Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Kommer inte ihåg, 10 år sedan :) Men inte var det kul heller... Fast får man inte sova blir man ju dum i huvudet så det var bara att välja ;)

Än så länge sover jag bara med en kudde mellan knäna.Ofta somnar jag utan den placerad mellan knäna, för jag är så trött på kvällen så jag bara däckar...När jag varit uppe o kissat så lägger jag den tillrätta mellan knäna, och då somnar jag direkt, det är så avslappnande på nåt vis:)

Igårkväll hade jag en enorm sammandragning på kvällen..dom brukar annars komma i samband med att jag blir kissnödig sen går över när jag kissat..men denna var kraftig..blev riktigt rädd. Gick in på toa för jag fick ont i magen så jag kände att jag behövde nog do no 2;)

Efter det var dte lite bättre men inte bra, blev jätteorolig..men när jag sen gick o la mej så lugnade det sig, o lillan sparkade rejäla sparkar och jag kände fötter/händer mot mina, så då blev jag lugn igen!:) Så länge hon bökar runt o är aktiv så känns det ju bra:)

Tror det blev lite mkt igår..först var jag iväg o red min egna pålle, sen red jag en kompis häst, dock bara skritta, för jag skulle testa hennes bomlösa sadel och känna skillnaden på hästen(wow säjjer jag) och på kvällen var vi på middag med sambons halva stora släkt o där bar jag på barn..så det blev nog för mkt..nog läge o ta dte lite lugnare tror jag..

Jag har också börjat jobba men man får ju prioritera sin tid så man hinner sitta här med :angel: (lätt för mig att säga som sitter framför datorn hela arbetsdagen)

Ang skötbord så varför inte ha en skötbädd på tvättmaskinen och sedan på natten så byter du bara i sängen. Du kan ju ha en extra skötbädd som du lägger på sängen när du byter på natten. Det är sällan vi behövt byta på natten och de gånger vi gjort det är det på sängen bara. Inte krångligt alls :)

Ang skötbord så varför inte ha en skötbädd på tvättmaskinen och sedan på natten så byter du bara i sängen. Du kan ju ha en extra skötbädd som du lägger på sängen när du byter på natten. Det är sällan vi behövt byta på natten och de gånger vi gjort det är det på sängen bara. Inte krångligt alls :)
Fast jag gillar inte provisoriska lösningar. :angel: Då måste jag blöjor och sånt på två ställen och det vill jag inte. Det blir nog jättebra med ett skötbord i bebis rum. Det är på 12 kvm och innehåller just nu bara en spjälsäng, en fåtölj och en barnvagn. Så det behöver ändå fyllas ut. :D

Åhh, jag önskar att vi hade ett barnrum. Just nu bor vi två vuxna, två rottweiler och en tioåring på 82 kvm. Det funkar men finns inget extra rum till bebisen. Så nästa vinter kommer det bli trångt här. Men vi letar hus för fullt så det löser sej alltid.

Kl

Stod och studerade min mage igår kväll och blev så himla glad bara..
Nu äntligen börjar det ju synas att jag är gravid. Min navel har förändrats och är inte längre så djup (förstår ni hur jag menar?) och magen börjar bli hård :bump:

Köpte förresten mina första mamma-kläder igår!! Det blev ett par jeans som jag alla redan bara älskar, sedan blev det två sådana "muddar" som man har i midjan (köpter dom i två-pack på HM, en svart och en vit). Tänkte ha en i stallet eftersom jag inte längre kan knäppa ridbyxorna och den andra hemma när jag känner att jag vill använda ett plagg som inte går att knäppa riktigt :D
På tal om mamma-jeans så kommer jag nog tusan att använda dem även efter förlossningen, bara för att det är så skönt att dra upp mudden över magen!

Åhh, jag önskar att vi hade ett barnrum. Just nu bor vi två vuxna, två rottweiler och en tioåring på 82 kvm. Det funkar men finns inget extra rum till bebisen. Så nästa vinter kommer det bli trångt här. Men vi letar hus för fullt så det löser sej alltid.
Oj då, ja, då lär det bli trångt! Hoppas att ni hittar ett hus snart! :bump:

Och jag tycker att vi bor trångt, era stackare!
Vi bor två vuxna och en liten hund på 64 kvm och snart då en liten Bebis. och som sagt, vi letar också hus...!

Vi får hoppas det släpper på husmarknaden under våren så vi hittar våra drömhus :)

Och jag tycker att vi bor trångt, era stackare!
Vi bor två vuxna och en liten hund på 64 kvm och snart då en liten Bebis. och som sagt, vi letar också hus...!
Och jag då som inte begrep hur vi skulle få plats med en bebis i vårt hus på 144 kvm! :o Alla rummen var ju upptagna. Vi fick sälja av lite grejer, en extrasäng bl.a för att få ett tomt bebisrum. Vi har ett jättestort vardagsrum som egentligen är ett sovrum också, så där går det att sätta upp en vägg om vi skulle bli en till i framtiden.

Å vi har inte en tanke på att flytta från vår trea ens när andra barnet kommer... Det lilla sovrummet är datorrum/gästrum.

Samma här, började fundera på hur vi skulle få plats med bebisen i vårt 140kvm hus. Men data/gästrummet va rätt överflödigt så datan i i vårt bauta sovrum i ett hörn och ut med gästsängen så löste det sig. Vill någon nödvändigtvis sova över här så får den sova i soffan:D

Nu man börjar ångra att man snålade lite när vi skulle bygga vårt hus och gjorde ritningarna själva. Blev helt felprioriterat, gjorde rummen efter hur vi levde då. Blev bara 2 sovrum när vi lätt kunnat göra ena till två, gjort mindre kök och inte ha ett jättebadrum.

Och jag då som inte begrep hur vi skulle få plats med en bebis i vårt hus på 144 kvm! :o Alla rummen var ju upptagna. Vi fick sälja av lite grejer, en extrasäng bl.a för att få ett tomt bebisrum. Vi har ett jättestort vardagsrum som egentligen är ett sovrum också, så där går det att sätta upp en vägg om vi skulle bli en till i framtiden.

Hahaha, vad snabbt man egentligen vänjer sig vid olika sätt att bo :D
Vi bor dessutom högst upp (tredje våningen) utan hiss och ingen tvättmaskin i lägenheten. Dessutom ska vi få stambyte i bostadsrätterna här nu, antingen i mars eller i november, hoppsan.. Undrar just vart vi ska bo under tiden :o
Tanken var att vi skulle bott i mammas och pappas husvagn under en månads tid på deras tomt, men det var ju innan jag blev gravid, haha..

Förhoppningsvis hinner vi flytta ut härifrån innan det är dags!

Det jag saknar mest är just de där extra utrymmena man har i ett hus. Kanske ett extra rum för datorn och sådana saker. Garage eller föråd för allt annat skit man behöver. Nu ligger t.ex våra dynor till utemöblerna i sovrummet och tar plats bredvid min träningscykel. Plus att jag skulle vilja ha hästen hemma. Lite svårt nu med 20 kvm gräsmatta ;) FAst vi har lägenhet på bottenvåning så vi har "riktig" altan och t.o.m jordgubbsland :)

Det jag saknar mest är just de där extra utrymmena man har i ett hus. Kanske ett extra rum för datorn och sådana saker. Garage eller föråd för allt annat skit man behöver. Nu ligger t.ex våra dynor till utemöblerna i sovrummet och tar plats bredvid min träningscykel. Plus att jag skulle vilja ha hästen hemma. Lite svårt nu med 20 kvm gräsmatta ;) FAst vi har lägenhet på bottenvåning så vi har "riktig" altan och t.o.m jordgubbsland :)

Åh, känner igen så mycket i det du skriver!
Speciellt längtan av att få ha hästarna hemma. Det har jag väl alltid känt men framförallt nu när Liten är på gång. Tänk vad skönt att snabbt bara springa ut och slänga till dom lite hö, hinna mocka och slänga ut hästar innan sambon ska iväg och jobba. Kunna ta in dom i lugn och ro när sambon har kommit hem igen för att sedan bara gå in och umgås med familjen.
Istället för som nu, att ha 1,5 mil till stallet och lika långt tillbaks. Känner att det blir mer och mer motigt att köra dit ju längre in i graviditeten jag kommer, tyvärr..

Har det dilemmat lite, bor ju redan på en gård och kan lätt ta hem min häst och ta hem den jag har ute på foder.
Praktiserade det lite i sommras, men sjutton vad tråkigt det va!
Är så van vid att ha folk att komma ut i skogen med, sällskap när man mockar och så vidare. Här hemma va jag så ensam att jag inte tog mig för att köra ut i skogen alls! De blev bara ståendes. Och att om jag skulle bli sjuk eller få förhinder är det alltid någon som ställer upp och tar hand om kusarna.
Men nu har jag bara 5 min restid till stallet. Kan förstå om man har flera mil att åka att det är jobbigt.
Men samtidigt så skulle jag inte behöva lämna hemmet alls för att ta hand om dem om jag hade de här hemma. Mycket tidsbesparande.
Får helt enkelt känna mig för när bebben har kommit.

Det är helt underbart bekvämt att ha hästarna hemma. Visst jag saknar ibland att vara helinackorderad, man visste att någon släppt in och ut hästarna, utfodrade och såg till dem och själv kunde man bara åka ut och mocka och ta en sväng på ridbanan. T.o.m. sova borta en natt!
Fast detta är frihet, jag har aldrig umgåtts så mycket med min man som nu. Innan var jag alltid i stallet 2-3 timmar och nu blir det mer uppdelat i små korta stunder (10 minuter på morgonen, 20-30 min mockning, och 20 min på kvällen med borstning, nattning m.m.) och det enda som tar tid är ridningen men det är oftast bara 40 minuter och just nu inget alls!

Hade faktiskt tänkt sedan att han kommer att få släppa ut hästarna på morgonen innan han åker till jobbet precis som jag gör idag. Kommer bli smidigast så eftersom jag kommer ta nästan all natt eftersom han ska vara pigg på jobbet, så kan jag passa på att slumra när bebis slumrar.

;)
Nu man börjar ångra att man snålade lite när vi skulle bygga vårt hus och gjorde ritningarna själva. Blev helt felprioriterat, gjorde rummen efter hur vi levde då. Blev bara 2 sovrum när vi lätt kunnat göra ena till två, gjort mindre kök och inte ha ett jättebadrum.

:D

Och vi byggde (om och till) så sent som i somras, men här skulle det ju inte bli några barn. :angel:

Vi har nog 160 kvadrat med gigantiskt kök och badrum och bara ett sovrum. Nu bygger vi som sagt var ett till men det skulle ju blivit kontor åt mig som jobbar mycket hemma. Hrm...

Vi har dock två små flyglar som går att renovera i krisfall, och jag har ett litet bibliotek på bottenvåningen som i nödfall går att göra till ett stort sovrum.

Men ett barn känns ganska lagom! :o

Jag har hästarna hemma och det är helt underbart. Jag ser hagarna från alla fönster och jag stod precis i köksfönstret och hade svårt att gå därifrån. Fölen är väl de enda i det här landet som gillar kyla och snö, de har rodeo mest hela dagarna med frosten fladdrandes i skägget! :love:

ostergarden

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 396
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 424
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar