Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

AKB: Härligt att slippa tandläkaren på ett år, jag måste ju träffa honom varje dag jag ;) fast det är bara två måander kvar så slipper jag honom på ett tag.
Fluor hjälper att få karies (hål) att avstanna men om man t.ex. har ändrat sina kostvanor (äter oftare, mera socker osv.) så hjälper det inte alltid. Fluortuggummin efter maten kan vara bra att lägga till som vana när man är gravid (eller ammar) och äter oftare för att precis som i extra-reklamen, höja ph-nivån snabbare i saliven.

Tack för tipset! Här ska det inhandlas flourtuggumin!

Nej det är inte bara du. ;) Jag jämförde mig själv med en blaskig mespropp som går runt i lala-land tidigare i tråden, så jag är med andra ord ganska oberörd. Eller så är jag hormonpåverkat åt andra hållet - mitt temperament och humör åkte ut samtidigt som bebis flyttade in i magen. :D

*kl*
Idag hämtade vi ut trikåsjalen vi beställt och ett paket från Polarn och Pyret. Tro inte att jag fick nöjet att öppna paketen heller, sambon slet upp dem så fort vi klivit innanför dörren. :D Självklart provade han sjalen också, och sa sedan att han längtade efter vårt lilla knyte så vi kan använda den. :love: Dock ska han prova sjala sin brorson på 14 månader imorgon, så han kan inte ens hålla sig till i april.

Vilken gullig karl du verkar ha!
Min är väl glad över att bli far men inte så värst engagerad i graviditeten direkt. Tror han kommer bli en toppenpappa men han hade ju kunnat bry sig lite mer om bebben när den är i magen med:(
Som i morse hade bebben hola balola i magen, tog sambons hand och la på magen för att han skulle få känna lite, men då somnade han om. En skitsak att bli sur över, men lite ledsen blev jag allt.

Ja, i mina ögon är han ju den perfekta mannen. :love: Jag visste redan för 5 år sedan när vi precis träffats att om jag någon gång skulle ha barn så skulle det vara med honom, och så blev det ju. Det är honom jag ska bli gammal tillsammans med, och det är så jäkla underbart att känna så. Som om man verkligen hittat hem liksom. :love:
(mycket kärlek till min Johan här, men vad tusan! :D)

Du får mig också att bli lite avundsjuk. Sambon här verkar tro att bebisen kommer färdig med all utrustning inkl barnkammare, möbler, kläder osv...

Så känner jag med för min sambo!:love: Från första gången vi kysstes visste jag att detta var något extra,så där "allt annat försvinner runt en" känsla, visste inte att det var möjligt..

sen växte den känslan ju längre tiden gick..och jag har inte ens velat ha barn innan!:eek: Nu är man helt omvänd, pga kärleken till honom, se hur hans familj är och fått vara med när hans bröder fått barn, visste inte att familj var så underbart och tryggt helt enkelt!

Min sambo är engagerad, men kanske inte så mkt i vad vi ska handla osv, blir mest jag som puschar där;) Fast han snackar alltid om Nelly i magen och säjjer ofta saker som : Jag älskar Er, jag saknar Er, mina två prinsessor:love::D han kommer bli en toppen pappa, fast han vet inte om det själv:grin: Han vet inte riktigt hur han ska vara!

Nä, nu babblade jag iväg som vanligt..Jag har fooglossning nu, efetr saneringen av badrummet, källaren och sen bärandet i stallet, blev lite mkt idag:(Hoppas det släpper till imorrn..går som en stelopererad anka just nu!

Jag hade oxå blivit sur om min sambo somnat om så där:(
Men sen är det nog så att dom inte har fattat det på samma plan som vi, än..Vi har ju det så nära, känner alla rörelser o lever genom förändringen..sen är dom ju män också:grin:

Tror poletten faller ner samma dag som ungen ploppar ut, man ska nog inte döma dem för mkt nu, blir nog riktiga toppenpappor hela gänget, annars hade vi väl inte valt dom , eller hur?:D

Oh ja! Gubben min kommer bli en superpappa! Han pratar jämt om vad pajken ska få och vad han och pajken ska göra nör han blir större. Han har redan sett ut en traktor som ska bli hans. Alltså inte en liten trampetraktor som jag hoppats på utan en riktig som han ska köra när han är 5. (visst, se dig för i himmeln efter det!:D)

*kl*

Min sambo är engagerad. Att han inte förljer med på BM träffar är dessvärre jobbrelaterat. Skulle vi försöka matcha skulle det vara super svårt att hitta en tid.

Men hemma är han engagerad, känner gärna på magen, pratar om bebbe, förstår mina svängar även om jag är hyffsat stabil.
I handlandet försöker han lugna mig lite men det är mer av erfarenhet sen tidigare barn.
Vi har en bra balans, det känns mycket bra :love:

Suck och pust. Hoppade över vattengympan idag för att jag inte kände mig bra. Istället fick jag jaga två lösa hästar i djupsnö i 45 minuter, tror det var värre. Jag fick mig dessutom en tankeställare (lite påverkad av Lottch också) när jag väl fick tag på dem, de började bråka och jag skulle ha in dem i en hage där de andra 4 helt hysteriska väntade. Två stora damer på 1,70 varav den ena med ganska tråkigt humör.

Det som stör mig extra mycket är att det inte är mina som bråkar utan de två jag har inhyrda. Ska de fortsätta så här så får de en egen hage och får ta ut och in själva. Mina hästar litar jag på på ett helt annat sätt...

Tack :bow: var inne och kikade på din blogg, han ser jättetrevlig ut! Gammal?
Ska bli kul att se vilken färg Star får när hon "blivit stor". Mamma är skimmel och pappa flugskimmel, så ljus blir hon men frågan är om hon får flugor eller inte :)
Vintern är inte kul att ha ljusa hästar. Star ser fin ut på håll, men så kommer man närmare...Då ser man den ruggiga föl/vinterpälsen och den pissgula svansen som ska vara vit :grin:

Jaså, vad roligt med nya folk som kikar in i bloggen!!
Min Armani är 13 år i år. Inte klokt vad tiden går fort egentligen, har haft honom sedan han var 4 och på den tiden mörk grå med bläs och strumpor och allt, nu är han ju mest vit och har flugor och en enormt smutsig svans :p Han är dålig i magen nu så svansen tvättas ofta och skitas ner lika ofta, stackaren!

Jag är kluven till vilken säsong som passar vita hästar bäst. På sommaren går de ju i gengäld utan täcke och därmed blir huuur skitiga av allt damm och torr sand som de rullar i, så jag föredrar nog vintern. Han är en relativt frusen herre som kräver täcke vintertid.

Oj, vilken trådkapning det blev, förlåt!

Kl

På tal om barnmorska...
Jag har inget emot vår BM, hon är trevlig och allt det där.
Dock har de noll telefontider och ringer inte upp när jag pratar in på svararen. Behöver nämligen ändra min tid, men det verkar omöjligt. Ska jag behöva maila min BM för att ändra tiden??
De har två timmar telefontid/vecka; en timme på tisdagen och en timme på fredagen, denna vecka hade de inte ens en tid idag, fredag, sades det på telefonsvararen när jag försökte ringa dit idag.

Jag tycker det är för dåligt. Hur har ni det på era ställen? Ska man inte kunna få tag på sin BM i alla fall en gång/dag?

*kl*

För mig tog det 4 år innan jag lyckades övertala sambon att det skulle vara "vi". Det skiljer en del på oss i ålder, 13 år bestämt. Jag var 19 och han 32 när vi träffades genom jobbet jag sommarjobbade på. Han tyckte jag var alldeles för ung och borde inte vara ihop med en gammal gubbe.

Så till slut när han insåg att jag menade allvar gav han äntligen med sig :love:
Ja så nu sitter vi här, och väntar vårat kärleksbarn som han alltid kallar det :rofl: Är jätteglad över att ha honom med mig i det här. Jag mår dåligt efter allt som vart med övergreppet så utan honom hade jag aldrig klarat det. Han har en snäll chef som låter honom följa med på alla besök till bm utan att behöva ta ledigt.

Tänk vilken tur vi har ändå tjejer som har så underbara blivande pappor till våra barn :love:

Men fy vad dåligt! Det låter ju nästan som att man ska behöva klampa in där för att ändra sin tid?

Här hos oss så har de 2 timmars telefontid varje dag, ringer man utanför telefontiden så kan man lämna ett meddelande på telefonsvararen med namn och nummer så ringer de upp. Dessutom har jag fått min BM's direktnummer, så är hon upptagen och inte kan svara just precis då så lämnar jag ett meddelande och så ringer hon upp direkt. Så himla smidigt!

Det är kul att prata om lite annat bebisar och graviditet emellanåt också ;)

Vad konstigt med telefontiderna hos din bm. Här har de 2 timmar varje dag. Det kan ju hända att man behöver avboka eller ändra en tid samma dag, magsjuka kan ju komma jättesnabbt tex.

Lånar min egen knapp!

Läste förresten lite längre tillbaks i sidorna om hur lång tid ni har kvar, eller kort rättare sagt :eek:
En annan har ju hela 113 dagar kvar. Så jag hoppas att ni med kort tid kvar stannar kvar i tråden efter BF, annars blir vi så få kvar ju!! Vi har inte BF förrän 22 maj här :D

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 389
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 417
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar