Vårmammor 2010 del 3

Sv: Vårmammor 2010 del 3

Höggravida är nog de enda som vill hitta slemklumpar eller blod i trosorna. Iaf vill jag det nu...så att man vet att det är något på gång!

Jojo förvisso men han får gärna stanna kvar en liten stund till där inne :p är ju inte beräknat först den 15/5. Visserligen fick några i "grannbyn" sin lilla tjej i helgen och hon skulle nog inte kommer först i slutet av april om jag inte missminns mig helt!? Får väl se vad BM säger, men det blir väl det vanliga svaret, "inget att oroa sig för..." :D

Trodde på allvar att det var någonting på gång här igår kväll. Vid 21 tiden fick jag sammandragningar med 8 min mellanrum som var ganska kraftiga och smärtsamma neråt ljumskarna och ryggen. Gick och lade mig vid halv tolv för att se vad som hände, somnade och sen har jag haft lite sd av och till under natten.
Inte mkt sömn har det blivit, när sd är över är bebbe irriterad och vild..

Har tid till bm idag, så får se vad hon säger.

När det var som värst igår kväll lyste sambons ögon och den eviga kommentaren
- Ska vi?? (åka in till förlossningen) kom direkt :D

De ska mäta mig och se att det går. Både jag och min sambo var stora vid födseln och sambon är 30 cm längre än vad jag är och inte speciellt liten, när jag är ganska liten och "nätt" (var i alla fall... :p ) Så generna är inte på vår sida precis. Jag har inte "tid" att spricka och vara invalid efteråt heller, har en unghäst att rida in så fort som möjligt, så jag har ingen lust att chansa när det gäller det heller.

Fast samtidigt är jag inte sugen på kejsarnsnitt heller. Uh, önskar inte att jag hade någon annan i min mage, men hon hade inte behövt ärva mina bebisgener. :p

Fortfarande ingen vändning för dig?

knappar mig själv.

Hade verkligen en helveteshelg. Var igång i stort sett hela lördagen i stan, köpte en jättesöt spjälsäng som man kan fälla ned ena sidan på och ha den mot sängen. Både jag och sambon har varit tveksamma till att ha bebbe i sängen, så vi ser det här som en ultimat lösning. Sen när hjärtat blir större så kan man göra om den till en liten soffa och ha i barnkammaren, så den är verkligen perfekt. Köpte även teutonias babyskydd. Vi valde och klämde, men det var den som kändes absolut mysigast. Sen så passar den vår vagn och bil perfekt också. :angel: Min mamma hittade några bedårande påslakan som hon köpte också, snälla mamma :love: Ska visa kort så fort svärmor har tvättat klart dem, vi har ju fortfarande inget vatten...

Men men, allt gående resulterade i att jag i stort sett varit sängliggande resterande helgen med sammandragningar och foglossning från hell. Hoppas att det ska vara bättre idag, peppar peppar

Nej, jag vill oxå föda normalt helst men inte en riskförlossning ur sätet. Jag vill helst inte be om ett akut kejsarsnitt.
Självklart kan det ske ändå men jag vågar nog inte testa ur säte.

Nej känns inte som vi har vänt oss i helgen utan här ligger man kvar skönt och bekvämt tydligen. Men vi har några dagar på oss..

När har ni tid för återbesök? Här hemma håller vi tummarna för er så att bebbe bestämmer sig för att lägga sig åt rätt håll, att komma ut med rumpan först går ju inte för sig. :D

*kl*
Har ni haft en bra helg allihopa? Här har det varit mycket umgänge med vänner och familj, mycket trevligt. Hade regelbunda förvärkar igår under eftermiddagen och kvällen, men efter 21 så lugnade det ner sig och nu känner jag ingenting igen. Lika pigg och fräsch som den senaste veckan, lika bra att njuta antar jag. :D Och idag ska jag till frissan och bli lite vårsnygg i håret också, vet ju aldrig när man får tid att gå dit igen. :D

Här känns det som om det inte händer nåt. Jag mår precis lika uselt som vanligt, och nu har jag lite tappat räkningen på vad jag ska räkna efter. 12 maj som är bf, mitt eget datum jag tror på som är 5 maj eller 22 april då jag ska in för ev hinnsvepning.

Imorgon ska jag in och prova ny vattengympa i annan stad, och då ska min snälla mamma passa på att köpa hela babyproffsen. Det ska bli påslakanset, täcke och kudde till spjälsäng och vagn. Annars tror vi att vi har det mesta klart.

Barnrummet är tapetserat nu! Nu ska bara golvet målas och tak och golv-lister på plats. Toan är också så gott som klar, det ska kaklas lite vid tvättstället och lite hyllor, speglar och lampor men annars färdigt. Kul!!

Idag blir det lugnt, imorgon blir tuffaste dagen på länge då jag ska till sjukgymnast på morgon, lunch med kollega och sen vattengympa 2 timmar! Men sen får jag väl vila onsdag! :)

Kan ni inte beskriva förvärkar? Jämfört med sammandraganingar? Jag vaknade inatt av en skärande smärta "nertill" men det gick över lika fort.

Sist bm klämde (vecka 30) så låg ju bebis med huvudet riktigt lågt redan då, och jag har ju nästan känt allt sprattelt/rörelse nere vid troskanten. Bara två gånger har jag fått sparkar vid naveln. Jag undrar vafasen han pysslar med? Låter inte alls som era...

Vi ska till förlossningenpå torsdag. Fredag måste den enl bestämmelserna vara vänd :crazy:
Jag försöker säga till den på skarpen men det verkar inte gå hem.

Jag bli glad att läsa att du sprudlar så! Njut av all energi!

Min helg har varit blandad, sammanbrott, tårar, mys med sambon, hemmafix och vila.

Nu är det ny vecka och nu laddar vi om! :bump:

Jag upplever mina förvärkar som kraftigare än mina vanliga sammandragningar. Magen blir stenhård och trycker även på mycket mer på lungorna, samtidigt som jag får en mensvärkskänska som strålar ut mot höfterna, lite bak i ryggen och ner i låren. Mina sammandragningar är rätt kraftiga i sig, men de känns inte alls på samma sätt. Av en sammandragning blir jag inte påverkad (i vissa fall märker jag dom inte ens, är väl van efter 17 veckor med skiten nu.. :grin: ) medans jag inte kan ignorera en förvärk. Den gör sig påmind liksom :D

Vi får hoppas att den kommer på bättre tankar och vänder sig till dess då helt enkelt. Vad är planen om hen inte vänt sig till på torsdag?

Det blir ett vändningsförsök. Ca 50 % chans att dessa lyckas.
Lyckas vi är det bara att fortsätta som vanligt. Lyckas det inte blir det samtal med läkare om hur man går vidare. Alternativen är mätning inför förlossning i sätesbjudning eller planerat snitt.

Zask - hoppas vändningen fungerar!!

Jag har precis beställt tre olika amningstoppar från boob. Ett linne, en långärmad topp och en klänning. Trots att det var rea var det tusen spänn som flög iväg...

Godmorgon, här är en trööööött tjej.... Först vara på förlossningen i flera timmar, sedan sprang vi på MediaMarkt och Elgiganten och så hem och så kollade vi på reprisen av formel1 som började 23... Jag som brukar somna vid 22... Men idag blir en lugn dag. Ska nog bara ligga på soffan och invänta våren och lite sol så jag får mer energi.

Cyllene: Om det där med vilken dag man räknar som BF. Eftersom jag använde ägglossningstest och vet vilka dagar vi fick till det så VET jag att deras datum inte stämmer. Men likförbannat så ska de prompt gå efter sitt ULdatum. Väldigt irriterande tycker jag. Känns lite som att bli omyndigförklarad. Nu spelar det ju ingen roll för hon kommer ju säkerligen inte på något av datumen, men iaf...

Haha, du är riktigt i shoppartagen nu! Jag kanske köper någon billig nu, annars väntar jag tills efteråt och kör bikiniöverdel tills dess. Går mest i det nu iaf.

Jag har också tänkt mycket på det där med ÄL test. Jag körde också med det och vet också EXAKT vilken dag det måste ha skett... Ändå flyttade dom fram mig på andra UL (var på ett tidigt också där de sa att min beräkning verkade stämma...) Enligt min ÄL är jag beräknad 29 maj, men enligt UL är det 5 juni. ULmänniskan hävdade att det kan ta många dagar för ägget att fästa i livmodern och att det är därför det kan skilja så mycket... Jaja, vi får väl se. Med min vanliga tur kommer hon väl stanna inne till midsommar ;)

snacka om förvärkar! vaknade fyra och hade inte regelbunda men dom kom och gick..sammandragningar som varade längre och var kraftigare än normalt..kunde inte sova alls..o så blev man såklart hungrig..Hoppas nu vårt hus blir klart denna veckan..för jag fick så dåligt samvete över att väcka min stackars sambo när jag sprang upp o ner och satt och åt...Kunde dock sova nu på morgonen, så det var ju skönt..:)

Nu ska jag strax till stallet , har hjälp idag iaf..tur är det..fått rejält ont av foglossningarna nu oxå:( svanskota och benet precis över de heliga gör aj aj AJ...
ikväll ska vi skriva faderskapsintyg iaf, skönt o ha det avklarat sen:)

Hoppas din lilla fis inser allvaret och vänder sig själv innan Torsdag..Håller tummar och tår!:bump:

*kl på mej sj*

Så Jävla irriterad på min medryttare...:devil:
Hon sa ju upp sig i förra veckan, vilket inte var oväntat..men otorligt olägligt..När jag dessutom hållt kontakten med henne och frågat henne om hon kanske haft ont med tid sov, att dte är viktigt för mig att veta innan i så fall, så jag inte står där med en bebis och en medryttare som säger upp sig precis i samma sväng..men nääädå, hon var så glaad att vara medryttare och gillar både mig och min häst sååå. Och hon hade stora planer på allt och kallade min häst "vår pärla"*pyttsan*

Men men..iaf, vi har ett kontrakt på 1 mån uppsägning, som hon skrivit på, för att jag ska ha tid på mig att hitta nån annan. När hon sa upp sig sa jag att du har ju en månad och att hon kommer följa kontraktet. Jag är ju trots allt högravid och behöver ju en medryttare av en anledning.. JA då, såklaarat, o jag kanske kan ta honom meeer om du behöver säger hon..

Nu fick jag sms att hon kunde ta Onsdag men det var hennes sista dag, för hon har ju så mkt att göra. men skulle försöka ta fler gånger om hon hade möjlighet..osv osv
JAHA? Men kontraktet då..Inte så mkt jag kan göra i guess, men så jävla taskigt allså..Men pengarna får hon fan betala, annars lackar jag ur fullständigt..och jag har ändå lång stubin...TUR jag litade på min känsla och tog in en annan tjej två dagar i veckan också..så jag har alltid henne kvar..men ändå..

Folk är roliga..:devil::devil::cool:

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 246
· Visningar
64 721
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 650
Senast: orkide
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 037
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar