (med fokus på snygga kläder på sig själva och barnen och hur man "bör" göra (bör tex inte vara kvar på parmiddag hos vänner till efter tio på kvällen och låta barnet somna i barnvagnen eller värdparets säng)).

(inget fel i ngt sätt att göra ngt på självklart! blir bara nervig när kollegan antydde att jag var elak mot bebisen när jag cyklade. Kunde ju inte gärna gå pga foglossningar. Lustigt nog kan jag jumpa men inte gå långt och när jag jumpar regelbundet håller de sig på mattan.).

Senast ändrad:

Oj, låter som öfvre det där ;)

Människor i allmänhet med en massa regler man bör hålla sig till för att passa i något fack går bort för mig.
Man ska leva som man mår bäst av. Det är ingen som tackar en sen för att man följde en massa regler men inte gillade dom.

Jag är enormt tacksam att jag kan röra mig som jag kan. Det är min livsstil och det är underbart att få fortsätta på den.
Jag har precis bokat upp mig för en vattengympa som pågår tills jag är v 37. Hoppas jag kan hänga med hela tiden!

Det borde nog inte vara några som helst problem att hänga med på vattengympan! Nu vet jag ju inte hur det är hos er i storstan, men här hos oss så kör man på efter bästa förmåga. Några av tjejerna har problem med rejäl foglossning (sjukskrivna sedan v. 24 typ, är i v. 31 nu) och de gympar på ändå. Vattengympa är ju så himla tacksamt, man väger i princip ingenting och motståndet blir inte för jobbigt om man inte vill såklart. ;) Jag tog i en aning för mycket igår och fick bara stå och trampa på stället en stund för att sammandragningarna skulle ge sig, och sen var det bara att fortsätta.
Jag hoppas verkligen att jag kan fortsätta ända fram till slutet! :)

Åh vad jag längtar till det börjar :D

Vad gympar du i?
Jag funderar på bikiniunderdel och sen sportbehå.
Jag vill inte att dom hoppar ur :o

Det borde nog inte vara några som helst problem att hänga med på vattengympan! Nu vet jag ju inte hur det är hos er i storstan, men här hos oss så kör man på efter bästa förmåga. Några av tjejerna har problem med rejäl foglossning (sjukskrivna sedan v. 24 typ, är i v. 31 nu) och de gympar på ändå. Vattengympa är ju så himla tacksamt, man väger i princip ingenting och motståndet blir inte för jobbigt om man inte vill såklart. ;) Jag tog i en aning för mycket igår och fick bara stå och trampa på stället en stund för att sammandragningarna skulle ge sig, och sen var det bara att fortsätta.
Jag hoppas verkligen att jag kan fortsätta ända fram till slutet! :)

Jag hade hoppats på det, men hade tyvärr extra ont i fogarna två dar efter att ha provat på vattengympan. Det var ett specialpass för gravida, men i princip hela tiden skulle man jogga på stället, oajoaj sa fogarna när man kom upp... Det måste väl finnas andra övningar att göra för benen än konstant oliksidiga rörelser som jogging?

Åh vad jag längtar till det börjar :D

Vad gympar du i?
Jag funderar på bikiniunderdel och sen sportbehå.
Jag vill inte att dom hoppar ur :o

Fast du står ju i vatten till axlarna, så det är inget som hoppar ur. Plus att gympan är extremt lågintensiv, så ingen risk att nånting hoppar ur, snarare är väl risken att det blir så soft att du inte får nån träningseffekt att tala om. Men visst är det skönt att kunna röra sig lite mer obehindrat.

Det förstår jag inte heller, varför skulle det vara så farligt att röra på sig så länge man inte tar ut sig fullt ut och/eller att det gör ont. Jag jympar för fullt på Friskis också, har dock slutat leda vilket inte kändes bra alls. Rida slutade jag med samma anledning som dig i v.20.. känns onödigt att betala för en hel termin när man bara kommer kunna rida knappt halva.

Jag tycker inte man ska behöva sluta "leva" bara för att man blir gravid som vissa verkar göra. (Nu menar jag inte här på buke utan i min omgivning) Röra på sig så länge det känns ok skadar ingen. :)

Fast man kan ju prata med ridskolan - jag kommer garanterat inte kunna rida hela terminen eftersom jag har BF innan den är slut, men har en deal med ridskolan att jag betalar månad för månad, så kan jag känna själv när det börjar ta emot för mycket, det är ju svårt att säga på förhand.

Min vanliga bikini. :eek: Som tur är så sitter den kvar där den ska och mina bröst har inte vuxit överdrivet mycket så det funkar. :D

Mabuse skrev:
Jag hade hoppats på det, men hade tyvärr extra ont i fogarna två dar efter att ha provat på vattengympan. Det var ett specialpass för gravida, men i princip hela tiden skulle man jogga på stället, oajoaj sa fogarna när man kom upp... Det måste väl finnas andra övningar att göra för benen än konstant oliksidiga rörelser som jogging?

Men vad knasigt! Hos oss så är det inte mycket jogging på stället, vi sparkar framåt och bakåt, gör grodhopp osv - väldigt varierande med andra ord. Många övningar vid kanten också.
De pass vi kör är från början utformat till rehab-patienter, framför allt för folk som fått nya knä- eller höftleder alltså. Ledaren för passet brukar även visa varianter på övningen vi för tillfället gör, så att alla kan vara med till en viss mån.

Då skiljer nog vår gympa sig rätt rejält åt - för visst kan man köra lågintensivt hos oss om man vill det, men du kan även köra på och höja pulsen en del med. :D Jag kör så hårt jag bara kan till dess att magen säger ifrån, och så vilar jag en stund och fortsätter sen på en lite lägre nivå men inte så att jag bara står och mesar heller.

aha, jag ska gå igenom bikiniöverdelar och se hur dom sitter så får jag ta beslut efter det :)

Senast ändrad:

Då skiljer nog vår gympa sig rätt rejält åt - för visst kan man köra lågintensivt hos oss om man vill det, men du kan även köra på och höja pulsen en del med. :D Jag kör så hårt jag bara kan till dess att magen säger ifrån, och så vilar jag en stund och fortsätter sen på en lite lägre nivå men inte så att jag bara står och mesar heller.

Jodå, det gick att köra på så att man fick lite puls (även om jag verkade vara den enda som gjorde det), men då var jag tvungen att maxa benrörelserna också, och då kom ju fogvärken som ett brev på posten. Det var en del fram- och bakåtsparkar också, men de är ju också döden för fogarna, såvida man inte sparkar enbart nedanför knäet (alltså inte ända uppifrån höften). Grodhopp hade nog funkat däremot, men det gjorde vi inga.

Övningarna vid stången var däremot bra, framförallt magövningarna! De funkade faktiskt betydligt bättre än på land.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 396
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 424
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar