Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Jag insåg precis att du bor i Vinslöv Armani, då kanske vi ses på någon av förskolorna där om något/några år! Jag jobbar själv som fsklärare på en av förskolorna. Vill du ha tips på förskolor i vinslöv är det bara att pma när det är dags. Lite tidigt att tänka på ännu kanske... ;)

Nu har du gjort mig mycket nyfiken, vem är du?? :D
Jag jobbar ju också på förskola i Vinslöv! Eller rättare sagt, jag är runt på lite olika i Vinslöv som vikarie, men är framför allt på en av dem, PM:a mig om du vill :bump:

Min man har haft det några gånger. Hostar man mycket så är det ju inte omöjligt.

Armani_: Jag har handlat en del mammakläder samt att jag har fått från svägerskan och min mamma har handlat åt mig. Jag har ju redan bestämt mig att jag inte vill gå i mjukisbyxor utan vara normalt, snyggt klädd så då har jag satsat på det. Har man tur så får man ju använda dem igen om ett par år :)

Cattan: Du har rätt att kunna vara ledig för föräldrarutbildning utan att behöva ta flex och du och pappan kan få betalt genom föräldraförsäkringen/penningen.

Jag känner faktiskt årecis som du, vill inte bli en "lodis" i jogging-byxor resten av graviditeten, nej tack! Utan vettiga kläder ska det vara, utom hemma då förstås - här är det underställ som gäller :love:
Pratatde med en barndomskompis igår om detta med mamma-kläder och hux flux så hade hon sett till att skicka hit ett par påsar kläder åt mig, en sån pärla!

Jag har en bekant som tittade på mig när jag sa att det var svårt att hitta snygga kläder. Hon menade på att mjukiskläder var ju det bästa som fanns som gravid, hon såg inte så imponerad ut av mig när jag talade om för henne att jag inte ville sluska (kommer inte ihåg vad det var för ord jag sa men det var ngt liknande) ner mig bara för att jag var gravid. Tycker att det är vackert med gravida kvinnor och därför känns det så tråkigt när man inte kan fortsätta att se städad ut.

Mina läcker oxå, har gjort i några veckor, men jag har inte alls ont, visst, ibland kan det spänna till lite, men än så länge är dom inte ömma! Dock vääldigt stora o tunga..puuh..Ska få arslet ur vagnen o in och köpa en bh som passar..går med en som inte är vidare bra, för den sitter hårt o dom är på väg att ploppa ur hela tiden:p

Idag har lillan kommit åt den där nerven som gör ont ända ner i rumpan:o aj aj aj säjjer jag..blir nödig oxå när hon håller på, och inte bara kissnödig, haha..Ont i ryggen har jag oxå, så det är rätt skönt att medryttaren började på egen hand idag, fast jag har svårt att släppa min "bebis" på 500 kg;)
Men fogarna är aj idag..lilla trollunge, du skulle bara veta vad du utsätter mamma för:p

Jag går alltid med joggingbyxor hemma;)
Har inte köpt några mammabyxor, eftersom jag fått låna av en arbetskamrats tjej, så snällt:) Dock är de ena paret för trångt över höfterna nu, plus att mudden som jag tyckte var såå skön från början, stör mig lite nu..Min mage är så lättiriiterad, är där minsta tryck utifrån får jag sammandragningar o blir kissnödig..Lillan gillar inte tryck, bara när jag har en bok på magen sparkar hon som en galning , mot stället där boken är:rofl:

Jag vill inte slänga ut för mkt pengar på mammakläder, har jättefina tröjor som jag har på mig..Älskar att framhäva magen:) Byxor har jag mest svarta, klassika, och ett par som är mer som jeans..Sen tänkte jag köpa lite tights till som man kan ha till de långa tröjorna jag har..så jag känner mig ändå fräsch även om jag föredrar mina låga joggingbyxor hemma:) Dock ska jag se om dom har nåt på Ullared imorrn:)

Jag har en bekant som tittade på mig när jag sa att det var svårt att hitta snygga kläder. Hon menade på att mjukiskläder var ju det bästa som fanns som gravid, hon såg inte så imponerad ut av mig när jag talade om för henne att jag inte ville sluska (kommer inte ihåg vad det var för ord jag sa men det var ngt liknande) ner mig bara för att jag var gravid. Tycker att det är vackert med gravida kvinnor och därför känns det så tråkigt när man inte kan fortsätta att se städad ut.

Vi är verkligen helt överens på den punkten !
Tycker som du att det är vackert med magen och vill framhäva den genom fina kläder. Tack och lov kan jag ju fortfarande ha mina klänningar och tunikor, men framöver kommer ju inte dessa vara aktuella.
Förstår inte hur man vill ränna på stan, jobba etc. i joggingkläder och mys-kläder. Det är något som jag helst bara har i stallet och hemma.

Jag går alltid med joggingbyxor hemma;)
Har inte köpt några mammabyxor, eftersom jag fått låna av en arbetskamrats tjej, så snällt:) Dock är de ena paret för trångt över höfterna nu, plus att mudden som jag tyckte var såå skön från början, stör mig lite nu..Min mage är så lättiriiterad, är där minsta tryck utifrån får jag sammandragningar o blir kissnödig..Lillan gillar inte tryck, bara när jag har en bok på magen sparkar hon som en galning , mot stället där boken är:rofl:

Jag vill inte slänga ut för mkt pengar på mammakläder, har jättefina tröjor som jag har på mig..Älskar att framhäva magen:) Byxor har jag mest svarta, klassika, och ett par som är mer som jeans..Sen tänkte jag köpa lite tights till som man kan ha till de långa tröjorna jag har..så jag känner mig ändå fräsch även om jag föredrar mina låga joggingbyxor hemma:) Dock ska jag se om dom har nåt på Ullared imorrn:)

Det är ju underbart när man har någon man kan låna av!!
Hahaha, du verkar ha en bestämd liten dam i magen ;) Typiskt att du inte ens kan ha en bok, är ju världens bästa bokstöd med magen :D

Åh, Ullared, vad underbart... Sambon och jag pratade också om att åka upp, men det blir nog i februari/mars, om man är rörlig då, haha.. Jo, det ska jag väl vara, för Ullared blir det innan BF i vilket fall för vår del.
Hoppas du hittar mycket, lova att uppdatera oss med vad du har införskaffat till dig och Liten!

Mjukisbyxor i all ära, det använder jag när jag är ledig och hemma, gjorde även det som ogravid men jag tycker inte det passar sig som Armani_ säger på stan, jobbet eller om man åker bort.

Jag tycker det är jätte snyggt med leggins, tights m.m. och långa tröjor till men det är lite för kallt nu när vi har typ 17 grader inne och 23 minus ute :-) framhäva magen tror jag alla tycker om, man är ju så himla stolt över liten i magen! :love:

Jag kan erkänna att jag har åkt ner o handlat pizza o godis i mjukisbyxor nu:p Men vi boer inte i en stoorstad direkt;)Men jag hade aldrig jobbat eller gått på stan i det..man vill ju känna sig fin, man är ju samma människa fortfarande, om ngt större;)

armani- Jag kommer uppdatera allt:) ja, hon är nog ganska bestämd..tror hon är en pappas tös, envis som synden o busig;) Längtar så efter att få se vilken personlighet hon har! jag var väldigt lugn o sansad som barn, min sambo var busig o envis..Kan bli en kul mix, haha:)

Jag kan erkänna att jag har åkt ner o handlat pizza o godis i mjukisbyxor nu:p Men vi boer inte i en stoorstad direkt;)Men jag hade aldrig jobbat eller gått på stan i det..man vill ju känna sig fin, man är ju samma människa fortfarande, om ngt större;)

armani- Jag kommer uppdatera allt:) ja, hon är nog ganska bestämd..tror hon är en pappas tös, envis som synden o busig;) Längtar så efter att få se vilken personlighet hon har! jag var väldigt lugn o sansad som barn, min sambo var busig o envis..Kan bli en kul mix, haha:)

Hahaha, senast igår gick jag till affären i landslagsträningsbyxor (blå-gula) höga bruna kängor i och med all snö, knall-rosa tröja som gick under jackan och därmed syntes och en mörkgrön tjock jacka :angel: Jag har faktiskt urinvägsinfektion ju och har all rätt i världen att traska till affären i ful-kläder tycker jag. Vi bor ju heller inte i en stor stad direkt och sådana små ärenden skäms inte jag att utföra i denna outfit. Men ner på stan i centrum, där passar sig nog inte denna outfit, hahaha..

PS. Jag hade dessutom pilot-solbrillor med röd kant DS.

På tal om det där med personligheter så hoppas jag att vår bebis kommer att brås på mig: uppe ganska länge, tog långa sovmornar och vaknade aldrig före 8,00 på morgonen - nice !
Dessutom var jag ett allvarligt barn (det kan man inte tro nu direkt!). Jag satt mest helt still på golvet mitt 1,5 första levnadsår och tittade på min omgivning och studerade allt som rörde sig och lät. När jag sedan blev 1,5 år så pratade jag typ rent och började gå - done :D

Sambon var en riktigt lip-sill enligt alla. Rädd för alla utom sina föräldrar och storasyster och ville bara bli buren av mamma. Mamma, mamma, mamma. En riktigt tråkig unge var han med andra ord, haha..

Nej, ungen ska brås på mig, så det så :D

Hehe, det har jag med gjort, vår lilla byhåla är en grop i vägen, blinkar du som missar du det ;) jag skäms sällan på vårat lill snordyra Hemköp eller pizzerian. Fast trots liten ort så tittar folk lite snett på en när man står och snorar i mjuksibyxorna.

Armani_: Vårat barn kan få bådas personligheter, jag älskade min liggvagn och låg i den till närmare året (mammas liggvagn var enorm), var lugn och lätt lärd. Mannen var jätte lugn han också och alla älskade att vara barnvakt åt honom för han var så himla snäll och lugn.
Perfekta personligheter :D

Det skulle inte falla mig in att åka någonstans i mina mysbyxor, så det är lika illa här. Jag har också blivit erbjuden mammakläder från andra men är man närmre 1,80 lång så är det inte så lätt. :crazy:

Däremot så gillar jag inte när magen syns. Jag har bara varit klädd en enda dag så magen synts ordentligt, och det var på julafton och jag var inte bekväm alls. :( Snart går det nog inte göra nåt åt det längre, så det är bara att vänja sig. Jag har dock alltid haft svårt för magar i allmänhet. När första kompisen var med barn tvingade hon mig att ta på den för att hon visste jag tyckte det var otäckt. Jag är nog inte riktigt som jag ska...

Ni som läcker, har ni haft barn tidigare? Jag skulle nog svimma om jag gjorde det nu. Lika bra att förbereda sig mentalt på det också alltså...

Hehe, det har jag med gjort, vår lilla byhåla är en grop i vägen, blinkar du som missar du det ;) jag skäms sällan på vårat lill snordyra Hemköp eller pizzerian. Fast trots liten ort så tittar folk lite snett på en när man står och snorar i mjuksibyxorna.

Armani_: Vårat barn kan få bådas personligheter, jag älskade min liggvagn och låg i den till närmare året (mammas liggvagn var enorm), var lugn och lätt lärd. Mannen var jätte lugn han också och alla älskade att vara barnvakt åt honom för han var så himla snäll och lugn.
Perfekta personligheter :D

Haha, gud vilka sköna personligheter ni hade som små, det är lite skillnad gentemot min sambo ;) Tur att han har bättrat sig genom åren, även om han, enligt oss alla, är lite väl mycket mammas pojke ibland. Blir kanske lätt så, enda sonen och fyra systrar.
Men den navelsträngen kapar jag, bit för bit hela tiden :devil: :D

jag har inga problem med att magen syns, tycker det är riktigt härligt. Däremot behöver inte folk hela tiden påtala saker om min mage, att jag börjar bli stor (eller som när sambons pappa säger "hej tjockis" och flinar så fort vi ses, hade kunnat vända på klacken och gå därifrån, hatar när folk gör sig rolig på andras bekostnad. Han skulle ju aldrig säga det till en som faktiskt är tjock, men till mig som är smal i mig själv och nu börjar få liten kula, är det ju roligt att säga tjockis - ursäkta min aggression, behövde bara få det ur mig!).
Och likaså när folk ska klappa och känna. NEJ TACK!! Folk får gärna tycka det är roligt att jag är gravid, gratulera och så. Men den enda som känner på min mage, är faktiskt min sambo. Känner mig inte alls bekväm i den positionen.

Kalla mig en sur bitch, det är jag övertygad om att jag får höra bakom ryggen titt som tätt, men lite privat vill jag vara och lite distans till folk jag står och pratar med, inte ha dem hängande över mig !

jag har inga problem med att magen syns, tycker det är riktigt härligt. Däremot behöver inte folk hela tiden påtala saker om min mage, att jag börjar bli stor (eller som när sambons pappa säger "hej tjockis" och flinar så fort vi ses, hade kunnat vända på klacken och gå därifrån, hatar när folk gör sig rolig på andras bekostnad. Han skulle ju aldrig säga det till en som faktiskt är tjock, men till mig som är smal i mig själv och nu börjar få liten kula, är det ju roligt att säga tjockis - ursäkta min aggression, behövde bara få det ur mig!).
Och likaså när folk ska klappa och känna. NEJ TACK!! Folk får gärna tycka det är roligt att jag är gravid, gratulera och så. Men den enda som känner på min mage, är faktiskt min sambo. Känner mig inte alls bekväm i den positionen.

Kalla mig en sur bitch, det är jag övertygad om att jag får höra bakom ryggen titt som tätt, men lite privat vill jag vara och lite distans till folk jag står och pratar med, inte ha dem hängande över mig !

Åh vad jag hatar det där uttrycket "hej tjockis!", jag är inte tjock, jag är gravid och ännu mer störande tycker jag att det är när folk som själva inte direkt är normalbyggda utan snarare lite feta säger det. Jag har sne kroppsuppfattningen och vill inte att folk kallar mig tjock när jag inte är det.
Sedan så trodde jag att jag skulle tycka det var jobbigt att folk klappade på magen men när folk sedan började göra det så känns det okej för mig. Jag har inget emot att de klappar mig på magen så länge de inte kallar mig för tjockis för då får man inte klappa :devil:

Cyllene: Du är visst det som du ska! Alla tycker inte om att främhäva diverse kroppsdelar. Jag har inte fula bröst, snarare en ganska snygg hylla men inte går jag runt i u-ringningar för det och visar upp hyllan, nej den är väl påklädd. Så jag tycker inte det är konstigt att du inte tycker om att visa upp magen. Man måste ju få känna sig bekväm :)

Haha, jag får oxå höra tjockis..men jag är så smal i mej själv annars, så jag ser det som omväxlande:D tar inte så allvarligt på det, inte än iaf..kanske sen när man blir mer vätskefylld så kanske man blir vannsinnig, vem vet:p

Cyllende
Jag har inga barn sedan innan, men läcker lite ändå..inte över sig mkt, men igår upptäckte jag en våt fläck på tröjan..:o(hade ingen bh på mej) så den ena boobisen hade valt att spotta lite, haha;) Tur jag satt hemma i sluskkläder o åt pizza, bara jag o sambon;) Fats o andra sidan, hade vi varit borta eller haft besök, hade jag ju haft bh på mej så..

Men än så länge har det mest varit min högra som läckt..men inte så mkt o inte så det stör, än så länge..

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 396
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 424
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar