Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Mätte i torsdags (24+4) och då var det 24 cm. Vad opedagogisk din BM verkar vara :s Man behöver väl inte reagera så. Det måste hon väl veta att man är extra känslig när man är gravid.

En BM som jag hade när jag skulle ta cellprov var likadan. Hon kände och så sa hon oj och pep iväg. Kul, nu har man cancer oxå var det första jag tänkte...

Oj, vilken läskig reaktion av bm. Hoppas det inte är någon fara iallafall. Jag har ju minne som en guldfisk, men mitt sf-mått var ca 27 cm i v 28+2. Det var iallafall precis på mittersta kurvan.

*KL*
Hur är ni andra i humöret? Jag har ganska mycket humörsvängningar i vanliga fall, men det är ingenting mot vad jag har nu :o Tänder till för minsta lilla och blir så arg att jag blir rädd för mig själv ibland!

Jag är fruktansvärd i humöret :o säger alla i min närhet i alla fall :angel:
Det är jag väl i vanliga fall också, fast nu under graviditeten är jag extrem, och jag märker det också själv. Tur är kanske det, för då är jag väl lite medveten om det i alla fall, förhoppningsvis..

Du, vad söt hästen din är!! Har ju själv en arab-skimmel, dock är han just nu inte fullt lika söt som din; hårig, mer beige än vit och ja allmänt ovårdad. Men så får man väl se ut när man har en paus från tränandet. Tyvärr får han ju ha det eftersom jag inte vågar låta någon rida honom just nu då han är helt toppad :crazy: Jo, en tjej, men hon kan så sällan tyvärr..

*Kl*

Verkar bara vara jag som är på bra humör idag? Mamma och jag har shoppat loss idag! Svartbälte i shopping :p Det blev spjälskydd, sängkläder, filtar, tyg till babykorgen, plastad froté, ett par strumpor (?!), beställde barnvagnen, kudde och täcke till spjälsängen, eksemtäcke till Devlin och flugtäcke till Michelle, hämtade en amnings BH jag hade beställt på Lindex, så skönt att slippa byglarna tror jag kan använda den här sen också, den var skön och rymlig.
Roligt och shoppa loss ibland och det känns så mycket roligare att handla till vildbattingen och till hästarna än till en själv.

*Kl*

Verkar bara vara jag som är på bra humör idag? Mamma och jag har shoppat loss idag! Svartbälte i shopping :p Det blev spjälskydd, sängkläder, filtar, tyg till babykorgen, plastad froté, ett par strumpor (?!), beställde barnvagnen, kudde och täcke till spjälsängen, eksemtäcke till Devlin och flugtäcke till Michelle, hämtade en amnings BH jag hade beställt på Lindex, så skönt att slippa byglarna tror jag kan använda den här sen också, den var skön och rymlig.
Roligt och shoppa loss ibland och det känns så mycket roligare att handla till vildbattingen och till hästarna än till en själv.

Vem blir inte glad av shopping liksom? Lyckos dig :D
Det kanske man skulle satsa på i dagarna, när räkningarna är betalda och man ser hur mycket pengar man har kvar efteråt :D

Gud vad roligt att shoppa!! Vill oxå. Du får lägga in bilder så vi får titta lite. Jag håller på med projekt röjning av lägenhet och får INTE handla innan det är klart, för annars blir det inte klart... Jag känner mej själv...

Hmm, som sagt klart man blir på bra humör av shopping... Borde vara lag på att man skulle åka och shoppa de dagar man var på dåligt humör när man är gravid :)

Åh, jag vill också shoppa! Dock har jag en bärsjal från Minimundus som ligger nere på ICA och bara väntar på att hämtas ut, men jag väntar på paket från PoP också så jag hämtar det i samma veva. :D
Skulle dock vilja shoppa lite åt mig själv, typ ett par nya mamma-byxor, nån tröja och amningslinnen. Får smita in på H&M när jag är i form igen...

viv; Fy vilken tråkig BM du verkar ha fått! :( När jag var hos BM sist i v. 26+5 så var SF-måttet 26 cm, något över mittenkurvan. Kan det inte ha varit så att er bebis låg väldigt ytligt så att säga och på så vis ökade på måttet? Sånt spelar ju väldigt stor roll, och måtten kan ju även variera kraftigt beroende på vem som mäter. Dessutom är det ju bara ett riktmärke, men skönt ändå att du ska få komma tillbaka om 1,5 veckor och kolla upp det igen.

Vem blir inte glad av shopping liksom? Lyckos dig
Det kanske man skulle satsa på i dagarna, när räkningarna är betalda och man ser hur mycket pengar man har kvar efteråt

Jag har sparat sedan vi fick plus på testet för att kunna handla sånt jag vill ha, sedan så kommer vi dela upp det lite nu på vägen, kommer säkert bli lite kläder den 10/2 när vi åker till Sthlm för det är väl bara det man orkar bära med sig på tåget ;)

Gud vad roligt att shoppa!! Vill oxå. Du får lägga in bilder så vi får titta lite. Jag håller på med projekt röjning av lägenhet och får INTE handla innan det är klart, för annars blir det inte klart... Jag känner mej själv...

Hmm, som sagt klart man blir på bra humör av shopping... Borde vara lag på att man skulle åka och shoppa de dagar man var på dåligt humör när man är gravid

Ju snabbare du röjer detso snabbare får du handla ;) säger som Gunde; skynda, skynda!
Bilder har ni flesta redan sett på min blogg, jag är ganska enkelspårig :p men jag ska se vad jag kan ordna på det som jag inte har lagt upp på bloggen redan :) har handlat mycket neutralt, älskar beigt (men jösses hur stavas det nu igen?) men även ljusblått och ljusgrönt. Gillar ljusa färger men barnvagnen blir vinröd :d

Jag köpte en amnings BH från lindex, deras billigaste för 149 kr som är super skön och sedan ett amningslinne. Jag är ganska trött på mina mammakläder. Känns som om man bara använder samma kläder, bara lite olika färger och jag har väl 2 tjocktröjor som jag kan ha nu när det är kallt. Men jag orkar inte handla till mig själv, känns inte kul utan tänkte försöka ta tag i det när man är smal igen.

Känner likadant. Plus bara tanken på att tränga in sej i ett provrum och böka av sej kläderna för att sedan böka på det man ska prova. Bli förbannad för att man ser fet ut i allt. Sedan böka av och på igen. Och sedan har man utfört ett mindre träningspass. Nja, lockar inte... Mycket roligare att handla till barnen och djuren... :)

Rensade sonens garderob idag och insåg att jag nog sagt samma sak till alla de senaste födelsedagarna när de frågat vad han önskar sej. -Han behöver nog mysbyxor... Han hade 14 par... och 4 t.shirtar :) Man skulle kunna tro att jag varit gravid i över ett år. Bra med rensning så man får lite koll.

Blir spännande att rensa min garderob för den består till stor del av kläder som jag sparat för att jag ska ha dem sedan när jag går ner i vikt igen... och har tänkt så i typ...4 år :) Får väl ge dem en chans till tills i höst ;)

Och sedan ska jag ta tag i förrådet... Där det borde sitta en varningsskylt på dörren med "Rasrisk" på. Det blir så när man spar allt för att det kan vara bra att ha när man hittar ett hus...

Men vilken konstig BM du har, så gör man väl inte? Man förklarar väl att hon är osäker på det(eftersom hon hämtade en annan BM) men att det inte behöver betyda att något är fel. Klantigt gjort, klart man blir orolig:mad:

Jag hade ett sf mått på 28,5 nu i Måndags (V.28 + 3) eller som jag själv säjjer v.29.

Svarar alla:

Ja min bm uttrycker sig minst sagt lite konstigt ibland. Hon är liksom så förvirrad och stressad när jag är där så jag tror helt enkelt inte hon tänker på vad hon säger. Hoppas att bebisen låg lite "ytligt" just nu och att det inte är något allvarligt. Hon pratade om att jag kunde ha för mycket fostervatten. Så jag googlade lite på det, men man blir ju helt knäpp av det. Man hittar symptom som inte finns och inbillar sig det värsta :crazy: Lovade mig själv att inte googla mer och inte tänka på det mer för tillfället.
Går ni själva på bm-besöken eller har ni man/pojkvän/sambo med er?

Lite shopping är aldrig fel ;) "råkade" shoppa loss lite nu precis. Hamnade av en slump i en e-butik med massa fint och billigt. Var ute efter ett sånt där kit med gipsavgjutning, vill ha den gamla hundens tassavtryck innan det är för sent. Så har jag sett att det finns såna kit i olika babyaffärer på nätet.
Googla på gipsavtryck bebis, så ska det vara den översta länken som kommer upp. Någon som handlat där?

Senast ändrad:

Du, vad söt hästen din är!! Har ju själv en arab-skimmel, dock är han just nu inte fullt lika söt som din; hårig, mer beige än vit och ja allmänt ovårdad. Men så får man väl se ut när man har en paus från tränandet. Tyvärr får han ju ha det eftersom jag inte vågar låta någon rida honom just nu då han är helt toppad :crazy: Jo, en tjej, men hon kan så sällan tyvärr..

Tack :bow: var inne och kikade på din blogg, han ser jättetrevlig ut! Gammal?
Ska bli kul att se vilken färg Star får när hon "blivit stor". Mamma är skimmel och pappa flugskimmel, så ljus blir hon men frågan är om hon får flugor eller inte :)
Vintern är inte kul att ha ljusa hästar. Star ser fin ut på håll, men så kommer man närmare...Då ser man den ruggiga föl/vinterpälsen och den pissgula svansen som ska vara vit :grin:

Konstigt det är de första som dyker upp hos mig. Om du söker på iob då? vet inte om man får länka här? Vågar inte testa....:angel:

Jag anser att man som barnmorska har ett stort ansvar, jag menar, man är extra känslig under graviditeten och sen är ju bebisen det viktigaste i ens liv, så man får faktiskt som BM vara lite finkänslig och ha koll på läget..

Min sambo har varit med på alla undersökningar, dock inte nu när jag gjorde glukostestet, för det varade så många timmar, och då ansåg vi att det var bättre att han tar ledigt när vi ska på UL. Tror inte att han kommer vara med på varje BM besök nu förståss, för nu ska man gå varannan vecka, och det är dumt att han tar ledigt för mkt från jobb, eftersom dom ska dra in på folk där med...

Nä, googla inte en massa nu gällande ditt SF mått, du blir bara ännu mer orolig, vänta och se, det är säkert ingen fara! Alla är ju olika! Du ligger ju inte så många cm längre än mig, kan ju vara så att bebis låg väldigt ytligt helt enkelt:)

Viv: Vilken trevlig sida, tack:D

Annars är jag pissesur just nu..Tror ni inte att vår toalett slutar fungerar mitt i natten idag?? KUL! Stopp som vi inte kan lösa själv..Så jag har fått kissa i badkaret, och jag som aldrig kissat i duschen ens!! Men nu var jag så illa tvungen. Tappade humöret nåt så fruktansvärt, ville bara riva hela huset, skrek, slog i väggen, bad sambo slå sönder hela badrummet och hatade allt och ville promt flytta nu:p Kul när man är inne i sitt lilla vannsinne att man tänker: detta är för jag är gravid" men man kan inte styra det. :crazy:
Sambon tittade på mej, sen flinade han, sa: Luugnt älskling, tänk på bebisen" och tog tag i mig och kramade om mig. Då började jag såklart gråta, otröstligt;)
När jag sen skulle göra mitt i badkaret satt jag och grät och kände mig så förnedrad, men vad ska man göra, kissa måste man ju, man är gravid och har UVI lixom.

Så nu väntar jag på spolbilen som får komma och spola rören, för en jävla summa..och vi hoppas att det löser stoppet..Alltid kul med såna extra utgifter när vi redan är oroliga för ekonomin..:(

Funkar det inte får jag ge mig hem till mamma, för jag vill gärna slippa kissa på mina egna fötter varje gång..

Dessutom har jag ont i ryggen, sambo fastnade i en mega driva igår en bit från vårt hus, och jag skulle, fast han sa till mig att låta bli, hjälpa till och gräva och putta..Smart..Men han har ju också ont i sin rygg så jag ville inte att han skulle göra allt själv..Dock kom vår underbara granne och hjälpte oss, och vi fick stå på hans uppfart, eftersom vi inte kom fram till vårt hus..Underbar människa:love:

Juzzen - känner igen mig! Under vårt bygga i somras var vi utan toalett och badrum i sex veckor. Fråga mig inte hur vi klarade det. Då var det lite lättare att kissa ute än nu men jag fick åka in till föräldrarna i stan för att gå på toa, det är ungeär en mil dit...

Nu har vi fullt i vår trekammarbrunn så det bubblar när man spolar. Vilken dag som helst kan det vara tvärstopp och vi kan inte tömma. Vi väntar på kommunalt vatten och avlop (som skulle varit klart innan jul) och först när det är inkopplat så kan vi få ordning på det. Varje gång man går på toa har man ångest för att det är den sista. ;)

Hoppas det går bra för er och att det inte blir för dyrt. Fyyyy för såna kostnader som man inte räknat med.

Jag bor ju mitt på slätten och här har det kommit mycket snö minst sagt. Vi har ungefär 500 m väg ut till stora vägen, och jag höll på att börja gråta imorse när jag såg drivorna. Jag hade dock jättemycket att göra på jobbet, så jag tog fart och chansade. Min lilla saab plogade sig fram på ettans växel genom drivor som gick upp till huven. Jäkla blåst som har drivit igen! Så jag kom till jobbet! :) Sen nu när jag kom hem var det fortf inte plogat, så nu sitter min bil fast 50 m från huset. Skitsamma, där kan den stå! :)

Hade tänkt åka och shoppa idag också, men det får nog bli nätshopping!

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 389
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 417
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar