Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Haft två privata :D Stockholm o Uppsala.

De svarar typ alltid i telefon på första försöket. I Stockholm en receptionist och i Uppsala har jag haft lite tur, receptionist eller min BM har svarat. Inte för att jag ringer en massa (har hänt ca 3 ggr), men det är underbart ändå! Bara att veta att det går!

I rättvisans namn måste jag säga att BM centralen i mitt område i Uppsala hade väldigt bra svarsfrekvens de med, men man får lämna telenr (jag funderade på att börja där efter Stockholm, men de hade inte schemat klart för vårterminen när jag ringde två veckor innan jul så jag struntade i det och gick privat istället).

Men fy vad dåligt! Det låter ju nästan som att man ska behöva klampa in där för att ändra sin tid?

Här hos oss så har de 2 timmars telefontid varje dag, ringer man utanför telefontiden så kan man lämna ett meddelande på telefonsvararen med namn och nummer så ringer de upp. Dessutom har jag fått min BM's direktnummer, så är hon upptagen och inte kan svara just precis då så lämnar jag ett meddelande och så ringer hon upp direkt. Så himla smidigt!

Zody och Viv: Fasen vad dåligt det verkar vara här. Har provat på två olika nr och det är samma hos bägge; 2 timmar telefontid/vecka. För jävla dåligt då med andra ord :cool:
Tur att vi bor i stan så jag ska köra bort där i eftermiddag och se till att få min tid ändrad och tala om att jag faktiskt tycker det är för dåligt att de inte har mer telefontid, eller iaf ringer upp när man har lämnat meddelande på svararen med namn och nr.

Det låter jobbigt.
Jag fick min BM:s kort med direkt nummer. Där finns det en telefonsvarare man kan tala in på och då ringer hon tillbaka.

Hitintills har jag inte upplevt att hon inte ringer tillbaka.

Är hon borta en längre tid kopplas man till deras växel där man kan ändra och avboka tid.

Hihi, om du blir ensam kvar här kan du ju alltid komma in till oss i sommarmammortråden :) Jag är en av de första där och är beräknad till 5 juni, bara typ två veckor efter dig :)

En annan sak, du har inte fått din BM´s mailadress? Jag mailar alltid när jag vill något så ringer hon upp eller svarar med mail när hon har tid :) Toppen!

Haha, det är väl klart att man kommer stanna kvar! Vi vill ju se hur det går för er andra under sluttampen, och sen så måste vi ju visa upp och prata om våra små mirakelbebisar också. ;)
Jag har idag 75 dagar kvar till BF och jag börjar faktiskt få lite panik. :eek: Det går så fort!!!! Har även en känsla av att Räkan kommer titta ut något innan det, typ runt det första datumet vi hade (7 april) och det ger ju ännu färre dagar kvar! Oh well, det löser sig alltid. ;)

Klart vi hänger kvar. Man vill ju veta hur det går för alla och sen kommer iaf jag har miljontals frågor som jag måste bolla med er.
Jag kommer vara Bambi på hal is i början. :eek:

Dessutom kommer vi sitta i vårsolen och surfa medans vår små änglar sover snällt bervid. :D

En annan sak, du har inte fått din BM´s mailadress? Jag mailar alltid när jag vill något så ringer hon upp eller svarar med mail när hon har tid :) Toppen!

Åh tack för tipset! Sprang genast och kollade i häftet vi har fått av henne och visst står där en mailadress också, så nu har jag mailat henne!!

Till er tidiga föderskor: Fördelen för oss lite senare är ju den att ni får gå igenom allt först och därmed kan återberätta allt för oss andra! Jag kan tycka det ska bli skönt, för då kan ni berätta om era erfarenheter kring förlossningen och första tiden med liten, en annan är ju fullständigt grön på området :D
Så se till att uppdatera er i tråden efter bebisarna är födda och stanna kvar!!

Klart vi hänger kvar. Man vill ju veta hur det går för alla och sen kommer iaf jag har miljontals frågor som jag måste bolla med er.
Jag kommer vara Bambi på hal is i början. :eek:

Dessutom kommer vi sitta i vårsolen och surfa medans vår små änglar sover snällt bervid. :D

Ja för självklart kommer de sova snällt så ni kan uppdatera oss och få chans att surfa ;)

Om det nu är någon fördel att få höra deras berättelser innan vi ska in. jag tycker vi bestämmer att de bara får berätta det somm gick bra ;) Har ju precis förträngt det andra.

Om det nu är någon fördel att få höra deras berättelser innan vi ska in. jag tycker vi bestämmer att de bara får berätta det somm gick bra ;) Har ju precis förträngt det andra.

Hahahaha, du har helt klart en poäng!
Jag är med på din linje, bara positiva detaljer!

Klart vi stannar kvar:D Vill ju se så att allt går bra för alla:)

Jäklar, det e inte långt kvar nu, tycker också det gått så fort!..iiiih;)

Nähä du, här ska vi delge er allt! ;) Förhoppningsvis blir det ju inte så mycket hemskt att berätta, men man kan ju aldrig vara säker. Jag tycker ändå vi kör på mottot att vårbarn föds smärtfritt och snabbt och är sedan underbara små knyten som låter mammorna sitta i solen och njuta av en bok, och såklart lite buke-surf. ;)

Jag tycker ändå vi kör på mottot att vårbarn föds smärtfritt och snabbt och är sedan underbara små knyten som låter mammorna sitta i solen och njuta av en bok, och såklart lite buke-surf. ;)

Men det är väl klart att det kommer bli så ;) Min bebis kommer ju med storken iaf, fick leveransbekräftelse häromdagen :rofl:

Nu till ett nytt område - namn

Vi här hemma är fortfarande oöverens om vad för flicknamn Liten ska heta, om det nu blir en flicka vill säga. Vet att jag har haft ämnet uppe tidigare, men jag hatar att inte vara överens. Jag brukar vara mest envis, men i detta fall är min sambo lika envis om vilka namn han gillar. Med all rätt förstås, det är ju hans barn också!

Han har tre namn som han tycker mycket om: Isabelle, Agnes och Tindra. Jag tycker också att detta är helt underbara namn, men jag vill inte ha ett så vanligt namn, vill att det ska sticka ut lite..
Har försökt leka lite med dessa namn och provat att ändra stavningen etc. Vi gjorde ju så med vår vovves namn, och det blev så bra, hon heter ju Yda, alltså Ida fast med Y. Typ samma uttal fast ett helt nytt namn. Vi är helt överens om att om inte vovven hade hetat det så hade Liten fått det namnet.

I alla fall, jag gillar äldre namn. Mina favoritnamn är Estelle, Stella och Hedda. Men jag provade leka lite med andra modernare namn, som efter lite prövning blev:
Levisa (Lovisa)
Tilia (kommer inte ens ihåg var jag fick detta ifrån!)
Livia (Olivia)
Ilda (Tilda)
Ilia (Emilia, men Ilia går inte eftersom sambons syster ska få en flicka nu i februari och hon ska heta Emilia, känns lite löjligt..)
Licia (Alicia, Felicia)

Hur hade ni tänkt? Kan ni ändra på sambons val av namn, alltså stavning etc. så de känns mer ovanliga? Tindra går fet-bort för mig då jag tycker det är på tok för vanligt :D
Eller om det finns andra vackra verb som kan bli ett fint namn? Bläää vad detta är svårt.. jag vill ju så gärna Hedda eller Estelle. . . Men självklart är vi ju två i detta val !

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 389
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 417
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar