Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Haha, jag får oxå höra tjockis..men jag är så smal i mej själv annars, så jag ser det som omväxlande:D tar inte så allvarligt på det, inte än iaf..kanske sen när man blir mer vätskefylld så kanske man blir vannsinnig, vem vet:p

Jag har varit väldigt smal men innan jag blev gravid hade jag väl ett BMI på 20 och det är ju normalt och jag samlar tyvärr på mig vatten. Har bara gått upp 5 kg och ändå så ska folk kommentera hur enormt rund jag har blivit i ansiktet. Känns inte bra när man själv har trott man är stor/fet/tjock fast man inte har varit det och sakterliga börja acceptera att man ser normal ut.

Ja, då förstår jag att du blir irriterad..det hade jag med blivit..kommentera så där specifikt tycker jag är respektlöst, men att familjen tittar på min mage o säjjer hej tjockis bekommer mig inte just nu;)

Hehe svärmor har bara sagt det en gång och har inte gjort om det efter att jag sa att jag inte gillade det, men på juldagen så haglade såna kommentarer och inte bara en gång utan bokstavligen haglade. Min släkt har skonat mig än så länge, det är bara min mans släkt som roar sig med det.

Känns ju inte så kul sen kanske när man är stor som ett hus men just nu kan jag svälja det även om jag blir lite ledsen.

Än är jag förskonad från kommentarer. Det är bara jag själv som går omkring å säger att jag blivit fet:D
Men morsan är pain in the ass på t.ex släktkalas, hon liksom närapå drar upp min tröja för att visa min svällande buk:o
Och alla dessa tanter som ska fram å klappa på magen:devil:
Är så innerligt trött på dem!

Pappa tycker nog det är jätte spännande att bli morfar och klappar magen titt som tätt men mamma hon har inte rört min mage en enda gång. Jag skulle nog bli jätte generad om min mamma (eller vem som helst) nästan är på väg att dra upp tröjan på mig :o

Den enda som försökt röra min mage är svärmor, men jag fick spelet och började klämma tillbaks på hennes mage. Ooops...

Hehe, stackars svärmor :D Min svärmor tog mig på magen på juldagen (har inte träffat dem sedan dess) samtidigt som hon sa att hon var tvungen att få klämma lite. Sedan så konstaterade hon att magen var fast och fin :p ja vad hade hon trott? Det är ju bebisen som har gjort min mage stor och inte maten från dagen innan.

Vi har komp istället. Jag har +50 timmar komp, men får aldrig ta ut det :grin: Vi får endast ta ut det om det "passar" och det gör det tydligen aldrig. :grin: igen... Men åt andra håller går det ju tydligen utmärkt. Dvs. att jag alltid ska ställa upp.

Ni som läcker, har ni haft barn tidigare? Jag skulle nog svimma om jag gjorde det nu. Lika bra att förbereda sig mentalt på det också alltså...

Inga barn sen innan o jag kan säga att jag höll på o svimma när jag fattade vad det var :cool:

*KL*
Idag har vi varit och hälsat på några vänner till oss, de har en dotter på 4,5. Hon trodde att jag hade ätit upp bebisen för hon kunde inte förstå hur den hade hamnat i magen :rofl:

Jisses vad ni hunnit skriva idag. Här har vi haft 10års kalas för sonen så det har varit fullt hus. Först städa, vilket inte är gjort sedan innan jul eftersom jag inte varit så pigg (och idag var jag glad att vi bara bor på 82kvm ;)) Sedan baka. Det blev kladdkaka, morotskaka, tårta och chokladbollar. Sen fullt med folk. De åkte för ett par timmar sedan och då var det bara att städa igen.

MEN jag känner mej faktiskt piggare idag. Ingen röst än och ont i halsen och slemhosta och muskeln värker än, men det är bättre. Jag ser ljuset i tunneln ;)

Haha, jag får oxå höra tjockis..men jag är så smal i mej själv annars, så jag ser det som omväxlande:D tar inte så allvarligt på det, inte än iaf..kanske sen när man blir mer vätskefylld så kanske man blir vannsinnig, vem vet:p

Hahaha, vad skönt att kunna at det som omväxling och inte mer än så :D
Min syster och mamma sa idag till mig att jag nog får ta och lugna ner mig lite, just nu är jag bitchigast i världen och irriterar mig på så fruktansvärt mycket och många. Jag säger självklart inte det till personen ifråga eller om någon gör något. Istället blir jag irriterad i tystnad och sedan spottar det ut mig hemma hos mina föräldrar eller för min sambo. Stackars folk i min närhet :angel: :D

Så med andra ord är det nog som du säger, inte så farligt att bli kallad tjockis, men just nu går jag hårt in för vissa saker, kan man skylla på hormoner? ;)

Om du går med i Liberoklubben så får man en babybox :) Min kompis fick en sån blöjautomat mm i sin :)

Får man den hemskickad eller hämtar man den alltid på babyproffsen? När vet man iså fall när man kan hämta den?

Jag har fått tips om att smörja magen massor för att undvika eller iaf få lindrigare bristningar :p

Jag har köpt något som heter strech oil från bioterm som är speciellt för det. Svindyr men den fanns på rea för 50% på Kicks. Den känns jättebra. Dock hjälper även en fetare bodylotion.

Ok, jag offciellt igång med shopping för bebis :p

Nu har jag beställt:

Vagn
Liggdel
Regnskydd
Hjulskydd
Åkpåse (den ingick när man beställde över en viss summa)
Adapter till babyskydd
Babyskydd

Ska dock spana lite mer efter en åkpåse till våren då den som ingick var större och ganska tjock. Blir nog perfekt till hösten.
Skötväska ska jag oxå spana mer efter.

Jag kommer på mig själv med att spana på alla med barnvagn för att kolla märke :angel:

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 396
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 424
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar