Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

*frisör KL*

jag ska klippa mig nästa vecka som uppladdning inför BF! :banana:

Jaaa det gäller att passa på nu när vi har tid att springa till frissan, har hunnit vara där 2 gånger den här månaden :p så nu är mitt hår kortare och blondare :love: Känns rätt skönt också att min nya frissa håller till i samma hur där sambon jobbar så man kanske kan komma lös ibland och få fixa till sig även när lillen är ute!

*kl*

Har förresten vart hos BM idag!
Blodtrycket var ok, kommer aldrig ihåg värdena...
Järnvärde 126 (har ökat från 123!!!)
Vikt 81kg (+1kg sen sist!)
SF-mått 32cm (v33+1)
Lillen ligger i startgroparna, har gjort det nu dom 2 sista gångerna nu!!

Nu ska jag vara duktig och klä dynan till pallen i hallen, snart är hallen klar!!

Jag tror jag fick min första förvärk i lördags när jag mockade. Hela magen blev hård och fick typ som molande mensvärk som ett bälte i nedre magen och ryggen, kan det ha varit en förvärk?
Hade sedan svag mensvärk resten av kvällen, kändes konstigt!

Vilka piffiga vår-mammor vi kommer vara :D Jag har lovat mig själv att inte sjunka allt för djupt i "jag ammar dygnet runt, har en kolikbebbe och är mammaledig"-träsket och ska försöka hålla håret i trim, inte glömma hur man sminkar sig och se till att ha funktionella men fina kläder. (säger jag nu, jag blir säkert en sån som bor i morgonrocken med håret spretande åt alla håll :rofl: )
Skämdes dock lite idag då jag sminkat mig - sambon skojade och sa att han inte kände igen mig, eftersom det var så länge sen jag använde nåt annat än concealer, foundation rouge och mascara. (tillägget idag var att fylla i brynen och lite kajal :D)

Fast får man en kolik-unge så tror jag man struntar i sitt utseende. Dessutom så brukar det bara vara de 3 första månaderna så då kan man få se sliten ut som man troligen blir. Annars så är jag på din linje :) har inga planer på att sunka ner mig och jag använder bara concealer/foundation under ögonen och mascara till vardag.

Jag kan nog räkna gångerna jag sminkat mig sista tiden på en hand. Dessutom de kläder man kan ha nu.... Är så jag blir rädd för mig själv.

Men vi ska ju sitta ute med vagnen i solen så vi kommer vara naturligt snygga och härligt solbruna! Glöm inte det! ;)

haha fatta vad fräscha vi kommer att vara när vi har så mycket tid att sitta i solen med våra änglar till barn som sover 23 timmar om dygnet ;)

Kl

Har varit hos bm idag. Fick en extratid den här veckan eftersom blodtrycket låg högt. Fick då lämna urinprov, men det såg jättebra ut och blodtrycket (efter vila) var okej.

Sf låg på 35, precis på mittersta kurvan och bebis är nu fixerad (ruckbar förra veckan). Hjärtljuden låg lägre än tidigare, 120 slag/min.

Nästa besök är den 12/4, två dagar efter bf.

Jag mår alldeles förträffligt bra! Tycker det är jätteskönt att gå hemma och skrota och gosa med katterna, planera lite bröllop osv. Är så toklycklig för att jag har världens bästa sambo och för att vi har det så bra! :love:

Då går jag mot strömmen och säger att den här gången ska jag unna mej att strunta i hur jag ser ut. Just för att det är sommar. Kommer ju bli brunbränd och solblekt i håret iaf. En liten sommarklänning är ju inte så svårt att få på sej. Finns väl knappt något skönare. Men inget smink (färgar iofs bryn o fransar så då behöver man knappt) inga avanserade frisyrer (tofs är fint på sommaren) Ska bara njuta av min lilla bebbe och inte vara super kvinnan den här gången :) Säkert därför sonen hade kolik och skrek halva nätterna sist...

Jag stod på Ica och drömde om mina bröllopstidningar och undrade om inte mannen och jag kunde gifta oss igen så jag fick handla mina tidningar igen. Han lät inte så imponerad? :confused: Mumlade ngt om att det skulle bli så dyrt att gifta sig igen?

Ja men sätter du på dig sommarklänningen så är du väl fin? :) det enda jag brukar ha på sommaren är mascara eftersom jag inte färgar fransarna (tycker det verkar läskigt) och så snofsigt klädd brukar i alla fall inte jag vara men jag har inte tänkt att bo i mjukisbrallor utan frösöka komma i mina fina sommarkläder.

Nä, mjukisbyxor är inge skönt på sommaren. Då får man bo i klänning. Och få ångest när det börjar bli höst och man ska trycka ner sej i jeansen..

Jag kommer nog inte känna ngn ångest över mina jeans denna höst. Kommer ju inte kunna drick vin och sliskig alkoläsk och tittar man på mina vänner så kommer jag inte hinna äta så mycket heller pga en bebis som vill amma i tid och otid ;)

Usch, jag tycker alltid jeans känns instängt när man gått i lösa luftiga kläder hela sommaren. Det mest instängda jag brukar ha är ridbyxor och dem längtar jag däremot till. Ska bli så skönt att rida igen!!

Fast ridbyxor är mer följsamma än jeans, jag tror därför inte man bryr sig så mycket om dem. Tajta jeans känns alltid lite märkligt när man har haft andra lösare kläder på sig.

Jag längtar som sjutton efter ridningen, nu när det är barmark på vägarna dessutom då känns det ännu värre att se på sina odjur som står i hagen och glor längtande på en.

Absolut, ridbyxor är som mjukisar fast utan hängrumpa ;)

Ja, just nu skulle jag t.o.m nöja mej med en skrittur i solskenet...

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 246
· Visningar
64 765
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 650
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 038
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?