Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Den var jag oxå inne på först men när vi var och tittade på den insåg jag att den var för hög. Jag är bara 161. Sen insåg jag att de bara ligger i liggdelen några månader så då tänkte jag att det var bättre att satsa på en bra sittvagn. Hade gärna köpt Edgen dock. Den känns riktigt stabil.

Va med jätteinne på att köpa edgen! Är så kär i den! Men den fick inte plats i vår bil om jyckarna skulle åka med.

*kl*

Det där med vikten, jag har ju gått upp 11 kg sen inskrivningen..Men jag hade också ett för lågt BMI vid inskrivningen, allså jag var underviktig, så jag räknar bort lite kilon, som jag egentligen skulle behövt innan *allt för att må bättre när man börjar svällaa*

Idag känns mitt bäcken som en betongklump, känns som bebis väger skitmkt..vill bara ligga o vila..överansträngde mig nog i stallet, plus att jag varit igång och iväg hela dage. Gjorde sockerbelastningtestet idag, lärde mig om amning och kolla på en film om första tiden hemma. Jätteintressant, och kul att träffa andra i min närhet som oxå ska ha i april:laugh:

och att alla värden såg bra ut, bebistösens hjärtljud lät bra och hon växer som hon ska var inte fy skam det heller:love:

Vi har egna djur här hemma, men jag har jobbat som djurskötare i en annan besättning. Slutade där för några år sedan, men när jag va i ca v17 så ringde de och ville att jag skulle börja igen på halvtid. Funderade lite på det några dagar, men tackade nej. Det va helt enkelt för farligt och att jag inte kände mig helt hundra rent kroppsligt då jag skulle hinna med våra egna kreatur innan på morgonen och efteråt på kvällen. Det räcker med de få köttdjur vi har, sambon har fått börja ta kvällen för att jag inte orkar. Stackarn, han som jobbar heltid utanför gården.

Men vad jag ville komma fram till egentligen så tror jag som en del andra skriver, att det blir svårt att få någon bra hp om du bara jobbar deltid. Är inte så jätteinsatt, ska på försäkringskassans infomöte i morgon.

Kan ju kanske trots allt vara lika bra att försöka överleva så länge som möjligt på A-kassan och försöka hitta ett jobb, man vill ju ogärna "slösa" bort föräldradagarna i förtid om jag säger så, det enda som känns piss är att chansen till jobb här uppe just nu är minimal och i lagårn är jag som sagt rädd att jag inte kan vara så mkt längre. Neee, det blir verkligen inte att köpa något extra nu framöver, bara att spara allt som sparas kan.....

*kl*

Har vart hos BM idag, har gått upp knappa 2 kilo sen inskrivningen 17/12 (är i vecka 25 nu), har inte gått upp så mkt mer öht sen jag blev gravid, men tror att det beror på att jag har jobbat bort överflödet då jag jobbat mkt sen inskrivningen, men bebis mår prima, han blir alltid helt galen när man ska lyssna på hjärtat :) BM verkade då bara nöjd och tyckte att jag ska vara glad över den lilla viktuppgången. Känner mig faktiskt rätt lyckligt lottad när det gäller att vara gravid öht, har faktiskt inga störra krämpor, inte än iaf :D

Fick mäta magen också för första gången, 23 cm!

jahapp, då ska man in på Prenatal igen..inte sovit en blund pga att det trycker på blåsan konstant, jag får lixom inte ut allt när jag kissar känns det som...och svider gör det..igen..Det enda som hjälper är att sitta i ett varmt bad, vilket jag var tvungen att göra inatt vid 02.00 tiden, för jag höll på att bryta ihop ..Tog ett bad i morse som lindrade och ska ta ett snart igen, för nu börjar det bli outhärdligt igen..Har tid 11.15 i malmö, hoppas dom kan hjälpa mig så jag slipper dessa återkommande besvären nu:(

Men måste den av nödvändigheten ändras så mycket tror du :crazy: inte för att jag var så fin innan iofs, men jag gillade att vara smalare på mitten.

Såg bara i lördags en tvåbarnsmor, runt 40+, spexa på scen med magen bar, hon hade fotomodellsform på den. Hon tränar nog iofs helt galet.

*kl*

kan man känna barnets hjärta? Just nu känner jag som ett extra hjärtslag i magen :eek: Eller har jag blivit knäpp?

Det kan ju vara hicka också, det känns ungefär så ;) Skulle du känna av barnets puls så skulle det vara betydligt mer än ett "extra hjärtslag".

Juzzzen; Lycka till, hoppas att det ordnar sig!

Jo det har du rätt i det slår ju jättefort.

Hicka tippade mina kollegor oxå på. Tänk vilken bra koll man har :D

I sånt fall hickade min krabat för första gången nyss, iaf så jag kände det.

Gaaaaaaaah! Jag har precis insett att jag drabbats av pregnancy brain big time.

Jag fick vid lunchtid veta av en förälder på ett utvecklingssamtal att jag hade tröjan ut och in. Undrar om jag hade bråttom i morse och undrar hur många som sett det men inte sagt något? Hon såg tvättrådslappen på sidan när jag vilt gestikulerade med händerna för att visa hur lagret på Ullared ser ut. Vi ska dit på studiebesök. När de gått fick jag vända på tröjan och skämmas.

Sen hade jag lektion i en datasal. Går därifrån för att hämta något, men stannar i arbetsrummet och det är helt blankt. Får gå tillbaks till ungarna och fråga vad jag skulle hämta. Samma sak händer tre gånger. Dessutom går tjejen vars mor upptäckte min utochin-vända tröja i den klassen.

Kanske för söka nytt jobb snart...

Jag kände också det där för några veckor sen och fattade ingenting förrän jag läste i nån bok att bebisen kan börja hicka vid den tiden. Nu hickar den flera gånger om dagen och det är rätt störande. Känns ju som en extra "puls" i magen, alltså rätt skumt!

Jag lider ju som bekant av pregnancy brain rätt rejält med!
Satt på försäkringskassans föräldrapenningmöte idag. Inget fastnade känns det som!

Är det någon som varit på det infomötet? Trodde aldrig att det va så himlans invecklat att få ut lite stålar när man är föräldraledig!

Hur fick du reda på ett sånt infomöte? Hade ju vart superbra att gå på nåt sånt :idea:

*kl*
Jag blir så trött (trött så jag vill sova) av att ha ont hela tiden :cry: orkar inte med någonting alls. Allt känns tungt och motsträvigt. Har fått skav i händerna med efter kryckorna. Jäkla f*ttfogar :devil:

Jag fick en lapp en det från försäkringskassan men tänkte inte gå. Om det är så krångligt så kanske det är lika bra att gå iaf....

Men din stackare. Har du så ont så du går med kryckor? Det lät inte alls kul!! Har du testat bältet eller att bli tejpad?

Får man lapp om det i så fall efter att man skickat in moderskapsintyget? Jag hade gärna velat gå på ett sådant möte, allt för att lära sig lite extra om hela penga-processen =)

Idag har jag haft för gulliga föräldrar och barn på jobbet och även en mormor :love:
Mormorn erbjöd oss ett skötbord, eller om mina föräldrar behöver ett sen? Så söt!
Massor med föräldrar som har gratulerat mig idag, nu syns det ju ganska rejält här, så de som inte vet de vågar fråga om vi väntar tillökning :D

En flicka bland de äldsta barnen (de som blir 6 år i år) kom fram, kramade mig runt midjan och lade örat emot magen för att lyssna :love:

En annan flickas (bland dessa stora) mamma kom fram och berättade att igår hade de suttit och kikat på födda.nu, ett syskonpar på jobbet har fått ett syskon till så de skulle hitta henne där. I vilket fall, när mamman trodde att de var färdig, så frågar flickan var min bebis är på bilderna, hon satt alltså och kikade efter den :love:

Ibland blir man bara helt tårögd alltså! Idag hade jag dessutom tröjan jag köpte förra veckan, där det står BEBIS på magen, så de stora barnen skulle ju läsa på tröjan stup i kvarten och visa de små barnen, sötnötter!!

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 394
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 422
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar