Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Låter som om du och jag vaknade upp på precis samma sätt imorse... :( Mina ögon är helt igenkorkade också för att de blivit så svullna pga näsan är så täppt.
Jag gjorde en stor kopp varm choklad med vispgrädde och har legat framför öppna spisen tills nu när jag var tvungen att hämta mer snorpapper och gjorde en avvikare till buke. Nä, fy vad synd det är om oss idag. :/

Humörsvängningar hittar du här också... Igår natt efter att jag väckt min sambo tusen gånger för att han snarkade (förkyld stackarn) så fick jag tokryck och slog till honom jättehårt med kudden. :o Sen började jag naturligtvis att störtgrina.

Känner mig lite som en barnunge. Så fort jag inte får som jag vill eller om någonting går fel så blir jag antingen jättearg eller jätteledsen, finns som inget mellanting eller logiskt tänkande kvar. Usch, det måste vara hemskt att bo med mig just nu alltså.

Har du testat akupunktur? Det lindrade för mig under förra graviditeten. Jag kommer även börja med akupunktur idag och hoppas det ger samma effekt denna gången också.

Jag mätte i v 25 första gången. Nästa blir i v 29.

Hoppas du får hjälp med dina fogar. Trist med en BM som inte tar en på allvar.

Akupunktur har jag inte testat... men allt är värt att testa :idea: Är bara så förbaskat nålrädd :crazy:

Då hoppas jag hon mäter mig idag, känner att jag oroar mig över att jag inte går upp någonting. +2kg hittills bara.
Min bm är av den gamla typen... För på hennes tid då fanns det minsann ingen som klagade över lite foglossning. Och så mycket smärtlindring som det finns idag kan hon inte förstå att kvinnor klagar över att föda barn :grin:

Humörsvängningar? Yes! I have them big time!
Men rödhårig som en ilsk liten fux som jag är så har jag alltid varit lite temperamentsfull:D
Men nu är det liite värre om man säger så. Ena sekunden asförbannad över inget andra lipig över absolut ingenting heller!

Shit vad lillen bökar omkring idag! Nästan lite jobbigt, men ändå helt underbart:love:

Du behöver nog inte oroa dig för vikten. Så länge bebben inte käkar upp allt för dig så du inte får näringsbrist eller så. Jag ligger på minus 0,5kg sen inskrivningen. Fast det går uppåt, låg på minus 7 kg för några veckor sedan. Samlar vatten så innihelsike! Fingrarna är som korvar, vågar inte ha på mig förlovningsringen längre.

Tråkigt att du har en sån BM, min är nog tvärt om och undrar om jag inte fått några besvär med både det ena och det andra än. Men jag är väl sån så jag gnäller av mig här på buke och yttepytte lite inför sambon och kniper när jag är hos BM och säger att allt är toppen. Jag är lite knasig, lite som en sårad katt. Vill ine visa att jag har ont.

Åh vad tröttsamt men en sån BM. Man ska be om ursäkt för att man har ont. SUCK. Stå på dig!

pepp dance
:banana::bump::banana::bump::banana:

En till här sm är kinkig idag. Upp svintidigt för att få ut hästarna innan jobbet, och på plats straxt efter sju. Då var det som om nån körde på mig med en traktor! Jag orkade inte stå och fick konstigt ont i magen. Inte farligt men väldigt obekvämt.

Så jag gav upp och åkte hem. Måste tillbaks till ett så nu tänker jag lägga mig och vila. Tyvärr har vi lite kallt i huset och jag orkar inte börja elda. Det är tyvärr en av de saker som är jobbigast för min fogar - att böja sig och plocka upp ved och peta in i järnspisen. Mesigt värre. :(

Vi får peppa varandra idag och se om den omtalade snöstormen kommer. Här blåser det mest ordentligt och småflingor fladdrar omkring.

Det är riktigt synd om oss. :( Dum som jag är så kan jag ju inte vila heller, utan jag har redan vikt tvätt och lagt undan, samt tvättat och hängt en maskin till. Har en till som går just nu. :crazy: Dock har jag lovat mig själv att efter att jag hängt den så ska jag vila, hur lätt det nu är med en igenkorkad näsa.

Ang. humörsvängningar så är jag faktiskt ganska stabil. Sambon säger att han är i himmelriket nu när han slipper min PMS, och jag förstår honom. :D Visst kan jag tända till för småsaker, men så har jag alltid varit. Lite mer gråtmild kanske jag har blivit, but that's it. Himla skönt faktiskt, även om jag ibland känner mig som någon jäkla blaskig mespropp som bara är i lala-land. :D

Men jag är väl sån så jag gnäller av mig här på buke och yttepytte lite inför sambon och kniper när jag är hos BM och säger att allt är toppen. Jag är lite knasig, lite som en sårad katt. Vill ine visa att jag har ont.

:D Jag med, det är nästan bara ni här som vet "hur illa det är".

Akupunktur har jag inte testat... men allt är värt att testa :idea: Är bara så förbaskat nålrädd :crazy:

Jag tyckte det var jobbigt i början också, men jag kollar aldrig på nålarna vilket underlättar för mig. Eftersom jag ganska snabbt märkte skillnad till det bättre så går jag mer än gärna dit. Allt är värt att prova emot foglossning!

*kl*
Idag har jag oxå en lätt dipp i humöret... Min sista kund hade jag lust att kräkas på. Hade klippt ena sidan och då säger hon att den är kortare än andra sidan... Ehh... Hallå, jag har inte börjat klippa på andra sidan än... En sådan där människa som det inte spelar någon roll vad man säger till, man har fel i allt iaf... Normalt brukar jag inte bry mej alls. Bara le lite och nicka. Men inte idag.... Är fortfarande arg... Bäst jag städar lite så jag får något att avreagera mej på ;)

Det känns så konstigt för när jag bokar in mina kunder om 8 veckor så får jag säga att då kommer jag inte att jobba... Då ska jag vara hemma :)

Måste snart bestämma hur jag ska göra med stoet oxå. Hon som är dräktig... Jag jag köra iväg henne till seminstation innan hon fölar och låta henne föla där. (ca 5 km hemifrån) Eller ska jag låta henne föla hemma och gå där några veckor innan jag kör dit henne. Hon ska ju betäckas om. Fast först vill jag till kliniken och röntga hovleden bara för att försäkra mej om att den fortfarande är ok. Och när betäcker man om? Vi får ju bara ett föl hemma i år och jag vill att den ska få leka lite med andra föl... Urk, hundra funderingar och gröt i hjärnan. Bara skjuter upp det hela tiden...

Är det vettiga förhållanden på stationen (bra hagar, staket och övervakning av ngn du litar på) hade jag låtit henne föla där om hon ändå ska dit på ombetäckning. Du ska ju själv ha barn och behöver inte fundera så mkt på det då. Och ska du betäcka om så gör du det på första riktiga brunsten - det är då hon är som mest fertil. Det är dumt att hoppa över brunster om det ser bra ut! När hon sen är dräktig hittar du ett bete med andra föl och så är allt klart! ;)

Jag kan fundera lite på dina häst-avels-problem så kan du fundera lite på mina det kommer-en-bebis-ångest-problem! :D

Är hon kvar hemma så kommer pappa ta hand om det så det är inga problem. Han har nog lite ångest för att han inte får några föl själv i år :) Stationen har fölisar så när hon väl är där kommer hon få stå kvar tills i höst. Och underbara hagar. När brukar första riktiga brunsten vara? På ett sätt skulle det ju vara kul att ha dem hemma ett tag och kunna ha koll på fölis. Fast på stationen så finns ju allt, inkl veterinär varje dag och det är ju inte långt dit heller. Plus att min tränare bor på gården så blir det som jag tänkt att jag hittar ett sto att låna så kommer jag ju vara där själv en hel del oxå...

Har du det-kommer-en-bebis-ångest? Vet du , det löser sej av sej självt det mesta. Efter förlossningen går man in i sin mammabubbla av amning och blöjbyten och för lite sömn. Och det bara rullar på så. Man kan fundera på vem som kom på ordet mammaLEDIG för det sista man är det är att vara ledig... Måste ha varit en man ;) Jag hade lånat massor med böcker sist som jag skulle läsa. Som jag aldrig rörde. Och så skulle jag lära mej spanska oxå så jag hade lånat såna böcker oxå... Kom till kapitel 1... Så den här gången tänker jag inte försöka lära mej spanska...

Och hur mycket ungen än får kolik och skriker hela nätterna, och spry ner den sista rena tröjan du hade 5 minuter efter du satt på dej den, och vaknar och vill ha mat precis när filmen börjar bli spännande, och suger för hårt på redan ömma tutten (och det gör ONT) så spelar det ingen roll för man älskar dem mest i hela världen iaf :) Allt löser sej.

Kom ihåg att jag ska klara allt du skrev mitt under betäckningssäsong också! ;) Men som du säger, det löser sig väl.

Du kan räkna med första brunsten att betäcka på ca 20 dagar efter fölning, så då bör hon till station. Men kan ni köra henne mellan och ha henne och fölungen hemma längre så hade jag ju gjort det. Jag släpper inte gärna iväg mina.

Jag måste berätta nåt kul, jag kan knappt sluta skratta. Vi ska ha stor fest på lördag och jag skulle testa om våra nya datorhögtalare är tillräckligt bra för att klara lokalen. Jag är egentligen en riktig musikmänniska som alltid spelar musik för högt, men här på gården har vi aldrig haft några vettiga högtalare, och att spela från en laptop är ju ingen höjdare.

Jag kan säga att jag tror högtalarna duger. :D Katterna gick frivilligt ut i snöstormen och bebisen började föra världens liv i magen. Antingen så dansade han eller så ville han att jag skulle sänka! :love: :laugh:

Jag måste berätta nåt kul, jag kan knappt sluta skratta. Vi ska ha stor fest på lördag och jag skulle testa om våra nya datorhögtalare är tillräckligt bra för att klara lokalen. Jag är egentligen en riktig musikmänniska som alltid spelar musik för högt, men här på gården har vi aldrig haft några vettiga högtalare, och att spela från en laptop är ju ingen höjdare.

Jag kan säga att jag tror högtalarna duger. :D Katterna gick frivilligt ut i snöstormen och bebisen började föra världens liv i magen. Antingen så dansade han eller så ville han att jag skulle sänka! :love: :laugh:

:rofl::rofl::rofl:

Nu har jag vart hos bm och fått mätt sf-måttet. Men jag blev lite orolig på hennes reaktion... Först mätte hon och bara: "Oj!" och sen helt tyst, sen mätte hon en gång till och sa inget och gick iväg och pratade med en annan bm.

När hon kom tillbaka sa hon att måttet var lite stort, det var 31cm. Jag är i vecka 27(26+2) nu. Sen sa hon att jag inte skulle oroa mig och att det nog inte var någonting. Men jag fick tid igen redan om 1,5 vecka för att kolla för säkerhetsskull. Tycker inte min mage är särskilt stor, känner mig inte stor iaf och jag hade bara gått upp 3kg sen inskrivningen.
Men jag har blivit en väldigt orolig själ sen jag blev gravid märker jag, nojjar och oroar för minsta lilla som inte är "normalt" :confused:

Hur är era sf-mått och i vilken vecka är ni i?

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 393
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 422
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar