Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Hur ligger era bebisar? Jag har inte känt något tryck på lungor och revben men däremot kanske det är lite tyngre att andas. Jag andas i normala fall totalt ljudlöst, men det kan jag inte göra längre. Inget jag är besvärad över dock, bara irriterande att höra sin andning när man ska sova. Säker är jag inte, men jag tror att bebis oftast ligger på tvären i magen. Sparkar får jag oftast på sidan och trycker ut magmusklerna gör den mitt på, runt naveln. Det är sällan det är några rörelser längre upp, även om det förekommer ibland.

BB är inte ergonomisk och bra för vare sig bäraren eller bebis. Bebis hänger i ljumskarna, med benen rätt ner liksom.. Små barn föredrar/bör vara i grodposition. Nåt sånt tror jag det är i alla fall, har inte 100% koll men vad jag förstått av alla diskussioner kring BB och sjalar/ergonomiska selar så är BB ingen höjdare i alla fall. :( Så därför kommer den inte innanför dörren här, här blir det trikåsjal till att börja med och en Mei Tai eller Manduca senare.

Oj den diskussionen har gått mig förbi, kanske måste tänka om i alla fall om bärselen. Samtidigt så måste jag erkänna att en sele verkar mycket smidigare än knyta en sjal men jag är iofs inte så insatt i sjalarnas-värld.

*kl*
Sovit dåligt i natt men idag känns det bättre trots trött och lite spänningshuvudvärk :) är ju ledig idag så då kan jag sitta i soffan hela dagen förutom när jag måste fixa med hästarna.

På tal om ridning:
Jag sluatde rida innan jag ens blev gravid. Braka av min häst med ritkigt dunder och brak för ett år sedan (18/1-09) och blev aldrig riktigt återställd. Red lite under våren och sommaren men det har inte känts bra i kroppen. Nu är jag förstås jätte ridsugen men jag har inga brodd på hästarna och det känns onödigt när de inte har blivit ridna på så länge och riskera avsittningar som komplicerar förlossningen m.m.. Jag har ju en hel del pyssel med dem i alla fall :)

Jag måste erkänna att jag är lite nyfiken på vart du bor, iaf åt vilket håll. Är själv från trakten. :laugh:

Nu är jag iofs inte så långt gången (25+0 idag men ett stort sf-mått för 1½ vecka sedan) att det påverkar mina lungor så länge jag inte försöker nå golvet ;) men liten i magen älskar min urinblåsa att använda den som boxningspåse. Nästan alla sparkar känner jag under naveln men det händer att h*n sparkar på andra ställen också. Har fått höra att min mage är låg och det stämmer ju överens med att jag uppfattar det som att bebisen ligger långt ner.

Kolbäck är ju egentligen ganska stort om man räknar in alla små ställen runt omkring. T.o.m. Sörstafors som har en egen blå skylt vid vägen tillhör Kolbäck om jag har fattat det rätt :)

Ja precis. Flera av de stall jag varit i har tillhört Kolbäck. Iofs har jag varit i Munktorp också, men då var jag hästvakt i en vecka och sen inget mer.

*kl*

Jag och min ping pong hjärna är verkligen fredag idag.
Hela natten har jag jagat en åkpåse som var slut, jag var tom på canarieöarna för att köpa den sista i hela världen :p
Fick krypa runt på en vind och leta efter den. Pust och stånk!

Ska nog beställa åkpåse och skötväska så jag kan släppa det där.

Sen ligger min mobil kvar hemma på köksbordet och har det bra :angel:

Jag har en liten knasig fråga, hur sover ni som ska ha april/maj?

Jag vaknar nämligen varje natt och ligger på magen, och nu är det nån som börjar bli förbannad och inte gillar det. Ooops liksom. Sen försöker jag ligga på sidan el på rygg resten av natten. Jag somnar alltså inte på mage utan lägger mig väl "som jag brukar" nån gång under natten. Vaknade 4 imorse och det var väl trångt för kraken...

Jag sover lite blandat men oftast bra. Kissandet på antten har lugnat sig lite just nu eller så drickar jag mindre innan sovdag.

Ligga på mage gör jag inte alls, mest på sidan min lite på rygg.

Jag kommer inte ens runt för att ligga på magen längre... Haha. Jag ligger som en stenad säl på den sida jag somnar på.

Nu har min bebis slutat pressa på urinblåsan så jag slipper springa fram och tillbaka till toan på nätterna, däremot har jag börjat drömma jättekonstiga drömmar. Har ni också gjort det?

Ush vilken hemsk människa, avskyr sådana.

Förresten om bilavsopning, det är jätteviktigt, har inte tänkt så mycket på det när jag kör mest i stan (men sopat duktigt ändå) men på motorvägen i 120 så är det INTE kul att plötsligt få hela bilen framförs taksnö i vindrutan. Nope kör inte för nära, lätt snö flyger långt (det blir ett gigantiskt moln bakom bilen i ngn kilometer). Livsfarligt, ush!

Dessutom påstår en väninna att större mängder snö räknas som osäkrad last.

Jag sover på mage, har alltid gjort och kan inte somna på något annat sätt. Vaknar på sidan ibland men oftast är det på magen hela natten. Fast jag tror inte min mage är särskilt stor...Känner mig inte stor och jag kan fortfarande dölja den med kläder. Är i v.26.
Har hittills sluppit att gå upp och kissa på natten, men jag känner mig å andra sidan inte kissenödigare än vanligt på dagarna heller.
Jag drömde jättemycket i början när jag var gravid, nu har det lugnat sig lite. Men drömmarna har varit allt från att jag fött små hundvalpar till att jag kunnat flyga :D

Senast ändrad:

Japp, nu har jag också fått uppleva det med liten unge som trycker rumpa/huvud, fot eller vad det nu är mot revben och lungor..häromnatten kunde jag verkligen känna hur hon pressade sig mot lungorna sakta men säkert, trycket bara ökade lixom..*puuh* som du säjjer, hur ska det bli sen:eek:

Intressant det där med bärsele föressten, har inte bestämt mig för om det blir sjal eller bärsele, men då låter sjalen mer lockande, har lutat åt sjal ett tag men inte varit helt säker, men då e det ju ännu mer dit det lutar!..:)

Nån mer än jag som drömmer mycket? Jag drömmmer enormt mycket, speciellt om bebisen och magen..Jag tror inte jag får mkt kvalite sömn om nätterna..
*kl*
Idag mår jag allmänt piss, trött som tusan och mår illa, knasig i magen också..och s ska man till arbetsförmedligen på ett helt onödigt möte i flera timmar..får se om jag mår bättre om 1 h, annars ringer jag nog och sjukar mig och bokar om tiden..för jag vet inte hur pigg jag är på att sitta där och må så här, får upp frukosten i halsen hela tiden..:(

Jag kommer inte ens runt för att ligga på magen längre... Haha. Jag ligger som en stenad säl på den sida jag somnar på.

Nu har min bebis slutat pressa på urinblåsan så jag slipper springa fram och tillbaka till toan på nätterna, däremot har jag börjat drömma jättekonstiga drömmar. Har ni också gjort det?

*delvis kl*
Jag har alltid somnat på magen, men nu kan jag inte sova alls på magen, och har inte kunnat göra på ett tag, är helt enkelt inte bekvämt för varken mig eller bebis, ändå är jag inte speciellt stor..men det har gett obehagskänslor..så sidan och en kudde mellan knäna är supernice!

Läste i en bok jag lånade att man inte skulle ligga på rygg så mkt efter 4 månaden..varför har jag inte hitta i boken än, någon som hört detta innan och varför dte skulle vara så? Kan d ha med trycket att göra eller?

Ja, en till som har drömmar som e knasiga ja:grin:

jag har dessutom blivit riktigt gravid dum nu, haha, men det är rätt komiskt för man är medveten om det..man tänker och reagerar saktare känns det som..helt avslagen på nåt sätt,..min sambo blir lite små trött på mig emn samtidigt skrattar han förstående..det haer han hört talas om innan:grin:

Det jag har fått berättat om att ligga på rygg är att vissa inte kan ligga på rygg då barnet kan lägga sig på nån pulsåder eller likande vilket gör att man känner sig svimfärdig, tom så att man kan tuppa av.

Detta är dock inviduellt och att man inte skulle få har jag inte hört. Vissa känner ingen skillnad alls.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 396
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 424
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar