Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast det där med extra utrymme finns det inte så mycket av i nya hus. Vi har en liten klädkammare på 4 kvm eller nåt och sen ett förråd till carporten på 10 kvm. Inget garage alltså. Så snart måste vi nog bygga friggebod. Vi byggde uterum i våras, så utemöbler och till och med dynor står kvar där. Går ju även att förvara diverse andra saker där på vintern också.Det jag saknar mest är just de där extra utrymmena man har i ett hus. Kanske ett extra rum för datorn och sådana saker. Garage eller föråd för allt annat skit man behöver. Nu ligger t.ex våra dynor till utemöblerna i sovrummet och tar plats bredvid min träningscykel. Plus att jag skulle vilja ha hästen hemma. Lite svårt nu med 20 kvm gräsmatta FAst vi har lägenhet på bottenvåning så vi har "riktig" altan och t.o.m jordgubbsland
*kl*
Sicket gnäll om yta! Vi bor två vuxna på 56 kvadrat, dessutom på tredje våningen utan hiss - beat that! Vi har ju självklart insett att det kommer bli trångt så småning om, men vi ska verkligen inte bo här för evigt. Vi letar hus för fullt, men just nu är det riktigt trögt på marknaden och inget som faller oss i smaken finns ute. Vi räknar med att kunna bo kvar tills liten är 1 år, ev. längre ändå om det behövs.
Vi skulle ju kunna sälja och köpa en trea alt. flytta till en hyresrätt - men det skulle bara kännas som att slänga pengarna i sjön. Då bor vi hellre kvar här och trängs lite och sparar pengar istället.
Sen tror jag nog det är lite att man rättar sig efter de ytor som finns, nu bor vi litet och är vana vid det så klart det kommer gå! Lite sänglådor löser behovet av mer förvaring, en större byrå i hallen kommer svälja massvis med bebiskläder osv. *optimist javisst*
Har det dilemmat lite, bor ju redan på en gård och kan lätt ta hem min häst och ta hem den jag har ute på foder.
Praktiserade det lite i sommras, men sjutton vad tråkigt det va!
Är så van vid att ha folk att komma ut i skogen med, sällskap när man mockar och så vidare. Här hemma va jag så ensam att jag inte tog mig för att köra ut i skogen alls! De blev bara ståendes. Och att om jag skulle bli sjuk eller få förhinder är det alltid någon som ställer upp och tar hand om kusarna.
Men nu har jag bara 5 min restid till stallet. Kan förstå om man har flera mil att åka att det är jobbigt.
Men samtidigt så skulle jag inte behöva lämna hemmet alls för att ta hand om dem om jag hade de här hemma. Mycket tidsbesparande.
Får helt enkelt känna mig för när bebben har kommit.
Letar inte efter ett nytt hus Vill ha ett gammalt, gärna från början på 1900-talet. Helst så orustat som möjligt. Inte förstört liksom. Med mycket tillbyggnader, eller tillräckligt iaf. Och helst gratis Borde väl inte vara så svårt, eller? Fast vi har ju letat i typ 5 år...
BIlbarnstol är nog det jag inte kommer våga köpa begagnat. Det känns för osäkert? Men så är jag mesig också...
Går den inte att köpa till?
Brandguljag tycker det känns säkrare att spänna fast utan bas, men blir helt galen på det. Ibland när jag kört utan bas har jag till och med glömt bort att spänna fast skyddet! Lätt värt 1500 för ett skydd med bas. Man använder det ju 6-8 månader eller nått sånt.
Det kan vara skönt med en extrastol ändå. Vi har en extra hemma hos mamma (jag flyger dit ibland)