Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Ang bilbarnsstol så har jag fastnat åt Brimo Primo, tycker att de är snygga och verkar ganska smidiga o inte så tunga som vissa andra :)

Frågan är nu bara om man ska köpa nya eller begagnade om man får tag på det. Eller om man ska hyra dem, men då gäller det att de finns inne när det är dags.

Det känns ju smidigare med bas till, men vet inte hur vi ska göra, man kan hyra dem också, här på babyproffsen.

KL

Vi fick ett begagnat babyskydd till vårt första barn av en bekant som vi litar på att de inte krockat med. Men jag skulle aldrig våga köpa ett av någon okänd. Den vi hade var inte med bas och visst det är inte jobbigt att spänna med bältet, man vänjer sig ganska fort. Men efter att ha sett hur de med bas funkar så är valet lätt denna gången att köpa med bas.

Vet inte vilken årsmodell men alla som vill får uppgradera sin bas från 20/5 09. Skyddet hade visst löst ut från basen vid krock. Fast då var den överlastad... Men iaf. Klart man blir fundersam...

kl

Jag valde mellan Brio och Akta Graco Logico S.
Det blev Aktan, för den tyckte jag va smidigare att bära.
Annars så är de lika säkra.

Idag har jag 100 dagar kvar till bf! :bump:

Då förstår jag, vi var nämligen erbjudna att köpa en sådan av en släkting. Då avstår vi nog och köper en annan faktiskt...

*kl*
Igår fick jag min första spark rätt på revbenen - jag tror jag såg ut ungefär såhär: :eek: :rofl:
Snacka om chock, nog för att Räkan börjar bli stor där inne nu, men inte fanken trodde jag att hen var så stark.

Om 40 min har jag läkartid igen, håll tummarna för att tappen fortfarande är rätt opåverkad.. Är något orolig dock då SD börjat göra lite ont nu senaste dagarna. :(

Jag har 125 dagar kvar enligt UL. Oh herregud... Såg en liten snutt på Förlossningsakuten igår och har otroligt svårt att förstå att det ska ske på riktigt, att det kommer hända mig, att det kommer komma ut ett litet barn. Hur nu det ska gå till.

Denial - denial - denial...

Får oxå lite lätt panik ibland över det. Och då har jag ändå varit med om det förut...

*kl*
Igår fick jag min första spark rätt på revbenen - jag tror jag såg ut ungefär såhär: :eek: :rofl:
Snacka om chock, nog för att Räkan börjar bli stor där inne nu, men inte fanken trodde jag att hen var så stark.

Om 40 min har jag läkartid igen, håll tummarna för att tappen fortfarande är rätt opåverkad.. Är något orolig dock då SD börjat göra lite ont nu senaste dagarna. :(

Läskigt med spark på revbenen! Min har aldrig varit så högt uppe med fötterna än. Dock är jag lite fascinerad av att den snurrar omkring så mycket. Igår på fm hade jag sparkar långt åt högersida, till och med utanför min ordinarie midja! Sen ett par timmar senare var det typ mellan revbenen för att på kvällen bli snett neråt vänstersidan.

Lycka till hos läkaren! Jag håller tummarna!

*KL*

Idag var vi hos BM för rutinundersökning i v 25.

Värden:
vikt: + 8 (fullt påklädd med skor)
SF mått: 24
Järn: 117 (borde äta järntabletter några dagar i veckan)
P-Glukos: 5,6
Urin: 0/0
Blodtryck: 123/59
Fosterljud: 130

Allt såg väldigt normalt ut. Lite lågt järn men så har jag varit förkyld vilket kan bidra till det.
SF måttet aningen över kurvan men inget att oroa sig för då bebis kan ligga lite olika. Hjärtat slog på fint :love:

Enl tabellen väger krabaten ca 800 g nu, tills nästa besök(v29) ska den dubbla sin vikt :eek:

Senast ändrad:

Det är helt otroligt vad dom rör sig där inne! Börjar ju bli lite trångt, men än går det. :D

Läkarbesöket gick bra, ny läkare den här gången men även denna var supertrevlig! Min förra sjukskrivning gick ju ut i söndags (3/1), men nu har jag en ny på 50% till och med den 12 februari. Den 13 februari ska jag förhoppningsvis få gå hem på havandeskapspenning, så det känns oerhört skönt att ha ett orosmoment mindre. Nu kan jag fokusera på att jobba halvtid och sen vila upp mig emellan passen. :)

Runt 25-26 är det som man brukar börja mäta sf-måttet.

Jag fick mitt mätt nu första gången på v.25 kollen, så det är väl där runt dom veckorna. Lyssnade ju på hjärtljudet då med:)

*kl*
Såg på Sjukhuset på tv..där var en bebis som fötts i v.23:eek:
När dom filmade nu var hon dock i v.27..o det kändes så konstigt att det är en sån "stor" färdig bebis som jag har i min mage nu, i denna stund! Gissa om jag började gråta när jag såg den lilla, dels för hon var så söt och för att jag har en sån liten i min mage, det bara slår en så där pang!:eek::love::love::D

Vad kostar det att hyra bilbarnstol?
Har funderat lite på det faktiskt, men har inte kollat upp det närmare. Är ju alltid skönare att ha en egen :D

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 396
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 424
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar