Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Jag var faktiskt på fotbehandling idag. Fantastiskt skönt med massage och smörj av fötter som sitter låångt ner nu.

En till innan bebbe kommer ska vi nog hinna med! :)

skönt med ompyssling :)

Och det är ju lite knepigt att komma åt sina fötter nu när man är så stor.

hahha, vad skönt att man inte är ensam! Jag har svårt att veta hur jag ska bete mig runt bebisar, jsut för att dom bara "är". Tror nog man kommer in i det själv och ändrar uppfattning, men nu är det lite så: jaha? Vad ska man göra med dom lixom:p

Är så tacksam över denna tråden, man känner sig ju "normal":D

Jag har också tänkt på fotvård, det vore jätteskönt nu!

Det där med hundrastnig och bebisen kommer bli likadant hos mig med hästfodringar/in och ut-släpp och bebis. Det måste helt enkelt gå. Jag ska tidigt köpa sjal/bärsele och sen får det funka helt enkelt. Vilket troligtvis är lätt att säga nu...

Jag har förresten bokat tid för fotvård och vaxning av ben innan bäsen kommer :) Ser redan fram emot det. Har aldrig varit på fotvård, är fruktansvärt kittlig, men vet att jag snart inte kommer att nå ner till fötterna och tänkte att det kan vara skönt att få de svullna fossingarna fixade.

Åh gud så skönt det lät!

Jag har också tänkt på fotvård, det vore jätteskönt nu!

Det där med hundrastnig och bebisen kommer bli likadant hos mig med hästfodringar/in och ut-släpp och bebis. Det måste helt enkelt gå. Jag ska tidigt köpa sjal/bärsele och sen får det funka helt enkelt. Vilket troligtvis är lätt att säga nu...

Jag har inte hunnit fundera så mkt på det här med in & utsläpp av hästar, först just i morse när jag släppte ut dom. Nu har jag visserligen turen att jag har hästen hemma hos mamma och pappa där min lillasyster bor så vi hjälps ju åt med de mesta. Sen är det inte jämt hästarna står inne på natten heller...

Men insåg i morse att det inte borde vara några större problem dom gånger dom är inne, packa ner bebis i barnvagnen och knata iväg till stallet, sen får bebis helt enkelt ligga i vagnen och vänta (har tänkt få en snäll bebis :D) tills jag släppt ut/in hästarna, det tar som tur inte mer än max 5 minuter eftersom hästarna är självgående till och från hagen som f.ö ligger precis vid stallet, behöver bara ta av & på ev täcken, så jag och bebben kan nästan bara stå och se på när dom går in & ut, praktiskt!

*kl*
Gick in i v.32 igar, tiden gar snabbt!

Har hittils bara gatt upp ett kilo, men känner mig som en valross ändå!
Har inte blivit i ryggen bra sen trafikolyckan ännu och igår lyckades jag klumpa till det ännu mera.
Skulle ta in hästarna igår kväll, öppnar bara hagen så springer de in. Sen kommer jag så småningom...
Stänger boxarna och hämtar betforn i sadelkammaren där det är frostfritt och ramlar över tröskeln..... blir liggande i stallgången i en kvart innan jag lyckas krypa mot dörren och kan få lite hjälp att komma upp.
sista gången jag inte tar telefonen med mig!
Sambon hade väl saknat mig efter ett tag...men det var jävligt kallt på betonggolv i joggingbyxor i minus 13 grader!

Så nu är sambon ännu mera förtjust i min häst :grin: även om jag lika gärna kunde ramlat någon annanstans!

Efter lite dexofen igar kväll och ispase pa knäet sa är det mkt bättre idag, tack och lov!

(Orkar inte infoga å hela tiden, saknas pa tangetbordet..)

Stackare :( är ju inte kul att ramla, jag har varit på väg att ramla några gånger för jag har halkat ute m.m. och min man blir lika förskräckt varje gång.

Det är jätte skönt med självgående hästar, tyvärr så tror jag att mina hästar kommer att sluta vara snäll och gå själva till och från hagen så fort det blir lite grönt utanför hagen. Jag och min ena häst har haft många diskussioner tidigare om det där att stanna på vägen ut till hagen.

Vi har kikat och funderat på en sån sovgunga eller en knoppa, eftersom vi bor så himla trångt. Men har inte bestämt oss helt än.

Ytterligare en fråga....
Alla ni som har hund, hur gör man sen när bebisen ploppat ut och hunden behöver rastas? Kan tänka mig att hundar och bebisar inte alltid tajmar varandra :grin: känns väl sådär och slita upp en sovande bebis för att hunden håller på att kissa ner sig. Jag bor i lägenhet mitt i stan och har ingen möjlighet att bara släppa ut i trädgården. Annars hade man ju bara kunnat släppa ut där om bebisen sover och sen ta en ordentlig promenad när liten vaknar. Eller tänker jag helt konstigt?
Lite funderingar som ploppade upp när jag var ute med hundarna tidigare idag :cool:

Vi bor ju också i lägenhet med hund och ja, man får väl planera väl, hahaha.. Vet faktiskt inte hur vi ska lösa det riktigt, dock är jag inte intresserad av att asa ner vagnen från tredje våningen när hunden behöver ut utan då blir det sele på magen åt bebis och ner för kisserundor.
Sambon är ju hemma de första dagarna och under dessa dagarna får vi ju känna efter hur allt fungerar och sedan får det gå som det går. Vår vovve har hittills aldrig hunnit bli akut kissnödig, utan vi går ju ut var 4-5 timme med henne (utom nattid såklart) och det hoppas jag kunna göra sen också. Sambon får kanske ta henne på morgonen, eller gärna jag om han stannar uppe i lägenhet och gosar bebis! Det löser sig!!

hahha, vad skönt att man inte är ensam! Jag har svårt att veta hur jag ska bete mig runt bebisar, jsut för att dom bara "är". Tror nog man kommer in i det själv och ändrar uppfattning, men nu är det lite så: jaha? Vad ska man göra med dom lixom:p

Är så tacksam över denna tråden, man känner sig ju "normal":D

Det som gör mig lite stressad är nu precis i början när släkt och familj ska komma upp och titta, hålla och gulla. Det får de gärna göra, absolut såklart. Men om bebis blir ledsen och hungrig etc. då blir det ju min uppgift att ta över och jag vet inte riktigt hur man tröstar en ledsen bebis och dessutom lär jag bli stressad med alla runt omkring mig :o Jag tror att jag vid ett sådant tillfälle går in i sovrummet, för att få vara ifred med bebisen..

Jag håller med dig, denna tråd är underbar!!

Det som gör mig lite stressad är nu precis i början när släkt och familj ska komma upp och titta, hålla och gulla. Det får de gärna göra, absolut såklart. Men om bebis blir ledsen och hungrig etc. då blir det ju min uppgift att ta över och jag vet inte riktigt hur man tröstar en ledsen bebis och dessutom lär jag bli stressad med alla runt omkring mig :o Jag tror att jag vid ett sådant tillfälle går in i sovrummet, för att få vara ifred med bebisen..

Jag håller med dig, denna tråd är underbar!!
Instämmer i vartenda ord du skriver!

Har med funderat lite på det där med att alla ska komma å titta. Hoppas de visar lika stor hänsyn som jag gjort när de fått barn. Sagt till att de får höra av sig när de orkar ta emot besök, hatar folk som trillar in oinbjudna:devil:

Jag va i stan idag för å handla lite käk. Råkade släntra in på Lindex.
De hade halva priset på reapriset! Tyvärr så va det rätt utplockat på barnavdelningen, men hem fick jag 3 bodies och ett par byxor för bara 100 spänn! Kändes nästan som att jag hade rånat dem när jag gick där ifrån:D

Usch ja, det hade jag inte tänkt på:crazy:
Jobbigt när man har många i släkten som är så vana också..och jag med min prestationsångest inom allt..

Jag hoppas också att folk visar respekt och ringer först och frågar om det är ok att titta in. Man vill ju gärna ha lite inskolningstid själv, och känna efter..

Jag håller med, känns som jag också kommer gå undan,..

Vilken bra sida :bow:
Idag såg jag att jag kommit upp till min inskrivningsvikt.
Och enligt tabellen ligger jag 5 kg efter den och kan gå upp 10 kg från där jag är nu. Helt underbart. Inte för att jag ska sträva efter att gå upp 10 kg men bra att veta på ett ungefär när det börjar gå överstyr.

Har med funderat lite på det där med att alla ska komma å titta. Hoppas de visar lika stor hänsyn som jag gjort när de fått barn. Sagt till att de får höra av sig när de orkar ta emot besök, hatar folk som trillar in oinbjudna:devil:

Hrm... Min svärmor frågade igår vad jag skulle göra om släktingar stod utanför dörren och plingade på när vi väl är hemkomna. Tja, svarade jag, skita i att öppna? :devil:
De får väl skylla sig själva när de kör hela vägen hit, utan att ens ha hört av sig innan.
Tyvärr är inte min sambo lika hård och tuff som bitchen till sambon som han bor med, det hade behövts - hans familj och släkt är så bebis-kåta så det är sanslöst!

Usch ja, det hade jag inte tänkt på:crazy:
Jobbigt när man har många i släkten som är så vana också..och jag med min prestationsångest inom allt..

Jag hoppas också att folk visar respekt och ringer först och frågar om det är ok att titta in. Man vill ju gärna ha lite inskolningstid själv, och känna efter..

Jag håller med, känns som jag också kommer gå undan,..

Ja jag har också lite prestationsångest sådär och kommer bli riktigt förbannad om folk ska försöka rätta mig eller komma med tips, speciellt när det kommer till mitt barn kan jag tänka mig. Förmodligen har de rätt och vill bara vara snälla, men jag vill nog få försöka själv och lära känna mitt barn för mig själv.

Men hur tänker ni förresten, när får folk komma hem till er och hälsa på när ni väl är hemkomna? Alltså, med folk menar jag era föräldrar, era syskon etc. och sedan era övriga släktingar så som mormor, farmor, fastrar, kusiner etc. ni fattar, orkar inte skriva ut alla :p
Enligt sambons familj är jag hård och nästan lite elak för jag vill inte ha någon där samma dag som vi har kommit hem från BB, är det fel av mig att resonera så? De kan väl ge oss ett par dagars lugn och ro innan de dyker in?
Min familj i gengäld (och släkt) är på min linje, de väntar gärna ett par dagar, låter oss landa osv för att sen få komma hit.
Svårt det där tycker jag.....

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 385
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 417
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar