Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Men du är väl ute på Hemnet.se och drömmer lite väl?
Det saknar jag, kolla efter hus och drömma. Men sen vi bestämde oss för att bygga ut ett gammalt torp på gården istället så blir det inte av.

:angel:Sökte lite för skojs skull på Vinslöv (kanske finns fler Vinslöv) Men hittade en söt liten gård. Fast nära 1,6 mille som utgångspris är lite saftig, fast Vinlöv kanske är ett attraktivt ställe?

Annars så hoppas jag att det löser sig med din stallägare! Alla kan inte ha en lika underbar som jag!

Du är absolut inte ensam om att känna dig stor å klumpig!
Fast du kan ju inte räkna BMI på samma sätt när du är gravid!
Nej, jag vet att man inte kan räkna BMI egentligen när man är gravid, men det är ju ändå ett sätt att jämföra vikt. Att gå från 50 kg till 60 kg är ju knappast något som nån på 175 cm kan relatera till, jag är ganska kort. Det känns hur som helst väldigt traumatiskt för mig även om viktuppgången med all säkerhet är idealisk för bebisen.

Jag förstår precis hur du känner. Är fortfarande besviken på ett hus vi verkligen ville ha i våras och bjöd mest men fick det ändå inte då säljaren blev erbjuden svarta pengar av den andra budgivaren. Hoppas hela huset är fullt med mögel!!!!

Nej, fasen vad ruttet :eek: Ert var ju värre än vårt fall, vi får ju bara skylla oss själva egentligen, men i ert fall när ni till och med vann budgivningen och så händer det, jag hade blivit så förbannad.

Men du är väl ute på Hemnet.se och drömmer lite väl?
Det saknar jag, kolla efter hus och drömma. Men sen vi bestämde oss för att bygga ut ett gammalt torp på gården istället så blir det inte av.

:angel:Sökte lite för skojs skull på Vinslöv (kanske finns fler Vinslöv) Men hittade en söt liten gård. Fast nära 1,6 mille som utgångspris är lite saftig, fast Vinlöv kanske är ett attraktivt ställe?

Annars så hoppas jag att det löser sig med din stallägare! Alla kan inte ha en lika underbar som jag!

Jag är en hemnet- och bospindeln-narkoman :D
Vad söt du är som kollar Vinslöv, vet nog vilken gård du menar. Dock ligger den åt fel håll (gud vad kräsen jag låter!). Vi ha ju dessutom en budget som helst inte får överskridas och 1,6 är för mycket för oss i dagsläget =(

Var med om att en mäklare ljög för oss i sommras oxå. Vi mailade om intresse av ett hus. Hörde inget. Sen klippte jag en mäklare på samma firma någon vecka senare och då frågade jag. Men då var huset redan sålt sa hon. Ett par bekanta till paret hade kommit innan visninig och bjudit så mycket över utgångsbudet att de hade fått köpa det på en gång.
Så långt tycker jag det är ok. Men min pappa pratade med husägarna ett tag senare och då sa han att de inte alls kände de som kommit. Det var mäklaren som släpat dit dem. Och de hade bjudit 50 över utgångsbudet och då hade mäklaren sagt att det var lika bra tt de tackade ja till det för det var inte säkert att något av de 13 paren som var bokade till visning var intresserad....
Snacka om att man känner sej utelämnad ibland när det gäller husköp!!

Var med om att en mäklare ljög för oss i sommras oxå. Vi mailade om intresse av ett hus. Hörde inget. Sen klippte jag en mäklare på samma firma någon vecka senare och då frågade jag. Men då var huset redan sålt sa hon. Ett par bekanta till paret hade kommit innan visninig och bjudit så mycket över utgångsbudet att de hade fått köpa det på en gång.
Så långt tycker jag det är ok. Men min pappa pratade med husägarna ett tag senare och då sa han att de inte alls kände de som kommit. Det var mäklaren som släpat dit dem. Och de hade bjudit 50 över utgångsbudet och då hade mäklaren sagt att det var lika bra tt de tackade ja till det för det var inte säkert att något av de 13 paren som var bokade till visning var intresserad....
Snacka om att man känner sej utelämnad ibland när det gäller husköp!!

Ja men visst är man fruktansvärt utelämnad? Och sedan ser ju mäklaren om sitt eget hus också (provision och grejer) och kan nog både säga det ena och det andra, har varit på en hel del visningar och hört både det ena och det andra. Som säljare, fine, då vill du väl också ha ut så mycket som möjligt, men som köpare är det inte riktigt lika roligt att inte kunna lita på mäklaren och vad denne säger.

Gud, här sitter jag och spyr galla över mäklare, och detta yrke ligger topp-3 på vad jag funderar på att, efter mamma-ledigheten, utbilda mig till :o Men jag ska bli en ärlig mäklare, där med basta. Hade inte kunnat stå där och ljuga eventuella köpare (eller säljare) rakt upp i ansiktet med gott samvete.

Mäklare är så himla ruttna! Vi är helt övertygade om att mäklaren som sålde gården till oss trissade priset med falsk motbjudare för när vi hoppade av bjudningen så ville den andra "köparen" helt plötsligt inte ha huset för det var för mkt att renovera. Vi ogillade bjudningen när de ringde oss igen (vi hade hunnit gå på några visningar till) och sa att första budet gäller annars får det vara om de vill sälja till oss.
Min jobbarkompis har köpt hus av denna mäklare också fast 6 år tidigare och de tror att han trissade priset då också.

Jag menade inget illa. Skrev bara att jag tyckte det paketet var onödigt med tanke på vad det innehåller. Du gör självklart som du vill men eftersom jag redan har ett barn sedan innan så har jag gjort en del onödiga köp därför skrev jag det som ett tips till dig.

Haha, måste bara berätta en annan sak som samma mäklare sa. Hon hade ett annat hus som hon tyckte skulle passa oss och det skulle det ha gjort om det inte var för att det låg 75 m från E18. Jag sa att det inte var intressant p.g.a billjud och avgaser. Och på det svarade hon (håll i er nu) att det blir inga avgaser där för bilarna åker så fort förbi...... Ehh, nä, just ja...

Vi ska måla om "barnrummet" Vilken färg är bra och neutral? Känner mig helt nollställd..

Dotterns rum har vi tapetserat i en grön färg. På väggarna har vi tavellistor som det står sagoböcker på. Även en tavellist med tavlan med hand och fotavtryck finns. Sedan har vi även tavlor från Lasse Åberg på en annan vägg.

Haha, måste bara berätta en annan sak som samma mäklare sa. Hon hade ett annat hus som hon tyckte skulle passa oss och det skulle det ha gjort om det inte var för att det låg 75 m från E18. Jag sa att det inte var intressant p.g.a billjud och avgaser. Och på det svarade hon (håll i er nu) att det blir inga avgaser där för bilarna åker så fort förbi...... Ehh, nä, just ja...

Hehe... mäklare kan säga både det ena och det andra. :rofl:

HAHAHAHAHAHAHA, jag tror att jag döööör :bow::bow:
Detta måste vara dagens bästa, tack för att du förgyllde min dag!!

I vilket fall, vad säger ni om detta? Jag älskar det och önskar så att jag nu var färdigutbildad.....

Jätte fint men jag skulle inte vilja ha den uppvärmningen, blir det så här kalla vintrar i framtiden också så kommer man varken ha värme i huset eller varmvatten då luft/värme/vatten-pumpen stannar vid 20-25 minus och blir markant sämre redan vid 15 minus. Men köket skulle kunna få flytta hem till mig ;)

:eek:wow! Vilken kåk!
2,5 mille är väl inget:angel:
Ta ett lån å lägg upp det på en si så där 100 år eller så.

Oj vad billigt! Och det såg ju fräscht ut... Här hemma omkring får man nog lägga på både en och två mille för att få nåt liknande.
Så den där drömmen om en egen hästgård får nog allt fortsätta vara en dröm till :angel:

*kl*
Hjälp vad ni snackat på under helgen! :D Har bara orkat skummat igenom allt, får läsa mer ordentligt imorgon efter lunch då jag är ledig.

Ang. det där med kläder och att inte sunka ner sig - jag lovade mig själv att alltid vara en piffig gravid, jo tjena.. :angel: Ska jag vara ärlig så jobbar jag allt om oftast i mjukisar, och det har hänt att jag handlat/hämtat pizza osv i dem också... Dock ser jag till att vara presentabel så fort vi ska göra något på jobbet, ha möte osv. Men dagar som idag - då jag bara går till och från jobbet och det bara är min brukare och en kollega som ser sig, då bryr jag mig ärligt talat inte.

Ser att ni även pratar hus - äntligen har det kommit ut ett hus som ser helt okej ut! :bump: Lagom stort första-hus, okej läge och pris. Så den 24e ska vi gå på visning, antagligen med miljoner andra haha.

Hmm.. kan ju säga att förtroenden för den mäklarfirman inte sköt i höjden precis...

Önskar att jag kunde jobba i mysbyxor men det kan jag inte. Inte heller kläder som är typ stickade eller så. Det fastnar så mycket hår då när jag klipper. Helst sådana där hala och oföljsamma material... Som inte känns så skönt just nu. Ska försöka jobba imorgon iaf. Hoppas mina kunder inte är så pratglada ;)

Vi kanske har diskuterat det här förut men hur länge har ni planerat att jobba?

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 396
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 425
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar