Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

:eek::eek:Armani_ då! Bli inte lurad av några luriga sommarmammor att joina deras tråd! You belong to us (;);))

Klart att vi tidigare stannar kvar! Kommer komma med alla detaljer
oavsett om ni vill eller inte:D

Meh!! Jag är inte lurig ;) ;)

Jag hänger i båda trådarna, men läser mest här och skriver i sommartråden. Svårt att säga om början av juni verkligen är sommar... Men med tanke på hur den här vintern är/har varit så kan vi verkligen hoppas på en vaaaarm och lång sommar :)

:eek::eek:Armani_ då! Bli inte lurad av några luriga sommarmammor att joina deras tråd! You belong to us (;);))

Klart att vi tidigare stannar kvar! Kommer komma med alla detaljer
oavsett om ni vill eller inte:D

Hahahaha, nä jag är en trogen vårmamma :love: och kommer vara även om Liten föds två veckor för sent - det är ju er jag har "lärt känna" !!

Smaskiga detaljer kan man väl aldrig få för mycket av, bara att slänga in här sen!

Det är bra att du är trogen vårmamma ;) annars så får du kalla ditt barn vårbarn även om den tittar ut i juni.
Jag hade nog en vild fantasi att vi alla skulle stanna kvar i tråden och fortsätta att dela våra tankar och funderingar. Även om det kanske kommer bli lite längre mellan svaren för att vi inte kan slita ögonen från våra nya ögonstenar.

Det är bra att du är trogen vårmamma ;) annars så får du kalla ditt barn vårbarn även om den tittar ut i juni.
Jag hade nog en vild fantasi att vi alla skulle stanna kvar i tråden och fortsätta att dela våra tankar och funderingar. Även om det kanske kommer bli lite längre mellan svaren för att vi inte kan slita ögonen från våra nya ögonstenar.

Äsch då! det "bekymret" har vi ju löst - bebisarna ska ligga i skuggan och sova medan vi surfar och pratar med varandra här inne :D
Om inte annat får de sitta i en sjal/sele på magen och vara nära medan vi surfar, det löser sig ;)

Ja, det tycker jag med! Vi får ju följa varandras bebisar utanför kroppen med:) Det är då allvaret börjar på riktigt ju, och vi kan behöva varandras stöd och erfarenheter! Många av oss är ju helt nya på detta! Så klart vi ska fortsätta skriva här:D

På tal om att längta så känner jag mig ibland lite hemsk...
Självklart längtar jag allra mest efter Bebisen, det ska verkligen bli helt fantastiskt.

Men jag längtar sjukt mycket efter att kunna andas normalt. Har försvagad lungkapacitet sedan tidigare och nu vissa kvällar så känns det verkligen hysteriskt ansträngt att andas.
Jag längtar efter att få tillbaks kroppen och kunna börja träna.
Jag längtar efter att få gå långa raska promenader med hunden (självklart med barnvagn!) men just att kunna få stimulera hunden på bästa vis.
Men ibland undrar jag om jag inte mest längtar efter att få hoppa upp på hästryggen och rida. Att slippa se mina hästar bara stå och ha tråkigt i hagen som de har nu. Kanske lider de inte nämnvärt av det, men jag gör och mår fruktansvärt dåligt över det :(
Vill så gärna komma igång med Armani och träna honom ordentligt. Dessutom vill jag börja tömköra med lilla Malva så snart det bara går.

Men då är jag också hemsk!
Jag längtar efter min älskade lilla unge som fasen..:)

Men jag längtar också efter att få ha min kropp "för mig själv" igen..tolka inte dte fel, jag tycker om att ha min bebis där inne och känna av henne..

Men jag kan inte rida som jag brukar, inte alls nu tror jag tyvärr:cry:
Jag har svårt att andas jag med..
och sen längtar jag efter att få "mysa" med min sambo, utan att känna att man inte är riktigt ensam i sin kropp..Även om man har mysig sex, så är man lixom inte riktigt hängiven, man får sammandragningar och blir lite rädd för att nåt ska gå snett där inne...känns lite konstigt, plus att man är så stel o orörlig..

Skäms o säjja det, men så känner jag.

Sen har är man ju inte ensam senare heller, då har man en liten som kräver allt av en nästan alla timmar, men ni förstår kanske lite vad jag menar:o

Hakar på dig efter alla saker man längtar efter. Framförallt längtar jag efter att slippa foglossningen så jag kan gå och röra mig normalt. Jag var hos bm nu på morgonen och kom inte upp från britsen efter att hon mätt och lyssnat på hjärtljud. :( Går som en jävla anka gör jag också... Hon tyckte jag skulle försöka köra vattengympa helst tre pass/vecka. Suck och pust, gärna men vi har ingen i stan utan jag måste åka 2-3 mil. Får se hur det blir med det!

Allt såg dock bra ut förutom mitt järn, det ar katastrofalt (hon undrade hur jag höll mig vaken) så det blir järntabletter. SF-måttet var helt enligt kurvan, blodtryck och socker ligger lågt.

Sen stannade jag i lilla stadens barn/mamma-klädaffär för att köpa ett till par mammajeans, fest imorgon. Kunde inte låta bli att köpa lite mer kläder till bebis. Hittad så mycket fint så det blev dyrt. Måste tvätta och ta fram allt jag har nu för att se hur mycket det är. Livsfarligt att under 6 mån tid handla och lägga undan. :D

Från det ena till det andra, om du får på BF och jag går över två veckor från BF (det är ju faktiskt +/- 2 veckor) så kommer vi nästan få samtidigt med diff på några dagar. Jag vill ju verkligen ha barn i maj och sedan så har min mans syster en liten tjej som fyller år 29 april och jag skulle tycka att det av rena döden om vårat barn inte kan få en egen födelsedag. Jag bryr mig inte så mycket om svägerskan barn, bara om vårat ;) :p

En till som längtar tills liten finns på utsidan... Så skönt att slippa foglossning och alla andra gravid-krämpor :crazy:

Fast jag längtar tills om ett år ungefär. Då är bebisen "med" lite mer och ingen grönsak längre, man har förhoppningsvis läkt och glömt den där hemska biten när bebisen ska ut och fått lite rutiner i vardagen och känner sig trygg i sin mamma-roll. Just nu känns det som man har noll-koll, jag vet ingenting fast jag läser och läser.

Det är lite lustigt det där... för hade det vart att stoet skulle föla eller hunden få valpar hade det vart hur lugnt som helst :D

Jag måste erkänna en sak och det är att jag gillar inte bebisar :o om jag kunde få föda en 3-åring som är potttränad, kan gå och tala så att man förstår den så vore jag överklycklig! Men nu hör ju bebis åren till så man får väl gå och längta efter ett större barn. Bebisar är ju inte så himla roliga faktiskt.

Jag känner likadant. Jag saknar min kropp när den är bara min kropp men jag lånar gärna ut den till bebben. Dock längtar jag till bebbe kommer ut på många sätt! Det känns lite som på andra sidan.

Ha ha ha jag är inte heller vidare förtjust i bebisar. Förstår inte heller det där med att bebisar luktar gott som alla envisas med och ska trycka upp sina små i mitt ansikte. Tycker också att alla bebisar ser likadana ut. Bebis som bebis. Fast jag har en känsla av att jag nog kommer ändra mig om sisådär 93 dagar :angel:

:rofl::rofl:Jag är lite rädd för bebisar men det är nog mest för att jag inte vet hur man gör.

Där emot känner jag att det ska bli så spännande och vara med från dag 1 bokstavligen. Lära känna och förstå. Bygga en stark relation.
Precis som med ett föl eller en valp eller en kattunge.
Man kan hela deras resa liksom.

Plus er andra:
vad skönt att det finns fler som är lika hemska som jag :angel: ;)

Ska bli fantastiskt roligt att bli mamma, men jag håller med om det där att man inte riktigt har kroppen för sig själv nu. Och skrämmande tycker jag att det är att se hur den växer och att man faktiskt inte kan göra något åt det !
Samtidigt är det ju häftigt och fascinerande såklart och jag älskar magen hela tiden, men den skrämmer mig!

På tal om små bebisar - det skrämmer mig också! De är så lealösa och jag vet inte riktigt hur man ska hålla och göra, hahaha! Men det löser väl sig =) Fast jag är nog likadan när det kommer till djur. Inte för att jag inte vet hur jag ska hålla en nyfödd valp, utan mer att jag tycker det är lite tråkigt :o Vi fick hem vår Yda när hon var 8 veckor (hunden alltså!) och just valptiden överlåter jag gladeligen till sambon. Själv uppskattar jag när de kommer upp i sisådär 4 månader och framåt, då de är lite mer med och kan lite mer. Likadan är jag nog med barn, tror jag.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 389
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 417
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar