Sv: Vårmammor 2010
*kl*
Jippie ska till BM idag och lyssna på lilla hjärtat där inne
Blev dock lite mindre "Jippie" när jag till slut hittade igen beräkningshjälpen för föräldrapenningen...fick faktiskt panik helt ärligt,
Tur att: vagn redan är fixat, vi kommer få en stor låda med massor av kläder till lillen av syster och hennes svägerska, jag har sålt bilen, hästen kostar inte mer än 800kr i månaden. Den nya sadeln till hästen är bara att glömma, men får då en strålande anledning att använda selen och vagnen mer som jag och min syster köpt som hon hittills nästan bara har använt.
Men men, tur man har en underbar sambo som bara säger "men gumman, jag får väl jobba lite mer på kvällarna, det löser sig ska du se"
Sen tyckte min ena syster (som vi ska få massa kläder ifrån) att jag skulle prova söka om havandeskapspenning, men vet inte om det går. Jag är arbetslös sen typ 6 månader tillbaka, men är ju utbildad djurskötare och jobbar en hel del extra på mitt tidigare jobb, men det är ju långt ifrån heltid, är det då lönt att öht ansöka?! Jobbet kan ju vara rätt farligt och tungt för en gravid eftersom det är lösdrift på alla djur (lätt hänt att kvigorna råkar sparka till en, man blir klämd av djur etc...), trapp mellan mjölkgrop och uppsamlingsfållan (dit man måste gå upp minst 10 gånger per mjölkning för att fösa in kor, risken för att ramla finns), skottning av plansilofack, skottning av bajs etc etc...
Chansen att få en anställning nu i mitt tillstånd, 4 månader till BF, känns ju som minimal...