Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

bebisar luktar speciellt, det kan jag hålla med de andra om. Men jag tror att man kommer att älska sitt barn och kommer ändra sig men andras bebisar klarar jag mig utan ;)

Bebisar doftar verkligen på ett speciellt sätt, kunde och kan fortfarande sitta och bara sniffa på syrrans lillpojke hur mkt som helst...MEN det som är sjukast av allt är att nyfödda griskultingar har exakt samma doft :p och det är sant! Nej, nu vill jag att bebis ska komma....

*kl*
Gudars vad folk har handlat mkt, bebbe är 25 veckor i morgon och vi har inte mer än vagnen klar, ska dock åka på en babybutik i morgon som har REA :love: tror jag lånar sambons plastkort :D Vet inte heller hur mkt man vill bulla på sig, tänk om man köper en massa och sen när bebis kommer ut så passar inte sakerna ihop med bebis öht....

Förresten är det bara jag som har funderat på det här med sovpåse att ha på bebis i sängen, snacka om praktiskt :idea:

*kl*

Måste bara berätta. Jag fick full havandeskapspenning beviljad idag!!! Vilken lättnad!

Det är ju så sjukt kul å shoppa loss! Särskilt med sambons plastkort, det jäkliga är när man plockat på sig en del å sträcker fram kortet så vill de ha leg! Är så pissigt å lägga undan å knata iväg å söka reda på en automat.

I dag har jag 78 dagar kvar! Såg att det va någon mer som hade skrivit så jag va tvungen å räkna efter:D

Ia*
Vad kul att du fick igenom hp! :bump:

Bebisar doftar verkligen på ett speciellt sätt, kunde och kan fortfarande sitta och bara sniffa på syrrans lillpojke hur mkt som helst...MEN det som är sjukast av allt är att nyfödda griskultingar har exakt samma doft :p och det är sant! Nej, nu vill jag att bebis ska komma....

*kl*
Gudars vad folk har handlat mkt, bebbe är 25 veckor i morgon och vi har inte mer än vagnen klar, ska dock åka på en babybutik i morgon som har REA :love: tror jag lånar sambons plastkort :D Vet inte heller hur mkt man vill bulla på sig, tänk om man köper en massa och sen när bebis kommer ut så passar inte sakerna ihop med bebis öht....

Förresten är det bara jag som har funderat på det här med sovpåse att ha på bebis i sängen, snacka om praktiskt :idea:

Egentligen är det inte så konstigt om kultingarna luktar lika som oss för så stor skillnad är det inte på en gris och en människa. Vi är bara stöpta i lite olika form ;)

Jag funderade på sovpåse men har inte köpt någon utan kommer nog använda pyjamaser istället. Vi har handlat en hel del nu faktiskt och det bekommer mig inte så mycket om det inte passar bebisen. Jag ligger lågt på saker som hoppgungor, babygym och babysitter men kläder och saker för bebisen att sova i och bli skött på tycker inte spelar så stor roll. Grejerna ska ju passa vår tidigare inredning och tycke och smak.

*kl*

Måste bara berätta. Jag fick full havandeskapspenning beviljad idag!!! Vilken lättnad!

Vad skönt, när får du gå hem då? Det är för tidigt nu va? (jag vet inget om hp egentligen men jag vet att jag är berättigad det om jag skulle söka)

Grattis va skönt för dig! Själv vet jag inte om jag öht ska idas söka någon eftersom jag är arbetslös.....

I dag har jag 78 dagar kvar! Såg att det va någon mer som hade skrivit så jag va tvungen å räkna efter:D

Själv har man 106 dagar kvar, känns just nu som hur länge som helst, men är rädd att tiden kommer att gå alldeles för fort....man vaknar en morgon och inser att det är dax att åka på BB :D eller.....

Jag får gå hem 13/3 om jag vill. Jag hoppas hoppas jag kan jobba tills dess. Sist blev jag sjukskriven på heltid vid den här tiden...

Apropå det där med namn. Har en kompis som innan hon blev gravid sa att hon skulle döpa en ev dotter till Tissle. Det tycker jag är jättegulligt. Sedanbangade hon ur och nu heter ungarna något helt annat.

Min svägerska sa att tiden går jätte fort fram till den sista månaden, då stannar tiden upp för att sedan upptäcka att vattnet har gått ;)

När jag läser min dagbok från sist så är det enda jag skriver om hur långsamt tiden går... Typ sista månaden... Fast då var det ju mitt i vintern. Det kanske är bättre i april... Hoppas :)

Samma uppfattning som de svägerskan också har haft trots att första är född slutet av apri och nummer två mitten av juli. Årstid verkar tydligen inte ha ngn betydelse ;)

Nej det är väl så när man går i väntans tider. Spelar ingen roll när på året, men men, bebisen kommern när den kommer.

Usch, ta det verkligen försiktigt med hästarna, det går verkligen så fort när det händer något. Jag har aldrig oroat mig för riskerna förut utan gått rakt på, men fy sjutton vad rädd jag var igår. Grinade av chock i säkert två timmar och kunde inte röra mig, tänk om hon hade träffat magen? Jag hade aldrig kunnat förlåta mig själv.

*kl*
Idag kan jag röra på mig igen, blev räddad av svärmor igår som kunde skjutsa mig och lillhunden till veterinären då min höft gjorde så ont att jag knappt kunde gå eller sitta, för att inte tala om hur det var att sova inatt, fy fan. Har ett smaskigt blåmärke över hela höften och arslet också, är lite imponerad, för mina trosor tycktes dämpa sparken för jag har en snygg trosrand på blåmärket där huden är helt normal. :D

Var och köpte en jättegullig pyjamas idag till liten, längtar så till att hon ska komma ut nu. :love:

Är det någon av er här på buke som tänkt köpa någon liknande sovplats till ert barn?
vuggen15pop.jpg

babykorgsmall.jpg

Ett par vänner hade en sån nedre bädd som de hade i köket som lillan låg i, men eftersom jag har två stora hundar så är jag lite rädd för att de ska råka hoppa upp och välta den av misstag när man råkar vända ryggen till, så då hade det varit bättre att ha något som hängde i luften. Får väl spänna fast ungen i säkerhetsbälte så att hon inte kan flyga ut... :p

Vi har kikat och funderat på en sån sovgunga eller en knoppa, eftersom vi bor så himla trångt. Men har inte bestämt oss helt än.

Ytterligare en fråga....
Alla ni som har hund, hur gör man sen när bebisen ploppat ut och hunden behöver rastas? Kan tänka mig att hundar och bebisar inte alltid tajmar varandra :grin: känns väl sådär och slita upp en sovande bebis för att hunden håller på att kissa ner sig. Jag bor i lägenhet mitt i stan och har ingen möjlighet att bara släppa ut i trädgården. Annars hade man ju bara kunnat släppa ut där om bebisen sover och sen ta en ordentlig promenad när liten vaknar. Eller tänker jag helt konstigt?
Lite funderingar som ploppade upp när jag var ute med hundarna tidigare idag :cool:

*KL*

Var och handlade nyss och sambon var sugen på smågodis till filmen ikväll. Vi brukar inte äta så mycket i vanliga fall men idag var faktiskt jag lite sugen också. Vi hade handlat chips och läsk och skulle verkligen unna oss idag. Vem tror ni kommer när vi står och plockar smågodis....
Jo våran barnmorska :eek: vi hör bara bakom oss: "Jasså här står ni och plockar godis, ni vet väl att frukt också är godis"
Och självklart ligger både chips och läsk överst i korgen. Kände mig som en 5-åring som blivit påkommen med handen i godisskålen :o bokstavligt talat.

oj oj oj vad jag skrattade åt det du skrev om att bli påkommen av din barnmorska:D:D

Angående rastningsproblem kan jag inte komma med några tips då jag öppnar dörren bara å låter dem springa till skogen å göra sitt.
Mina hundbekymmer är att jag inte vet vad jag ska göra av dem när vi åker till BB. Mina föräldrar bor 7 mil härifrån och grannen (sambons morsa) är lite skraj för dem, eller inte rädd för dem på så sätt att de skulle vara farliga. Hon är mest rädd för att de skulle springa bort om hon är ute med dem och hon skulle inte kunna ha min stora hund i koppel, han skulle garanterat dra omkull henne. Hon är helt enkelt inte van vid hundar för fem öre.
Har lejt ena stalltjejen till det, men hon går i skolan och så.
Tänk att det är den enda saken jag är orolig för inför förlossningen!

Gubben kommer att gå ut med dem på morgonen innan jobbet. Krisar det så har vi en lite gräsmatta som jag kan släppa dem på. Sen har jag planerat att vara mycket på landet hos mina föräldrar och sova i deras drängstuga och då är det bara att öppna dörren. Han tar hand om dem helt nu oxå eftersom jag har haft så ont i ryggen så jag knappt kunnat gå.

Jag har förresten bokat tid för fotvård och vaxning av ben innan bäsen kommer :) Ser redan fram emot det. Har aldrig varit på fotvård, är fruktansvärt kittlig, men vet att jag snart inte kommer att nå ner till fötterna och tänkte att det kan vara skönt att få de svullna fossingarna fixade.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 385
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 417
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24