Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Här är det total brist på romantik. Jag vet inte om det beror på hormoner eller allmän svacka, men jag skulle kunna hänga upp min sambo i tårna på logen och låta honom hänga där bra länge...

Jag undrar lite hur ofta ni varit hos barnmorska? Jag tycker det är sällan! Jag har varit på:

-inskrivning i vecka 12 då alla prover togs
-ultraljud vecka 14 (standard hos oss numera då alla får göra nupptest)
-utraljud vecka 22

Sen har jag nästa tid hos barnmorskan i vecka 25, för mig sista veckan i januari.

Går ni lika länge mellan träffarna?

Japp, har varit hos henne två gånger. V.12-13 på något samtal om allt allmänt. V.20 lyssnade på hjärtat. Nu ska vi oxå dit i slutet på januari nästa gång. Fast hon sa iofs att det bli oftare mot slutet.

Här har vi väldigt glest mellan träffarna i början, så det är skönt att vi börjar komma upp i de veckor då träffarna kommer oftare. :D

- Inskrivning runt v.12 med prover osv.
- Ultraljud i v.17-18
- Träff med BM i v. 24
- Träff igen i v. 28
- Träff v. 31
- Därefter träff varannan vecka, alltså v. 33, 35, 37, 39 och ev. 41.

Ja just ja, Ultraljudet i v.18 men då träffade jag inte min BM eftersom jag åker till annan ort då...

*kl*

Någon som ve vilka kliniker i sthlm man kan åka till om man vill kolla kön på bäsen? Det ska finnas någon på söder tror jag som bara tar 300:-. Vi vill inte ha något avanserat 3D eller så, bara veta könet. Kommer inte ihåg var det var bara, måste ringa och boka tid för jag tror det var lång väntetid,

Tycker jag har varit och rännt på BM mottagningen rätt ofta.
v 8 va jag på det där samtalet om knark och alkohol.
v 12 läkarundersökning med gyn undersökning och ett snabbt ul.
v 17 har jag för mig va det vanligt bm besök.
v 19 RUL
v 25 bm besök

Sen ska jag dit v 30 igen, sen där efter varannan vecka.

Gud, jag tror Räkan växt ett par centimeter bara idag! :D Det känns som att magen snart ska explodera av allt buffande, bökande och sparkande. Nu har hen även börjat måtta sparkar mot revbenen då och då, tur att hen inte riktigt når än. :D

Imorgon är det 100 dagar kvar till BF, snart tvåsiffrigt! :banana:

Åhh, tack så mycket. Men det var sibyllekliniken jag letade efter. Men bra med ett alternativ om det är för lång väntetid där :)

Ok, det var så lite! Jag har ingen erfarenhet av någon av dem, men jag läste om de i Liljeholmen på ett annat forum.

KL

Jag är nu i v 21 och var hos barnmorskan imorse och lyssnade på hjärtljuden. 148 slag låg det på :love:

Hb var på 120 så inga järntabletter än ;)

Lite lågt blodtryck 96/65 så inte konstigt att det kan snurra till när jag reser mig upp.

Hur ofta besöken är vet jag inte, men nästa är i v 25.

Vilken skillnad det är - mitt hb låg på 117 sist och jag blev ordinerad Niferex på en gång!

Hmm, vad konstigt. Jag är bara nöjd så länge jag slipper dem! Min barnmorska frågade om jag kände mig extra trött men det gör jag inte. Det påverkar nog också om man behöver extra järn.

Hmm, så konstigt. Jag var ju hemma tisdag och onsdag från jobbet förra veckan. Varav tisdag är karensdag. Sen skulle jag ha jobbat idag men det gick inte, har tokont i halsen fortfarande och ingen röst. Fick ett mess av chefen nyss att om jag ska vara hemma imorgon så måste jag ha läkarintyg... Ska man inte ha det efter 2 veckor?

Nej, det är 1 vecka du får vara hemma, sen måste du ha läkarintyg..

Hoppas du kryar på dej snart!

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 394
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 422
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI