Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Så din bm sa att 24 i sf mått i v25 va lite stort!
Hade 25 i sf i v 25 och hon sa att det va vanligt.
Och jag hade 140 i järnvärde, och hon tyckte jag skulle käka Niferex varje dag. Tänk vad olika tabeller de går efter! Tänk så får jag i mig för mycket järn, vad kan hända då?

Juzzzen
Tittade med på Sjukhuset, lilla Wilda, undra hur det gått för henne! De avsnitten är ju rätt gamla.
Och tänk att de ser så färdiga ut nu! Bara lite mer hull och längd.

Hu, jag var tvungen att kika på alla avsnitt med lilla Wilda i - vilken kämpe. :love: Dock märks det att jag är rätt fullproppad av hormoner, tårarna bara sprutade. :D

AKB; Du måste skoja? Inte fanken kan väl din BM mena att du måste äta Niferex med ett hb på 140?! :eek:

Kl

Åh, som jag har väntat och längtat, speciellt efter att ha läst om era sparkande barn i magarna...!
Idag för typ en timme sedan tror jag att jag kände en spark. Hur känns det förresten i början när de sparkar? Är ju inte helt övertygad om att det faktiskt var en spark, men jag hoppas och tror det :love:

Det allra första jag kände var ju jättetidigt, och det var som många beskriver det - fisksprattel eller en liten fjäril eller nåt liknande. :D Men mer ordentligt, jadu... som när man är lite gasig i magen och det har fastnat i något tarmveck och sedan släpper? :D Det "bumpade" liksom till.

Det allra första jag kände var ju jättetidigt, och det var som många beskriver det - fisksprattel eller en liten fjäril eller nåt liknande. :D Men mer ordentligt, jadu... som när man är lite gasig i magen och det har fastnat i något tarmveck och sedan släpper? :D Det "bumpade" liksom till.

Det där sprattlet har jag också känt av för ett bra tag sedan, men det har jag inte kunnat skilja på om det har varit vanligt kurrande, typ som när man är hungrig, eller som Bebis har varit igång, det har nog varit lite av varje :D

Idag nu för en stund sedan så kändes det typ som att man petar på sin egen mage med ett fingret lite löst, så kändes det fast på insidan ett par gånger. Kan det ha varit Liten månntro?? :banana:

Vad kostar det att hyra bilbarnstol?
Har funderat lite på det faktiskt, men har inte kollat upp det närmare. Är ju alltid skönare att ha en egen :D

Här kostar det 300 kr eller 400 kr beroende på vilken bilbarnsstol man vill hyra. Och då får man hyra i 9 månader. Så det gäller att inte ta ut det för tidigt.
Fast då är det ingen bas till.

Har du någongång haft en liten muskelryckning i te.x låret? Så kan jag beskriva att det känns som när bebis rör sig. Innan han blev så här stor så va det mer som en del skriver "fisksprattel"

Och på tal om ingenting, vi har fått en vattenläcka på våra hela 8 månader gamla rör! Skitkul å inte kunna gå på muggen ordentligt förrän rörmockarn kommer i morgon!

Zody: Ja, tydligen så tyckte hon det. Jag ska nog dra ner till typ två i veckan tror jag, för att inte få i mig för mycket. Är ju inte så jättelångt tills nästa bm besök.

Senast ändrad:

Herregud! :eek: Att ha ett hb på 140 som kvinna ses som bra, hon måste ju varit helt snurrig. Tror garanterat du kan dra ner till 2 tabletter/vecka utan att oroa dig. ;)
Jag hade ett hb på 117 sist och äter Niferex varje dag, förhoppningsvis kommer jag kunna minska till varannan dag efter kollen på tisdag.

Har du någongång haft en liten muskelryckning i te.x låret? Så kan jag beskriva att det känns som när bebis rör sig. Innan han blev så här stor så va det mer som en del skriver "fisksprattel"
Ja, exakt som en muskelryckning! Det där fisksprattlet kände jag aldrig. Eller det kanske jag gjorde, men fattade aldrig.

Zody: Skönt att det gick bra hos läkaren!

Vilken säsong och vilka avsnitt var lilla Wilda med i, jag vill se mer! Är det på tv3 play ni kollar då?

Jag kikade på TV8 play men det finns på tv3 med. Wilda är med i säsong 4 från avsnitt 41. :)

Här kostar det 300 kr eller 400 kr beroende på vilken bilbarnsstol man vill hyra. Och då får man hyra i 9 månader. Så det gäller att inte ta ut det för tidigt.
Fast då är det ingen bas till.

Ahaa, okej. Det var ju ganska så prisvärt.
Fast jag vill ju ha med bas. Äh, jag tror nog att vi köper oss en egen istället :D

Kan absolut varit liten du känt av! :) Visst är det alldeles underbart? :love:

ja, det är faktiskt helt fantastiskt!!
Har rört sig som tusan nu under en lång stund, man blir helt lycklig i kroppen!

Kl
På tal om hus och boende som pratades i tråden för ett par dagar sedan. Fick ett samtal från sambon för en timme sedan typ. Blev så förvånad för han ringer aldrig mig från jobbet, typ. Det enda han ville var att han tyckte att vi skulle titta på "det huset" igen (som vi hade på ge tidigare). Han hade tydligen gått och funderat på det på jobbet, sötnöten :love:

Men jag blir sådär... Fundersam. :crazy: Har vi råd? Kan vi ha hästarna hemma (har aldrig haft hästarna hemma nämligen så vet inte alls vad det innebär, eller jo, men man vet väl inte helt förrän man har provat på det :D)?
Samtidigt måste vi ändå byta boende inom ett år och sälja vår bostadsrätt, som ju bara är en 2:a..

Ååååhh, fick så mycket att tänka på nu.. Men så spännande samtidigt!

Jag har oxå funderat på det där om man har råd nu när man ska vara ledig. Men räntan är ju låg nu... Tror ni man kan få amortera lite mindre medans man är ledig? Jag kommer inte vara ledig så länge då vi förlorar mer på att jag är hemma än att han är det. Kanske tills i vinter.

Hon sa att det var lite över kurvan. Men hon sa oxå att det är lite svårt att mäta i denna vecka do bebis kan ligga lite olika. :crazy:

Konstigt att dom säger olika. Ang järn sa hon under 120 är lite lågt men ingen fara. Ingen aning om vad som blir effekten av för mycket järn.
Vet någon?

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 396
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 424
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar