Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Min bebis ligger främst på vänstersidan, det är så jag kan fundera över hur långt åt sidan de kan ligga egentligen. Sparkarna är mest i sidan eller på urinblåsan och mot naveln. Och fasen vad ont det kan göra i naveln på insidan om han sparkar till där orentligt.
Och en skojig sak jag upptäckte igår som jag höll på att garva ihjäl mig för, min navel håller nog på att ploppa ut! Skithäftigt, spänner magen å den åker ut, slappnar av å den åker in. Gick omkring så hela dagen igår så nu har jag fått träningsvärk i magen:o

På tal om drömmar, har alltid varit en rejäl drömmare, snackar och går omkring i sömnen och ffa gnisslar tänder. Men det har verkligen eskalerat! Allt är 10 gånger värre, särskilt tandbitandet och drömmandet.
Inatt hade jag mardrömmar om vår gris som skulle blivit julskinka men blev skonad tills februari. Har aldrig haft några bekymmer med att vara med å slakta. Men i år klarar jag nog faktiskt inte av det! Har nog blivit för hormonstinn:devil:

Jag har en liten knasig fråga, hur sover ni som ska ha april/maj?

Jag vaknar nämligen varje natt och ligger på magen, och nu är det nån som börjar bli förbannad och inte gillar det. Ooops liksom. Sen försöker jag ligga på sidan el på rygg resten av natten. Jag somnar alltså inte på mage utan lägger mig väl "som jag brukar" nån gång under natten. Vaknade 4 imorse och det var väl trångt för kraken...

Jag sover mer eller mindre hela nätterna på i alla fall halva magen men jag måste dra upp ena benet för att det ska vara bekvämt. Sova på rygg gör jag ibland när jag har tillräckligt ont i nacken.

Ush vilken hemsk människa, avskyr sådana.

Förresten om bilavsopning, det är jätteviktigt, har inte tänkt så mycket på det när jag kör mest i stan (men sopat duktigt ändå) men på motorvägen i 120 så är det INTE kul att plötsligt få hela bilen framförs taksnö i vindrutan. Nope kör inte för nära, lätt snö flyger långt (det blir ett gigantiskt moln bakom bilen i ngn kilometer). Livsfarligt, ush!

Dessutom påstår en väninna att större mängder snö räknas som osäkrad last.

Det märkliga är att vi är himla goda vänner i vanliga fall men så blir det så här ibland att hon har taskig attityd. Tyckte jag var fjantig för att jag bryr mig om att folk inte sopar av sina snöiga bilar m.m.. Ja nu slipper jag henne i 3 dagar så kanske hon är normal igen på måndag.

Nån mer än jag som drömmer mycket? Jag drömmmer enormt mycket, speciellt om bebisen och magen..Jag tror inte jag får mkt kvalite sömn om nätterna..

Jag drömmer mardrömmar, rejäla såna om mord, våld, förföljelse m.m. och när jag inte drömmer mardrömmar så är de hel knasiga och alltid om en liten dotter. Jag har sluppit att drömma om förlossningar förutom en gång och då kom en 4 kgs flicka ut genom 2 cm långt snitt under naveln ;)

Usch, mardrömmar låter inget kul:(
Jag drömmer bara konstigt, och ligger och är halvvaken och drömmer..då kan dte bli sjukt knasigt! Hallucinerar ungefär!

Inatt tex drömde jag att lilla Nelly sparkade ut sitt ben och fot så man såg den, och den var stoor!(var långt utanför min kropp men det var heelt normalt) Var som en 2 årings ben!:cool: Min mamma sa: åh, det är en liten knubbis!:rofl:
Jag tänkte bara hur ska hon komma ut!!
Sen kunde jag se hennes ögon och då såg det ena brunt ut och det andra blått( jag är blåögd min sambo brunögd så det var nog det som spökade)
Sen kom hon ut, och var helt plötsligt 3-4 år, hade hår som var blont med mörka slingor, naturligt allså(jag e blond, sambo mörkhårig)
Hon var enooormt söt, och hade pappas ögon:love: och jag tänkte och sa till henne att hon var en sån fin och söt liten unge:D
Tror ni jag undrar hur hon ser ut;)
Knaasigt är det, aldrig drömt så mkt, och nu handlar det bara om bebisar, och familjen!

*kl*
Ang. Babybjörn så googla på Babybjörn vs Manduca, och sök även här på forumet! Tycker man fick bra info då om för- och nackdelar och kan på så sätt bilda sig en uppfattning. :)

Jag tror jag sedan igår kväll har haft förvärkar... :crazy: :cry: Mensvärk som byggs upp i styrka och kommer med intervaller då och då, igår var det 13 minuter emellan. Hittar inte min vetekudde nu heller, så jag ska nog ta en varm dusch och se om det ger med sig och ev. ta en Alvedon. Lite nojig är jag allt, men förmodligen så är det bara helt normalt. Om det inte ger med sig efter dusch och Alvedon så ringer jag nog till BM eller förlossningen och rådfrågar.. Känns ju liiiiite tidigt kanske med förvärkar redan i v. 28+1.. :(
Räkan verkar må bra i alla all, sparkar glatt upp mot mellangärdet och revbenen då och då så det är ju skönt det i alla fall. :D

Vi har föresten enats om namn nu om Räkan visar sig vara en tös - det blir en liten Stella :love: Pojknamn har vi svårare för, men det kan vara en Olle, Valdemar (med smeknamnet Valle i såna fall) eller Malte.

Usch vad jobbigt! Kan ju vara så att kroppen tränar..Men jag hade nog ringt och hört med förlossningen/BM för säkerhetskull, eftersom det kommer i intervaller. Alltid bra och slippa oroa sig, troligen är det ingen fara, men stressen över att det kan vara jobbigt kan göra en ännu mer spänd/orolig! Ring och kolla och var rädd om dig/er!

Vilka söta namn!:)Stella är jättefint,:D Valdemar:love: och Malte är så sött:D

Jag ville egentligen döpa vår tös till Emmy, men det gillade inte sambo alls, han drar paralleler till gamla tanter:D
Så kom han på Nelly, vilket är ganska likt, och vi båda gillar det, sen får vi se om hon passar till det när hon kommer ut! man vet aldrig!

Föressten, är inte du beräknad en dag innan mig, allså 14/4? Då är du väl i v.29+ 1 nu? Inte för att det spelar någon roll, men såg att du skrivit v.28 och jag hade för mig att vi låg nära varandra?

Hi hi Stella är högst på tjejsidan hos oss med. När det gäller killarna svänger det lite mer men just nu är det Axel och Anton som toppar.

Sen för vi se när vi väl får ett ansikte :love:

Vi är beräknade till den 14 april, och det ger v. 29 eller 28 fulla veckor och 1 dag. ;)
Nu ska jag duscha och se om det blir något bättre med "mensvärken", återkommer senare.

aha:idea: Då e jag med:) Som sagt, gravid dum så ha överseende:D:o

Hoppas det blir bättre:)
Själv har jag feber så det blev inget ams möte..mår blää..Kände att det var på gång imorse, för jag var extra känslig och ville inte att sambo skulle gå, börja nästan gråta för han skulle iväg och jobba:p
Och nu har jag ont i huvudet och lite feber..så jag e extra ynklig..Men lilla tösen sprallar och hickar så allt är bra med henne, huvudsaken:)

Jag hade en hel drös med tjejnamn och inga killnamn. Eftersom vi vet att det är en kille har vi nu långa listan: Elliot ligger på topp och känns bäst men är tydligen ganska vanligt bland småknattar. Sen har vi Måns, Ture och Algot. Min kusin har en liten Elton sen tidigare och fick igår en liten Malte. :)

Jag vill dock eg att namnet ska vara enkelt att uttala på engelska och där är ju Måns lite tveksamt och Ture väldigt tveksamt. :D

Algot:love: Fiint:)
Elliot är ganska vanligt har jag också fått för mig, men det är fint:)
Känns som det finns så många fina killnamn, har hur många som helst som jag bara älskar, men det är kanske för man ska få en liten tjej som man tycker så;)

Albin är ett namn jag älskar, men dte går inte ihop med sambos efternamn( som ev blir mitt sen) alls, annars gillar jag Timmy också:)
Men nu ska man som sagt få en flicka så hehe

Låter ju lik märkligt som att få ut en 4kgs unge genom 2 cm långt snitt ;) tur att det bara är drömmar. Jag vet att jag drömde lite knasigt i natt också men jag minns det inte så bra utan har mest sovit skit dåligt.

Zody; hoppas att det släpper, läskigt med förvärkar men de brukar ju vara ofarliga :)

*kl*
Jag har gått från att tro att det är en kille till att tro att det är en tjej efter RUL och namnförslag är Isabella.
Pojknamn har alltid varit Miximilian men nu tycker jag inte riktigt om det namnet längre men min man gör det (nästan tyvärr).

Jo, jag har krav på att det fungerar i tyska så å, ä och ö går bort.
Men helst ska det fungera i hela världen :crazy:

Jag tycker killsidan är värst :eek: Fast det är nog för att vi är på helt olika linjer hemma :p

Eftersom mitt namn inte är särskilt vanligt, färre än 100 som har det som tilltalsnamn med min stavning, så vill jag gärna att liten också ska heta något annorlunda. Men sen är mitt efternamn ovanligt också, bara jag mormor och mamma som heter så. Sambon har ett vanligt sson-namn, så det kanske blir för mycket ovanligheter om liten ska ta mitt efternamn :confused:
Jaja namnen vi funderat på iaf, i ordningsföljd:

Tjej: Uni, Lïla(som färgen), Lita

Kille: Iggy, Till, Villi (betyder busig på finska, har finsk mormor)

Om tysken är läskunnig är det nog inga problem, ä och ö finns ju i tyska språket också. Eller hur menar du?

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 396
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 424
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar