Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Jag känner mej nog lite lugnare med sånt den här gången mot örra. Då hade jag skrivit en lista med allt jag ville och inte ville ha och göra på förlossningen och så blev det iaf inte nå som jag tänkt så den här gången tar jag det som det kommer tror jag.

Jo, det blir nog inte som man tänkt sig.
Jag känner mer att det kan vara skönt att lära sig lite tänk runt andningen. Många säger att det hjälper enormt.

Kl

Usch nu sitter j ag här och tycker synd om mig själv :crazy: Har åkt på urinvägsinfektionen from hell.... Och ännu värre är det nu när man är gravid när det redan trycker på och man behöver springa och kissa titt som tätt. Behöver jag säga att jag varit på toa trehundrafemtioelva gånger redan idag? Blää...

Hur mår ni övriga idag förresten?

Mina fogar har sålt sig till djävulen :devil: annars är allt bra. Jag är glad att jag inte behöver gå på toa på nätterna ännu. Hoppas jag slipper det helt. Jag kissar ungefär 6ggr på en dag innan bara 4 så lite har det ju ökat. Men jag sover 10 timmar/natt utan att behöva gå på toa :)

Lite deppig och rastlös är jag också, pållen åkte till sin nya ägare i förrgår :cry: Så vad hittar man på nu då...klättrar på väggarna och muckar gräl med sambon hela tiden känns det som.

Jag gick en profylaxkurs när jag var gravid förra gången för 2 år sen. Den var värd varenda öre tyckte både jag och pappan. Kursen vi gick handlade inte bara om andning utan även mental träning. Vi var en grupp på 5 par hade långa samtal om diverse funderingar och farhågor. Föräldrautbildningen som MVC höll i gav oss inte alls lika mycket. Så jag rekommenderar varmt att gå en profylaxkurs.

Ok. Mental träning behövs säkert :p Det känns som man behöver all hjälp man kan få.

Föräldrar kursen ersätter givetvis inte profylaxkursen. Den är väl mer övergripande. Är jag rätt ute då?

Vi ska även besöka förlossningen innan föräldrarkursen. I slutet av feb. Det ska bli spännande.

Usch då, har du sålt pållen? Trist..det hade jag aldrig klarat, fats o andra sidan har jag precis fått köpa tillbax honom efter två år av saknad, så :)
*kl*
Jag har lite svackor i humöret nu, känner mig jättedeppig mellanåt, ibland sjukligt irriterad och rastlös, fats jag varit i stallet eller gjort annat..Men sen blir jag irriterad på att det är så satans halt så man inte kan rida igenom pållen ordentligt..vill ha ridhus..gör mig pissed of just nu..

Sen känner jag mkt att jag måste ta tag i vad jag vill göra, efetr mammaledigheten ska jag satsa på något jag vill göra, ska bara komma på hur..o det stressar mej:( Sover dåligt på nätterna, drömmer mkt o vaknar titt som tätt, o då måste jag kissa..så just nu är jag rätt trött..

Men för det mesta mår jag bra:) Imorrn får jag "vila" från stallet då nya medryttaren kommer ta pålle, blandade känslor men kan blir rätt skönt o vila ryggen två dagar i veckan från stalljobbet..men huga vad svårt det är att släppa pållen till någon annan, alltid tagit hand om mina hästar själv..men rent ekonomiskt o fysiskt är det bra..

Mina fogar har sålt sig till djävulen :devil: annars är allt bra. Jag är glad att jag inte behöver gå på toa på nätterna ännu. Hoppas jag slipper det helt. Jag kissar ungefär 6ggr på en dag innan bara 4 så lite har det ju ökat. Men jag sover 10 timmar/natt utan att behöva gå på toa :)

Lite deppig och rastlös är jag också, pållen åkte till sin nya ägare i förrgår :cry: Så vad hittar man på nu då...klättrar på väggarna och muckar gräl med sambon hela tiden känns det som.

Jag har faktiskt också klarat mig från att ränna upp på toa om nätterna, men får ju gå och kissa direkt på morgonen. Fast nu när jag blev sjuk så har jag fått springa om nätterna med, tyvärr.. Hoppas det går över för det är det värsta jag vet så är det att behöva resa mig ur sängen när jag inte ska upp (jo då också iofs) för det är kallt och jävligt :D Och sedan ska man helst somna om igen och det kan vara ett bekymmer!

Här är det också mycket svackor i humöret, det känns inget kul alls och alla blir drabbade. När man borde vara som gladast känner jag att jag inte orkar mer.

Jag fortsätter sova på soffan och gå upp en 4-6 ggr/natt för att kissa och/eller öppna dörren åt katter som vill gå ut men ångrar sig varje gång jag öppnar dörren och de känner hur kallt det är.

Jag är ledig idag också, och jag har varit ute och pulsat i snön och släppt över hästarna på det stora betet. Oj oj vad de busade, det piggar upp en lite. Men då blir jag direkt orolig för kolik med tanke på hur kallt det är, och nu vill de inte komma tillbaks till vanliga hagen.

Ska försöka sparka liv i bilen och åka och handla lite mat innan jag ska sätta mig och jobba lite i em!

Delvis Kl

Åh, på tal om att handla mat så ringde jag precis min stackars sambo. Har är på gymmet och börjar jobba och 50 minuter. Tyckte han kunde köra inom affären och handla något till mig att äta, typ nudlar (den enda jag orkar laga just nu faktiskt, haha...), men han hann inte. Fullt förståeligt med tanke på att han så snart börjar jobba och hade inte hunnit duscha ännu. Men ändå kunde jag inte låta bli att vara otrevlig i telefonen och ge honom dåligt samvete. Ibland liksom bara bubblar det över och trots att man vet om att man är en liten :devil: , så spelar det för stunden ingen roll, men mitt dåliga samvete kommer ju nu när vi lagt på, måste be honom om ursäkt sen känner jag....!

Kl

Usch nu sitter j ag här och tycker synd om mig själv :crazy: Har åkt på urinvägsinfektionen from hell.... Och ännu värre är det nu när man är gravid när det redan trycker på och man behöver springa och kissa titt som tätt. Behöver jag säga att jag varit på toa trehundrafemtioelva gånger redan idag? Blää...

Hur mår ni övriga idag förresten?

Fy f*n säger jag bara! Det här med uvi är en mycket onödig uppfinning!
Hade det jämt innan, men har faktiskt klarat mig sen jag blev gravid. Är väl mycket mer noggran med att inte sitta kallt och så. Fast jag jag fick iofs främst min uvi av att ha sex, och den varan har man inte mycket av nu. Stackars sambon ,men han klagar inte, inte högt iaf.

Har sovit grymt dåligt de senaste nätterna, men inte p.g.a bebis denna gången. Min ena hund är sjuk:cry:, och jag går och väntar på att de däringa veterinärerna ska ringa och säga vad blodprovet visade.
Har nog aldrig haft sån ångest över något innan!

Fy f*n säger jag bara! Det här med uvi är en mycket onödig uppfinning!
Hade det jämt innan, men har faktiskt klarat mig sen jag blev gravid. Är väl mycket mer noggran med att inte sitta kallt och så. Fast jag jag fick iofs främst min uvi av att ha sex, och den varan har man inte mycket av nu. Stackars sambon ,men han klagar inte, inte högt iaf.

Har sovit grymt dåligt de senaste nätterna, men inte p.g.a bebis denna gången. Min ena hund är sjuk:cry:, och jag går och väntar på att de däringa veterinärerna ska ringa och säga vad blodprovet visade.
Har nog aldrig haft sån ångest över något innan!

Ja det är ett :devil: skit, rent ut sagt.... Har uvi minst tre gånger per år och är förvånad att jag inte fått det tidigare i vinter.. Så tråkigt och det gör så ont. Har en liten hund som tittar med stora ögon på mig hela tiden och dåligt samvete får jag för att jag inte orkar ta ut henne på något längre idag heller. Sambon jobbar ju och tar henne så fort han är hemma, men han hinner ju inte med hur mycket som helst heller, tyvärr.. Så hon blir lite lidande under några dagar, lilla loppan..
Jaså du fick det av sex, ja det kan kanske stämma. Det är väl egentligen en bakterie eller något (?) och de säger iaf att det inte spelar så stor roll om man klär sig kallt eller sitter på något kallt. Vet inte jag, men jag undviker i vilket fall att bli kall om baken och frammen (hahaha..), det skadar ju inte!

Nej men usch vad tråkigt med sjuk hund, man blir så himla orolig och det får en att må så dåligt. Dessa hundar, de betyder så mycket för en.. Know the feeling. Vad tror du att det är med vovven? Hoppas hon/han kryar på sig :cry:

Du har säkert hört det hundra gånger men iaf. Jag hade uvi jätteofta förut. Men har lärt mej lie knep som funkar på mej iaf. Efter sex är det inge romantiskt eftergull utan in o kissa som gäller direkt. Och så dricker jag citronvatten så fort jag känner minsta lilla av det. Tranbär ska ju vara bra oxå. Har faktiskt inte fått så mycket så jag varit tvungen att äta medicin på flera år nu. Och det blev faktiskt bättre efter att jag fått barn. Hoppas det blir det för dej oxå!

Du har säkert hört det hundra gånger men iaf. Jag hade uvi jätteofta förut. Men har lärt mej lie knep som funkar på mej iaf. Efter sex är det inge romantiskt eftergull utan in o kissa som gäller direkt. Och så dricker jag citronvatten så fort jag känner minsta lilla av det. Tranbär ska ju vara bra oxå. Har faktiskt inte fått så mycket så jag varit tvungen att äta medicin på flera år nu. Och det blev faktiskt bättre efter att jag fått barn. Hoppas det blir det för dej oxå!

Det där med att kissa efter sex har jag inte provat, helt klart värt att testa lite olika metoder. likadant citronvatten hade jag ingen aning om att det kan fungera. Tranbärsjuice har jag druckit, för det har man ju hört. Likaså att så fort jag har känningar så dricker jag mängder med vatten, bara för att rensa ur, och ofta hjälper det, men inte denna gång tydligen.

Tack för tipsen, ska helt klart lägga dom på minnet, allt för att slippa uvi !!

Som någon sa så är det för att få bort alla bakterier efter sex och citronvattnet är för att ge bakterierna ogynsam miljö i urinblåsan. Lite sent den här gången kanske men för framtiden ;)

Jag har också haft mkt problem med uvi förr, nu var det ett bra tag sen som tur är :)
Men jag köpte tranbärstabletter på hälsokosten, fungerade jättebra, bara att börja äta när man börja känna av de lite o sen försvann det. Godare än tranbärsjuice :)

AKB: Usch då för sjuk hund, det är inge roligt :( Hoppas han/hon blir bättre snart!

Jag mår faktiskt väldigt bra, lite tröttare än innan jag blev gravid + att jag inte orkar lika mkt, man får ju ta det lite lugnare, annars bara bra :) Lär väl bli värre sen när man är stor o tung, men de ordnar sig nog.
Sen är det ju springet på toaletten så klart, men jag har börjat vänja mig, de jobbigaste är att gå upp på toa nästan varje natt, stör min nattsömn :crazy:

Jo, får uvi av att pöka. Superromantiskt!
Går och pissar så fort det är över. Men är vi någonstans som gör det lite mer svårt att göra det på en gång efteråt så får jag uvi på stubinen!
(Är ju lite skoj å inte bara vara hemma i sängen jämt:angel:)

Min lilla hund hade förhöjda levervärden, behöver inte vara jätteallvarligt. Men jag är så himla rädd!
13719415.jpg

Som någon sa så är det för att få bort alla bakterier efter sex och citronvattnet är för att ge bakterierna ogynsam miljö i urinblåsan. Lite sent den här gången kanske men för framtiden ;)

Ahaa, det är alltså så det fungerar, smart! Ja, det ska nog kunna hjälpa mig i framtiden, en UVI hit eller dit, så länge det kan hjälpa mig framöver så ska jag nog kunna genomlida denna UVI :D

Tranbärstabletter ska införskaffas så fort jag kommer ner till stan nästa gång, tack för ännu ett tips - vad gjorde man innan denna tråd egentligen??
Allt från sjukdomar till husprat och bebisprat, så skönt att ha ett gäng att bolla idéer. Kan nästan skippa mamma-grupp för här delger vi varandra nog mer än vad man gör där, hahaha!

Jo, får uvi av att pöka. Superromantiskt!
Går och pissar så fort det är över. Men är vi någonstans som gör det lite mer svårt att göra det på en gång efteråt så får jag uvi på stubinen!
(Är ju lite skoj å inte bara vara hemma i sängen jämt:angel:)

Min lilla hund hade förhöjda levervärden, behöver inte vara jätteallvarligt. Men jag är så himla rädd!
13719415.jpg

Hoho jaja, såå romantiskt va :D Men ärligt, hur mysigt är det att ligga kvar och gosa i vilket fall? Vi gör aldrig det. Där är kladdigt och dant och måste torkas, sambon håller på att dö så han springer in till toan direkt ändå, jag kan ju bara hänga på och passa på att kissa :p

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 396
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 424
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar