Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu blev jag nyfiken! Vilken Brio vagn har du? Färg?
Jag har en Happy med liggkorg och sittdel i olivgrönt/khaki och kompaktchassit.
Tyska alfabetet är A-Z. Ä och Ö läggs bakom A och O.
Dessutom skriver tyskarna inte helt sällan ö med oe istället när dom blir osäkra.
Vad som fungerar och inte fungerar beror säkerligen på vem du talar med. Jag vill inte ha namn med å, ä och och för att dom i de flesta fall inte flyter i tyskan och leder till förklaringar. Jag vill slippa det. Jörg finns naturligtvis men det är inte ett aktuellt namn.
Jag kommer välja ett namn som flyter i tyskan och i engelskan. Det känns bäst för mig.
Jag jämnför inte med ü men jag och min kusin upplever samma saker på hans ö och släktnamnet med ü fast olika länder.
Men då är ju inte problemet att du måste ha ett namn utan ä och ö (tyskar som inte vågar skriva ut ö och ä är nog väldigt osäkra på detta med att skriva ö h t, har aldrig sett exempelvis en roman eller en tidningsartikel där författaren inte vågar skriva ut de bokstäverna.) Det är sant att man ibland skriver exempelvis Möllering som Moellering, men då beroende på att man tror att exempelvis engelsmän kommer läsa texten, och vill gå dem till mötes.
Du behöver ett namn som funkar i Tyskland, och då är ju inte ö och ä problemet egentligen. Som du själv säger skulle förmodligen Jörg funka bättre i Tyskland än Jesper, även fast det förra innehåller ö och det senare inte gör det.
Men har du bott i Tyskland och öppnat en dagstidning eller en bok någon gång måste du väl ha sett att det vimlar av ä och ö i texten? Eller?
Ja, Brion verkar vara en väldigt bra vagn utan massa pinaler. Har teleskophandtag på vår med, känns bättre än den man vinklar när man är olika långa.
Jag är helt förälskad i Skip Hopen! Men det blev en skötväska från Brio som matchar vagnen.
Jag beställde en skip hop idag Tog den i svart då det känns som en bra färg.
BB är inte ergonomisk och bra för vare sig bäraren eller bebis. Bebis hänger i ljumskarna, med benen rätt ner liksom.. Små barn föredrar/bör vara i grodposition. Nåt sånt tror jag det är i alla fall, har inte 100% koll men vad jag förstått av alla diskussioner kring BB och sjalar/ergonomiska selar så är BB ingen höjdare i alla fall. Så därför kommer den inte innanför dörren här, här blir det trikåsjal till att börja med och en Mei Tai eller Manduca senare.
*kl*
Juzzzen; Åhå, har du också börjat få det trevliga trycket på lungor och revben nu? Jag blir stundtals tokig och vill inte ens veta hur det kommer bli sen. Ibland känns det verkligen som att Räkan trycker in huvudet eller rumpan under revbenskanten liksom, mindre trevligt men vad tusan.