Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

AKB- vilken underbar liten hund! Förstår att du är orolig, jag åkte raketfart hem från affären för katterna var inne och jag hade tänt i järnspisen. Fick för mig de skulle brinna inne! :eek:

Håller tummarna att den snabbt blir bra!

Tack! Skulle gå in iväggen så totalt om han skulle dö, min lilla hund!

Känner igen det där, kan komma på med när jag åkt iväg att jag tänt i kaminen. Är så skraj för att hitta huset i lågon när man kommer hem.
Samma med lampor och batteriladdare. Allt måste vara avstängt, släckt och utdraget innan jag ens vågar tänka tanken på att lämna hundarna å kissen hemma.

Och jag är livrädd för att det ska komma fler inbrottstjuvar. Vi hade besök av "proffs" och katterna var oskadda, men tänk om det kommer pundare som mördar katterna eller nåt... :cry: Usch...

Så jag lämnar så mycket lampor som möjligt tända när jag åker hemifrån!

Jag hade honom på foder bara, tanken var att köpa honom efter fodervärdstiden. Men så sålde ägaren honom :( även om jag haft ont sista tiden så tycker jag det är så skönt att komma ut till stallet. Har vart i stallet i princip varje dag i 17 år :cry: Vad ska jag gör nu då? Börja sticka...:cool:

Era stackare som lätt får uvi...
Jag har bara haft det en gång och det var för 3 år sen. Jag kommer ihåg att jag vaknade på natten av att jag var kissenödig, och när jag kissade kändes det bokstavligen som att kissa rakblad :crazy:
*ryser* jag hoppas aldrig mer jag får det. Och ingen annan för den delen heller.

viv - finns det ingen annan häst du kan få ta hand om lite grann? Kanske nån som vill ha lite mock och skritt-hjälp eller bara lite borsthjälp? Jag skulle bli tokig om jag inte kunde gå ut till hästarna...

Är du i Östergötland får du hojta till, här finns det gott om hästar! ;)

Vi vill kunna rusta själva i gammal stil. Det är så tråkigt när det är förstört. Mina föräldrar hittade ett hus på landet som stått tomt i 20 år. Före det hade det bott en gubbe i köket och serveringsrummet i många år. Det enda som var rustat var köket, å kanske 50-60-talet. I resten av huset satt det bara ett lager tapet (huset är byggt 1909) och under det tidningspapper från 1906 och under det typ koskit :) I källaren hittade vi konserverade kantareller och äpplen tror jag det var daterade 1906 eller nått sånt... Jättehäftigt. Sånt vill jag oxå hitta. Men det kan man ju bara drömma om...

Okej :) det är fint med det gamla och jag gillar att gå på typ skansen och kika i deras bevarade hus.
Själv så har vi ett hus från -40talet och nu håller vi som sakterliga att renovera det fast i lite mer modern tappning.

Nu ska jag läsa ikapp det alla har skrivit sedan jag sist var in! :D

Nu har jag läst i kapp med lite avbrott :)

Såg att ni hade skrivit om hb-värden. Ju högre hb du har desto mer "trögflytande" är ditt blod och man har lite större risk för blodproppar men det är inte dåligt med högt hb utan bra. Har man lågt hb så har man lite mer lättflytande blod. Nu är jag inte medicinskt utbildad och kan ha missuppfattat men jag är utb. tandsköterska med en viss medicinsk utb på litet område ;)

SF-mått mäter man efter 24 fulllgångna veckor i västmanland men jag får ta mitt i v. 23 + 5 pga att min BM ska vara ledig och det kan hon ju få vara.

Sedan så var det mycekt mer jag satt och tänkte på nu innan men nu har hormonhjärnan kopplat ner för dagen.

Jobbade min första dag igår efter julledighet och fy f*n vad jag hade ont i ryggen igår som gick ner i rumpan och baksidan av låren! Jag har såna förbannade foglossningar bak i ryggen att jag låg på vetevärmaren hela eftermiddagen och tog mig inte ut i stallet. Mannen fick både mocka och ta in dem senare på kvällen.
Igår var jag även lite orolig för jag tyckte inte jag hade känt bebisen på hela dagen :( bara svagt ett par gånger på eftermiddagen men det har vi tagit igen idag så det känns jätte bra :)

Jo jag har lovat att jag ska ta stallet denna helgen, där jag står delar vi på helgerna. Så vi har var 8:e helg med in och utsläpp. Så jag tog denna helgen åt en tjej, hon blev ganska glad att slippa :)

Men som sagt man blir tokig av att inte åka till stallet när man är så van vid det. Jag bor i Halland, lite långt från Östergötland. Men har jag vägarna förbi kommer jag och våldgästar dig och pållarna ;)

Fick fram något liknanade när jag googlade på hb-värden.
Men jag har inte tagit några järntabletter nu på nästan två dygn. Och jag känner mig så klar i huvudet, innan va jag så tung och kände mig tankeslö.

I morgon ska jag åka till Skövde och kolla efter babysaker:bump:
Behöver säkert kläder till mig själv, men äh, känns inte lika viktigt:angel:

Jag skänker bort en häst nu om nån är snabb. Vi har minus 23 grader här nu och jag tyckte det var läge att ta in dem. Alla var skitsnabba in utom ett sto som stod kvar längst bort i hörnet på stora sommarbetet och skrek. Fick för mig att hon satt fast i nåt men icke - hon är bara dum i huvet. Jag fick pulsa i 50 cm hård snö i tio minuter och sen ta henne på släp hem. Nu är jag helt stelfrusen trots att jag var rätt påpälsad. Undrar om hon fattar vinken om hon inte får nån mat på en månad? ;)

AKB- kläder till en själv nu är ju inte ens kul att tänka på. Jag var på HM förra veckan och köpte två par tajts till. Så nu har jag dem och ett par stretch-jeans från mamaliciuos jag kan ha till jobbet. Hemma blir det tajts el stora mysbyxor fr gubbavdelningen. Upptill kan jag fortfarande ha de flesta tunikor och klänningar jag haft under hösten, vad jag ska ha på mig sen är oklart.

Jag är ju lång och stor i vanliga fall, så det hjälper ju inte att köpa stora storlekar som vissa kompisar klarat sig med... Känns inget kul att köpa kläder till sig själv som flodhäst för hur många tusen som helst, särskilt inte som man kanske ska några månader. Så det blir mycket bebiskläder shoppat hos mig nu också! ;)

Har fått så mycket mammakläder av min syrra, helt underbart och slippa tänka på det. Men vi har inte samma storlek på byxor så där har jag fått shoppa lite själv. Bl.a ett par jeans från H&M. Va inne på att köpa de med hög mudd, men de va så små i storleken för mig med vadderat arsle:D
Så det fick bli ett par som va skurna under magen istället, är helnöjd med dem!

*kl*
Helt apropå - men vad många Västmanlandsmammor vi är som väntar vårbarn! :D Som upplagt för mammafika i Västerås under sommaren eller vad? ;)

Ni vet den där bedövande tröttheten man kunde drabbas av i början av grav? Min har nog letat sig tillbaka, idag har jag inte gjort mycket annat än sovit och jag är ändå helt död. Jag äter bra, försöker få frisk luft så ofta som möjligt och tycker jag sover rätt bra under nätterna men ändå är jag som ett lik. Väldigt otäckt. :crazy:

Vad bra att du kunde googla fram liknande svar som jag gav, då kan jag inte minnas helt fel med andra ord :)

Kläder till sig själv inte roligt att handla nu, tänker slita ut mina kläder jag har nu till sista tråden och sedan så handlar jag nytt när (om) jag blir mitt normala jag igen. Bebiskläder däremot är jätte roligt men jag tycker det finns så lite unisex kläder :( Har handlat lite i 56 och sedan lite mer i 62 och sedan behövs väl det ngt i strl 50. Har iofs bara köpt bodysar och ett par byxor samt sparkdräkt så det lilla livet kommer frysa om ben och fötter om jag inte handlar lite till ;)

Lik kan jag hålla med om men jag har tyvärr tvärtom, jag är vaken jämt känns det som och sover jag så sover jag jätte lätt! Fast jag behöver iaf inte gå på toa på nätterna, tack o lov

Urk, nu har jag hostat sönder någon muskel som går från framsidan bröstkorgen och ända bak till ryggraden. Det gör så J***A ont!!! Kan inte hosta alls nu för då känns det som jag ska dö. Har tagit en alvedon men det hjälper inte ett dugg... Kan knappt röra mej alls :( Och vi som skulle ha 10 årskalas för sonen imorgon.

Jag kissar alltid efter sex, dels för att jag vill gärna fräscha upp mej o sen har jag oxå haft lite urinvägskänningar förr när vi haft sex, så det har blvit en vana:) Blir ofta kissnödig efter ändå:p

aha, usch då, stackare..Du får hitta nån som behöver ha sin häst ompysslad o skritta lite kanske..så du inte blir deppig..jag hade (och har )blivit knäpp av att inte ha häst..har varit utan i små perioder i mitt liv..men jag hatar det:(

Sen e alla olika..men just nu har jag ju inget jobb heller..fy faaasen om jag inte skulle haft hästen nu heller..då hade jag deppat totalt..

Ingenting. Har varit där fyra gånger nu. Just nu är hostan bättre, hostar inte hela tiden. Får hostattacker kanske en gång i halvtimman. Men just nu känns det sådär för det gör så ont när jag hostar så det är inte klokt. Har fortfarande ont som bara den i halsen oxå. Haft det i snart två veckor... Men så länge jag hostar lär ju inte muskeln läka heller...

Du har inte fått bröstkorgsinflammation? Man kan få det i fästen framme i bröstbenet och bak mot ryggraden.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 396
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 424
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?