Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Ååååhh, då är det nog halsbränna jag har!

Ikväll har det bränt och nästan stuckit stundtals i halsen och känts så konstigt. Jag har aldrig haft halsbränna tidigare, men visst borde det kunna vara det. var ute med hunden precis och funderade över hur halsbränna ter sig och hur det känns :D

God fortsättning allihopa!

Jag blir också mätt ganska fort nu förtiden, kan inte äta lika mkt åt gängen, men däremot blir jag hungrig ofta, så lite o ofta är det som gäller här :)

Jag får halsbränna om jag dricker te eller juice , tog ett tag innan jag kom på att det var tet som jag drack varje morgon. Men nu har jag inga problem sen jag slutade med det :) Jag kände inte av att det brann i halsen utan fick mer ont i magen.

Jag kände inte av att det brann i halsen utan fick mer ont i magen.
Är det kanske det jag känner av emellanåt?? Har inte hittat nåt samband än till vad jag ätit, men då och då har jag haft ont i magsäcken. Det gör ont på det sättet som det gör när man varit hungrig så länge att hungern gått över, och det bara gör ont. Det konstiga är dock att det gör inte inte så länge jag är stilla och inte trycker ihop magen liksom. Utan det kommer när jag rör på mig eller sitter ner och inte är tillräckligt rak i ryggen så magen trycks ihop.

*kl*
Igår kväll låg jag på sidan i sängen och läste en bok. Det började röra sig ordentligt i magen, så jag lyfte på täcket och tittade på magen. Rätt som det är får jag se en kroppsdel som liksom dras på insidan ca 1 dm över hela magen! Sen flera gånger riktigt såg jag hur bebisen börkade runt där inne. Både skumt och läskigt och mysigt på samma gång! Har inte sett såna tydliga rörelser tidigare, utan det har varit mest småduttar.

Är det kanske det jag känner av emellanåt?? Har inte hittat nåt samband än till vad jag ätit, men då och då har jag haft ont i magsäcken. Det gör ont på det sättet som det gör när man varit hungrig så länge att hungern gått över, och det bara gör ont. Det konstiga är dock att det gör inte inte så länge jag är stilla och inte trycker ihop magen liksom. Utan det kommer när jag rör på mig eller sitter ner och inte är tillräckligt rak i ryggen så magen trycks ihop.

*kl*
Igår kväll låg jag på sidan i sängen och läste en bok. Det började röra sig ordentligt i magen, så jag lyfte på täcket och tittade på magen. Rätt som det är får jag se en kroppsdel som liksom dras på insidan ca 1 dm över hela magen! Sen flera gånger riktigt såg jag hur bebisen börkade runt där inne. Både skumt och läskigt och mysigt på samma gång! Har inte sett såna tydliga rörelser tidigare, utan det har varit mest småduttar.

Jag har också haft ont i magsäcken. Började igår natt, hade ätit mkt blandad mat på nyår, buffe och en massa annat gottit. Jag trodde först jag höll på att bli magsjuk, för då suger dte så där äckligt i magsäcken..men det blev inget, sen igårkväll samma sak efter maten, tog en samarin och då lugnade det sig..så jag antar att det är en form av halsbränna..för det har inte blivit någon magsjuka av det iaf..

hehe, det där med att man verkligen ser hur dom draaar ben/armar längst magen är helt galet. Men mysigt:) Min tös har också en förmåga att göra det när jag ligger o läser..något med bebisar och böcker kanske:D;)

Lite ot, men ändå inte. ;)

Jag fick idag äääntligen säga :love: "Det är klart jag vill!!!" :love:
:love: :banana: :bump: :love:

Är nog lyckligast i världen just nu!!! :D

Nej men gud, har han friat? Fick tårar i ögonen på en gång. GRATTIS!! Berätta mer...

Tack Ia* och Zody!! :D Han drog med mig på promenad i småbåtshamnen i vinterkylan på eftermiddagen. Vi gick en liten sväng, sen ville han gå ut på en pir och längst ut stannade han och tittade på mig och började prata om att vi träffades för 5 år sen och att vi förlovade oss för nästan 1,5 år sen på en varm strand. Och bla bla bla! :p Hemma väntade en stor bukett rosor som han hade lyckats smuggla in i huset och gömma! :love:

Den stackarn hade först tänkt att fria på nyårsafton, men då ville ju jag åka och köpa vagnen. :o Så han tänkte göra det på årets första dag istället, men då hade jag ingen lust att gå på promenad... :o Men bättre sent än aldrig!! :banana:

Haha! Han är faktiskt ganska oromantisk, men han är väluppfostrad! ;) Men han är bäst i världen iallafall! Den bästa man kan ha! :love:

hehe;)
Fast du har lite fel, jag har den bästa man kan ha:love::love:;)
hehe, nämen skämt o sidor..

Det är väl härligt och känna så?:) Precis så jag velat att kärleken skulle vara(obotlig romantiker är man ju) men inte trodde jag skulle få uppleva. Nu har man det, och han ska dessutom bli pappa till mitt barn. Känns så rätt:D

Fast han kunde gott friat han med, hihi;)

:rofl:
Det känns verkligen helt fantastiskt att fortfarande vara alldeles tokkär efter fem år. Vi har det verkligen så himla bra och passar så bra ihop! Och nu ska vi bli en riktig familj! :love:

Tänk om man hade lite romantik i sitt liv:love:
Jag å gubben har pratat lite löst om att vi ska gifta oss, men det har varit mest för det juridiska. Vi har företag, hus och snart barn ihop.
Så allt blir mycket enklare om vi är gifta om det skulle hända något med någon av oss.
Och själva vigslen handlar då om en snabbis på rådhuset alternativt prällen får det överstökat när vi döper den lille.

*kl*
Nu kommer jag och förstör den rosahärliga romantiken en stund, jag behöver gnälla! ;)

Jag tror vi fått nya grannar från helvetet.. Sedan 20-21 igår så har det varit fest, med litet kroguppehåll 00-02.30. När de varit i lägenheten har det varit så pass hög musik, att vi som bor i trappen bredvid (med lägenheter emellan) kunnat sjunga med i musiken, hört dem gapa, hoppa/dansa osv. Helt jävla galet, har inte sovit många timmar. Och inte har vi någon störningsjour heller, så nu kl. 6 tröttnade både jag och sambon och ringde polisen. När klockan blivit anständig är det jag som knackar på hos grannen och tillika sekreterare i föreningen och gnäller av mig. Nån jävla måtta får det fan vara - bara förfesten var over the top, men den kunde vi stått ut med om vi fått sova efter det.. :mad:

(gravid, trött och ett jäkla humör sen innan är ingen bra kombo :angel: )

Jag hänger på i gnällandet!

Igår när jag skulle ta av mig långkalsongerna så small det till korsryggen :( Det gör jätteont. Förmodligen ett ryggskott.

Så nu känner jag mig som en fet, orörlig och förkyld kossa!:mad:

Får man gå till naprapat när man är gravid?

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 394
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 422
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025