Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Den var jag oxå inne på först men när vi var och tittade på den insåg jag att den var för hög. Jag är bara 161. Sen insåg jag att de bara ligger i liggdelen några månader så då tänkte jag att det var bättre att satsa på en bra sittvagn. Hade gärna köpt Edgen dock. Den känns riktigt stabil.

Okej, ja jag är väl 167 i strumpfötterna och tycker edgen känns bra i höjd men så har jag problem med min nacke också så det känns bra att slippa böja sig ner i vagnen.

Va med jätteinne på att köpa edgen! Är så kär i den! Men den fick inte plats i vår bil om jyckarna skulle åka med.

kan ju vara bra om djuren också får åka med i bilen så att de slipper åka på taket :) tycker edgen är jätte snygg och kommer köpa den i vinrött eller pro bordeaux som den heter med reservation för stavningen.

*kl*

Jag har känt bebisen hicka när jag har stått framåtlutad över en bänk och den hickade mer eller mindre under hela rutin ultraljudet.
Sedan mina vänner så har jag ytlig kroppspulsåder och känner min egna puls i magen och ser hur min egna mage pulserar. Tror inte jag kommer märka så mycket när bebisen väl sätter in och börjar hicka om det inte siljer sig dramatiskt från min egna puls ;) När jag var liten trodde jag att det var ngt fel på mig men skolläkaren tyckte inte det var så konstigt.

Jag har gått med mina byxor åt fel håll hela dagen. :o Min sambo frågade varför det såg ut som om jag hade rumpan framåt när han kom hem från jobbet, haha.

Skönt att man kan skylla på gravidhjärna då... :angel:

Jag har gått med mina byxor åt fel håll hela dagen. :o Min sambo frågade varför det såg ut som om jag hade rumpan framåt när han kom hem från jobbet, haha.

Skönt att man kan skylla på gravidhjärna då... :angel:

haha :rofl: du får verkligen ursäkta med jag kunde bara inte låta bli att skratta när jag läste inlägget :rofl:

Som tur var var det bara mjukisbyxor, men det förklarar varför folk tittade så konstigt på mig på ica och att det kändes så konstigt hela dagen. :D

Lite som jag då. Hade en tunika på mig för ett tag sen men långa band som skulle knytas under bysten. Men de hängde hela dagen längs sidorna.
Och ett par byxor hade jag med baklänges en hel dag, men då va jag bara hemma. Märkte inte förren jag skulle ta av dem när jag la mig att jag hade stora fyrkantiga bakfickor fram:o

Men din stackare. Har du så ont så du går med kryckor? Det lät inte alls kul!! Har du testat bältet eller att bli tejpad?

Jag har bälte men tycker inte det hjälper något alls. Att bli tejpad har jag aldrig hört...Vad är det?
Ska till min dumma dumma bm i morgon, ska tvinga henne att göra nåt denna gången. Skicka remiss till vattengympa eller vad som helst. Senast jag var där tyckte hon att foglossning är sånt som hör till när man är gravid :mad:

Jag brukar inte gnälla om jag har ont annars, men har en krossad höft efter ett möte med en ridhusvägg för några år sen. Kan tänka att det spelar in en del också. Är glad att jag bara gått upp 2kg hittills, hade säkerligen vart mer jobbigt om jag gått upp 10kg eller mer redan.

Hahha, så söta ni är! tröjor o byxor på fel håll:p
Än å länge e jag bara jävligt trögtänkt, och hittar inte ord när jag ska snacka, skitjobbgt! Kan inte koncentrera mig om där är andra ljud i bakgrunden osv..jättejobbigt!

*kl*
Jag o antibiotika är ett nuförtiden. Jag är dock väldigt tacksam över min nya vän eftersom jag hade såå ont hela natten. Började nästan gråta. Tvingade dom på kvinnokliniken att göra en ordentlig undersökning av livmodertappen också, för jag har haft ett sånt konstigt tryck, haft sammandragningar o det har gjort ont långt upp när jag kissat. För en gång skull var man lite tuff:p

Allt var bra, inget som börjat öppna sig eller såg mystiskt ut, men bakterie i urinet hade jag igen..Så ny kur på fem dagar..o blir det mer efter denna får jag gå på en tablett antibiotika om dagen i resten av graviditeten..inte så kul..Men hellre det än att det ska sätta igång något eller att jag inte ska ro i kroppen..Men det trista är att jag blir så trött av medicinen..och att jag inte gillar att äta piller för lilltösen skull, men av två onda ting så..

usch då, stackare:(

Hur har det gått med hästen? Fick ingen update där(eller så har jag missat det, för jag är så trög)

Vet de varför du får de här problemen så ofta? För du har väl haft problem tidigare?

Det gick kanon med lill-tjejen, hon kom för en vecka sen. Och är självklart finast i hela världen ;)
17564_293319852783_615567783_4662790_7588518_n.jpg

I stallet sköter sambon det mesta av mockning och annat medan jag bara behöver mysa och pyssla :love: Fogarna tycker väl inte att det är optimalt att stå i ett kallt stall, men jag blir knasig av att inte göra något alls.

Nä, jag är väl bara känslig, vissa har den oturen bara..ungefär så fick jag det förklarat;)
Har man en gång haft det är man väl extra känslig, o jag har ju haft en rejäl en innan graviditeten också., där jag kissade blod, bara på nåra timmar blev det så...så det är kanske därför..

Nääämeen, det var ngt av det sötaste jag sett:love: Vilken härlig färg! Det är en arab ser det ut som, dom har såna söta babyface:)

Hur gammal är hon, vad är ditt mål med henne osv:laugh:

Vilken underbar sambo som ställer upp:)

Måste bara berätta en gullig sak som min sambo sa häromdagen när vi skulle gå och lägga oss.

Sambo:Hehe, Vet du vad jag tänkte på precis?
Jag: Nej? (väntade mig nåt snuskigt eller skämtsamt)
S: Jag tänkte..det kanske låter knäppt, Men jag tänkte på hur mysigt det kommer bli när vi är tre här i sovrummet.Att man går och lägger sig så ska Nelly ligga där i korgen bredvid. Jag tänkte till och med att det skulle vara
mysigt att bli väckt mitt i natten av att Nelly ligger där och skriker. Knasigt va?:laugh:
J: :love::love::love::D:laugh:

Gissa om jag tror min sambo kommer bli en utmärkt pappa ;)

Åh din stackare...har sagt det innan och säger det igen: Önskar inte ens min värsta fiende UVI :crazy:

Ja hon har lite kul färg nu, ska bli spännande att se hur mycket hon bleknar nu efter att hon fällt vinterpälsen. Jajjamän det är en liten arab, hon är två i år.

Tanken är väl distanshäst kombinerad allround, något dressyrpass då och då och kanske lite skutt också. Men det är väl främst distansen vi satsar på :) Detta året som kommer nu ska vi bara lära känna varandra, vänja oss vid sadel, kanske lite tömkörning. Sen får hon ett lååångt sommarlov :)

Sambon är verkligen toppen som ställer upp, men han gör det nog lite för sin egen skull ;) så slipper han en labil gravid kvinna med överskottsenergi.

Jag har en kompis som hade megafoglossningarna och bältet hjälpte inte henne ett dugg. Men tejpen funkade bättre. Min jobbarkompis, som är utbildad sjukgymnast eller nått sådant, tejpade min rygg nu när jag hostat sönder den. Det var SÅÅÅ skönt. Det är ca 4 cm breda tejpremsor som känns lite som tyg. Det hjälper väl musklerna kan jag tro...

Nä, UVI är ingen hit, men känns bättre nu efter att ha tagit två tabletter och druckit en massa vatten med citron, så kanske får jag sova inatt:)

Roligt, ett litet projekt:) Två årig skrutta, tyckte väl hon såg bebis ut! Distans verkar så kul, hade kunnat tänka mig det jag med faktiskt:) Inte just nuu kanske med magen i vädert, UVI och lite lättare fogkänningar men annars;)
Kul o ha nåt att göra, förstår vad du menar med att man blivit knäpp annars, är glad att jag har min pålle, även om det är rätt skönt att medis ska ta honom tre dagar denna veckan, för det är rätt tungt varje dag nu,och då UVI på det, men hade inte velat vara utan det! Gör att man håller sig igång och är glad:) Sambon din har insett allvaret där, o för sin egna hälsas skull ställer han upp, haha:)

*kl*
Jag tänkte bara meddela att det inte är någon höjdare att vara gravid i tredje trimestern och bli förkyld. :cry: Jag har hjärnan full med snor känns det som, huvudet och kroppen gör ont, jag är seg i kroppen och har känningar från halsen. Och inte fan har vi någon nässpray hemma heller. Rent ut sagt vidrigt är vad det är.. :cry:
Ska försöka få i mig lite frukost nu, hoppas ni mår bättre än vad jag gör.. :crazy:

Aha det verkade ju absolut värt att prova :idea:
Ska till bm idag och då ska jag ta upp det. Hoppas hon mäter mig idag med...
När mätte ni sf-måttet första gången? Är i vecka 27 nu och hon har inte mätt hittills...

Distans är superkul :) tycker jag absolut du borde prova! Jag tävlade sista gången när jag var i vecka 16, kände inte av fogarna under själva tävlingsmomentet men när jag hoppade av... Fy f*n :devil: antar att det är tävlingsmänniskan i en som gör att man är så (korkat) envis.

*KL*
Hur är ni andra i humöret? Jag har ganska mycket humörsvängningar i vanliga fall, men det är ingenting mot vad jag har nu :o Tänder till för minsta lilla och blir så arg att jag blir rädd för mig själv ibland!

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 393
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 422
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar