Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har förresten bokat tid för fotvård och vaxning av ben innan bäsen kommer Ser redan fram emot det. Har aldrig varit på fotvård, är fruktansvärt kittlig, men vet att jag snart inte kommer att nå ner till fötterna och tänkte att det kan vara skönt att få de svullna fossingarna fixade.
Jag har också tänkt på fotvård, det vore jätteskönt nu!
Det där med hundrastnig och bebisen kommer bli likadant hos mig med hästfodringar/in och ut-släpp och bebis. Det måste helt enkelt gå. Jag ska tidigt köpa sjal/bärsele och sen får det funka helt enkelt. Vilket troligtvis är lätt att säga nu...
Vi har kikat och funderat på en sån sovgunga eller en knoppa, eftersom vi bor så himla trångt. Men har inte bestämt oss helt än.
Ytterligare en fråga....
Alla ni som har hund, hur gör man sen när bebisen ploppat ut och hunden behöver rastas? Kan tänka mig att hundar och bebisar inte alltid tajmar varandra känns väl sådär och slita upp en sovande bebis för att hunden håller på att kissa ner sig. Jag bor i lägenhet mitt i stan och har ingen möjlighet att bara släppa ut i trädgården. Annars hade man ju bara kunnat släppa ut där om bebisen sover och sen ta en ordentlig promenad när liten vaknar. Eller tänker jag helt konstigt?
Lite funderingar som ploppade upp när jag var ute med hundarna tidigare idag
hahha, vad skönt att man inte är ensam! Jag har svårt att veta hur jag ska bete mig runt bebisar, jsut för att dom bara "är". Tror nog man kommer in i det själv och ändrar uppfattning, men nu är det lite så: jaha? Vad ska man göra med dom lixom
Är så tacksam över denna tråden, man känner sig ju "normal"
Instämmer i vartenda ord du skriver!Det som gör mig lite stressad är nu precis i början när släkt och familj ska komma upp och titta, hålla och gulla. Det får de gärna göra, absolut såklart. Men om bebis blir ledsen och hungrig etc. då blir det ju min uppgift att ta över och jag vet inte riktigt hur man tröstar en ledsen bebis och dessutom lär jag bli stressad med alla runt omkring mig Jag tror att jag vid ett sådant tillfälle går in i sovrummet, för att få vara ifred med bebisen..
Jag håller med dig, denna tråd är underbar!!
De rekommenderar att jag ska gå upp 16-18 kg!!! Herre gud, jag kommer att bryta ihop innan det här är över... Just nu ligger jag ca 2 kg över deras viktkurva. Usch och fy vad jag hatar att vara tjock... Står knappt ut med mig själv.......Kl
Och så helt plötsligt så känner jag mig helt normal i min viktuppgång
http://www.blimamma.se/viktkalkylator-for-gravida
Har med funderat lite på det där med att alla ska komma å titta. Hoppas de visar lika stor hänsyn som jag gjort när de fått barn. Sagt till att de får höra av sig när de orkar ta emot besök, hatar folk som trillar in oinbjudna
Usch ja, det hade jag inte tänkt på
Jobbigt när man har många i släkten som är så vana också..och jag med min prestationsångest inom allt..
Jag hoppas också att folk visar respekt och ringer först och frågar om det är ok att titta in. Man vill ju gärna ha lite inskolningstid själv, och känna efter..
Jag håller med, känns som jag också kommer gå undan,..