Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

*Hugger en knapp*

Vad fint med sån korg som gått i arv. Jag skulle gärna ha något sånt men det finns inget här i sverige iallafall.
Jag tror en omgjord vedkorg kan bli fint det med. Kanske en början till arvegods? :)

Finns det fina "old style" korgar att köpa? Nån som har koll?

Tack för att ni är så positiva! Nästa helg ska jag vara frisk för då tänker jag åka och titta på barnvagnar och babyskydd :)

Nu sitter jag och tittar på hoppningen från Leipzig, då blir man lite gladare ;)

Hmm, kanske ska leta redan på någon gammal korg eller något ute hos mina föräldrar och göra iordning till lill*n att ha när vi sover där. Planerar att göra det rätt så mycket iom att fölisen kommer att finnas där. Och allt i drängstugan går ju i gammal stil så det vore ju mysigt värre!! Det ska jag göra!

Känns väl visst det romantiskt med att göra om en vedkorg? Sedan precis som zask säger kan det ju bli ett arvegods :) har en gammal barnsäng också som vi funderar på om vi ska göra i ordning att ha på bottenvåningen som liten kan sova i på dagarna.

Det började med att min katta va rosslig och lät slemmig. Men vi får hoppas att det inte är något med din katt eller bara lite kattsnuva så det inte är något med luftvägarna!
Min siames är oxå sköldpaddstecknad, visste inte att det fanns siameser med den färgen innan jag köpte henne. Och yes, hon är väldigt "paddig" fin i kanten och väldigt prinsessig :D

hahaha:rofl: Precis som min kisse, vääldigt egen vilja också, ibland får hon för sig att hon inte gillar sambon, den stackaren får stå ut med att hon ibland helt enkelt bara jamar knasigt och besvärat och glor på honom precis som: jaha, och va fan gör du här?" Väldigt mammig är hon dock..enmanskatt;)Men aldrig dum, man kan hantera och ge henne medicin utan problem, att hon sen är sur en vecka fetr är en annan sak:angel:

Ja, hoppas det inte är nået allvarligt. Dock har hon återkommande besvär med eksem som blir stora sår varje vår, tror det är pollen men inget har hjälpt, varken kortison eller salvor så man blir lite rädd att detta är något som har med det att göra..att hon har något i kroppen, vilket hon har som ligger latent och utlöses av pollen eller annat varje vår/sommar. För utbrotten har blivit värre och värre för vart år..och hon är ändå 8 år nu.. Så hoppas på vanlig förkylning!

Visst är det fint och ha nåt sånt som gått i arv:) Man behöver kanske köpa lite tyg och fräscha upp det, men det känns stort och ha något som man själv haft också:)

Sjutton vad ballt! Tror nästan jag ska sno din idè!
Har massor av gammla vedkorgar ute i skjulen som sambons farfar gjorde någon gång på typ 20-talet! De står ju bara å skräpar. Bara att ta tryckluften å blåsa igenom den ordentligt och kanske ha någon trevlig portpurri (eller vad det heter, sån där liten korg med blomblad som luktar namnam) tills bebis kommer. Hellre det än gammal lagårdslukt.

Ja efter 50 år så behövs den piffas upp med lite tyg :) vet inte vad det blir för tyg bara. När mamma hade mig och brorsan ville hon ha siden med spets över men det blir det inte nu ;) jag tror det kommer bli ett tyg med mönster som passar resten av sovrummet.

Delvid Kl kanske :p
Jag vill se bild på era bebiskorgar sen :bump:

Skulle också vilja ha något sådant, men det verkar visst inte som min släkt i bakre generationer har tänkt så. Kanske får göra så att jag själv får starta en tradition som generationer framåt kan uppskatta och använda. Vem vet, om hundra år sitter där kanske en blivande mamma, typ barnbarnsbarn, på bukefalos och skriver om vår tradition :D Gäller att tänka långsiktigt !

Fast.. Jag har dok en Amerika-koffert, en vit kista som jag har fått av min mormor och morfar. Den har enligt dem varit över till Amerika ett par vändor i släkten när folk utvandrade. Den hade man kanske kunnat göra något riktigt spännande av..

*kl*
Hoppas allt är bra med er tjejer! Här är det full rulle, vi har precis målat klart hallen och kl 13 ska vi på husvisning. :bump: Efter det åker vi till Ikea och köper nya hallmöbler, så dagen är fullspäckad. :D Sambon är underbar, jag har gjort det jag orkat i hallen och resten har han fixat utan minsta gnäll. :love: Nu får jag sitta här medans han gör rent roller och penslar, det kallar jag kärlek det. :D

Tror magen exploderat på bara någon dag nu, den känns enorm och Räkan där inne känns helt plötsligt också väldigt stor. :crazy: Rejäla sparkar och bökningar nu, som ibland till och med gör ont. Sedan i torsdags har jag upptäckt att hen hickar lite då och då, och jag har även kunnat få tag i en fot. :love:

Här har vi ingen korg till bebis, däremot en vagga som sambons farfar gjort helt för hand som gått i arv i sambons familj. Egentligen har vi inte plats, men den kommer få stå i vardagsrummet ett tag i alla fall så Räkan också kan få sova i den. Jag får helt enkelt offra mitt egna tycke om vad som är snyggt och vad som passar in var - det är ju inte för evig. :D (och jag misstänker att om jag skulle måla om den så kommer jag nog försvinna spårlöst. :D)

Åh, vad roligt med husvisning - jag vill också!! Vad är det för ett hus?

Själv har jag lovat mig själv att bara sitta här i 7 minuter till för att sedan ta tag i vår äckliga lägenhet och börja städa. Sedan har vi tvättid om en timme ungefär, så här är det också fullt ös, fast inte så roligt fullt ös som ert förstås :D

Hoppas ni andra mår bra idag, det gör jag. Vi får väl se hur jag mår efter städ och tvätt :D Hjälp, bara 6 minuter av in dator-tid kvar!! Kram!

Känns sparkarna lika mycket alltså fast det börjar bli trängre? Trodde de skulle kännas mindre då... Minne som en guldfisk...
Vad roligt att fixa nytt hemma. Det är så skönt att få nytt och fräscht hemma!
Hoppas huset känns bra idag. Du får rapportera senare :)

Ett litet kedjehus, får se om det är något för oss. Vi måste i alla fall börja gå på visningar och få en bild av vad vi vill ha och behöver, vi kan liksom inte sitta hemma och kika över internet längre utan nu är det dags att ge sig ut. :D

Borde inte heller sitta mycket mer, ska slänga i mig lite lunch nu och sen ta och fräscha till mig lite. Vi borde också städa här hemma, men det tar vi tag i ikväll och imorgon. ;)

Kul med husvisning! Lycka til!!

Apropå korg/vagga och så, så har min käre far erbjudit sig att göra en vagga. Han är modell/möbelsnickare, så den kommer att bli den mest välgjorda och finaste i världen, men jag vet inte om jag vill ha någon! :o Den kommer att användas så kort tid och sen ska den bara förvaras i X antal år. Och jag gillar inte att ha en massa oanvända möbler. Förvaringsutrymmen har vi inte så mycket av heller. Känner mig ganska otacksam så jag har undvikit ämnet i några veckor nu...

Min mage har vuxit 2 cm runt om sen förra veckan. Inte så mycket. Ska ta kort senare idag, får se om det syns nån skillnad. Jag mätte baken igår också, för första gången sen jag blev gravid. Den har vuxit 10 cm!!! :eek: :cry: :crazy: Jag är iallafall värdens motiverad till att börja träna så fort det bara går efter förlossningen. Första helgen i augusti blir det bröllop och jag måste ju komma i klänningen! Det är lite störande att jag inte redan nu kan gå och prova klänningar. Ringen är iallafall utsedd, men även den får beställas sen när jag återfått mer normal kroppsform och vikt.

Svårt det där med vaggan, känsligt ämne kan jag tänka mig.. Jag hade mer än gärna fått en vagga, men man tänker ju så olika. Och så, precis som du skriver, förvaring sen då?
Blir det en flicka (eller en pojke förvisso!) som gillar att leka med dockor så kanske man kan ha den i barnrummet som docksäng? Nej jag vet inte, det är svårt det där..

Apropå rumpa..Jag fick en snäll kommentar av min pappa igår när jag reste mig upp en stund vid bordet, för jag behövde sträcka på ryggen:

Du har gått upp över arslet":devil::eek:

Jag: ameeen..taaaack..

Jag vände mig till min sambo: ameeen, duuu säjjer ju att min rumpa är lika fin soom vanligt!
Sambo: ja, men hallå, vad ska jag säjja, jag måste ju säjja det, jag bor med dig. Annars blir det ett jävla liv!:grin:

Älskar man sin familj eller vad?:rofl::rofl:

Apropå rumpa..Jag fick en snäll kommentar av min pappa igår när jag reste mig upp en stund vid bordet, för jag behövde sträcka på ryggen:

Du har gått upp över arslet":devil::eek:

Jag: ameeen..taaaack..

Jag vände mig till min sambo: ameeen, duuu säjjer ju att min rumpa är lika fin soom vanligt!
Sambo: ja, men hallå, vad ska jag säjja, jag måste ju säjja det, jag bor med dig. Annars blir det ett jävla liv!:grin:

Älskar man sin familj eller vad?:rofl::rofl:

HAHAHAHA :bow: :bow: :bow:
Roligast idag, älskar din sambos kommentar, kan tro att han var nervös då!! Ska han vara snäll där mot dig och säga emot svärfar, eller ta en annan väg och följa svärfars linje och ta fighten med den gravida kvinnan??

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 396
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 424
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar