Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Jag har tagit in en plaststol i duschen :rofl: På den halvligger jag och försöker komma åt så gott det går, ser dock till att göra det när sambon inte är i närheten. :D DÅ om nångonsin så känner jag mig som en strandad val och ser förmodligen ut som en sån också. Men vad tusan, snart är det över (och jag tänker försöka hålla behåringen down there i trim till dess) :D

hahaha, jag ska ge mig på det projektet igen.eller så struntar jag i det..får se...Men dte är fan inte lätt! Man ser ju nada! Sen är jag rätt mkt mer svullen än i vanliga fall, och det underlättar ju inte direkt:p

Jag vet inte om jag vågar be sambon just av den anledningen...men det kräver vääldigt långa armar och en spegel om man skulle kunna få det bra själv nu;)

Och jag sitter här och svärt för mig själv. Jag fick besked från min chef nu att jag inte får ta ut kompledigt nu innan BF. Jag är bara sjukskriven tom fredag så nu måste jag ha tag på läkare så de kan förlänga min sjukskrivning. Då blir det ännu mindre pengar än man räknat med... Jag säger många fula ord!

Vad var anledningen till att du inte får ta ut komptiden? De har väl i vilket fall som helst redan ordnat med en vikarie för dig? Hör dig för med facket om det är okej av din chef att neka dig din komptid. Frånvarande är du ju i vilket fall som helst liksom.

Man får gå på känsla och sen leta upp en lämplig spegel när man är klar. :D Men jag håller med, det är ett helt projekt som tar en stund att genomföra. Tur att jag har hur mycket tid som helst just nu :rofl:

Regionombuden på facket sa rent spontant att han inte kan neka men ville att jag skulle fråga varför. Nu har dock chefen pratat med mitt fackliga ombud på arbetsplatsen (som inte kan särskilt mkt) och han håller med honom. Ja, vikarie finns ju redan för resten av terminen.

Jag har lust att fixa en rullstol och försöka bita ihop och jobba de sista veckorna bara för att jäklas. Vad gör han då med vikarien?

Jag är ju så dålig nu så det kommer jag ju inte göra, men jag känner mig som ett litet barn och vill bråka tillbaks fast jag vet att det är lönlöst...

Låter ju rätt udda måste jag säga, kan du inte hänvisa chefen till regionsombudet? Personligen så tycker jag det låter som ren snålhet - tar du komptiden står din arbetsgivare (i det här fallet kommunen antar jag) för kostnaden medans om du är sjukskriven eller går på FP så är det FK som står för den kostnaden. Har ni några regler för hur länge ni kan ha komptid innestående?

Åhh, vad tråkiga de är! Det är tacken man får för att man kämpar år ut och år in... Han ska väl bara vara glad att du orkade jobba så länge som du orkade. Och som om man orkar bråka just nu... Karlar...

Det låter som du har ett riktigt dåligt ombud på din arbetsplats. Gör en stor grej av det, om du orkar. Detta är ju inte OK! (ååååh, jag blir så arg på störda arbetsgivare!!!) :devil:

Förstår inte heller hur chefen tänker. Är han så säker att du kommer ta FP eller få sjukpenning istället. Annars riskerar han ju att du som sagt du dyker upp och måste betala både dig och vikarien lön ?

KL

Hej alla! Igen… :o

Jag har varit liiiiite aningens frånvarande från buke. Den korta förklaringen är att en förträngd graviditet (pg rädsla för kejsarsnittet) kom i fatt mig i kombination med att jag skulle rehabilitera mig och vänja mig vid ett nytt liv som småbarnsförälder. Detta blev helt enkelt lite för mycket. Men hela familjen mår bra och Tilde växer så det knakar. Nu tänkte jag sätta mig och kolla igenom denna och den förra tråden och förväntar mig (läs kräver) att få se massor av bilder på småttingar. Jag hoppas att hon kan tänka sig att sova en stund till jå jag får njuta i lugn och ro.

Välkommen tillbaka!!!

Har funderat både 1 och 2 gånger hur det går för er men har antagit att allt gått bra! Förstår om du inte hunnit vara in här så du har en hel del läsning ;)
Du får ta och uppdatera oss med bilder om du hinner innan tösabiten vaknar!

KL

Ang disskussionen om fotografering
Jag pratade om detta med barnmorskan som gjorde sista tillväxtultraljudet någon vecka innan snittet. Hon var lite upprörd över att jag inte hade några kort på mig som gravid förutom några få då vi gifte oss och på de flesta syns inte magen. Vi (jag) hade heller inte hade några planer på att ta med kameran till förlossningen. Jag kände mig fet och oattraktiv under graviditeten och ville heller inte fotograferas under förlossningen av samma orsakers som nämnts av andra.

Men barnmorskan övertalade mig att låta min make fotografera och även i viss mån filma magen när bebis levde rövare i magen sista helgen. Det fotograferades även under snittet. Dessa bilder togs dock i så stort format och med så bra upplösning att de bilder där man kan se mig enkelt kan redigeras / klippas till så att jag i minsta möjliga mån syns. Alla filmer och foton finns nu väl gömda, och lösenordsskyddade, på en separat hårddisk. Det är troligt att jag aldrig kommer att visa dem för någon. Det är möjligt att jag själv aldrig kommer att se dem. Det är även möjligt att jag ber min make förstöra dem. Men nu finns de där.

Nu är det svårt att jämföra ett snitt och en vaginal förlossning. Men jag kan tillägga att jag spydde illgrön galla åt alla håll och kanter och synen som mötte mig i spegeln när jag med stöttning kunde resa mig och tvätta av ansiktet 12 timmar senare var inte grann. Så jag misstänker att många av bilderna inte är alltför vackra.

Men nu kan jag i lugn och ro fundera igenom hur jag vill göra när jag fått lite distans till allt. Det är trist att sedan ångra sig och inte ha något kvar. Jag är faktisk väldigt glad att hon övertalade mig till detta.

Välkommen tillbaka!!

Vad jobbigt att du mått så kasst, men det är ju verkligen inte ovanligt. Man känner sig lite "förbi sprungen" av allt som händer där första tiden efter att bebisen kommit ut (på det ena eller andra sättet). Värst var det så klart med 1:an. När man går från att ha varit jag till att bli vi. För hur man än gör så hänger bebisen ju "ihop" med mamman i början. Du kommer att klara det!! Tveka inte att ta hjälp och prata om det. Det blir bättre. Peppkramar till dig.

Trist att du mådde så dåligt efter snittet. Det är ju verkligen inte kul att spy, och att spy galla sätter sina spår.
Själv var jag panikslagen för själva "skära i magen/sy i magen" grejjen. Och jag har ännu inte sett mitt ärr. Min son är idag 3 veckor gammal. På Sjukhuset så fick sambon titta när de bytte förband, och lika så här hemma och hos barnmoskan när klamrarna togs bort. Jag vet inte när jag kommer att kunna titta på ärret, men det tar nog ett tag till är jag rädd.

För mig var upplevelsen av snitt det bästa tänkbara, jag tycker att det är så synd att du inte kände lika.

Jag tycker att du gjorde helt rätt i att ta bilder. Nu finns de. Tar du bort dem sen så har du iaf haft möjligheten att välja.

:bump: Grattis Doris! :bump:
:bow: Grattis Arabis! :bow:

Men fy vad dåliga ni är på bilder!!! Ni får allt komma med lite mer ögongodis :D

-------------------------------------------

Här kommer några från oss

s_735.jpg

s_1553.jpg

s_1496.jpg

Nu har någon vaknat och vill ha uppmärksamhet. På dagordningen står en promenad i solen.

Ammar samtidigt så svaret får bli som det blir…

Nej, man blir lite vilsen. Men nu tror jag vi börjar hitta någon form av rutin och lugn.

Snittet var en bra upplevelse. Eller tja gallan hade jag gärna varit utan, men i sin helhet var det en så mycket bättre upplevelse än vad jag någonsin vågat drömma om. Personalen var underbar och hade verkligen tillmötesgått våra önskemål. Skräcken inför det var dock inte att leka med.

Klamrar? Jag har stygn på insidan o tejp utanpå. Förbandet togs bort när jag duschade morgonen efter. Då tejpades det om men efter det har jag fått sköta det sjäv. Snittet sitter så lågt och är så litet att jag inte förstår hur de fått ut henne.

Jag var på vattengympa igen idag för första gången på nästan två månader. Jag tror inte det var en bra idé med tanke på hur lite jag rört mig och då tog jag det ändå lugn. Men det var såååååååå skönt att kunna hoppa, sprattla, skutta och springa. Och nu är jag helt förstörd, kan varken sitta, ligga, gå eller stå. Har förutom foglossningen fått nån slags kramp i ländryggen.

Men kul var det! Barnmorska som höll i det och mycket prat och social samvaro med fika efter passet, totalt 2 timmar.

Om jag inte dyker upp imorgon så tar jag mig inte upp från sängen. Men då behöver jag hjälp med att få ut hästarna...

Jag återkommer. ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 249
· Visningar
64 887
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 650
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 038
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix