Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Lät ju inte jättetrevligt direkt... Hoppas det funkar bättre på Cyllene. För henne är det väl som att välja på pest eller kolera just nu så ont som hon har...

Ja så var det för mig också var ju sjukskriven hela grav både med svanskota som hoppat ur led och foglossningar och ffa ett konstant illamående. Sista veckorna såg jag ut som en valross som inte ens kunde få på sig foppatofflor i två storlekar större än normal :crazy:

I samband med/efter förlossningen försvann alla symptom :bump:

Nej, det är ungefär såna berättelser jag läst när jag googlat. Men som du säger, skitsamma - jag får bita ihop. Kan det sätta igång det om jag ser "klar" ut så är det en fördel, annars får jag en ny krämpa att gnälla över. :crazy:;)

Det som är oerhört viktigt är att slappna av, lättare sagt än gjort men det var stor skillnad på om jag var avslappnad eller inte.

Så det går säkert bra :D

Jag antecknar "slappna av - slappna av - slappna av". Ska på ny vattengympa imorgon där avslappningsövningar ingår. Jag får träna hemma i badkaret sen. ;)

*kl*

:D Jag har nog inte sminkat mig på 8 år. Har förvisso något slags puder under ögonen någon gång ibland när jag ska ut bland folk för att dölja de mörka ringarna.
Är så blek och har så jädrans många fräknar så jag kan inte ha sånt där i ansiktet som alla har vad det nu heter som jämnar till nyllet och mörk mascara och kajal och hela kittet syns lite väl mycket på mig mot det kritvita.

Men jag ska nog absolut klippa upp håret lite, tillräckligt kort iaf så det fortfarande går att få upp det i en tofs. Funderar på att färga det lite. Har ljust rött hår. Skulle nog kunna fungera att göra det lite lätt kopparfärgat. Bara mörka ner det röda lite. Svart och mörkt brunt är uteslutet eftersom jag har ljusa ögonbryn. Vill inte rita på dem varje dag.

AJ!! Jesus! Hur känndes det där!? :eek:

Det gjorde skitont, hade jättesvårt att sitta och att resa sig när man väl satt sig var fruktansvärt. Dock hoppade den tillbaka vid förlossningen vilket den läkare jag träffade innan sa att den kunde :D

Du är min idol! Precis sånt jag vill höra!!

;)

Att kunna äta igen var jag helt lyrisk över. Att all vätska försvann var helt underbart. Gick ner 18kg på två veckor :bow:

Att jag var sydd störde mig bara när jag satt ner men det kunde lösas genom kuddar. Jag hopptävlade 6 veckor efter förlossningen dock så tog jag det lite lugnare ett tag efter det för stygnen satt kvar i 8 veckor

Skönt att höra. Jag får höra såna skräckhistorier om foglossningsproblem folk har kvar efter graviditeten så jag har ställt in mig på att ta det riktigt lugnt och inte börja rida förrens i höst. Men känner jag mig bra så kan inget stoppa mig. ;)

Jag kan nog räkna gångerna jag sminkat mig sista tiden på en hand. Dessutom de kläder man kan ha nu.... Är så jag blir rädd för mig själv.

Men vi ska ju sitta ute med vagnen i solen så vi kommer vara naturligt snygga och härligt solbruna! Glöm inte det! ;)

Ja du , klädesplaggen jag använder just nu går att räkna på mina båda händer. Insåg idag att det var typ 2a eller 3dje gången jag var till BM i min svarta kjol och leggins :o

Smink...vad är det...men bruna ska vi bli iaf ;)!

Precis! Svarta leggings varje dag. Jag har ju två par mammajeans från mamalicious som jag använt mkt tidigare i vinter men sista veckan har magen på något sätt sjunkit ner så sitter jag ner så skär de in i magen. Samma sak med vissa trosor, hur obehagligt som helst. Och så blir jag snål och tänker minsann inte köpa mer mammakläder för bara någon månad. Så imorgon blir det - svarta leggings och klänning! :D

*kl*

Ang det där med hår och annat... Ni som rakar er "down there", hur sjutton ska man komma åt? Jag har försökt med spegel men det ser helt galet ut efteråt :rofl:

*kl*

Ang det där med hår och annat... Ni som rakar er "down there", hur sjutton ska man komma åt? Jag har försökt med spegel men det ser helt galet ut efteråt :rofl:

Hahaha, har lagt det projektet åt sidan, känns som man ogärna kan be sambon :D

det var bara att ge upp mot slutet :angel:

Nu går det dock fin-fint, hi hi
Även att sova på mage by the way ;)

Hahaha, har lagt det projektet åt sidan, känns som man ogärna kan be sambon :D

Hahaha, det är faktiskt precis vad jag har gjort :D min sambo hjälper mig med det när jag står i duschen! Känns som att man ändå blottat allt för varandra så just det har jag inga problem med :angel:

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 248
· Visningar
64 880
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 650
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 038
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?