Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Jaa, eller huuur. Där satt han i rävsaxen:p
Vi har dock alla ett rätt lättsamt förhållande till varandra allihop, och jag och sambo är så där elakt älskvärda mot varandra, så jag tar det inte på allvar, vet att han älskar mig och tycker att jag är fin, så då kan man ta lite smällar ibland:D Min sambo har glimten i ögat, och det är just det som gjorde att jag föll för honom från början, hans oblyget att slänga ur sig det mest ärliga och ibland små elaka saker, och ändå kan man se att han inte är fullt allvarlig och han har en värme i sitt sätt:D

Hans envishet och hans ärlighet är precis det jag behöver, jag kan vara en bitch, men honom kan jag inte sätta mig på, och det gör att man aldrig behöver undra var man har honom, han är så självklart rak. Precis vad en sån som jag behöver, samma med honom, han vet vart han har mig, för han kan inte sätta sig på mej heller. Bra balans helt enkelt. Sen när vi väl bråkar är det ofta svårt att lösa, för vi e jävligt envisa båda två, men nuförtiden pratar vi mer sansat och därför har vi inte brakat ihop på väldigt länge..
Vi kanske har mognat?:D

Jag blir skitsur för alla negativa kommentarer över min vikt. Har inga problem med att beklaga mig om den inför folk, men ingen annan får säga nåt! :crazy:

I veckan när jag kom in lunchrummet för att värma min mat så fick jag en kommentar om att tröjan satt åt. Det va inte det värsta utan att ett gäng megabarnsliga karlar i åldrarna 35-45 satt där och hörde det och jag fick direkt kommentarer som "ja du har blivit ganska rultig! Så får man ju säga nu!" och " magen brukar se ut så där vid den där tiden när man väntar trillingar" och " det kommer nog ut en GSM-telefon" Det är liksom inte första gången det händer och det är ju bara för att de vet hur noga jag är med mat och träning och vikt i vanliga fall. En av dom är tillsammans med en kompis till mig. Iofs har kompisen tyvärr förändrats till det sämre sen de blev tillsammans, men jag bestämde mig definitivt att de inte kommer att bjudas till bröllopet. De har inget där att göra när de går in för att retas. Har sagt till min kompis hur jag upplever det, men hon säger bara att det är sånt man får räkna med. Det tycker jag verkligen inte att man ska behöva göra... :(

Jag tror stenhårt att min rumpa inte blivit större, den ser bara större ut för att jag svankar sjukt mycket :p

*kl*

Är det någon som har "mensvärk"?
JAg har fått det nu på eftermiddagen. Känns exakt som mensvärk.

Åh ska ni gifta er! Grattis :) Vi gifte oss 6 juni förra året och jag skulle kunna tänka mig att uppleva den dagen om och om och om igen :love:

Jag är också känslig för kommentarer om min vikt, min mamma är snäll och frågar om jag samlar vatten som jag faktiskt gör (och som hon gjorde) och sedan frågar hon om blodtrycket. Svärmor har bara sagt tjockis till mig en gång och aldrig mer (sa snällt att jag inte tyckte om det och då var jag dessutom bara i v.15 eller så även om jag fick mage tidigt).
Juldagen var hemsk, bara en massa tjockis kommentarer och jag trivs ju inte med att väga så här mycket även om jag vet att det är normalt att gå upp det jag har gått upp. Jaaa...*suck*

Huset var tyvärr inget för oss, dels kändes det helt fel men framför allt upptäckte vi en hel del mindre smickrande saker med huset. :( Fukt i tillbyggda delen av vardagsrummet, mögel på badrumsfönstret (visserligen ytligt men ändå) och så behöver alla fönster bytas snarast. Att det dessutom var doftljus precis överallt fick oss att dra öronen åt oss ännu mer, vad ville man dölja liksom? (sen kan jag undra lite hur tusan folk tänker när de ska ha huset på visning - städar man inte liksom? Svärfar hittade mängder med spindelnät med tillhörande inneboende :D)
Så nej, 1,3 miljoner för det huset känns inte aktuellt alls. Men det är bara att leta vidare, ska på visning nästa söndag med så :D

Nu ska jag inta soffan, har ganska precis kommit hem och är halvdöd.

Tack! :love: Ja, han friade äääntligen! ;)

Jag fattar inte varför det helt plötsligt ska bli okej att kommentera nåns vikt eller utseende bara för att man är gravid. Det är ju "förbjudet" annars. Helt sjukt... :mad:

Vilken underbar tid ni har framför er; bebis och bröllop och härligheter. Fin sommar har de ju lovat nu också när det har varit en sådan här vinter :)

Folk säger ju t.o.m. rakt ut att "nu när du är gravid får man kalla dig tjockis hihihi". Eh.. nej.
Jag var inte och är inte tjock så då tycker jag det känns så fel, jag menar en överviktig person kallar du ju inte för tjockis i normala fall men de passar på när hon är gravid och det sårar ju då också. Man är ju mycket väl medveten om att man inte ser ut som innan men kan man inte säga något snällt i stället? Typ att det klär dig med gravidmage? Aja... detta kan jag tjata om i evigheter så jag ger mig väl nu ;)

Mögelhus behöver ju lite doftljus att dölja andra dofter med ;) det som är roligt med husvisning är ju att ju fler man går på desto mer lär man sig och man vet vad man vill ha och kan tänka sig. Saknar det lite faktiskt.

Haha, man kan aldrig lita på att sambon är ärlig. Som sagt var, de vet vad som händer om de säger fel sake! :D

Jag har gjort ett fynd idag. Jag har ju en sprillans ny barnvagn (klarröd) som jag fått genom jobbet. (Vi fick 4 vagnar som skulle säljas för ett par år, sen och den här blev kvar. Nu köper jag den billigt.) Sen fick jag frågan av en kompis om jag inte ville ha en till vagn med tanke på att jag bor på landet i leran bland hästarna, för de skulle sälja sin billigt. Jag tänkte att det kunde vara en bra idé, så jag åkte och tittade på den.

Den var sååå fin! Med mig hem har jag en superfin mörkgr¨Briovagn modell deluxe från 2005. Med åkpåse, vindskydd, regnskydd, myggskydd, parasoll, skötväska och en himla massa tillbehör. Allt jättefint och originalkvitto med - jag betalade 500 kr.

Nu har ju jag ingen koll på barnvagnar eftersom jag aldrig tänkt att köpa ngn, men visst borde det här vara en bra vagn? Den ska jag ha här hemma där jag kommer använda vagn som mest. Så får den röda ligga i bilen och vara finvagn! :)

Jag tror Brion är en robust och rejäl vagn. Men nu är jag ju partisk eftersom jag själv köpt en:D

Zody: Vad tråkigt att det inte var "erat" hus. Men som du säger så måste man ju börja titta någongång så man vet vad man vill och inte vill ha. Blir nog mer hus till salu i vår oxå tror jag.

Cylle: Så har jag oxå tänkt, ha en vagn i stallet som kan bli skitig och lukta häst utan att det gör något. Och så en finvagn i stan. Det mååste ju vara perfekt, plus att man spar en massa lyft i och ur bilen.

Jag mår så bra idag!!! Ryggen känns bättre. Jag gick t.o.m till affären. Fast sonen fick följa med och bära. Och så har jag lagat mat, typ första gången på en evighet. Riktig 80-talsmeny blev det oxå. Köttfärslimpa med gräddsås och potatis och glace au four till efterrätt. Det var några år sedan men det var fortfarande gott.

Det där med "mensvärk" ja, jag hade det i början, det var väl för allt växte, men nu har jag haft det igen, lite smått, häromdagen hade jag rejält, men det gick över rätt snabbt. Tror det var förvärkar.

Nej, det låter inget vidare. Hoppas ni hittar det ni söker! :)

Vi köpte hus i höstas men behöver inreda ett rum i källaren till sambons son innan det är dags för vårt blivande att få eget rum. Nu önskar man faktiskt lite att vi hade köpt större hus. Men å andra sidan bor vi billigt här och det är ju bra nu när jag pluggar, dessutom hade vi bara tänkt bo här i 4-5 år och så länge är det ju tillräckligt stort.

Mitt gick över rätt fort oxå.Men jag hade inga sammandragningar. Det är så mycket som händer i kroppen så man blir helt förvirrad :)

Hmm, det är många som köper hus som säger "vi skulle ha köpt större" Är lite inne på minst ett rum extra nu förutom sovrum till alla. Det blir kanske dyrare men det kostar ju att bygga ut oxå...

Ni som bor i lägenhet, var kommer ni att ha vagnen stå? Inne eller i trapphuset? Den tar ju lite plats... Jag tror jag kommer ha den inne i hallen, får arrangera om lite...

usch, lät inge bra nä. Doftljus är det varning på, mögeldoft som ska döljas eller vad?
Men se det som en bra erfarenhet! Och rätt som det är hittar ni huset ni bara vet är ett hem!

jag och Sambo köpte vårt hus efter att vi kollat på 4 st andra hus, och då visste vi vad vi ville ha, vad vi skulle kolla på och fråga om. Sen hittade vi vårt hus som vi trivs kanon i! Sen har vi tänkt flytta så småningom, eftersom vi båda vill ah en liten gård så vi kan ha hästen hemma, och mer plats til djuren vi vill ha. Eventuellt funderar vi på att starta eget också, coh då vill vi kunna ha det hemma, men just nu älskar vi vårt hus:love:

Ska byta ut hela köket, öppna upp tillvardagsrummet och lägga nya golv i kök/vardagsrum och matrum, så nu kommer det bli ännu mer oss!:)

Vi har lagom stort :) 5 rok på ca 140 kvm + biyta. Det enda som känns surt att om ca 10 år så har vi troligen inget kontor längre men om 10 år så kanske vi inte heller har någon stationär dator kvar heller utan har en varsin laptop (bara jag som har nu) och pärmar och papper i en kartong i ett hörn ;) ser det inte som ett stort problem, vi får plats med de barn vi troligen vill ha, skulle nästa grav bli tvillinggrav så får stackarna dela rum tills de flyttar hemifrån :p

Vi har perfekt hus, lagom stort att städa och jätte bra planlösning.

Edit: Om 20 år så kanske vi har fått tillbaka kontoret ;)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 396
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 424
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar