Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Jag slog rekord i förrgård kväll, jag gick och lade mig 22.00 och fick springa ner och kissa TRE gånger innan 24.00. :(

Så inatt sov jag på soffan på bottenvåningen. Vi håller på och bygger om på övervåningen och det blir en toa där när som, men än så länge blir det spring.

Jag har kämpat med min nya häst som eg ska tävlas och försökt få hjälp med att hålla igång henne, men det blir för oregelbundet för att jag och hon ska må bra av det. Så förra veckan tog jag beslutet att hon from nu ställs av helt och så betäcker jag henne. Det kändes bra att ha tagit beslutet så behöver jag inte ha ångest över att hon rids lite då och då och är på tårna som du säger.

Helt OT: när jag sover på soffan sover jag mycket bättre än i vår stora lyiga dubbelsäng. Magen stör inte lika mycket på något sätt. Undrar om det är att den lutar lite så jag får annat tryck på kroppen? Kan dock inte sova på soffan i fyra månader till... :)

*kl*

Om en liten stund ska vi åka på vårat rutin ultraljud!
Brukar i vanliga fall sova till kl 10 -11 ungefär men idag var jag klar vaken klockan 8 för att hinna släppa ut hästarna. ;)
Så himla spännande. Kan knappt tro att vi redan är i vecka 19+1, tycker tiden har gått så fort. :)

Oj! Det där kan hända mig när jag är ute och går. Jag kissar och efter ca 10 minuter utan att dricka så är jag kissnödig igen. :crazy: Min sambo undrar hur jag gör :D

Skönt att du tagit beslut med hästen! Det är lättare då!

En helt annan fråga, jag ska ge mig in i barnvagnsdjungeln nu :eek:
Åkpåse? Har ni köpt det av samma märke som vagnen eller har ni köpt andra fina vid sidan om?

Hmm, måste nog spana runt lite. Det verkar ju finnas en massa olika.

Jag tror dessutom att vi kommer använda tvättmaskinen som skötbord. Har någon något bra tips på ett sånt?

På babyproffsen så har de såna "underlag" som man lägger barnet på. Är det sånt du menar? Som sagt var så har jag pinsamt dålig koll.

Vi kommer nog ha ett skötbord i vår groventré där vi har en extra lång diskbänk, och där får det bli ett sånt underlägg. Troligtvis på övervåningen också.

jag vet nog inte vad jag menar :o

Ok, men det är mest som ett underlag då? Jag trodde det var mer som något man monterade på med kanter och så. Men jag är en förvirrad glad amatör :D

Vi har en åkpåse av ett annat märke.

Vi har lagt en skötbädd på tvättmaskinen och byter blöja där. Funkar kanon! Om du googlar skötbädd Laban så hittar du den vi har. Mjuk och lätt att bara spola/duscha av :)

*kl*

Hej hej sållar in mig hos er, buke känns trevligare än familjeliv.se :laugh:

Har bf 6 maj med mitt och makens första barn, hmm... vet inte vad ni vill veta om mig när man kommer "ny" till forumet ;)

Vi kommer oxå ha skötbord ovanpå tvättmaskinen. Som det är nu står bara tvättmaskinen där men vi ska sätta en bänkskiva ovanför så det blir en hel bänk på ca 1,20. Bra att lägga all "tvätt som borde strykas men inte hinnes med innan nästa användning" på sen oxå. Köper bara ett sådant där underlägg för 69:- på ikea eller nått så det blir mjukt. De har väl lite vaderade kanter oxå så lillen inte kan rulla iväg hur som helst.

Välkommen :D

vi babblar mest på om våra tänkar och funderingar. Så babbla på du med ;)

Jag såg en skivvariant på nätet som passade på maskinen med kanter. Kanske lite att överjobba? Det blir ju värre när dom maskar runt när dom blir äldre..

hmm, nu känner jag mig lite dum, men: är åkpåse alltså ngt alla har alltid? Jag trodde det var en fårpäls/dunstoppad påse för vinterbruk och hade inte alls tänkt äga ngn pga sommartid.

Tack! :)

Ang. skötbord så skulle vi vilja ha ett över badkaret men vårat lilla badkar som säkert är minst 40 år gammalt är alldeles för smalt :( Funderar på att ställa ett skötbord utanför i hallen i stället och sedan så har vi en större tv-möbel (Leksvik fr IKEA) som får bli skötbord på övervåningen.

Vi kommer inte heller köpa åkpåse nu så du är inte ensam. :D Åkpåsen ser jag som helt meningslös under våren och sommaren, då kommer hen ligga nergosad i liggdelen och även om vi bor i Sverige så tror jag inte på några minusgrader direkt. :angel: Sen framåt hösten när behovet börjar uppstå så köper vi en, om vi inte får överta den sambons brorson använder just nu.

Skötbord kommer vi inte ha något, vi är för trångbodda. Ikeas uppblåsbara skötbädd på tvättmaskinen får duga - den är ju dessutom mobil vilket säkert kan vara skönt.

haha, som sagt, glad amatör :D

Vad jag har läst finns det åkpåsar för alla årstider.
Jag som alltid fryser (förutom just nu) tänkte att i Maj kan det ju vara kallt. Man behöver givetvis inte den tjockaste.
Sen till sommaren kan man ju ta bort den.

Över badkaret har jag oxå funderat över. Måste nog kolla när badkaret är på plats.

Till min 10-åring hade vi en vägghängd rejäl sak. Fick plats med allt i väggdelen. Blöjor, flaskor tvättlappar... Men nu har vi precis rustat badrummet och vill inte göra hål i väggen. Men är man trångbodd kanjag verkligen rekkomendera det!

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 396
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 424
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V